Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[6224-6205] [6204-6185] [6184-6165] [6164-6145] [6144-6125] [6124-6105] [6104-6085] [6084-6065] [6064-6045] [6044-6025] [6024-6005] [6004-5985] [5984-5965] [5964-5945] [5944-5925] [5924-5905] [5904-5885] [5884-5865] [5864-5845] [5844-5825] [5824-5805] [5804-5785] [5784-5765] [5764-5745] [5744-5725] [5724-5705] [5704-5685] [5684-5665] [5664-5645] [5644-5625] [5624-5605] [5604-5585] [5584-5565] [5564-5545] [5544-5525] [5524-5505] [5504-5485] [5484-5465] [5464-5445] [5444-5425] [5424-5405] [5404-5385] [5384-5365] [5364-5345] [5344-5325] [5324-5305] [5304-5285] [5284-5265] [Korábbi]

2022.07.25. 22:08 Idézet

Ormossy,

Igazán nincs mit! A kuplung leszereléséig még azért megpróbálhatod, de ha valóban annyira szorul a belső pálca, hogy ki sem csúszik akkor én is egy megfelelően felkészült szerelőt javasolnék. Az eddig megtett 20 000 km azért a becsületére válik a motornak, de ennyi km után könnyen előállhat hasonló probléma. Akárhogy is lesz végül a szezon végéig biztosan nem fog eltartani a javítás, annyira nem veszélyes ha ez a probléma;)


2022.07.24. 10:51 Idézet

Starex, Zsoel,

nagyon köszönöm a mindenre kiterjedő válaszaitokat. Sajnos úgy vélem, hogy ebből szerelő műhely lesz, én magam ilyen javításhoz nem merek nekiállni.

Egyébként a motor 7 éve került hozzám, akkor teljes felújítást kapott a blokk, - a kuplung is - és szerencsére eddig nem volt vele baj, pedig több, mint 20.000 km-t mentem vele. Ha vissza gondolok, ezen idő alatt a blokkon csak a berúgókar simmeringet kellet cserélnem. Olajat rendszeresen cseréltem, az szerintem nem okozhatta a bajt. De mindegy is, keresek egy rendes szerelőt, és gyorsan megjavíttatom, mert rövidesen jönnek a jó motorozós idők. :-)

(Ha valakinek a Táboriékon kívül van ötlete, azt szívesen veszem.)


2022.07.24. 09:48 Idézet

Ormossy

Látatlanban nehéz pontosat mondanom, de való igaz: hosszabb üzemeltetési idő után előfordulhat, hogy a tengelykapcsoló kiemelőszerkezetének érintkező felületei eldeformálódnak. A rudak vége megzömül, a kiemelőkar lapolásán berágódásnyomok keletkeznek (különösen akkor, ha már nincs elegendő vagy éppen túl öreg a kenőanyag a hajtóműben, illetve a motor üzemeltetése során nem cserélték azt megfelelő időközönként a hajtóműszekrényben). A bovden nem megfelelő vezetése, kenetlensége, a kenetlen tengelykapcsolókar is okozhat szorulást, akadást a működésben, bár a te esetedben aligha erről van szó. Ahogy starex írta, a kiemelőszerkezet ellenőrzéséhez le kell elereszteni az olajat a hajtóműből (én egy jó alapos, váltott benzines átlötybölést is javasolok ezután, mert különben még sok itt-ott megrekedt olaj fog kifolyni a motorból), leszerelni a berúgó- és sebességváltókart, levenni a bal motorfedelet, és lebontani a tengelykapcsoló nyomólapját (ez utóbbi a legbonyolultabb, mert a nyomórugókat kis csészék és apró keresztcsapok tartják a helyükön, mely utóbbiakat a rugó ellenében le kell nyomni, illetve el kell távolítani, ami a motor beszerelt állapotában még nagy szerelési gyakorlattal is elég nehézkes művelet, a rugók ereje és előfeszítése miatt könnyen elrepülhetnek az alkatrészek). Mindezek után ki lehet emelni a kapcsolótárcsákat is, majd a jármű balra döntésével elvileg ki kell csúszniuk a rudaknak. Ha nem teszik, akkor megvan a probléma gyökere, tényleg szorulnak, viszont egyúttal szívás is van, mert ez azt jelenti, hogy a rudak eltávolításához a teljes motort ki és szét kell szerelni, és a hajtó tengelyt (ami egyúttal egy átmenő csőtengely is) kiemelni, mert csak úgy fogod tudni kiszedni a rudakat, hogy az egyik oldalról egy vékony tüskével kiütöd őket. Ezután már lehet ellenőrizni az állapotukat, szükség esetén cserélni őket, illetve célszerű a kiemelőtengelyt is kihúzni, és az alján lévő lapolást sérülésnyomok szempontjából megvizsgálni.


