|
[6224-6205] [6204-6185] [6184-6165] [6164-6145] [6144-6125] [6124-6105] [6104-6085] [6084-6065] [6064-6045] [6044-6025] [6024-6005] [6004-5985] [5984-5965] [5964-5945] [5944-5925] [5924-5905] [5904-5885] [5884-5865] [5864-5845] [5844-5825] [5824-5805] [5804-5785] [5784-5765] [5764-5745] [5744-5725] [5724-5705] [5704-5685] [5684-5665] [5664-5645] [5644-5625] [5624-5605] [5604-5585] [5584-5565] [5564-5545] [5544-5525] [5524-5505] [5504-5485] [5484-5465] [5464-5445] [5444-5425] [5424-5405] [5404-5385] [5384-5365] [5364-5345] [5344-5325] [5324-5305] [5304-5285] [5284-5265] [Korábbi]
Sziasztok a gázkarral volna olyan problémám hogy kb van egy 5mmes lukam a gázkarnál mozog mozogminden a helyén össze van téve de van hézag rajta mi lehet a probléma?? |
Lfox
A fényszórótartó keret a két oldalán a lemezházon belül felhegesztett két fülön támaszkodik, ezeken kb. 30 fokban szabadon el tud billenni. Felül van egy kis húzórugó, amely egyrészt a keretbe, másrészt a házon belül fent elhelyezett fülbe van beakasztva, alul pedig egy különleges, hornyolt fejű csavar, amelynek hornyában gumigyűrű van. A keret peremén alul van egy kis bemetszés, a horony ebbe ül bele, oly módon, hogy a gumigyűrű belülre essék. A csavar a házba alulról felhegesztett fülben lévő menetes furatba megy bele. Ilyen módon ha a csavart befelé tekerjük, a keret a függőlegeshez képest előrefelé dől, ha pedig kifelé tekerjük, akkor a keret is hátrafelé dől. Ezzel lehet állítani a tompított fényszóró magasságát, a gumigyűrű pedig megakadályozza, hogy a motor járása és az utazás közbeni rezgések, valamint a rugó húzása miatt a csavar kicsavarodjon és ezzel a fényszóró elállítódjon.
(A képen a két oldalsó fülnél lévő csavar nem gyári tartozék.)
A lámpakereten a bal felső és a jobb alsó sarokban van egy-egy M4-es furat, az ezekben lévő furatokkal rögzítjük a fényszóróbetétet, kis Z alakú lemezkékkel. A betétnek úgy kell állnia, ahogy logikusnak látszik: a a fényszóróüvegen a függőles bordázat függőlegesen álljon, a DDR Ruhla felirat legalulra kerüljön, hogy olvasható legyen. Ennyi, igazából nincs semmi különleges trükkje.
|
Szia Zsoel!
Kezd úgy ahogy összeállni lassan a masina.Az első lámpával kapcsolatban kérnék most segítséget.Ha lehet,szeretnék kérni egy képet hogy hogyan kellene állnia eredetileg a lámpa betétnek.Amikor régen kivettem,nem néztem meg pontosan hogyan is volt rögzítve,de igazából hiába is néztem volna,mivel valami alátétekkel volt úgy ahogy odafogatva.Az egyik sarokban van csak meg a rögzítő lemez.
|
Lfox,
Szép lassan csak összeáll az a gépsárkány.
Ha használni fogod, később is mindig találsz majd rajta valamit, amit meg kell javítani, ki kell cserélni, ilyen öreg motoroknál ez már "természtes" Én szeretek vele foglalkozni, és mindig van is mit, de így van rendjén.
Örülök, hogy jó a lendkerék, szép motoros túrákat kívánok!
|
Úgy tűnik megoldódik az alapjárat probléma,bár még nem merem határozottan állítani hogy tökéletes lett.Nem nagyon volt időm mostanában foglalkozni a motorral,de kicseréltem a gáztolattyút,mert szerintem nagyon kopott volt,a súbertűt és a levegőállító csavart is.Történt egy olajcsere is.Ormossy lendkereke pedig több mint szuper... :)
|
Lfox,
Igazán nincs mit.
Én nem ezt tapasztalom, szerintem elég sok kamion van jelenleg is az utakon, de ezzel már együtt kell élnünk. Nekem a kamionokkal nem volt sok rossz tapasztalatom, persze köztük is van nem egészen normális.
Hét végén a barátommal (Neki Schwalbeja van) tervezünk egy hosszabb gurulást.
|
Ormossy
Köszi hogy elmondtad.Legalább az utolsó mondat bizalom keltő. :) Meg az hogy megszünt a kamion forgalom.
|
Lfox,
Szívesen megosztom tapasztalataimat.
A több, mint öt év alatt cca. 24 ezer km-t mentem a túrázásaim alkalmával. nem csak országon belül, hanem pl. több esetben Szlovákiában is. (Bár tavaly elég keveset sikerült gurulnom, mert egész nyáron a saját házfelújításunkkal voltam elfoglalva.)
