|
[6224-6205] [6204-6185] [6184-6165] [6164-6145] [6144-6125] [6124-6105] [6104-6085] [6084-6065] [6064-6045] [6044-6025] [6024-6005] [6004-5985] [5984-5965] [5964-5945] [5944-5925] [5924-5905] [5904-5885] [5884-5865] [5864-5845] [5844-5825] [5824-5805] [5804-5785] [5784-5765] [5764-5745] [5744-5725] [5724-5705] [5704-5685] [5684-5665] [5664-5645] [5644-5625] [5624-5605] [5604-5585] [5584-5565] [5564-5545] [5544-5525] [5524-5505] [5504-5485] [5484-5465] [5464-5445] [5444-5425] [5424-5405] [5404-5385] [5384-5365] [5364-5345] [5344-5325] [5324-5305] [5304-5285] [5284-5265] [Korábbi]
Szabó Matyi
Üdv!
Nekem is SR4-2/1 Simson Starom van,1968-ból.A gyári porlasztó ezeknél a BVF16N1-6.
Ahogy a fórumon már olvashattad,nem véletlenül ragaszkodnak a kommentelők a sok-sok BVF-n belül az eredetihez.Személyes tapasztalatom,hogy tényleg ezzel a legjobb.
Olvashattad,(általában Zsoel mester tollából,a mester itt nem viccelődésből van írva,valóban
mindent tud a kismotorokról,kár,hogy nem írt még könyvet a Simsonokról)hogy sem a részterhelés-tű,sem a fúvókák,sem a pótlevegő bevezetés nem egyforma,altípusonként változik,azzal kitűnően működik,a többivel nem,vagy nem megfelelően.
Én a saját karburátoromat interneten rendeltem,a Kultmopedtől.Lehet Kínából is,a német ár egynegyedéért,de azzal nem megfelelően megy.
A 16N1-11 az S51B1-4 típushoz való,ezekhez utána az N3-4 porlasztókat alkalmazták.
A boltos nem jól tudta,Neked felesleges költséget,bosszúságot okozott.
Sok balesetmentes kilométert kívánok!
|
Sziasztok!
Van egy, a papámtól örökölt Simson Star-om (SR4-2/I). Eddig egy 16n3-as karbival ment, azonban öcsémmel elgondolkodtunk, hogy veszünk rá egy, a hozzá való, állíthatóbb karbit. A boltban montam is az öregnek, hogy 16n1-6-os karburátort szeretnék, azonban ő esküdött, sőt nem volt hajlandó adni a 16n1-11-en kívül másikat.. Így hát hazajöttünk a 16n1-11-es vadonatúj karbinkkal. Fel is szeretük, be is indult azonban csak max. gáz esetén dadogva, erőtlenül járt. Egy métert sem tudtunk megtenni vele. Amikor lehettük a légszűrőházat, érdekes módon jobb lett de messze nem az igazi. Próbálkoztunk az alapjárati, illetve a pótlevegő-állító csavarral, de sajnos nem lett jobb, sőt még a súberen is állítottunk. Lehet türelmetlenek voltunk és többet kellene vele foglalkozni. Nem tudom, hogy van e bármilyen ötletetek, hogya álljunk hozzá a karbi beállításához? A motorban 8000 km van. Úgy tűnik nekem, mint ha túl sol benzint szívna be, ezért sem tud felpörögni a motor..
Előre is nagyon köszönöm a segítségeteket!
Üdv,
Matyi |
Sziasztok!
Van egy, a papámtól örökölt Simson Star-om (SR4-2/I). Eddig egy 16n3-as karbival ment, azonban öcsémmel elgondolkodtunk, hogy veszünk rá egy, a hozzá való, állíthatóbb karbit. A boltban montam is az öregnek, hogy 16n1-6-os karburátort szeretnék, azonban ő esküdött, sőt nem volt hajlandó adni a 16n1-11-en kívül másikat.. Így hát hazajöttünk a 16n1-11-es vadonatúj karbinkkal. Fel is szeretük, be is indult azonban csak max. gáz esetén dadogva, erőtlenül járt. Egy métert sem tudtunk megtenni vele. Amikor lehettük a légszűrőházat, érdekes módon jobb lett de messze nem az igazi. Próbálkoztunk az alapjárati, illetve a pótlevegő-állító csavarral, de sajnos nem lett jobb, sőt még a súberen is állítottunk. Lehet türelmetlenek voltunk és többet kellene vele foglalkozni. Nem tudom, hogy van e bármilyen ötletetek, hogya álljunk hozzá a karbi beállításához? A motorban 8000 km van. Úgy tűnik nekem, mint ha túl sol benzint szívna be, ezért sem tud felpörögni a motor..