2022.07.22. 21:47 Idézet

Ormossy

Szerintem egy kis munkával megszüntethető(reszelés), ha az történt amire én gondolok. A szélső pálca a kiemelő kar tengelyéhez ahol hozzáér ott kicsit deformálódik. Ha elvesztette az eredeti kör keresztmetszétének a nagyrészét akkor a kuplungtengelybe becsúszva szorulhat. Vagy a két pálca között lévő golyóval lett valami probléma. Bár ebben nem vagyok biztos, hogy a Star esetében ott golyó van-e, mert S51 Simsonon amit utoljára láttam egy kis hengeres közdarab volt a két nagyobbik pálca között. A deformációra visszatérve a kiemelőkaron is jelentkezhet kopás, ezt viszont nem elég reszelni. Ahhoz hogy ezeket le tudd ellenőrizni le kell szerelni a kuplungfedelet és a kuplung nyomólapját. Ezek után tudod kicsúsztatni a pálcákat(remélhetőleg kicsúsznak), és ekkor a kiemelőkar is kihúzható a blokkból. Nem emléksem biztosításra, elvileg csak a pálcák tartják a helyén.


2022.07.22. 10:25 Idézet

Starex,

Köszönöm a választ. Szerencsére a kuplungot a blokkban még nem kellett babrálnom eddig, nem is szívesen fognék neki, nem értek hozzá.

Mennyire egyszerű a kinyomó pálcák szorulását megszüntetni?


2022.07.19. 21:56 Idézet

Szervusz Ormossy!

Én csak arra tudok gondolni, hogy a kinyomó pálcák szorulnak a kuplungtengely belsejében, ha a bowden vezetéke az eredeti helyén könnyedén mozog. Esetleg az a kar szorul, amelyiket a bowdennel mozgatod a kormányról. De várjuk meg Zsoel kolléga válaszát is, hogy mit szól az esethez


2022.07.19. 15:35 Idézet

Tanácsot kérnék.

A Staromon nagyon erősen kell a kuplung karba kapaszkodnom, hogy behúzzam, magyarul elég szorosan jár.

(Ha bowden két végét kikötöm, nagyon lazán csúszik, egyébként is teflon bowden.)

Hol lehet a hiba, mit tegyek? vagy az én kezem erőtlenebb már...? :-)


2022.06.22. 21:23 Idézet

Belegondolva nem leakadt, hanem beleütközött a csúszkába a gázcső gázadáskor, szóval inkább fordítva, elakadt. Bowden feszítéssel meg lehett volna talán oldani.


2022.06.22. 21:20 Idézet

Ma kiszereltem, és úgy láttam, hogy a gázcsővel semmi probléma, a csúszkán a nút egyik sarka viszont letörött, gondolom ott akadhatott le a spirálról.

Ebben az állásában az alsó részén látszik a hiány. A kopás igazából nem jelentős.

Összeszereltem egy utángyártott csúszkával a gázt, most kicsit szorosan, de működik. A kuplungot kell cserélni, mert hegynek fel gázadás nélkül emelkedik a fordulatszám, bár lehet olaj probléma is, de eleget ment ez a motor a kuplungcseréhez, bár nem hiszem, hogy most lenne az első.


2022.06.21. 22:50 Idézet

Akkor valószínűleg a kopás lesz a ludas. Egyszer sajnos még az eredeti alkatrészek is elfáradnak.


2022.06.21. 22:22 Idézet

Zsoel

Nem, elvileg teljesen gyári alkatrészek. A motoron 52 éves kora ellenére még a kötőelemek többsége eska feliratos. Én szerintem gondos gazdája lehetett, bár lehet a gázkar zsírzására jobban odafigyelhetett volna, ha el van kopva. A motor órájában 43 ezer km van, lehet amúgy is elkopik addigra. Ma vettem új gázkar alkatrészeket, holnap összehasonlítom a gyáriakkal. Ha lényeges mértékű a kopás akkor az egyértelmű lesz. Ha nem, akkor valami más hiba lesz. Az index vezetékei a kormánycső felső részénhaladnak elvileg. A csúszka előtt lévő kis alkatrész ha jól emlékszem fel is emeli a vezetékeket amikor beteszem a helyére. A vezetékeket épp hogy el tudtam vezetni az indexkapcsolóig, ebből gondolom, hogy nem lógnak be a csúszka pályájára.

Aztán lehet, ha újra összeraknám a gyári alkatrészekkel, akkor jó is lenne, de az index fel és leszerelése miatt nem akarok több szétszerelést kockáztatni. A bilux kapcsolóra menő vezetéket így is ki kell cserélnem, azt a behúzása után kurtítottam, most már rövid lenne a szereléshez. Egyrészt ezért nincs index pl a saját Staromon, mert így megspóroltam egy csomó munkát magamnak


2022.06.20. 23:22 Idézet

starex

Szia!
A csúszka és/vagy a gázcső nem utángyártott cucc véletlenül?


2022.06.19. 19:01 Idézet

Sziasztok!

