|
[6224-6205] [6204-6185] [6184-6165] [6164-6145] [6144-6125] [6124-6105] [6104-6085] [6084-6065] [6064-6045] [6044-6025] [6024-6005] [6004-5985] [5984-5965] [5964-5945] [5944-5925] [5924-5905] [5904-5885] [5884-5865] [5864-5845] [5844-5825] [5824-5805] [5804-5785] [5784-5765] [5764-5745] [5744-5725] [5724-5705] [5704-5685] [5684-5665] [5664-5645] [5644-5625] [5624-5605] [5604-5585] [5584-5565] [5564-5545] [5544-5525] [5524-5505] [5504-5485] [5484-5465] [5464-5445] [5444-5425] [5424-5405] [5404-5385] [5384-5365] [5364-5345] [5344-5325] [5324-5305] [5304-5285] [5284-5265] [Korábbi]
Starex
Nagyon remélem,hogy a BRD-ből megrendelt harmincezres porlasztó nem azonos az aliexprsszes hatezer forintossal,azaz nem csaptak be vele...
Elvileg,mint tudjuk,a jogutód az MZA,nem lenne lehetséges .A gyakorlatban az új porlasztóval egészen más a teljesítményleadás,símábbak az átmenetek,mint az eddigiekkel.Az is igaz,hogy csak tákolt százéves porlasztóim voltak,1-8 jelzéssel,ami ugyebár az S50 -hez való.Amelyikkel hozzánk érkezett,azzal a fiam s50-e be sem indult,
annak az eredetijéből viszont orrán-száján folyt ki a benzin,tűszelep cserék után is.Szerencsére egy harmadikkal viszont jól indul,és jól megy.Az utángyártott Kentse,meg egyéb karburátorokkal próbálkoztunk,biztosan van köztük jó is,biztosan ki lehet figni olyat is,nekem nem sikerült.1-11 jelűből olyan érkezett,hogy a schieber/"súber" dugattyúja fixen bele volt rögzülve az aknájába,úgy,hogy semmilyen módszerrel sem volt mozgásra bírható!Nos,akkor inkább a német,az legalább működik,egyelőre jól.
|
Még egy kis adalék az előbbi írásomhoz. Egy évre rá volt fent egy beállt blokkú Star a vaterán 5000 Ft kikiáltási áron. Még gondolkodtam rajta, hogy alkatrésznek meg kéne venni, de nem vettem, Sopron felé volt, tehát hozzám képest nem a világ végén. Úgy emlékszem nem érkezett rá licit. Ilyen volt a helyzet akkoriban. Ez nem volt régen, csak olyan 15 éve. Lámpaerőn könnyen lehet segíteni egy 12V-os világítótekerccsel, ha valaki este szeretné használni. Nappal nekem megfelelő a 6V-os erőforrás is
|
Zsoel
Szia!
Kicsit szomorú a Star-ok aktuális közlekedés ihelyzetéről az írásod, részben egyet is értek.
Amikor 19 évesen megvettem az első Star-omat már volt egy Schwalbém, szintén turbós blokkos. A Schwalbét a B kategoriás jogosítvány megszerzése után közlekedésre használtam, mivel akkor nem dolgoztam csak közeli kirándulásokra, de fogorvoshoz is mentem vele egyszer. Egy Csepel 125 és Pannónia volt még mellette, félkész illetve felújítás előtti álllapotban. Azokkal nem terveztem közlekedni, viszont a Schwalbe az bevált, csak a magas termetem miatt nem volt eléggé kénylemes ezért valami másra vágytam. Kínai műanyag motor már akkorban sem tetszett, maga a formaterve sem, meg a silány anyagok sem szóval azok kilőve. Pénztárcabarát megoldásnak mutatkozott a Schwalbe testvére, a Star amit akkoribn vaterán 27 000 Ft-ért licittel meg is nyertem. Nem volt olyan értékes a Ft, most talán olyan 80 000 Ft-nak felelne meg az az összeg, tehát olcsó volt. Ez volt a fő szempont, az olcsóság és a megbízhatóság. Menetteljesítmények tekintetében a városi forgalmat ma is bírja, mivel a megengedett legnagyobb sebesség ugyebár 50 km/h. Fékjei jók, persze ha kopik nem árt megpatkolni. A hátsóval én tudok blokkolni most is. Egy Babettához képest fényévekkel van előrébb, én nem írnám le ma sem. Lámpánál nem lő ki, de manapság az emberek spórolósabban vezetnek, nem nyomja mindenki a zöld lámpámál neki, mert a következő lámpa úgy is megfogná, így még gyorsabb