Először arról, hogy szerintem kik-mik az "ellenségek" az búton.
1. A rossz utak, gödrök, egyenetlen úttestek. Sok út nagyon rossz állapotban van, nagyon figyelni kell, kerülgetni a lyukakat. Ez sokszor elveszi a motorozás élményét.
2. A "nagymotorosok", akik üveghangon érnek utól, belenézel a tükörbe, semmi, majd 2 mp. múlva olyan erővel-hanggal érkezik, hogy majd le sel a motorról. Nagy sebességkülönbséggel megy el melletted, sokszor szűk távolságot tartva. Ijesztő tud lenni.
(Éppen most pénteken, amikor a Mátrán át jöttem haza, rengeteg idióta motorost láttam. Ketten hárman összeállva, száguldoztak, tényleg az idiótizmus határát súrolva. Egy motor láttam Parád után az árokban, ott állt mellette a mentőautó is...)
3. A tolakodó, siető autósok, akik harmadiknak bejönnek melléd, és majd le tolnak az útról.
Éppen ezért én nem szorosan az út szélén megyek, hanem kb. a sávom jobb oldali harmadában. Így már nem tud mellém harmadiknak bejönni, meg kell várnia, amíg a szemből jövő elmegy, - azaz nem tol le az útról.
Általános tapasztalatom az, hogy a közlekedők nagy része szimpátiával és türelemmel néz egy ilyen kis motorra, leszámítva pár idiótát.
|
Medvelac
Amire te gondolsz, az nem a töltőtekercs, mert az az alaplapon van, a motoron. (Másként féklámpatekercs.) Az már a töltőberendezés (tulajdonképpen áramerősség-korlátozó és egyenirányító). A két vezeték egyébként egyforma, lényegtelen, melyiket hová kötöd. Ha lenne jelentősége, meg lennének különböztetve egymástól.
Azonkívül nem az 59-es kapocsra kell kötni az egyik ágat, mert oda a fényszórótekercs vezetéke megy, hanem az alatta lévő hármas késcsomópontra.
Egyenáram esetében nincs "föld", csak "test", ami jelen esetben a negatív pólus, mivel a Star (mint a legtöbb jármű) negatív testelésű. A kormánykapcsolók az őket rögzítő csavaron keresztül testelődnek; testre egyébként csak a kürt nyomógombjának, a parkolólámpa izzójának és (ha van) a két irányjelzőlámpának van szüksége. Előbbinél a testelődés a kapcsolóház kialakításából adódik, utóbbi kettőnél a testvezeték szemessaruját az indexkapcsoló már említett rögzítőcsavarjának anyája alá rögzítjük.
Teljesen színjelöléshelyes vezetékköteget Magyarországon nem kapsz, olyat csak Németországban gyártanak és onnét lehet rendelni. Én legalábbis még nem láttam.
A tűzősarukat viszont fölösleges volt ráforrasztgatnod a vezetékekre, mert csak korróziós kiindulópontot jelent. Gyárilag sem voltak forrasztva, csak "krimpelőfogóval" összenyomva; ebből a szempontból tehát a rendelt vezetékköteg jó.
|
Ormossy
Érdekelne hogy milyen tapasztalataid vannak a Starral túrázás közben,közúti forgalommal kapcsolatban. Mennyire tartod veszélyesnek a főutakat segédmotoros szempontból manapság?Általában mi a véleményed,mennyire lehet biztonságosan közlekedni a Starral,pl egy ilyen hosszú túra alakalmával amit megszoktál tenni?
|
Tisztelt Uraim & esetleges Hölgyeim!
A töltő tekercsből kijövő kettő szürke/fekete vezeték közül miként tudom megállapítani, hogy melyiket kell a gyújtás kapcsoló 59/b és melyiket az 59 csatlakozóra kötnöm, vagy mindegy? Sose voltam jó elektrofizikából.
A kormányon lévő kapcsolók, a gyújtás kapcsoló és a töltőtekercs föld pontja hol van? Mivel a kormány és a fő váz közti elektromos kapcsolat számomra kétségesnek tűnik.
A Kamiold-tól rendelt kábelkötegnek teljesen más a szín kódolása, arról nem is beszélve, hogy át kellett forrasztani az egészet, mivel az elmaradt, csak simán a rögzítő fülekkel voltak ráfogatva.
Üdv.: András
|
Igen, megoldódott, de nem a benzinszinttel volt a baj. Egyszerűen csak kicsiréltem a porlasztó tömítést parafára, és minden rendben lett. Nem értem, mert az előző tömítés is vadonat új volt...
