|
[6224-6205] [6204-6185] [6184-6165] [6164-6145] [6144-6125] [6124-6105] [6104-6085] [6084-6065] [6064-6045] [6044-6025] [6024-6005] [6004-5985] [5984-5965] [5964-5945] [5944-5925] [5924-5905] [5904-5885] [5884-5865] [5864-5845] [5844-5825] [5824-5805] [5804-5785] [5784-5765] [5764-5745] [5744-5725] [5724-5705] [5704-5685] [5684-5665] [5664-5645] [5644-5625] [5624-5605] [5604-5585] [5584-5565] [5564-5545] [5544-5525] [5524-5505] [5504-5485] [5484-5465] [5464-5445] [5444-5425] [5424-5405] [5404-5385] [5384-5365] [5364-5345] [5344-5325] [5324-5305] [5304-5285] [5284-5265] [Korábbi]
Ha szóba jött a halogén izzó téma, a Zsoel által leírtak figyelembe vételével esetleg ilyen kialakítású izzó megfelelő lehet, amennyiben az izzószálak jó pozícióban vannak.
Pl.:
Kép
A kép alapján látszólag jó a helyük, de nyilván ez csak akkor derül ki, ha össze lehet hasonlítani egy hagyományos izzóval.
Én már gondolkoztam rajta, hogy ki kellene próbálni, de csak külföldi oldalakon láttam ilyen izzót és a postaköltség miatt nem foglakoztam vele eddig.
|
Lfox
A Star villamos hálózatában nincs semmilyen elektronika.
De sajnos azt az izzót nem bírja el a tekercs. Még a 12 V 42 W-os kivitelű (első + hátsó lámpa + műszervilágítás együtt) tekercs sem, sőt, még egy 45 W-os izzót sem képes kielégítően működtetni.
Létezik viszont, ha már a halogénizzót szóba hoztad, Simsonhoz halogénizzós fényszórótányér is, 12 V 35/35 W H4 izzóhoz, azt is be lehet építeni Starba.
|
starex
Úgy rémlik nekem, a papírtömítés a membrán külső oldala és az alumíniumból készült rácsos fedél között van.
|
Zsoel
Egy 12V / 55 wattos izzó működne a 12 voltos tekerccsel és Star elektronikájával? Lenne egy ilyen lámpám ami tökéletes lenne méretben.
|
Zsoel
Köszönöm szépen az instrukciókat! A két érintkezőt és a kürt házát tisztára csiszoltam, tehát az érintkezésnek elvileg semmi akadálya nem lesz. Volt még egy papír karika a membránon. Ennek elvileg mindegy, hogy a membrán melyik oldalára kerül, mivel a burkolat úgy is vezeti az elektromosságot. De mivel fémtiszta lett a kürtház én a burkolat alá fogom tenni. Ha rossz az elméletem akkor kérlek javíts ki. Szétszedtem a másik kürtöt, a membrán miután lesimogattam róla a kék festéket szép fényes, viszont apró horpadások vannak rajta. Ezt még lefényképezem ha számít, de talán ennyi nem befolyásolja negatívan a működését.
Lfox
Örülök, hogy javul a Starod. Ezt a Schwalbe porlasztós szenvedést én is átéltem az elején, de ott még fordított szimmeringek is közrejátszottak, szóval nem volt egyszerű.
|
Zsoel!
Megvan mi volt az üzemanyag hiányos levegő ellátás oka.
Csak annyit írok, hogy ha szétszedjük a hengert akkor az alátéteket ne a tőcsavarokon tároljuk, vagy legalábbis a tömítés felhelyezése előtt nézzük már meg rendesen.
Szóval pályázok az év balekja címre!
András |
starex
Igazad volt a fúvókával kapcsolatban.
|
Zsoel
Köszi a segítséget és a képet is,nagyon hasznos.
|
Lfox
Nem. Ez amúgy sem ilyen egyszerű, mert nemcsak a fényszóróba szerelendő izzó névleges feszültsége és teljesítményfelvétele számít, hanem az is, hogy mekkorák a fizikai méretei. Azoknak ugyanis illeszkedniük kell a fényszórótükör (parabolatányér) kialakításához, mert úgy a tompítókanalas, mint a távolsági izzószál csak akkor működik megfelelően, ha utóbbi pontosan a parabola gyújtópontjában (más néven fókuszában), előbbi pedig attól meghatározott távolsággal előrébb áll.
Ha ez nem így van, akkor a fényszórótükör nem megfelelően vetíti a fénysugarakat: nemhogy nyalábba gyűjtené, de egyenesen szétszórja őket, és csak még kevesebbet látsz az éjszakában. Ezért minden fényszóróba kizárólag olyan típusú izzót szabad beszerelni, amilyenhez készült.
