|
[6224-6205] [6204-6185] [6184-6165] [6164-6145] [6144-6125] [6124-6105] [6104-6085] [6084-6065] [6064-6045] [6044-6025] [6024-6005] [6004-5985] [5984-5965] [5964-5945] [5944-5925] [5924-5905] [5904-5885] [5884-5865] [5864-5845] [5844-5825] [5824-5805] [5804-5785] [5784-5765] [5764-5745] [5744-5725] [5724-5705] [5704-5685] [5684-5665] [5664-5645] [5644-5625] [5624-5605] [5604-5585] [5584-5565] [5564-5545] [5544-5525] [5524-5505] [5504-5485] [5484-5465] [5464-5445] [5444-5425] [5424-5405] [5404-5385] [5384-5365] [5364-5345] [5344-5325] [5324-5305] [5304-5285] [5284-5265] [Korábbi]
Ormossy
Igen a forgalomba helyezhetőség tényleg nagyon fontos szempont,főleg úgy,hogy ha jól tudom akkor egy papírok nélküli motor újra forgalomba helyezése szinte kifizethetlenül magas összegbe kerül.
|
Lfox,
Nagyon szép motor, nekem mindig is tetszett, bár soha nem ültem ilyenen, és nem ismerem, hogy mennyire jó gép, csak gyanítom, hogy hasonlóan megbízható, mint a kistestvérei.
Szerintem egyáltalán nem drága, tekintettel arra, hogy egy nagyon ritka gép, és látszólag szép állapotban van. Láttam a múltkorában egy 250-es Csepelt oldalkocsival, teljesen felújított állapotban, 5 M forint volt a vételára. Legalább annyira ritka, mint a 250-es Simson.
Ennél a motornál a legfontosabb kérdés az, hogy a papírjai rendben vannak- e, forgalomba lehet- e helyezni?
|
Zsoel
Köszi! Kipróbálom először a poharas módszert.Én meg elírtam,nem is 37 hanem 27 mm.
|
Lfox
A beépítési méretekre ne adj, utángyártott úszó esetében nem sokat érnek. Jobb módszer, ha veszel egy új úszóházat, kifúrod az alját menetesre, és készítesz rá egy olyan csőkönyököt, amelyre átlátszó tömlőt tudsz húzni oly módon, hogy kívülről, az úszóház fala mentén függőlegesen álljon. Ezen azután könnyen le lehet ellenőrizni a benzinszintet, és szükség esetén korrigálni lehet az úszót.
De az is jó megoldás, ha egy olyan átlátszó üvegedénybe teszed a karburátort, amelynek peremén szépen felfekszik. Így:
Star esetében a teljes zárás elérésekor 7 mm-re legyen a benzinszint a tömítőfelülettől (úszóháztömítés nélkül).
Egyébként a tűszelep zárása természetesen vizsgálható a kérdezett módon.
A tűszelep (az új is) meg tud szorulni egy picit úgy, ahogy mondtad, ez nem ok az aggodalomra, és nem kell kezelni semmivel. (A benzin amúgy is rövid idő alatt lemosná.)
|
Zsoel
Az úszó szint beállítással kapcsolatban az érdekelne,hogy ha a benzincsőbe belefújok,akkor ezzel a módszerrel viszonylag pontosan megtudom-e állapítani hogy melyik ponton zár a tűszelep?Azt tudom hogy 37 mm. a távolság az úszó alsó széle és a karburátor pereme között.Tudom hogy nem szakszerű,de valahol láttam így régen.
A másik kérdésem az lenne hogy vadonat új tűszelepnél azt vettem észre hogy néha a tű "fennragad" a házban,vagy legalábbis nem jön vissza teljesen nyitott állapotba.Ez gyártási hiba miatt van,vagy előszokott ilyen fordulni egyébként is?Lehet kezdeni vele valamit,pl.olaj vagy valamilyen spray?
