|
[6224-6205] [6204-6185] [6184-6165] [6164-6145] [6144-6125] [6124-6105] [6104-6085] [6084-6065] [6064-6045] [6044-6025] [6024-6005] [6004-5985] [5984-5965] [5964-5945] [5944-5925] [5924-5905] [5904-5885] [5884-5865] [5864-5845] [5844-5825] [5824-5805] [5804-5785] [5784-5765] [5764-5745] [5744-5725] [5724-5705] [5704-5685] [5684-5665] [5664-5645] [5644-5625] [5624-5605] [5604-5585] [5584-5565] [5564-5545] [5544-5525] [5524-5505] [5504-5485] [5484-5465] [5464-5445] [5444-5425] [5424-5405] [5404-5385] [5384-5365] [5364-5345] [5344-5325] [5324-5305] [5304-5285] [5284-5265] [Korábbi]
Köszi,hogy megérted.
Azért bízom benne,hogy nem kell a motor senkinek sem majd,nem fogom elkótyavetyélni.
|
FPJ
Ez nagyon szomorú hír, de megértelek. Én is tudom, milyen az, amikor meg kell válni a szeretett motortól, bár nálam jóra fordultak a dolgok.
Ne add fel, ha rendeződnek dolgaid, még lehet újra Simsonod.
|
Szevasztok Urak!
Először is minden Star rajongónak,és szeretteinek én is Boldog,Békés Karácsonyi Ünnepeket kívánok !!!!
Sajnos ,s ez rossz hír számomra az élethelyzetem negatív változása miatt a motorom eladására kényszerülök.Ezért meghirdetem a motort a jófogáson ,persze semmi haszonnal,csak annyiért,amit én is rászántam.Ezt veletek akartam először közölni,mert a korrektségetek miatt ezt tartom fairnek.Sajnálom,hogy így alakult,mert megszerettem ezt a masinát,s ez a társaság is egy önzetlen kiváló '"brigád".Sajna,hogy az életben nem így van,máshol....Az esetem röviden:
Karácsony előtt közölték velem,hogy pozícióm a cégnél megszűnik,az általunk gyártott termékkel együtt,s olyan helyet kínáltak nekem,amely számomra ,23 év szolgálati idő,illetve az én SZEMÉLYES ÖNÉRZETEM SZÁMÁRA ELFOGADHATATLAN!!!!!!!!
Ezért,mivel a rosszabb munkát 50 ezer forint mínusz mellett nem vagyok hajlandó elfogadni,más irányú elfoglaltság után kell nézzek....
Ehhez viszont a motortól megválni kényszerülök,mivel egy kisteher autót kell beszereznem ,az általam rögtön meghozott változtatás okán.
Megértéseteket köszönöm,és sok sikert a továbbiakban is.És ne haragudjatok rám.....
Köszönöm a megértéseteket.....:(
|
Köszönjük, és részemről is kellemes karácsonyt mindenkinek!
|
Boldog békés karácsonyt kívánok minden máraktársamnak és a szeretteiteknek is!
|
Simsonos Barátaim!
Mindenkinek boldog karácsonyi ünnepeket, és jó egészséget kívánok!
Orosz Ferenc
|
Lfox
Nincs semmiféle trükkje. Azokat is össze kell reszelgetni egymással, illetőleg a csúszka hornyolt részét általában ki kell kicsit szélesíteni, illetve gyakran mélyíteni is. Ugyanis a gázcső belsejébe spirál alakban ponthegesztéssel felerősített lemezcsík meg tud szorulni benne, illetve fel tud rá ülni. (Lévén elég pontatlan, sorjás kivitelezés, sajnos.) Jól meg kell kenni a csúszkát kívül-belül, meg a kormányszarvat is, és kész. Az említett lemezcsík elejét be kell illeszteni a csúszkahoronyba, majd a gázadás irányába forgatva a markolatot, szépen fevezetni a csövet a kormányszarvra. Akinél megakad, az nem a jó helyre vezette a lemezt: nem a horonyban, hanem a csúszka elé került, és úgy nem tudja azt elmozdítani.
