|
[6224-6205] [6204-6185] [6184-6165] [6164-6145] [6144-6125] [6124-6105] [6104-6085] [6084-6065] [6064-6045] [6044-6025] [6024-6005] [6004-5985] [5984-5965] [5964-5945] [5944-5925] [5924-5905] [5904-5885] [5884-5865] [5864-5845] [5844-5825] [5824-5805] [5804-5785] [5784-5765] [5764-5745] [5744-5725] [5724-5705] [5704-5685] [5684-5665] [5664-5645] [5644-5625] [5624-5605] [5604-5585] [5584-5565] [5564-5545] [5544-5525] [5524-5505] [5504-5485] [5484-5465] [5464-5445] [5444-5425] [5424-5405] [5404-5385] [5384-5365] [5364-5345] [5344-5325] [5324-5305] [5304-5285] [5284-5265] [Korábbi]
Sverigedemokraterna
Én írtam azt a bejegyzést, és azt mondtam: a motorgyártók szerint csak olyan motorokba szabad beszerelni őket, amelyeket kifejezetten irídiumos gyertyákkal (többes számban beszélek, lévén ezek jellemzően többhengeres, nagy teljesítményű autó- és motorkerékpár-motorok) való használatra terveztek, emiatt nem ajánlom Simsonba.
Ettől függetlenül, magánvéleményem szerint, nem valószínű, hogy kárt okozna a motorban, tehát ugyanúgy elketyegne vele a Simson, mint egy hagyományos gyertyával, csak éppen nem tudná kihasználni az adottságait, emiatt fölösleges kiadás lenne.
|
2021.április 4 bejegyzés szerint nem ajánlott.Jó,de senki sem próbálta ki?Mit csinálhat a motorral?
|
Kinek van közületek tapasztalata iridiumos gyújtógyertyával?Jól múködhet kétütemű motorban/keverékolajzással?A hőértéke 280.
|
Sverigedemokraterna
Kedves tőled, de nem érzem úgy, hogy én volnék erre a feladatra a legalkalmasabb jelölt. Amit az évek során leírtam itt a fórumon, így is bárki számára szabadon hozzáférhető, másolható, terjeszthető, amíg csak a G-Portál létezik, én senkivel szemben semminemű szerzői jogi követelést nem támasztok. Bízom benne, hogy aki műszaki segítséget keresett, eddig is hasznos információkat találhatott a fórum hasábjait "forgatva".
A fórum egyetlen hátránya csupán az, hogy a hozzászólásaimhoz mellékelt illusztrációk más oldalakon tárolt fotók linkjeiből származnak, és ha ott a képet törlik, vagy megszűnik a link, akkor többé itt sem jelenik meg a kép - emiatt van az, hogy számos régi bejegyzésből már félig vagy teljesen hiányoznak a képek. De ez sajnos a G-Portál hiányossága, az oldalra közvetlenül nem lehet fényképet feltölteni, csak ilyen közvetett módon, és ezzel nem tudok mit csinálni.
|
Zsoel
Szia!
Ez az ötlet nem légbőlkapott,ezt a fórumot végigolvasva világos,hogy szabatosan,szakszerűen írsz.Írsz hiánypótlóan,közérthetően,de mégis olvasmányosan.
Nem az volt az ötlet,hogy szépirodalmat írj,esetleg egy családregényt,vagy szakkönyvet a trófeabírálatról és a dámvad vadászatáról.
Igenis van akkora tárgyi-elméleti- gyakorlati-tapasztalati tudásod,hogy egy hiánypótló,összes-vagy majdnem összes Simson motorról szóló ismertető,karbantartási,javítási könyv szülőatyja legyél,a magyar motorostársadalom nagy-nagy örömére.(A német és angol nyelvű kiadásokról most ne beszéljünk)
Nem csak papírkönyvek léteznek,hanem ezen a halyen nem kell taglalni,elektronikusok is.Ugyanúgy az író tudása ,mint szellemi termék,pénzbe kerül.
Röviden ennyi.(ha csak e fórumon megjelent kommentjeidet gyűjteményben kiadod,már az is hatalmas lépés,hatalmas segítség a motorosoknak.
Baráti üdvözlttel Feri Vámosmikoláról
|
Sverigedemokraterna
Sajnos (mivel a gportal.hu informatilailag egy elavult, hibákkal teli, kalap sz...t nem érő felület, megrekedt a kb. 20évvel ezelőtti fejlettségi szinten) erre oda kell figyelni, hogy ha az ember - akár regisztrált felhasználó, és be van lépve, akár vendég, és úgy próbál hozzászólni - egy bizonyos időn (megfigyeléseim szerint durván 20-30 percen) belül nem küldi el a beírt szöveget, akkor utána már hiába is kattint az Elküld gombra, a rendszer "elnyeli" az irományt, nem jelenik meg a felületen.