|
Zsoel
Utánanéztem ennek a seeger dolognak, valóban vastagabb, mint a másik tengelyé, de a furat sem ugyanaz. Megnéztem egy félig szétszedett blokkomban, ott is ugyanígy vannak a seegerek, tehát a kuplung alatt a füles kivitelű, a másik pedig a sima. Felmelegítem a blokkot és megpróbálom beljebb ütni a csapágyat. Hézagolás a lánckeréktengely alá nem kell, mivel a jelen állapotban nincs üres fokozat. A léptetővillát üresbe téve kettesben hajt a tengely. Bár egy kicsit nyugtalanít a dolog, mert csak 1 mm-t van odébb a szerkezet, ennél nagyobb távolságban gondoltam a kettes és üres fokotat közti differenciát.
|
Zsoel
Köszi! A membrán új,és jól van berakva,viszont az eredeti rugó eltörött ezért egy másik hasonló típus rugóját tettem be helyette. Ezek szerint az lehet a hiba akkor.Hosszra pedig teljesen megegyezik az eredeti rugóval,igaz ehhez elkellett vágni belőle.Eddig nem tudtam még eredeti rugót szerezni,de majd utána nézek.
|
Zsoel
Amennyire pontosan tudtam mérni 1,2 mm differencia nagyságokat mértem többször. Próbaképp tettem az egyes fogaskerék alá 1 mm széles távtartó gyűrűt, mivel a csapágyat nem akartam visszább ütni, ettől az egész lánckeréktengely elmozdult jobbra a gyűrű szélességével. A kuplungtengelyt ezzel együtt beljebb ösztökéltem kb 0,2 mm-t. Így most egy szintben vannak. A kuplung csapágya a helyén, alatta természetesen semmi hézagolás, a seeger gyűrűnek ér tehát ott hiba nem lehet. Bár érdekes, hogy a két tengelynél található seegerek eltérnek egymástól. A kuplungnál füles, a lánckeréknél a régi, fül nélküli. Ha az újabbik 1 mm-el szélesebb akkor az viccelt meg... Holnap pontosabban megnézem a kuplung tengely helyzetét, de csak pár tized lehetett a csapágy és a tengely fogazása között, ott szerintem nem találhatok 1 mm-t. Kipróbálom még a sebességeket is a léptetővilla különböző állásaiban. Itt remélem nincs semmi buktató, benyomom teljesen a bal blokkfélbe és forgatom a tengelyeket.
|
starex
Biztos, hogy rendesen a helyén van a hajtó tengely meg a csapágya? Rendellenesen nagy ez a hézag.
|
Lfox
Ez a porlasztó egy régi, bevált és meglehetősen egyszerű, ezért megbízható konstrukciója a Briggs & Stratton cégnek. Különösebb baj nem szokott vele lenni. A leírt hiba vagy membrángond, például rosszul raktad össze (nem közvetlenül a benzintartályra került a membrán, föléje a tömítés, hanem fordítva), netán törött vagy el van gyengülve a membránrugó (esetleg próbáld meg azt is kicserélni), vagy a kiegyenlítő keresztfurat el van tömődve a karburátorban (ennek tisztításához a szívatónyomógombot és rögzítőkeretét ki kell pattintani, és csak nagynyomású levegővel lehet úgy-ahogy átfúvatni), vagy pedig hamis levegő szívása (cseréld ki a porlasztó csatlakozásánál lévő O-gyűrűt; feltételezem, a rögzítőkeret megvan). Egyébként is alapvető elvárás a tartály alsó és felső részének alapos átfúvatása, nemkülönben a szűrők és a fúvóka kitisztítása.
|
Zsoel
Felmerült egy kérdés régi 50-es Simsoon blokknál. Beraktam szépen mindent a bal oldali blokkfélbe ahogy kell, de a 3-as fogaskerékpár nincs egy szintben. Lefényképeztem aztán elraktam a dobozába, mert így nem folytatom az összerakást. Sűrűn találkoztál ilyennel? Én nem emlékszem rá, hogy hézagolni kellett volna a váltótengelyeket balról, de itt úgy néz ki, hogy a lánckeréktengely csapágya alá 1,2 mm hézagoló lemez szükséges. Vagy megpróbálom a kuplung tengelyt behúzatni a saját menetével. Az nem kézzel ment a helyére, pedig olajat kapott, és a csapágy sem hűlt ki teljesen tehát a hőtágulás még segített is egy kicsit. Elvileg a csapágy teljesen bent van a házban, legközelebb azért még erre is ránézek.