|
Akkor már csak egy trükköt kérek a gázcső működőképes felrakásához és nincs több kérdésem...:) látom sok videóban hogy tekergetik minden irányba de mégsem működik,tudom hogy nem egyszerű mivel nem lehet látni semmit belőle. Ha tegyük fel minden a helyén van és nem szorul,akkor van valami megoldás amivel meglehet könnyíteni a gázcső felrakást?
|
Lfox
Már sokszor kifejtettem itt a fórumon, hogy az utángyártott alkatrészek zöme nemcsak silány anyagminőségű, de rendkívül pontatlan méretű, és gyakran más kialakítású, mint az eredeti megfelelője. Ez különösen akkor "áldásos", amikor több új alkatrészből kellene egy egységet összeállítani, és, teszem föl, a kormány lengyel, a fékkartartó német, MZA-s, a gázcsúszka tajvani, a bovdentámasz indiai, a gázcső meg magyar. Ezek aztán még véletlenül sem passzolnak össze: kormánycső hasítékaiba nem fér bele se a csúszka, se a támasz, a támaszba nem megy bele a bovden, a konzol szorul a csövön, a gázmarkolat összeakad a csúszkával, szóval pontosan úgy, ahogy írtad. Ilyenkor jönnek a házilagos utánmunkálások reszelővel, fúrógéppel, flexszel, mikor mire van szükség, sajnos másként nem megy. Nemcsak, hogy lehet, kell is, anélkül kár erőlködni, eredeti formájában úgysem lesz jó, rosszabb esetben még el is törhet valami a feszegetéstől. A Simson fenntartása manapság ilyen játék, ezzel együtt kell élni, sajnos, mert eredeti alkatrészekből már nem lehet gazdálkodni.
|
A gázcsővel kapcsolatban még az lenne a kérdésem,hogy van valami trükk amivel működőképesen fel lehet tenni? (A csúszkák megfelelően vannak a helyükön lezsírozva stb.) Több videóban is láttam hogy forgatják,mozgatják a gázcsövet ami látszólag a helyén van de mégsem jó pozícióban,ezért nem tudja mozgatni a csúszkát.
|
Zsoel
Köszi! Szerencsére találatam olcsón lámpát,lehetetlen küldetés levenni a búrát. Közben megjöttek az egyéb alkatrészek,apróságok.Sajnos a gázcsúszka ellendarabja(ütközője) nem fér be a helyére elképzelhető hogy mérethibás utángyártott.Mondjuk a bowden befűző bevágás is olyan rajta mintha valami anyag hibás törés lenne rajta...remélem reszelővel sikerül kipofozni mert oda meg a bowden nem fér be. A méretén szerinted kösszörűvel lehet korrigálni hogy beférjen a helyére?
Előre is kellemes Ünnepeket kívánok!
|
Lfox
Sajnos teljesen biztos módszert nem tudok mondani erre. Nem egyszerű mutatvány, és az üveg épsége szempontjából elég veszélyes is. Az üveg pereme és a fényszórótükör széle között ragasztóréteg van, annak a kötését kell megszüntetni. Lehet próbálkozni különféle ragasztófeloldó sprayekkel (pl. ez), illetve hőlégfúvó pisztolyos melegítéssel, melynek során a fém ház szélére irányított hősugárral végigmész az egész peremen, és mindenhol jól átmelegíted a fémet, abban bízva, hogy előbb-utóbb elenged a ragasztás. Ezen művelet alatt a fényszóró természetesen üveggel lefelé, stabil felületen legyen (például az asztallapra helyezett vastag törölközőn), és az üveg szélét csak nagyon finoman próbálgatva feszegesd, mert rideg, és könnyen kitörik belőle egy darab. Kesztyű mindenképpen legyen rajtad, mert a fém lámpatükör jól vezeti a hőt, és mivel vékony anyag, gyorsan átforrósodik. Arra is vigyázni kell, ha melegítesz, hogy előtte a fényszóró ne legyen hideg helyen, hanem legalább néhány órát szobahőmérsékleten tartsd, mert ha pl. szabad ég alatt vagy fűtetlen helyen van, akkor az 1-2 fokosra lehűlt üveg a hirtelen hőmérséklet-emelkedés hatására elpattanhat.