Ezért én azt javaslom, hogy elküldés előtt mindenki jelölje ki, amit leírt, és nyomjon egy Ctrl+C-t, mert így sikertelen elküldési kísérlet esetén egy Ctrl+V-vel evisszaillesztheti a szöveget, vagy még jobb, ha egy szövegszerkesztő-programba (pl. Microsoft World) gépeli be előre, esetleg el is menti, mert én jártam már úgy is tizeniksz év alatt, hogy éppen hozzászólás írása közben ment el az áram...
Megtisztelsz egyébként a javaslatoddal, de miért kéne nekem könyvet írnom? Nem vagyok író, és bár mindig igyekszem nyelvtanilag helyesen megírt, műszakilag szabatos, tartalmas írásokat létrehozni, írói vénám nincsen. Azonkívül a Simsonokról sem tudok eleget ahhoz, hogy ilyesmibe bele merjek fogni.
|
Eltűnt a bejegyzésem amelyben Zsoelt Simson könyv megírására,közzétételére buzdítottam...na mindegy,majd máskor.
|
Szia!
Bocsi a kései válaszért! Én szerintem a Schwalbe elején lehetne neki találni elegendő helyet, pl a lámpafej és a lábvédő találkozásánál, valahol a légszűrő alatt. Ha ezzel lenne felszerelve akkor az ott lévő fojtótekercs feleslegessé válna, tehát annak a helye is felszabadulna a célra. Bár egy SR50-en láttam már ilyen összeállítású rendszert, de a pontos méretével nem vagyok tisztában, csak emlékezetből gondolkodok.
|
Starex
Szia!Ha egyszer mégis elszánnád magad a 12v EWR+ELBA átépítésre,akkor lenne-e
hely ahova ezeket lehetne tenni a Schwalbe-n?
A Star esetén a tank alatti csövön lehet elhelyezni úgy,hogy a motor kinézete nem változik meg.Nem ismerem a Schwalbe-t,csak mint érdekességet kérdezem,nem bosszantásból.
Üdv.
|
Zsoel
Igen, lehetséges, hogy más tekercsről volt szó, hisz nem mostanában történt már ez az eszmecsere. Most megnéztem a másik webáruházban is a kínálatot, ott testelt 12 V-os töltőtekercsként a kiszerelt formájú tekercset látom. Alaposabban megnézve egyik kivezetés szigetelve is van a testelt tekercsen, így már könnyű őket megkülönböztetni. Ezek szerint ezzel sem vagyok előrébb. Ugyan sikerült egy másik tekercset venni, de rossz fajtát Akkor viszont nem tudom, hogyan viágíthatott a próba alkalmával, mondjuk elég gyenge fénye volt. EWR-ELBA rendszert nem tervezek beépíteni, úgyhogy marad egy másik tekercs vásárlása, mert a korábbival sem volt elég feszültség.
|
starex
Én ezt a tekercset biztos nem javasoltam neked, mert ez nincs testelve; csak két kivezetéses ("kétlábú"), nem három, tehát Starhoz nem jó. (Vagy csak a komplett EWR-ELBA rendszerrel együtt lehetne átépíteni.)
|
Zsoel
Így van, nagyon kell ismerni a Simson alkatrészeit, ha valaki jól akarja megjavítani. Ahogy nézem én pár éve a javaslatodra ezt rendeltem: https://mofaker.hu/termek/Tolto-vilagito-tekercs-2-kivezetesssel-12V-S51_Simson__121260
Viszont ami a képen is látszik szerintem egy SR50 típushoz valót küldtek a képek alapján. Persze lehetett volna jó is, mert végül is a megszakítós gyújtásuk megegyezik, de nem volt szerencsém. Akkor erre nem figyeltem, persze hozzá kell tennem, hogy addig minden alkatrész rendben volt amit küldtek, és meg sem fordult a fejemben, hogy a csomagom összekészítésénel elkövettek egy hibát.
Az utángyártott alkatrészek problémájával egyetértek, le lehetnne jól is gyátani az őket, de szerintem itt az éppen kéznél levő anyagok felhasználása a cél, a költségtakarékosság jegyében.
Még a végére, egy kis üröm az örömben. Szombaton ki akartam próbálni a Schwalbe-t, hogy végre van hátsó világításom, de kettesben nem bírt menni a gép. Jó semmi gond, vasárnap ráértem, és beterveztem magamnak egy porlasztó pucolást, mivel úgy is több, mint egy éve nem ment a motor. Viszont a régi üzemanyag is megtette a hatását, és nem csak részleges dugulás volt a főfúvókában, hanem az úszó egyik dobja is kilyukadt. Amatőr hiba volt, de nem lett volna szabad 95-ös üzemanyaggal állni hagyni a gépet egy évig. Most már kimotorozom belőle, legalább a felét, mert ,,sajnos" teletankkal hagytam magára. Még szerencse, hogy működik vele a motor. Legalább a porlasztót minél jobban kiürítem legközelebb elzárt benzincsappal járatás közben, ha nem is 100-as üzemanyaggal használtam.