Előre is nagyon köszönöm a segítségeteket!
Üdv,
Matyi |
Zsoel
Remélem beválik.majd küldöm a beszámolót.Üdv
|
Sverigedemokraterna
Jó, hát majd hamarosan kiderül, beválik-e a koncepciód.
|
Zsoel
Üdv!Nem sürgetés volt!Kizárólag helyzetjelentés.A tank alatt elfért az ELBA és az EWR.Kész a vezetékelés.Megvan a tizenkettes akkumulátor is, méghozzá olyan zselés,ami a rekeszbe pont belefér.Van halogénes foncsor,de ennek másik kis odafogató lemezkéket kell csinálni,mert a szélénél magasabb az eredetinél.Rajta van a hátsó index is,ugyanolyaok,mint a kormányon levők.A töltőtekercsből ehhez a kapcsolási sémához csak a tirisztorosé(amelyik nem testelt,csak a két tekercsvégről indul a piros-sárga és a piros-szürke vezeték)vagy a testelt,közepén megcsapolt(onnan jön a piros-sárga) is megfelelő lehet?A világítótek.42w csak a tirisztorosokban volt,ezekhez való a testeletlen 12v töltőtekercs.(egyik évekkel ezelőtti kommentben írtad le a két kivitel közti különbséget,mert valakinek nem volt töltése a testeletlennel)Kíváncsi vagyok,hogy nekem lesz-e?Az egész elektromos rendszer a 12v tirisztorosé,kivéve azt,hogy jeladó és "steuergeber"helyett a belső trafós-megszakítós lett.
Üdvözöl Feri
|
Sverigedemokraterna
Sima 12 V 21 W-os töltőtekercs is használható az eredeti töltővel, csak a háromlábú, testelt fajta kell hozzá, amelyiknél az egyik láb a vasmaghoz van forrasztva, a másik két kivezetés közül pedig az egyik a tekercsvég, a másik pedig egy "megcsapolás", néhányszor tíz menettel visszábbról (vannak testeletlen, csak a vasmag köré csévélt tekercsek is).
csak a blokkot várja
Megint értem a célzást... Már rég beszereztem hozzá mindent, és félig össze is raktam, csak az egyéb elfoglaltságok miatt még nem bírtam befejezni. (Sokszor jó lenne belőlem egy klón, vagy legalább még két kéz, mert sajnos annyi munka gyűlik össze egyszerre, hogy nem győzöm, ilyenkor aztán nem bírok semmivel sem zöld ágra vergődni.) Remélem, hogy a héten sikerül.
|
Zsoel
Én a Simson S51/1C1 kapcsolási rajzát vettem alapnak,mint ahogy Te is tudod,ezekben van ELBA és EWR,de nincs Graetz-kocka.A gyári töltőberendezést,ami a Starban van,nem mertem használni,mert egy helyen azt olvastam,hogy az csak a 6v berendezéssel használható.Az elektromos rendszer evolúciójának útja a Star/Schwalbe után a Simson S50,50B1,B2 -keresztül a hatvoltos S51B variánsokon át(ahol szintén a jól ismert diódás-tekercses szabályzó/áramkorlátozó dolgozik)a Simson S51B2-4 ELBA +Graetz+régi fajta 6v szabályzó utáni tizenkét voltos S51/1 változatok tizenkét voltos,halogén izzós négyszer 21w indexes,EWR szabályzású állandó fényszórós kapcsolásáig terjed.A könnyebbséget az jelenti,hogy van a családban egy S51/1C1.(onnan is lehet "puskázni")
A változtatás annyiból áll,hogy a Starban nincsen "steuergeber",sem EMZA külső trafó,marad(na) belső trafós megszakítós gyújtással.Mi az előnye?A tizenkét voltos rendszer jobb fényereje,és a négy index nagyobb biztonsága.