Ma még 140 km-t beletettem levezetés képpen.
|
Ormossy
Akkor gondolom megoldódott a benzinszint probléma,szép távolságot tettél meg.
|
Lfox
Némi kékesszürke színű füst képződik ebben az esetben, ugyanis az a forgattyústengely csapágyainak kenésére is szolgáló hajtóműolaj bekerül az égéstérbe és elég. Ha azonban már kevés vagy egyáltalán nincs olaj a hajtóműben (mert például elfolyt, és a tulajdonos nem ellenőrizte és pótolta azt), a szimeringhiba nem feltétlenül jár együtt füstöléssel, sőt, a többletlevegő (és ezzel nagyobb légfelesleg-tényező) miatt inkább kisebb mértékű a füstgázképződés.
|
Zsoel
Inkább az volt a gyanú,hogy az alapjárati fúvóka vagy a járat nem teljesen tiszta.Javult is amikor sikerült kitakarítani mindekettőt,de így sem tökéletes. Nem lehet azt mondani hogy felpörög,vagy hogy nem lehet levinni az alapjáratot,de továbbra is van egy pont ahol még túl magas az alapjárat és hallhatóan keményen is jár a motor,az alatt viszont már leáll. Igazából viszonylag keveset kellene csökkenteni a fordulaton és már jó lenne.A hangja és a motor járása alapján is úgy tűnik hogy valahol "többlet" levegő van.Sok helyen olvastam(itt is) hogy a szimering hiba ,megmutatkozik a füstölésben is,de itt abszolúlt semmi olajra utaló füst nincsen. Tudom hogy látatlanban,de még látva sem biztos hogy egyszerű lenne tanácsot adni.
A világítás viszont most már teljesen jó,kapcsol a tompított és a fényszóró is.
|
Tegnap egy kicsit megjárattam a gépet...
Elmentem Egerbe, voltam Almárban, majd Felsőtárkány Zsuzsa-ház, onnan az erdőn át Cserépfalu, Síkfőkút, Várkút, és aztán a Parádon, a Mátrán keresztül haza.
Jó kis túra volt, nagyon jó idő, és kiválóan működött a motor is.
Összesen 311 km-t mentem.
Ajánlom mindenkinek, jót lehet aludni utána.
|
Lfox
Úgy rémik, egyszer régebben már tisztáztuk, hogy valószínűleg főtengelyszimering-gond van nálad. Teljesen mindegy, melyik oldali, így is, úgy is teljesen szét kell szedni az egész motort a cseréjéhez. A kivételnél semmire nem kell ügyelni, egy nagyobb csavarhúzóval ki lehet fordítani, az újnál meg olyan szerszámmal (csővel) kell besajtolni, amelynek a külső peremátmérője megegyezik a szimeging külső átmérőjével, egyenletesen, hogy a szimering nehogy ferdén befeszüljön. A rugós élek a forgattyús tengely felé nézzenek.
A porlasztónál és a légszűrőnél különben nem jellemző a hamislevegő-szívás, sem a tömítéseknél, sem lelazulás miatt.
|
Zsoel
Mindenképpen fals levegőt szív valahol, mivel karburátor teljesen tiszta.A szívócsonknál,közdarabnál nem lehet,jók a tömítések.Az alapjárat nem vihető le egy bizonyos szint alá,mert vagy leáll,vagy ingadozó kezd lenni. Ha jó eséllyel mégis szimering hiba lesz,akkor melyik oldali ami a sanszosabb lehet? Továbbra is nagyon könnyen indul a motor és nem is füstöl.
Megtennéd hogy leírod hogy mire érdemes figyelni a gyújtás oldali szimering kivétele,és az új berakásakor?
A karburátornál a síber zárósapkájának a menete,vagy méginkább a karburátor menetes része viszont kopott. Művészet normálisan becsavarni,esetleg itt szvhat olyan falsot ami ilyen alapjárati problémát okoz?
|
Zsoel
A levegőszűrő ház tömítetlensége(ha nincs tömítés a két fél darab között) okozhat fals levegő szívást,vagy hibás karburátor beállítást?
|
Zsoel
Így van,ezért is nem értettem a dolgot,viszont ilyen bilux izzót és foglalatot ez előtt még soha nem láttam.Ettől függetlenül fel kellett volna tünnie így utólag.Gyakran elnézek dolgokat mert abban a hitben vagyok hogy tipus azonos,vagy nem sérült alkatrészek vannak a motoron. Szerencsére sokat segítenek ezek az eredeti alkatrész képek,és sikerült is pótolni az érintkezőt.
|
[6224-6205] [6204-6185] [6184-6165] [6164-6145] [6144-6125] [6124-6105] [6104-6085] [6084-6065] [6064-6045] [6044-6025] [6024-6005] [6004-5985] [5984-5965] [5964-5945] [5944-5925] [5924-5905] [5904-5885] [5884-5865] [5864-5845] [5844-5825] [5824-5805] [5804-5785] [5784-5765] [5764-5745] [5744-5725] [5724-5705] [5704-5685] [5684-5665] [5664-5645] [5644-5625] [5624-5605] [5604-5585] [5584-5565] [5564-5545] [5544-5525] [5524-5505] [5504-5485] [5484-5465] [5464-5445] [5444-5425] [5424-5405] [5404-5385] [5384-5365] [5364-5345] [5344-5325] [5324-5305] [5304-5285] [5284-5265] [Korábbi]
| |