Találkozott már valaki olyannal, hogy a csúszkás gázkar kiakad? Tehát elveszem a gázt váltás előtt, és ahogy húznám újra a gázcső elakad, és nem viszi a csúszkát, így a bowden sem húzza fel a tolattyút a porlasztóban és vége az önfeledt motorozásnak. Ez egyszerű kopástól lehet, vagy mint az esetemben történt az indexesítés miatt szétszerelt gázszerkezetben valami nem került vissza a helyére? A csúszka szerintem ilyenkor kicsúszik a gázcső alól, mert ha lelazítom a gázszektort és a kormány közepe felé elmozdítom akkor rá tudom vezetni a csúszkára a gázcső belsejébe hegesztett lemezspirált csak ilyenkor vigyáznom kell(egy kicsit rá kell húzn a gázt), amikor mindent visszahúzok a helyére, mert ismét kiakad.


2022.04.24. 10:44 Idézet

Most látom, hogy rosszul írtam az e- mail címet... helyesen: ofk24&icloud.com


2022.04.20. 11:42 Idézet

Az Egri túra időpontja május 7.

Kérem, hogy aki el akar/tud jönni, vegye fel velem a kapcsolatot az orf24(kukac)icloud.com levélcímen, vagy a westel 93egy-1négy1nyolc-as telefonszámon.


2022.04.04. 21:35 Idézet

Zsoel

Köszi a gyors választ! Akkor ezzel nincs mit tenni. Ha egy olyan ráf kerül a kezeim közé ami nagyon oxidált ahhoz én is elhasználom majd. Mondjuk ez a mostani is olyan volt, de már be lett fűzve a magyar küllő. Ezek a pontatlanok szerintem lengyel gyártmányúak a feliratból ítélve. Én úgy vettem észre, általában lehet a lengyel alkatrészekben bízni, de ezeket a küllőket kerülje el mindenki. Az anyák cseréje nekem is eszembe jutott, viszont amit rápróbáltam vékonyabb darabokból egyiknek sem passzolt a menete, pedig azokat is egy-egy küllőről tekertem le, szóval nem voltak megszakítva vagy hasonlóan sérültek.


2022.04.03. 21:28 Idézet

starex

Szia! Nem más típushoz valók, egyszerűen méretpontatlanok. Utángyártott alkatrészek általános minősége... Ekkora szórás van benne: az egyik gyártó küllőanyái jók, a másik meg csak ráfogja, hogy Simsonhoz valók, valójában túl vaskosak. Én is futottam már bele ilyenbe, ismerem.

Én egyébként igenis végigfurkodtam a kerékpánt lyukait, nem akartam új anyákat venni. Igaz, az egy öreg, megviselt kerék volt, a küllőanyafuratok amúgy is eléggé be voltak gyógyulva az oxidáció, szennyeződés miatt, szóval pont rájuk fért a felbővítés.


2022.04.03. 21:09 Idézet

Szia Zsoel!

Belefutottam egy olyanba, hogy rendeltem két kerékhez való küllő szetttet, csak amikor próbáltam volna befűzni az alumínium ráfba kiderült, hogy a küllőanyák nem férnek át a furatokon, mivel 6,5 mm-esek. Nem akartam elkezdeni fúrkálni, inkább vettem a helyi boltban kisebb anyával árult küllőket. Viszont ezt a vastagabbat majd azért felhasználnám, de nem tudom, ez melyik típushoz való. Talán tudsz tippet adni hozzá, vagy esetleg valami selejtet vettem. A küllők hosszúságra stimmelnek, elvileg az átmérőjük is megegyezik a gyárival, csak az anyák erősebbek.

 


2022.03.28. 14:12 Idézet

Zsoel

Köszönöm újfent az útbaigazítást! Így lesz bekötve.


2022.03.27. 09:58 Idézet

starex

A szövettel szigetelt kivezetés a huzalcséve belső "megcsapolása" (59a), tehát erre kell forrasztani a piros-sárga csíkos vezetéket, amelyik a biztosítótáblán keresztül a töltőberendezésbe megy. A szigeteletlen láb pedig az 59b kapocs, ide kerül a gyújtáskapcsoló hármas csomopótjához futó szürke-piros kábel.


[6224-6205] [6204-6185] [6184-6165] [6164-6145] [6144-6125] [6124-6105] [6104-6085] [6084-6065] [6064-6045] [6044-6025] [6024-6005] [6004-5985] [5984-5965] [5964-5945] [5944-5925] [5924-5905] [5904-5885] [5884-5865] [5864-5845] [5844-5825] [5824-5805] [5804-5785] [5784-5765] [5764-5745] [5744-5725] [5724-5705] [5704-5685] [5684-5665] [5664-5645] [5644-5625] [5624-5605] [5604-5585] [5584-5565] [5564-5545] [5544-5525] [5524-5505] [5504-5485] [5484-5465] [5464-5445] [5444-5425] [5424-5405] [5404-5385] [5384-5365] [5364-5345] [5344-5325] [5324-5305] [5304-5285] [5284-5265] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?