Most,hogy írod azt,hogy az eredeti töltőkészülékkel is lehet,jóval egyszerűbben is meg lehetett volna oldani,de már majdnem kész,csak a blokkot várja,na meg a gyújtásalaplapot a 43wattos világító,és a 12v töltőtekerccsel.
Kérdés:Töltőtekercsnek melyik fajta válna be?
üdvözlttel
|
Talán valaki(k) még olvassák ezt a kihalt fórumot.Mindegyikőtöknek kellemes tavaszi motorozást kívánok!
Magamra is véve a célzást: bocs, de annyi a munkám, hogy sokszor nap végére már nem marad energiám, hogy rápillantsak a fórumra: amikor eszembe jut, akkor semmi változás, amikor meg pár napig elfeledkezem róla, hát richtig akkor ír valaki valamit...
|
Sverigedemokraterna
Meg lehet oldani, én úgy építettem át 2011-ben a saját egyik Staromat.
Én 12 V 35/35 W-os izzót tettem be előre, a 42 W-os tekercshez (a 45 W-osat már nem bírta el), a sima gyári két tekercses töltőberendezéssel oldottam meg az akkumulátor táplálását, mert arra is alkalmas (nem a feszültséget, hanem a töltőáram-erősséget kell korlátozni, mivel ez a rendszer önszabályozó), értelemszerűen 12 V-os a hátsó lámpa, a féklámpa, a parkolólámpa, az index, a kürt, az akkumulátor is, Graetz-hidat pedig csak azért kötöttem be, mert a fényváltókapcsoló mellé berejtettem egy kis kék LED-et, amely a fényszóró-visszajelző funkcióját tölti be, és annak a táplálására kell; egyébként nincs rá szükség, ahogy EWR-re (lásd fent) és ELBA-ra sem. Irányjelzőrelének én a Müller Szabolcs által épített elektronikus darabot szereltem be.
|
Minden fórumtársnak üdvözlet!
A terv:a külső eredeti kinézet megtartása,jobb világítás,töltés,indexek.A vlágítótekercs 12v 43 w.A töltő is 12voltos,a belső trafós gyújtás,megszakítóval,marad.Indexrelé helyett ELBA,a feszültségszabályozást EWR végzi.Annyi még a változás,hogy hátsó indexeket is fel kellett szerelni,olyanokat,mint a kormányvégiek,a csomagtartó alá csavarozott krómozott csőre,ami
ugyanannyira áll ki oldalt,mint a kormány szélessége.A blokk miatt a tirisztoros alaplap nem felszerelhető,mert a Star blokkban más az alaplap rögzítése,nem az 50/51 két szorító lemezkéjével történik,azoknak nincsen a helye az öntvényen kialakítva.(A hetvenöt utáni S50/Schwalbe blokkban már igen,de nekem hatvannyolcas van)
Próbautak után ismét írok,akkor is ha nem lesz jó.Talán valaki(k) még olvassák ezt a kihalt fórumot.Mindegyikőtöknek kellemes tavaszi motorozást kívánok!
|
Hali!Megvan!EWR is kell!Üdv!
|
Működhet-e a motor úgy,hogy az alaplapon minden,tehát nem csak a világító,hanem a töltő tekercset is kicseréljük?Világító:12v 43 w,töltő : 12v 21w .Gyújtó meg marad az eredeti belső trafós.
Az nyilvánvaló,hogy tizenkettes kisméretű akkumulátor kell,12voltos izzók,halogén fényszóróizzó H4HS1;halogén foncsor,de az a kérdés,hogy a töltő nem létezik 12voltosban,csak ELBA,ekkor viszont nem kell indexrelé,de vajon kell-e Graetz-kocka?