is Star-al az ember, mert az álló kocsik mellett el lehet vele lavírozni. Ha nincs fent index akkor még könnyebben el is fér. Ésszel kell menni, karos indexeléshez kell egy kis bátoság meg gyakorlat is, de ha jó a féklámpa nem lehet baj. Körforgalomból kifelé menet külön jól jön az, hogy csúszkás a gázkar, mert a kormányt elengedve sem esik le a fordulatszám. Én úgy szoktam mondani, hogy tempomatos Lényeg a lényeg, ha jó idő van én csak azér is előveszem a Star-t és azzal megyek Győrbe, mert szinte mindenhol fizetős már a parkolás, továbbá hamarabb be is érek vele, mint kocsival. Megnézik, megdícsérik. Valamikor le sem zártam, mert nem volt nálam lakat, akkor is megvárt, bár egyszer-kétszer kinéztem rá ekkor, mert féltem azért. Ha naponta nem is, de hetente többször előveszem ilyenkor, ez nem tudom napi használatnak minősül-e, de nem is heti az biztos. Sajnálom, hogy nem jött össze az idei Halászi-i utam a jótállási füzetért, de jövőre bepótolom, természetesen Star-al
|
Sverigedemokraterna
Szia! Ez az MZA-s porlasztó tényeg német? Nem tajvani gyártmány? Én nem bízok ezekben az alkatrészekben, mert a csíkszeműek is rá tudák írni, hogy MZA Bár ha jól működik, akkor nem lehet olyan rossz...
|
Zsoel
Ma feladtam a csomagot.Üdv.
|
Sverigedemokraterna
Nem muszáj azért eljönnöd olyan messziről, a motorblokkot postán is el tudod küldeni, én meg vissza, ha elkészült. Csináltam már ilyet is.
|
Zsoel
Ja,itt Vámosmikolán már nem nagyon motoroznivaló idő van.Nem sürget az idő,egy-két hónap nem számít,tavaszra lesz kész a csereblokk,az sem baj.De:nem mindegy,a távolság ellenére sem,hogy mester kezébe adja az ember,vagy csak a környéken összegányolják.Tőlünk Halászi kb 110 km ,Dunaszerdahelyen keresztül persze.
Tavasszal tervezünk egy balatoni túrát(nem Heves megye Balaton községbe)az több mint százhatvan km tőlünk,jó lenne szerelés és tologatás,vagy utánfutózás nélkül teljesíteni.Szíves közreműködésedet ezért előre is köszönöm!
|
Zsoel
Üdv!Köszönöm a választ.Van egy blokkom,van egy pár blokk-közepem,egy főtengelyem,egy csapágygarnitúrám,egy szimmering készletem.Tesnit tömítésgarnitúra még nem jött meg.
Mi kellene még,olyan dolog,amit előre meg lehet venni?
|
Sverigedemokraterna
Köszönöm. Pedig hát nem is én hoztam létre az oldalt, csak véletlenül felfedeztem úgy 12-13 éve; elkezdtem ide írogatni, mivel úgy éreztem, konyítok annyit a staros témához, mint az itt fórumozók, aztán végül az alapító rám ruházta az adminisztrátori jogokat. (Illetőleg két másik taggal együtt vásároltuk meg annak idején, némi jelképes pénzösszegért, de ők sajnos az idők során kikoptak innen, így aztán rajtam maradt az egész.)
Szerelek, hogyne. Azért is írok ide olyan ritkán, mert van, hogy napokig sem bírok felnézni az oldalra. Napközben dolgozom, estére meg sokszor olyan fáradt vagyok, hogy már nincs energiám; ebből a szempontból nem is bánom, hogy nem pörög már úgy a fórum, mint 10-12 évvel ezelőtt, mert nem tudom, hogyan győzném a menedzselését...
Az elérhetőségeim nem változtak:
Szilágyi Zsolt Imre, 9228 Halászi, Damjanich utca 21.
+36 30 407 4825; szilagyi.zsolt.imre@gmail.com
Vállalok természetesen motorblokk-nagyjavítást is, csak előfordulhat, hogy várni kell rá egy kicsit, mert kisgépjavítással is foglalkozom (fűnyíró, motoros kasza, láncfűrész stb.), és mivel sok a munka, időnként (=állandóan) feltorlódik. :)
|
Ormossy Orosz Ferenc
Nagyon sajnálom,hogy abbahagyod a motorozást.Egy színfolttal ésegy kedves klubtarssal kevesebb.Egy Starral?Lehet,hogy a Bundeskalifat-ba kerül,kultmokicknek...