Ezenfelül arról se feledkezzünk meg, hogy a Starok gyári lámpatükreinek foncsorozott felülete a gyártás óta eltelt 45-50 év után mostanra többnyire már matt, rozsdafoltos, továbbá a fényszórótekercs is elöregedett, lecsökkent a teljesítménye; emiatt is le van már csökkenve a fényerősség még a szerény gyári állapothoz képest is.
Az egyetlen járható út az, ha a fényszórótekercs helyére 12 V 35 W-os tekercset szerelsz be, és ehhez 12 V 35/35 Ba20d izzót alkalmazol, mint ahogy a 12 V-os nem halogén fényszóró S51-eknél van. Ehhez azonban megfelelő komplett fényszóróbetét és az ahhoz tartozó foglalat is szükséges, mert a gyári fényszórótükör nyílása kicsi, nem lehet belehelyezni a Ba20d izzót és foglalatát (éppen azért, amint fentebb írtam a fókusszal kapcsolatban, hiszen úgysem lenne jó).
|
Zsoel
Úgy tűnik megoldotta a problémát az 50-es fúvóka,elsőre legalábbis úgy tűnik.A gyertya kép is azt mutatja.Ha esetleg túl sovány lenne a keverék azt gondolom feltünne a gyertyáról is és arról is hogy nem megy rendesen a motor.Nem mertem rendesen kihúzatni mert a gumik nem éppen a legjobbak,meg egyébként is van még mit rendbe tenni rajta. Az első világítás elég gyenge,esetleg létezik mondjuk olyan 6 V halogén izzó amivel erősebb lenne a világítás?
|
Köszi Zsoel. Rendelek többet nem árt ha van. Egyébként is akarok venni 2db külsö gumit a fecskére. Üdv Csaba,
|
starex
Eléggé ramaty szegény, de a tekercs alapvetően nem szokott tönkremenni az állásban, ámbár az idő múlása (és az ilyen szakszerűtlen tárolás) nem tesz jót a tekercshuzal zománcszigetelésének sem. Nem tudom, Jani. Meg kell próbálni, egy kísérletet megér.
Arra figyelj oda, hogy a rezgőnyelv és a membrán érintkezője, valamint a kürtház és a membrán illeszkedő felülete mindenhol teljesen fémtiszta legyen, mert ez a típusú kürt a házon keresztül testelődik. A gumiágy állapota nemcsak a hangképződés szempontjából lényeges, hanem azért is, mert az szigeteli el a kürtöt a váz (test) fémes részeitől. Amikor megnyomod a kapcsolón a gombot, letesteled azt a vezetéket, amely a hátlaphoz van erősítve; ekkor az egész kürtház és a memrán is testelődik. Az érintkezőkön keresztül feszültség alá kerül a vasmagos tekercselés, és az elektromágneses mező magához húzza a membrán fegyverzetét. Ekkor azonban az érintkezők szétválnak, az áramkör megszakad, a mágnes tehát elengedi a membránt, amely (rugalmas lévén) visszatér kiindulási helyzetébe. Ez viszont ismételten összezárja az érintkezőket, és a folyamat kezdődik elölről. Tart is mindaddig, amíg nyomod a gombot. Ez a szapora záródás-nyitódás hozza rezgésbe a membránt, ez rezegteti meg a levegőt, vagyis ettől szól a kürt.
|
nagy csaba
http://www.surman-motor.hu/shop/motorkerekpar-alkatreszek/simson/uzemanyag-ellato-rendszer/karburator-alkatreszei/subertu-simson-08-16n1.html
De lehet, hogy még valami mást is kell rendelned, mert nem biztos, hogy elküldenek neked egy 140 forintos alkatrészt tízszeres árú postaköltséggel.
Na meg ez a tű is csak akkor jó, ha minden szempontból (és itt elsősorban a porlasztó típusára és a fúvókaméretekre gondolok) gyári vagy azzal nagyjából megegyező állapotú a szívó- és kipufogórendszer, tömített a forgattyúház meg minden egyéb. Ha valahol hamis levegőt szív be a motor vagy éppen dugulás van, nem jó a benzinszint, akármi, akkor a hiányosságokat előbb ki kell küszöbölni, mert nem lesz megfelelő a motorteljesítmény.