Az elvárt végeredmény egy halogénes világítás,úgy,mint a S51/1C-H típusoknál,jobb töltés,stb.Tudom,hogy költséges,meg minek,meg nem eredeti és így tovább,de játsszunk a gondolattal!
A teljes elektromos rendszert persze nem lehet egészében olyanra átépíteni,mert azok elektronikus gyújtása nem kompatibilis a Star blokkjával.De van olyan peregyes,amelyik megszakítós gyújtással jött ki,azokban nincs EWR,és természetesen "Steuergeber"sincs.
A töltést és az indexeket az ELBA vezérli.Kell a Graetz kocka,vagy nem,ez a kérdés.
Köszönöm a választ.
|
Mindenkinek boldog újévet kívánok!
|
Sverigedemokraterna
Köszönjük szépen.
Részemről is békés, kellemes ünnepeket kívánok mindenkinek.
|
Sverigedemokraterna
Igen, ez rendes karácsony lesz
Csatlakozom hozzád és minden Simsonos márkatársamnak továbbá a fórum olvasóinak békés boldog karácsonyt kívánok!
|
Nemsokára itt a Karácsony!(Nem a polgármester:)
Mindannyiótoknak áldott ünnepet,boldog újesztendőt,jó egészséget és olcsó benzint kívánok
a balesetmentes közlekedéshez!
|
Zsoel
Igyekszem életben tartani a márkát az utakon. Az öreg Simsonosok tényleg kihalnak, bár egy Schwalbe (jó hangos kipufogóval) rendületlenül vitte még a kismegyeri CBA-ba tavasztól őszig a 70 plusszos motorosát 2023-ban is, viszont akiket látok ilyen gépeken, jellemzően S51-eseken többnyire mind fiatal srácok. A retró visszahozza ezeket a motorokat a közlekedésbe. Persze nem napi használatba, hanem csak hobby kategória szerint, de boltba, vagy ide-oda a városban azzal közlekednek. Aztán ha lesz pénzük autóra lehet hogy leteszik a szimót, de akkor meg jön a következő évjárat.
Ok, tavasszal mindenképpen betervezem a szigetközi karikát.
|
starex
Kivételek persze vannak. Örülök, hogy legalább te simsonozol néha. Ha erre jársz, majd beszélünk.
|
Sverigedemokraterna
Akkora árrést csak nem alkalmaznak. Ahhoz már elég becstelennek kellene lenni A gyári tűszelepekkel nem szokott bajom lenni. A próbájuk is egyszerű, csak bele kell fújni. Szerintem az úszó beállításával lehetett inkább gond, ha folyt belőle az üzemanyag. Én eddig megúsztam az utángyártott porlasztókat Simsonoknál. MZ-hez viszont rendeltem egy utángyártottat, mert a régi fajta BVF-hez, amin nincs alapjárati állítócsavar nem lehet még síbert sem kapni, pedig mára mindegyik elkopott. ETZ-hez való porlasztót rendeltem újat, majd ki kell próbálom hamarosan. Két TS 125 van a családban és mindegyik ETZ porlasztóval üzemel. Van kb 4-5 gyárilag rávaló is, de egyik sem jó. Össze akarok rakni egy harmadik TS-t, az is jó lenne, ha működne. EZ az utángyártott porlasztó most nem tudom miféle, majd megnézem a dobozát.
|
[6224-6205] [6204-6185] [6184-6165] [6164-6145] [6144-6125] [6124-6105] [6104-6085] [6084-6065] [6064-6045] [6044-6025] [6024-6005] [6004-5985] [5984-5965] [5964-5945] [5944-5925] [5924-5905] [5904-5885] [5884-5865] [5864-5845] [5844-5825] [5824-5805] [5804-5785] [5784-5765] [5764-5745] [5744-5725] [5724-5705] [5704-5685] [5684-5665] [5664-5645] [5644-5625] [5624-5605] [5604-5585] [5584-5565] [5564-5545] [5544-5525] [5524-5505] [5504-5485] [5484-5465] [5464-5445] [5444-5425] [5424-5405] [5404-5385] [5384-5365] [5364-5345] [5344-5325] [5324-5305] [5304-5285] [5284-5265] [Korábbi]
| |