Zsoel
Nélküled ez a közösség már évekkel ezelőtt összeomlott volna!A Te szakértelmed ,tanácsaid vezették ezt a csapatot a Starral való motorozás technikai lehetőségéhez,a még néhány életben tartott negyven-ötven éves veteránmotor ilyen-olyan bajainak megoldásához,
egyáltalán a Star megbecsüléséhez.Van egyébként egy kérdésem:Még mindig szerelsz motorokat Halásziban?Lehet Star blokkot generáloztatni?Az elérhetőség nem változott?
Üdv!
|
Ormossy
"Sajnos életkorom miatt meg kell válnom szeretett motoromtól A jelenlegi őrült forgalomban már nem érzem magam biztonságban az utakon."
Ráerősítettél az egy héttel ezelőtti szavaimra. Sajnálom, de teljesen megértelek. Remélem, hamarosan elkél és jó kezekbe kerül a járgány.
|
Üdv mindenkinek.
Sajnos életkorom miatt eladó szeretett Simson Star-om (1974-es) Kiváló állapotban van, megbízhatóan működik.
ofk.hupont.hu
Itt sok képet, leírást is találsz róla.
Ha valakit érdekel, írjon az ooeeaa@protonmail.com címre, vagy hívjon a +36-30-931-1418-as telefonszámon.
|
Egyébként örülök az örömhírednek. Jó motorozást, balesettől és műszaki hibától mentesen!
|
Sverigedemokraterna
Mert kihalnak maguk a Starok is. Sajnos, így telik az idő. Akik annak idején fiatalon motoroztak velük, lassacskán kikopnak a motorkerékpárra ülős korból. Lassacskán 50(!) éve lesz, hogy leálltak az akkor már meglehetősen idejétmúlt formatervű típus gyártásával. Akik ebben az időben fiatal felnőttek voltak, ma már hetvenen felül pengetnek, de az akkori kora tizenéves kamaszok is elmúltak hatvanévesek. Aki meg ebben az időben, a hetvenes évek első felében született, az felserdülve (nyolcvanas évek közepe, vége) már nem Starra, hanem az akkor menő S51-re vágyott.
Na és nem sokkal utána már a rendszerváltás is jött, amely a határnyitással hirtelen elhozott egy csomó addig csak nyálcsorgatva vágyott nyugati és japán márkát, típust. Az utána felnövő fiatalság már mind ilyeneket akart, nem 20-30 éves Simsont. Persze, az anyagi lehetőségek erősen korlátozzák a vágyakat, na meg sokunknál játszott szerepet az erős kötődés, érzelmi faktor (apai, nagyapai örökség Simson), a nosztalgia, de tudomásul kell venni, hogy sajnos egyszer a Starnak is lejár az ideje.
Gyerekkoromban - 1983-as vagyok, tehát a nyolcvanas évek végéről és a kilencvenes évekről beszélek - még egészen hétköznapi látvány volt a Star, a Schwalbe, a modernebb - S50, S51 - Simsonokról nem is beszélve; annyi volt belőlük, mint a szemét, és ezek akkor a nyugati használtmotor-dömping miatt fillérekért cseréltek gazdát, pár ezer forintért vagy alkalmi munkáért, olykor egy-egy láda sörért cserébe (hallottam ilyen sztorikat). Aztán az új évezredben az akkor már negyedszázada nem gyártott Star elkezdett megritkulni, de még azért lehetett látni az utakon. Még 8-10 éve is láttam olykor egyet-egyet, de mostanra olyan lett, mint a fehér holló. Mint mondtam, az idősebbek leszálltak róluk, mert megöregedtek, kihaltak, a fiatalok robogóznak vagy supermotókkal járnak. A Starok nagy része a szétbarmolás, leélés vagy a tulajdonos halála, érdektelenség, akármi miatt roncstelepre került, ami pedig még megmaradt, azt vagy gyűjtők kaparintották meg (akár külföldiek, elsősorban németek), vagy maga a tulajdonos tartja már mint műszaki ritkaságot túl nagy becsben ahhoz, hogy a mindennapi közlekedésben kockáztassa. De nem is baj. Az idejétmúlt vázkonstrukciójával, gyenge motorjával, fékjeivel, villamosságával, életveszélyes mértékben hatástalan első világításával, nehezen látható irányjelzőivel (ha vannak egyáltalán) nem alkalmas már arra, hogy a mai őrült járműforgalom ritmusát felvegye. Ami 1964-ben jó volt, 2023-ban már nem az, ezzel szembe kell nézni. A Star most már végleg a hobbimotor kategóriájába került, amivel legfeljebb néha-néha kerülnek még egyet, de a napi rutinközlekedésben már nincsen szerepe.
|
Kihalt a fórum!