Mutatok egy képet a problémáról:
A kisebbik hármas fogaskerékhez még kerítek egy vékony hézagoló lemezt, mert az a jelenlegi állapotában kevés. A gyártás első felében készülhetett a blokk, ezen kívül még egy ilyennel találkoztam, az a Staromban van beépítve. Szerinted elég oda egy 2-3 tized mm-es, vagy szélesebb kéne?
|
Zsoel
Most már egészen tűrhető állapotban összeállt a Star,mondjuk ideje is volt már. :) Bár az elmúlt időszakban nem nagyon volt időm foglalkozni vele.
Régebben említetted néha szoktál javítani rotációs kapákat is.Gondoltam kérek egy kis segítséget a karburátorral kapcsolatban,ha nem gond.Egy 3,5 lóerős Briggs motoros kapáról van szó,aminn ilyen karburátor van:
https://www.peterlancfuresz.hu/lancfuresz-hu/KARBURATOR-BRIGGS-3-5LE-4LE-4-5LE-d12261.htm
A karburátort kitisztítottam,membránt és tömítést is cseréltem benne,mivel az a probléma volt vele hogy kb. 15 perc használat után leállt,mintha kifogyott volna belőle a benzin.Pedig ilyenkor kb. maximum negyed tank benzin hiányzott a tankból.Ez a hiba újra és újra előjön,hiába a membrán és tömítés csere.Ha a leállás után töltök a tankba,hogy teljesen tele legyen,akkor újra az előző benzin szint csökkenésig lehet vele dolgozni.Próbáltam többször is alaposan kitisztítani a karburátort,mi okozhat ilyen hibát szerinted?
|
Zsoel
Nagyon köszönöm a részletes informácókat! Át is nézem milyen tűk is vannak itthon pontosan ki-, vagy beszerelt állapotban, mert a 4 típus nem csereszabatos.
|
starex
A részterheléstűk hosszúsága különbözik, legalábbis a gyáriaké. (A legalsó rovátkától a tű hegyéig mérve, +/- 0,2 mm szórással.)
BVF N1-8 , jele: 09 vagy 2A521: 38,3mm
BV N1-11, jele: 10 vagy 2A511: 36,8mm
BFV N1-12 és N1-5, jele: 08 vagy 2A512: 36,2mm
BVF N1-1, N1-3 és N1-6, jele: 04 vagy 2A413: 39,4mm
|
Zsoel
Majd szépen végigkövetem az áram útját, ha szerencsém van, csak oxidáció okozza az akadályt.
A fúvókák elméletileg újak, a méret persze még lehet eltérő, mert ezek már nem DDR gyártmányok, ahogy a síbertű sem. De a tűfúvóka kiverődése még könnyen lehet az oka. Ezen mondjuk tudok korrigálni az üzemanyagszinttel. Majd meglátom. Ha rosszabb lenne, legfeljebb visszaállítom a kiindulási állapotot. Gyári, aszthiszem 04 síbertűről nem lehet tudni méreteket? Elméletileg Star-hoz valót rendeltem annó egyik webáruházból, de lehet S51-hez valót küldenek mindenkinek, mert csak azt gyártják Tajvanon.
|
starex
Az S51-nél már 21 W-os a féklámpatekercs. Az erről a gyújtáskapcsolóra menő (szürke-piros) vezeték egy hármas csomóponthoz csatlakozik, amelyről közvetlenül a féklámpához van vezetve a feszültség (fekete-piros kábel). Ha tehát a féklámpaizzónál nem mérhető, akkor vagy eleve rossz a tekercs, vagy szakadás van a vezetékekben.
Star: nemcsak a magas benzinszint, az - akár szándékoltan, akár véletlenül - kelleténél nagyobbra "felpiszkált" fúvókák (az üresjárati is!), kiverődött tűfúvóka, megkopott vagy nem megfelelő kúposságú részterheléstű is okozhat ilyen jelenséget.
|
Zsoel
Előbb-utóbb eljön az ideje annak a TS-nek is. Én azt kívánom, hogy jöjjön inkább előbb
S51-ról van szó, bár lehet ennek is 18 W-os a tekercse, de a lámpában 21 W-ot olvastam. Valamiért nem kap plusszot az izzó foglalata, a biztosítékok környékén mehet ennek is a vezetéke, majd oda is be kell néznem, de még nincs a fedélhez kulcs... A fékfedéllel kezdtem, ott már minden érintkezik amikor kell, de ez nem volt elég. Az izzót persze majd kicserélem, a próbára azért bennehagytam volna, de ez ugyebár elmaradt.
