|
[6224-6205] [6204-6185] [6184-6165] [6164-6145] [6144-6125] [6124-6105] [6104-6085] [6084-6065] [6064-6045] [6044-6025] [6024-6005] [6004-5985] [5984-5965] [5964-5945] [5944-5925] [5924-5905] [5904-5885] [5884-5865] [5864-5845] [5844-5825] [5824-5805] [5804-5785] [5784-5765] [5764-5745] [5744-5725] [5724-5705] [5704-5685] [5684-5665] [5664-5645] [5644-5625] [5624-5605] [5604-5585] [5584-5565] [5564-5545] [5544-5525] [5524-5505] [5504-5485] [5484-5465] [5464-5445] [5444-5425] [5424-5405] [5404-5385] [5384-5365] [5364-5345] [5344-5325] [5324-5305] [5304-5285] [5284-5265] [Korábbi]
Zsoel,
A Starnak 1,5 mm az előgyújtása. Igaz ez akkor is, ha 60 cm3 a henger rajta?
|
Lfox
Hát, hallod, úgy néz ki a motorod, mint amint a hulladéktelepi aprítógép torkából húztak vissza. Csupa viharvert, használhatatlan alkatrészből áll.
A kondenzátoron lévő lyukat továbbra sem tudom hová tenni, de olyan nagy és szabályos, hogy azt kell mondanom: úgy tűnik, mintha valaki kifúrta volna. Az okát ne kérdezd, nem tudom. Azonkívül alatta a ház is össze van nyomorgatva, szóval ezt nyugodtan eldobhatod.
A lendkerékben meg össze van törve az egyik mágnesszegmens, és könnyen lehet, hogy ez okozza a súrlódást a tekercs vasmagjával. Nem tudom, mitől képes a mágnes így megsérülni, de az áramtermelésben egészen biztosan zavart okoz, mert ebben az állapotában nem olyan mágneses erőteret képez, mint a másik öt szegmens. Én mindenképpen kicserélném, legalább egy jó állapotú használtra. Így kellene kinéznie.
|
Én magam még sosem láttam lyukas kondenzátort, de az álmoskönyv szerint semmi jót nem jelent, ha kilyukadt, akár belső, akár külső hatás miatt történt.
|
Zsoel
Köszi! Mindenesetre a lyuk a kondi felső peremén azt jelenti hogy biztosan kuka ugye? Hát igen a motor kb. 7-8 éve állt,egy csomó alkatrész kókányolva stb a, létező összes hiba előfordul rajta,és én előtte soha nem szereltem motort szóval eléggé belenyúltam.De akkor is rendbe szeretném tenni. Különben szépen hangja van a motorjának.
|
Lfox
Mivel nem tudhatod, ki mindenki gyepálta már azt a motort előtted, lehet, hogy kapott már az élettől, és ki van verődve a fészek. De látatlanul nem tudom megmondani, mi lehet a baj.
A kondenzátorok jók, bármelyikeket választhatod, bár a minőségük, tartósságuk sajnoi eléggé hullámzó.
Féklámpaizzó: 6 V 18 W Ba15s (eredetileg; azonban ha a féklámpatekercset /töltőtekercs/ 21 W-os teljesítményleadásúra cserélted, akkor az alkalmazandó izzó is teljesítményfelvételűre változik!)
Helyzetjelző izzó: 6 V 5 W Ba15s
|
Egy hátsó lámpa izzó és féklámpa izzó pontos méretet is szeretnék kérni még. Köszi!
|
Zsoel
Köszi! Akkor ezért nem értettem miért nem tudom beakasztani a helyére. Vannak csodák ezen a motoron szó se róla. A lendkerék viszont sajnos továbbra is belesúrol valamelyik tekercsbe.Próbáltam kicsit állítani a tekercseken befelé,de nem igazán tudtam rajtuk,és feszegetni sem akartam őket. Az alaplap egy kicsit feszesen ül a helyén mivel eléggé vastagon szigeteltem a gyújtókábelt amikor összetoldtottam,szigetelőszalaggal és zsigorcsővel is de nem hiszem hogy ez lenne a probléma.Hol az egyik.hol a másik tekercsbe súrol bele a lendkerék,mindig amikor levszem és visszarakom,mintha nem központosan lenne a helyén. Valószínű hogy ennek hozadékaként amikor ma visszaraktam a lendkereket más sokadszorra, nem indult a motor,sőt szikrát sem adott.Próbálkoztam még párszor,átnéztem mindent,de szerintem a kondenzátor pukkanhatott el(egy kis lyuk is van a felső fekete színű részén)bár nem tudom jól gondolom-e.lehet hogy más(is) a hiba.A surlódás hatására a termelődött hőtől gondolom ez előfordulhat.A barna-fehér veztékben sincs áram.Ha vennem kell kondenzátort,akkor ez a fajta megfelel?http://www.simson-keletimotor-alkatreszek.hu/hu/kondenzátor
|
Lfox
Az a szívatóbovden nem jó. A Star gyári szívatóbovdenjében nincsen közbülső állítócsavar, csak közvetlenül a porlasztón, ami az indítótolattyú zárócsavarjába van belecsavarva. (A gázbovdenben van, annak viszont a levegőszabályozó tolattyú zárósapkájában nincs csavarja, hanem egy sima fészekbe ül bele a bovdenvég.) Tehát a teljes szívatóbovden EGYETLEN tokból és sodronyhuzalból áll, mely utóbbinak kisebbik diója átfér az állítócsavar furatán, tehát az állítócsavart nem gyártáskor teszik rá, alapból nincsen rajta. (Ahogy lemezharang sincs a bovden végén, mint a Magyarországon kapható sz@rok esetében; nem tudom, honnét szedte ezt a kétbalkezes kisiparos gyártója, soha nem is volt a Star bovdenein olyan harang.)