Pénteken megérkezett az MZA által gyártott BVF16N1-6 új porlasztó.(e-bay ).
Ezzel rögtön indult a motor,veszi a fordulatot,alapjárat is van.
Drága,de jó.Gondoltam,megosztom Veletek az örömöt.
Jó motorozást mindenkinek a Starral!
|
Sverigedemokraterna
Én elhiszem, hogy nem egyforma a korai lendkerék, mint a későbbi, csak arra utaltam, hogy saját magam még nem tudtam összehasonlítani. Nekem korai motorom van gyári állapotban, azon ránézésre sem olyan a lendkerék, mint a későbbi változatokon.
Sőt, a 16N1-1-es porlasztóban levő úszó sem kompatibilis a ma beszerezhető változatokkal, ugyanis utóbbiak (átalakítás nélkül) használatatatlanok benne. Ez viszont tapasztalat. Az úszókat egymás mellé téve jól látható a közöttük levő különbség.
|
A Star modellfrissítése során változott meg a lendkerék kúp mérete.Ezért az 1968- ban gyártott SR4-2 és a korai SR4-2/1 -re a későbbi lendkerék nem szerelhető fel.Ez az információ nem bizonytalan,hanem biztos.Te is próbáld ki,ha nem hiszed Ppisti.Más lehetőségaz,hogy olvasd el ugyanezt az "Eredeti Simson.hu" oldlon.De a biztos,ha a gyakorlatban kipróbálod.Az talán nem lesz bizonytalan információ.Szevasztok.
|
starex
Jól írod, a régi Staron más a henger szívó és kipufogó oldala is, mint a /1-es verziókon, emiatt más a légszűrőház, valamint a kipufogókönyök is. Más a porlasztó (16N1-1), mások a fúvókaméretek, az úszóház alján leeresztőcsavar van. Más a megszakító (ezen még csavar van a később használt csavaranyás megoldás helyett). Sőt, más a kipufogódob belső része is, ugyanis a szűkítőkúp palástján nincsenek furatok.
Úgy todom, hogy a korai példányok berúgótengelyének ricnizése is sűrűbb volt, mint a későbbi változatoké, illetve a főtengely kúpja sem egyforma - ez utóbbiak esetében nem 100%-os az információ hitelessége.
|
Sverigedemokraterna
Csak azért írtam, mert a régi fajta hengeren nem csak a szívócsonk volt másmilyen(három csavaros felfogatású), hanem a kipufogó nyílás is máshgoy nézett ki. Előbb indult a könyök, hiányzott az a kiugrás szerűség a hengerről, amit a legtöbb Star/Schwalbe blokknál megszoktunk. A két féle hengerhez való könyököt ezért nem is lehet csereberélni egymás között, vagyis a régi hengerhez csak a hosszabb, ívesebb könyök passzol, amit viszont én nem láttam még a webáruházak kínálatában. Majd előbb-utóbb kell vennem egyet próbára, mert van egy 68-as évjáratú Star-om, amihez elvileg ilyen fajta könyök dukál.
|
Starex
Kipufogókönyökkel nincs tapasztalatom,nincs itthon sr2 könyök.Csak egy Star könyök van,ami kissé horpadt volt,rozsdás,azért cseréltem le.
|
[6224-6205] [6204-6185] [6184-6165] [6164-6145] [6144-6125] [6124-6105] [6104-6085] [6084-6065] [6064-6045] [6044-6025] [6024-6005] [6004-5985] [5984-5965] [5964-5945] [5944-5925] [5924-5905] [5904-5885] [5884-5865] [5864-5845] [5844-5825] [5824-5805] [5804-5785] [5784-5765] [5764-5745] [5744-5725] [5724-5705] [5704-5685] [5684-5665] [5664-5645] [5644-5625] [5624-5605] [5604-5585] [5584-5565] [5564-5545] [5544-5525] [5524-5505] [5504-5485] [5484-5465] [5464-5445] [5444-5425] [5424-5405] [5404-5385] [5384-5365] [5364-5345] [5344-5325] [5324-5305] [5304-5285] [5284-5265] [Korábbi]
| |