|
starex
Évek óta erről pofázom, itt a fórumon és élőben is, hogy a Simsonok életben tarthatóságának a legnagyobb gátja az, hogy az utángyártott alkatrészek nagyobbik hányada használhatatlanul silány minőségű: ócska anyagválasztás, gyatra kivitelezés jellemzi őket, és nagyon gyakran az eredetire csak távolról, vagy szinte egyáltalán nem hasonlítanak. (Már nem egy reklamációt is tettem ennek következtében különböző webáruházakban, kérvén, közvetítsék azt a gyártónak.) Csak az nem fér a fejembe, miért, mert ugyanazzal az erővel, ahogyan pontatlanul sikerül, úgy pontosan is le lehetne másolni az eredeti alkatrészeknek legalább a küllemét.
|
Sziasztok!
A május elsejei siófoki börzén vettem egy ismert webáruház kitelepült készletéből 12V két lábú töltőtekercset. Már kinézetre is más volt, mint amit korábban rendeltem. A kép jobb oldalán látható a friss szerzemény.
Csodálkoztam is annó a régebbi beszerelésekkor, hogy az első lámpa világítótekercsétől ennyire eltér a külleme. Ez a mostani viszont tökéletesen passzol a másik tekercs mellé. Hátsó helyzetjelzőm is elkezdett világítani, mondjuk alapjáraton csak szentjánosbogár erősségű, de fordulaton már jól látszik, és ez is volt vele a célom a felújításkor, hogy erősebb lámpáim legyenek.
|
Sverigedemokraterna,
Köszönöm, valóban most már jól vagyok (no még nem egészen, de olyan már úgy sem leszek, mint amilyen voltam) :-)
Az első év nagyon nehéz volt a covid után... 73 kg-ról 1 hónap alatt 49-50-re lefogyni... no az kemény volt. Egy pohár vizet sem tudtam egyedül meginni. :-(
Szép emlékeim vannak a túrákról a 70-es évekből is, és most 2014-től is. Rengeteg helyen voltam, élveztem.
De sajnos tudni kell abba hagyni.
Köszönöm a jókívánságokat! Star nélkül léptem be a csoportba - csak később kaptam a gépet - és Star nélkül is itt fogok maradni, amíg tudok, figyelemmel kísérem a munkátokat, szórakozásotokat.
Baráti üdvözlettel.
Orosz Ferenc
|
Ormossy
Tényleg!Írtál is az elsővel tett túrákról.Mindenesetre a SARS-CoV2 járvány után is visszatértél,elismerésre méltó módon,hosszú,több száz kilométeres túrákat tettél.
Remélem ,hogy jó egészségnek örvendesz,és ezután is megmaradsz nekünk.
Barátsággal üdvözöl Feri
|
Sverigedemokraterna
Két sztárom volt.
Egyiket 1971-ben, a másikat 2014-ben kaptam. A 2014-est kb.5 év múlva költözködés, és egyéb okok miatt eladtam, de nagyon szomorú voltam, és a fiam - a tudtom nélkül, meglepetésként - pár nap múlva visszavásárolta a gépet. És ez maradt meg nekem mostanáig.
|
Ormossy
Neked nem is két Starod volt,hanem ugyanazt vásároltátok vissza,ahogy korábban olvasható.
Az a fő,hogy az élmények,a klubtagság és a barátság megmaradt!
|
Ormossy
Akkor lesz mire emlékezni, és még a túraleírásaid is megvannak mellé.
Én pedig eddig azt hittem, hogy korábban lett meg a második Starod, mert nemrég nézegetve a klubtagok sorát épp veled kezdődik a Star-os rész, és ha jól tippelek ez az oldal 2010 körül indult.
|
Sverigedemokraterna és Zsoel
Köszönöm szépen a válaszokat! Nagyjáól mindent átnéztem már, az lesz a következő, hog yrendelek egy másik boltból ugyanilyen tekercset és azt beszerelem, hátha megoldja a problémát.
|
[6224-6205] [6204-6185] [6184-6165] [6164-6145] [6144-6125] [6124-6105] [6104-6085] [6084-6065] [6064-6045] [6044-6025] [6024-6005] [6004-5985] [5984-5965] [5964-5945] [5944-5925] [5924-5905] [5904-5885] [5884-5865] [5864-5845] [5844-5825] [5824-5805] [5804-5785] [5784-5765] [5764-5745] [5744-5725] [5724-5705] [5704-5685] [5684-5665] [5664-5645] [5644-5625] [5624-5605] [5604-5585] [5584-5565] [5564-5545] [5544-5525] [5524-5505] [5504-5485] [5484-5465] [5464-5445] [5444-5425] [5424-5405] [5404-5385] [5384-5365] [5364-5345] [5344-5325] [5324-5305] [5304-5285] [5284-5265] [Korábbi]
| |