|
Zsoel
Abban szeretnék most segítséget kérni,hogy az első lámpa üvegét milyen módszerrel lehetne leszedni a focsoros részről? Találtam egy megfelelő lámpát aminek tökéletes a foncsora és pontosan az a méret mint a Staré,át szeretném rá tenni a az üveget.
|
Zsoel
Köszi.Szerencsére a kitört részt sikerült kijavítanom üvegszálas gittel. A youtubon találtam régebben egy nagyon jó kis német csatornát,többnyire Schwalbe-kal foglalkozik de van Star is:https://www.youtube.com/channel/UCmrsZo_7dnsENqgRGs9vPUQ/videos
|
Lfox
Benzinálló, szövetbetéttel erősített, 2 mm vastag gumilemezből van az eredeti, tehát ebből volna ajánlott készíteni az újat is. (Ugyan a tömítés közvetlenül nem érintkezik folyékony halmazállapotú benzinnel, azonban a porlasztóból visszaáramló benzingőzzel igen, és az is elég hozzá, hogy hosszabb üzemeltetés után a közönséges gumi feldagadjon, és kitüremkedjen a tömítőfelületek közül.) Mivel azonban ilyesmivel kevesen rendelkeznek, a légszűrőházat nem sűrűn szokta szétszedni az ember (hacsak nem nagyon poros úton közlekedik, a fedelet is elég évente egyszer levenni, a légszűrőpatron tisztításához), meg amúgy is, ha törött a háza, a törésnél nem lenne tökéletes a tömítés, ezért az is megteszi, ha - alapos tisztítás és zsírtalanítás után - benzin- és olajálló tömítőpasztával kened le a tömítőfelületeket, úgy szereled össze. Ezután a fedél minden egyes leszerelésekor meg kell tisztogatni a tömítőfelületeket a maradványoktól, és újra lekenni.
Egyébként kapható ilyen tömítés idehaza, de nem olcsó, és nem is tudom, milyen minőséget képvisel.
https://szabomotor.unas.hu/Simson-Star-levegoszurohaz-tomito-gumi
http://ccmmotorosbolt.hu/termek/simson-star-tomito-gumi-levegoszuro-hazhoz-kicsi/
|
Szevasztok Urak !
Első kőrben szeretném itt is megköszönni "Zsoel" márkatársnak a segítségét,hogy feltette a motorom képeit ide a fórumra.
Starex márkatárs kérdésére válaszolnám,hogy igen,az oldal idomok megvannak,csak a szerelések miatt vannak levéve.És igen ,sajna a motor festett lehet,mert bár a sérülések alatt sem látszik másik szín,vagy alapozó nyoma a befújt csavarok számomra is az átfestést sugallják.Illetve amikor reparáltam a hátsó sárpofozó gumit,úgy fest,hogy bordósabb színe volt a masinának eredetileg.A gumi alatt a hátsó sárvédő alsó részén látom.Ennek ellenére ez a pirosabb szín szépen lett fújva,mert megfolyást sehol sem látni.Különben kb.2 hete sikerült a géppel az első pár métert megtennem.Csak itt a garázssoron ,ami a képeken is látszik,mentem egy keveset,s csak 2. sebességig váltottam fel,de a sebességeket szépen veszi a motor,kuplungja jó,és zajtalan,illetve első+hátsó világítás is működik.Sajnos mostanság sem az időjárás,sem pedig az egyéb elfoglaltságaim sokasága nem teszi lehetővé,hogy a motorral érdemben foglalkozzak,de azért egy kicsit mindig "fejlesztem" a gépet.Most az ülés zár cseréjét szeretném megoldani,de nem a közel 5000 forintos gyáriból,hanem valami szekrényzár beépítésével,amely tök ugyan olyan mint az eredeti,csak 1/3-ad áron vásárolható.Ilyen van a melóhelyemen az öltöző szekrényemen is,de azt azért mégsem szedhetem ki...:)
Üdv: Józsi
|
Zsoel
Azt szeretném kérdezni még a légszűrővel kapcsolatban,hogy tömítést miből cészerű csinálni?A régi már elég rossz állapotban van,ahogy szétszedtem csak a szögletes "doboz" rész felső peremén találtam egy darabot a tömítésből.Gyárilag gondolom a teljes csatlakozó felüleleten van tömítés. Ráadásul sajnos pont ezen a csatlakozó résznél van a törés rajta ahol kb. másfél centis rész hiányzik de azt majd valahogy kiplasztikázom.
|
Zsoel
Köszi újfent a részletes magyarázatot.Szerencsére javítható,ragasztható helyen van a sérülés.
|
Péter
Szia!