|
Zsoel tudnál adni oyan helyet ahol tudnék rendelni a schwalbimhoz tűt. Üdv Csaba
|
Zsoel
Ma szétbontottam egy Simson kürtöt, de a membrán porszerű szürke réteggel borított. Szerintem teljesen oxidáldott. Valahol hártyaszerűen el is vált az egyik rétege. Ezzel nem fogok ksérletezni, van egy másik, teljesen összelapított burkolatú kürtöm, abból átteszem ebbe a membránt, ha az nem járt ugyanígy. A belseje ilyen tárolási körülmények után még ugye használható marad a szokásos dolgok megtisztítása után? Ez szerintem egy pincében hentergett évtizedekig. A kürt gumi tartója is elég viseltes(száraz és repedezett), azt befújtam gumiápolóval. Remélem nem fogja a színét megváltoztatni, hanem csak beissza, és újra világosabb lesz.
Ilyen a kürt belseje:
|
nagy csaba
Szia!
Nem tudom biztosra, én még nem csináltam ilyesmit, de ha van egy jó állapotú mintád, valószínűnek tartom, hogy annak alapján akkor át lehet alakítani egy hasonló kiindulási darabot olyanra. Csak nagy türelem és kitartás kell hozzá, mert beletelhet egy kis időbe, amíg az ember a mintadarabot mérőeszközzel "letapogatja" és beméretezi, azután pontosan át is másolja. (Nemcsak a hosszúság, a kúposság is különbözik.)
"Hidraulikus csillapítású,300mm a szemek közötti távolság. Fényévekkel jobb a motor stabilitása!!!"
Még jó. A hidraulikus lengéscsillapítást nem lehet egy napon említeni a dörzscsillapítással. Utóbbinak alig mérhető hatása van, viszont a gyártása egyszerűbb, karbantartani nemigen kell (nem folyik el belőle a munkafolyadék), ezért olcsóbb. Azért nem rossz a dörzscsillapítású rugóstag sem, főleg első kerekeknél az is kibírt néhány évtizedet. Még így is fényévekkel jobb, mint a sz*o*c*i*alista piacon egyidejűleg létezett, sokkal primitívebb, csillapítás nélküli Babetta- vagy Komar-rugóstagok, hogy a rugózatla,n merev segédmotorkerékpár-vázakról ne is beszéljek.
|
Szia Zsoel. Újra a tanácsodat szeretném kérni.Pár hozzászólással elöbb részletesen leírtad a különbözö részterhelés tűk közötti méret különbségeket.Mi történne ha pl egy 10-es tűt egyszerüen leröviditenék a 08-as méretére csiszolópapirral? Szerinted ez járható út ha éppen nem kapok csak 10-es tűt? A múltkor kikértem a véleményed a schwalne elsö teleszkóp vásárlásával kapcsolatban ha emlékszel. Vettem egy pár ilyen telót. Brutál drága volt,de a legjobbat akartam.simson-schwalbe-kr51-2-elso-teleszkop-gyari---200523_41. 23000ft volt darabja. Hidraulikus csillapítású,300mm a szemek közötti távolság. Fényévekkel jobb a motor stabilitása!!! Ezt csak tapasztalat megosztása miatt írtam le.
|
Lfox
De a légszűrőedény más, és az megváltoztatja a szívóoldali viszonyokat. Tegyél bele 50-es főfúvókát és 04-es részterheléstűt. Manapság nehéz szerezni, mert a legtöbb üzlet csak egyfajta tűt kínál "Simson - Simson!" felkiáltással (pedig nem, a 16 N1 sorozatú porlasztónak nak négy különböző hosszú és kúposságú tűje van), de kísérletezni kell.
|
Zsoel
Most 67-es főfúvóka van benne,és hozzá való súbertű,abból kiindulva hogy a komplett blokk,henger,és karburátor is egy Schwalbe-ból lett átépítve.
|
[6224-6205] [6204-6185] [6184-6165] [6164-6145] [6144-6125] [6124-6105] [6104-6085] [6084-6065] [6064-6045] [6044-6025] [6024-6005] [6004-5985] [5984-5965] [5964-5945] [5944-5925] [5924-5905] [5904-5885] [5884-5865] [5864-5845] [5844-5825] [5824-5805] [5804-5785] [5784-5765] [5764-5745] [5744-5725] [5724-5705] [5704-5685] [5684-5665] [5664-5645] [5644-5625] [5624-5605] [5604-5585] [5584-5565] [5564-5545] [5544-5525] [5524-5505] [5504-5485] [5484-5465] [5464-5445] [5444-5425] [5424-5405] [5404-5385] [5384-5365] [5364-5345] [5344-5325] [5324-5305] [5304-5285] [5284-5265] [Korábbi]
| |