Ilyen:
|
Zsoel
A szívató bovdennel kapcsolatban már kérdeztem régebben.Valamiért nem tudom beakasztani a helyére,akkor sem ha a leghosszabbra van kiengedve az állítócsavarral.Ha az ellentámaszát beakasztom a helyére akkor kb.2 centiméterre tudom tovább húzni és nem éri el a fészket a bovdenvég még zárt kar állásnál sem. Ha tovább húznám erőltetve akkor már emeli a szívató dugattyúját.Nem jó állásba tettem volna vissza a szívatókart?http://keptarhely.eu/view.php?file=20200418v00s6wefh.jpeg
|
Zsoel
Köszönöm szépen,rendes vagy. Ha minden igaz sikerül szerezni majd egy eredeti kapcsolót,de ha mégsem akkor lehet hogy élek a lehetőséggel.
|
Lfox
Ha elküldöd postán, megnézem, hátha meg lehet javítani.
|
Egyébként elképesztő hogy a régen milyen minőségben tudtak és akartak alkatrészeket gyártani,mindezt a korabeli technikai felszereltséggel.Most pedig szinte selejt selejt hátán,igaz nem is gyári alkatrészek. Viszont a mostani robogókat elnézve a gyáriak sem ütik meg a régi színvonalat.
|
Zsoel
Köszi! Kapcsolót megpróbálok eredetit szerezni. Az enyém biztosan nem jó,mivel úgy működik mint egy normál kapcsoló fel és le kapcsol,tehát csak az egyik állása működik. Elég könnyen is lehet mozgatni,úgy emlékszek régen lehetett érzékelni egy kis "kattanás" amikor átbillentették a kapcsolót. Sajnos nem tudom hogy mit lehet megpróbálni esetleg amivel helyre lehetne hozni.
|
Lfox
Nem vagy előrébb a kapcsoló cseréjével, ezt is mondtam már neked, mert kukába való hulladék sz@r, amit árulnak. Jobb a gyárit megmenteni, ha lehetséges. Egyes esetekben vannak javítási lehetőségei (az utángyártottat meg eleve muszáj felhasználás előtt javítani), de hogy jelen helyzetben mit lehetne kezdeni vele, azt így látatlanban biztosan nem tudom megmondani.
A Simson áramfejlesztője tulajdonképpen állandómágnesű váltakozóáramú generátor, nincs kollektora. Amire gondolsz, az a tekercs vasmagja. A leírt jelenség előforul, ha az alaplap tekercsrögzítő furatai kikoptak, vagy maga a lap ül lazán a motorblokkban lévő fészekben. Bontsd vissza a mágnest, alaplapot, és az illető tekercs rögzítőanyáit, majd próbáld a tekercset az alaplap közepe felé nyomni, és újra meghúzni az anyákat. Ha ez sem segít, akkor az alaplap enyhe lerögzítése és a lendkerék felhelyezése után vékony csavarhúzóval nyúlj a lendkerék meg vasmag közé, és óvatosan feszegesd meg. Ettől jó eséllyel kialakul a megfelelő légrés. Ezután húzd meg az alaplaprögzítő csavarokat, és tedd föl rendesen a lendkereket.
|
Zsoel
Úgy tűnik hogy a kapcsolót kell majd cserélni mivel minden más rendben van.Gondolom a kapcsolót nem lehet javítani. A lendkerék visszarakása után azt vettem észre hogy nagyon minimálisan és egy ponton a lendkerék hozzáér az egyik tekercs kollektorához(nem vagyok biztos hogy így hívják).Többször is levettem,visszaraktam a lendkereket de ugyanez a helyzet. Egyébként jól indul a motor és a gyújtás és a világítás is rendben lenne.
|
Igen, az a legvalószínűbb, de lehet az ok érintkezési hiba a foglalat és az izzó között, vagy éppen hibás izzó is.
|
Zsoel
Most már működik a Stáron a világítás elől és hátul is. Viszont a tompítottat és az országútit nem tudom váltani a kapcsolóval.Az egyik állásban alpból van tompított,viszont ha átbillentem a kapcsolót,akkor lekapcsolja a világítást. Bekötve jól vannak a veztékek szerintem.Az egyik állásban van áram a tompított és a fényszóró vezetékében is,a másik állásban pedig leveszi mindkettőről.Ez a kapcsoló hibája lehet?
|
PPisti
Köszi! Igen Káma ez is.Akkor előbb utóbb ki kell cserélni a szimeringet,de egy kicsit kissebb cső keresztmetszettel most teljesen jól működik egyenlőre.
|
[6224-6205] [6204-6185] [6184-6165] [6164-6145] [6144-6125] [6124-6105] [6104-6085] [6084-6065] [6064-6045] [6044-6025] [6024-6005] [6004-5985] [5984-5965] [5964-5945] [5944-5925] [5924-5905] [5904-5885] [5884-5865] [5864-5845] [5844-5825] [5824-5805] [5804-5785] [5784-5765] [5764-5745] [5744-5725] [5724-5705] [5704-5685] [5684-5665] [5664-5645] [5644-5625] [5624-5605] [5604-5585] [5584-5565] [5564-5545] [5544-5525] [5524-5505] [5504-5485] [5484-5465] [5464-5445] [5444-5425] [5424-5405] [5404-5385] [5384-5365] [5364-5345] [5344-5325] [5324-5305] [5304-5285] [5284-5265] [Korábbi]
| |