Egzakt színkódja nincs, abban az időben még nem létezett ilyen egységes rendszer. Én mindig azt mondom, legjobb az épségben megmaradt vázhelyek (váztábla alatt, váznyak, hátsó lámpa alatt, kormányembléma alatt, kormányburkolat belső oldalán) festékrétege alapján színt kevertetni. De ha ez nem járható út, akkor a sötétpiros szín nagyjából megegyezik a RAL 3002-es pirossal, a csontszín(?), valójában tundraszürke (zöldesszürke) árnyalat meg a Toyota Flour Green 1528 kódjelű színnel. Legalábbis a német szakértők ezt állítják.
|
Lfox
Nem befolyásolhatja, hanem befolyásolja is. A porlasztó úgynevezett keverőtorkában (ahol a felszívott benzin apró cseppekre bomolva összekeveredik a beszívott levegővel) kialakuló szívóhatás, a depresszió nagyban függ attól, hogy a porlasztó szívónyílásának, illetve az a mögött elhelyezett légszűrőháznak (szívászaj-csillapító) mekkora a keresztmetszete, mennyire "fogja le" a beáramló levegő útját. Ha megfelelőek a viszonyok, minden rendben. Ha elzáródik a levegő útja, például elpiszkolódott légszűrőpatron miatt, akkor a kelleténél jóval több benzint fog felszívni a motor, túldúsul a keverék (a normál 1 rész benzin:15 rész levegő helyett csak mondjuk 1:13 lesz az arány, amitől már alig tud elégni a tüzelőanyag). Pontosan ezen az elven működnek a levegőtorok-elzáró szívatórendszerek, például a Babettáknál. Ha viszont kisebb ez az ellenállás, a motor nem lesz képes a kellő mennyiségű benzint felszívni, elszegényedik (1:16, 1:17) a keverék. Ez történik olyankor, ha lecsúszik, elszakad a porlasztót és a légszűrőt összekötő gumi, elfelejtik betenni a légszűrőpatront, hiányzó tömítés vagy sérülés miatt tömítetlenné válik a légszűrőház, de akkor is, ha éppen hasraütésszerűen "sportlégszűrőt" tesz föl valamelyik okostojás (utána meg csodálkozik, hogy nem megy vele a motor). A kitört részt valahogyan ki kell javítani, mert ez nemcsak rontja a motor teljesítményét, de ha a "tiszta" oldalon, vagyis a patrtonon túli részen van, akkor ráaádul még szűretlen levegőt is kerül a hengerbe, ami, különösen poros úton haladva, összekarcolhatja a henger és a dugattyú falát. Ez hosszabb idő után teljesítményvesztést, rosszabb esetben dugattyúmegragadást okozhat.
|
[6224-6205] [6204-6185] [6184-6165] [6164-6145] [6144-6125] [6124-6105] [6104-6085] [6084-6065] [6064-6045] [6044-6025] [6024-6005] [6004-5985] [5984-5965] [5964-5945] [5944-5925] [5924-5905] [5904-5885] [5884-5865] [5864-5845] [5844-5825] [5824-5805] [5804-5785] [5784-5765] [5764-5745] [5744-5725] [5724-5705] [5704-5685] [5684-5665] [5664-5645] [5644-5625] [5624-5605] [5604-5585] [5584-5565] [5564-5545] [5544-5525] [5524-5505] [5504-5485] [5484-5465] [5464-5445] [5444-5425] [5424-5405] [5404-5385] [5384-5365] [5364-5345] [5344-5325] [5324-5305] [5304-5285] [5284-5265] [Korábbi]
| |