A Star-ral is vannak fejlemények, jelenleg a boltokban kapható hátsófék bowden van rajta, aminek valószínüleg a külső háza gyenge, így eléggé megnőtt a pedál útja az elmúlt egy évben, ezért egyik börzén vettem egy méretben passzoló bowdent, ami külsőre erősebb, de a menetes állító hiányzik róla. Ennek a hiányában nem került még fel, a jelenlegi bowdené úgy nézem kicsi. Egyébént rendben működik. Elvisz munkába és haza is hoz, néha megyek vele egy kisebb karikát. Szivató nélkül kell indítani, melegen gázadásra alapáratról kissé lustán pörög fel, lehet túl sok az anyag. A pótlevegőcsavar nem használ sokat. Kifelé tekerve menet közben olyan, mintha elvenne a teljesítményből. Ha lesz fél óra holtidőm 1-2 mm-t megpróbálok csökkenteni az üzemanyagszinten.
|
starex
Ja, hát az azóta is úgy áll. Nyugaton a helyzet változatlan, hogy egy másik klasszikust idézzek. Tényleg nincs időm, sajnos, pedig szívesen foglalkoznék vele.
Olyasvalaki tehette bele azt az izzót a lámpába, akinek fogalma sincs a járművillamosságról, meg a KRESZ-ről sem (az előírások szerint a féklámpa fényerejének legalább négyszeresen kell meghaladnia a helyzetjelző lámpáét). Semmiképpen sem jó megoldás, cseréld ki megfelelő feszültségűre és teljesítményűre.
Egyébként, ha Starról van szó, annak az eredeti féklámpatekercs csak 18 W-os, tehát a hozzá tartozó izzónak is ilyen teljesítményfelvételűnek kell lennie.
|
Zsoel
Ez másnál is jellemző probléma, de az élet nem habostorta ahogy egy klasszikusban is mondják. Csak tudod eszembejutott amikor a Starral Halászin voltam, és a két Simsonod mellett láttam az öcséd ép és egész TS-ét, és hogy mondtad, a sajátodat is összerakod, mert jelenleg felújításra szétszedett állapotban van. Ez már elég régen volt, gondoltam azóta a helyzet változott
Egy más kérdés, Simson féklámpaizzónál a 6 V 21 W helyett alkalmazott 12 V 10 W izzó ügyes pótlás, vagy egyszerűen csak szükségmegoldás? Egy nem működő féklámpás gépen ilyet találtam a búra alatt. Ha jól gondolom a gyári izzóhoz képest jól működő rendszernél a fényereje kissé elmaradna. Én jelenleg csak ilyen csekélységgel foglalkozok motor téren, a blokk jelenleg parkolópályára került, de nem sokáig. Ha alaposan szétnézek talán itthon is lesz ilyen alkatrész, vagy minta.
|
[6224-6205] [6204-6185] [6184-6165] [6164-6145] [6144-6125] [6124-6105] [6104-6085] [6084-6065] [6064-6045] [6044-6025] [6024-6005] [6004-5985] [5984-5965] [5964-5945] [5944-5925] [5924-5905] [5904-5885] [5884-5865] [5864-5845] [5844-5825] [5824-5805] [5804-5785] [5784-5765] [5764-5745] [5744-5725] [5724-5705] [5704-5685] [5684-5665] [5664-5645] [5644-5625] [5624-5605] [5604-5585] [5584-5565] [5564-5545] [5544-5525] [5524-5505] [5504-5485] [5484-5465] [5464-5445] [5444-5425] [5424-5405] [5404-5385] [5384-5365] [5364-5345] [5344-5325] [5324-5305] [5304-5285] [5284-5265] [Korábbi]
| |