Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[6224-6205] [6204-6185] [6184-6165] [6164-6145] [6144-6125] [6124-6105] [6104-6085] [6084-6065] [6064-6045] [6044-6025] [6024-6005] [6004-5985] [5984-5965] [5964-5945] [5944-5925] [5924-5905] [5904-5885] [5884-5865] [5864-5845] [5844-5825] [5824-5805] [5804-5785] [5784-5765] [5764-5745] [5744-5725] [5724-5705] [5704-5685] [5684-5665] [5664-5645] [5644-5625] [5624-5605] [5604-5585] [5584-5565] [5564-5545] [5544-5525] [5524-5505] [5504-5485] [5484-5465] [5464-5445] [5444-5425] [5424-5405] [5404-5385] [5384-5365] [5364-5345] [5344-5325] [5324-5305] [5304-5285] [5284-5265] [Korábbi]

2021.08.20. 21:17 Idézet

A képeket nem tudok feltenni! E-mail címetkérek! Az enyém locherj@t-online.hu

 


2021.08.20. 21:12 Idézet

Simson sztár eladó hagyatékból  kedvező áron! Kérem nem tudom az árakat! A képen látható Simson alkatrészeket szeretném eladni. Kérem adjanak tanácsot vagy vevő jelentkezését várom!

Tel:06306583625  Személyes átvétel Pécsett!


2021.07.16. 22:43 Idézet

Elég tré megoldás, szó se róla, nem ártana elegánsabban kivitelezni.

A megszakítórugó ereje lényeges, mert ha túl gyönge, bizonytalanná válik a gyújtás, ha meg túl erős, akkor viszont gyorsabban kopik a kalapács emelőbütyke.


2021.07.16. 21:22 Idézet

Zsoel

Lefényképeztem, úgyhogy mutatok a kötésről egy képet:

Ez be volt még tekerve szigetelőszalaggal és úgy volt rajta a bakelit. Pár dolgot kell még rendelnem, lehet ilyen lemezt is bele teszek a csomagba ha itthon nincsen egy plusz darab. Valami oka biztos van, mert a keletnémetek csinálhatták volna hosszabb vezetékkel a gyújtótekercsüket ha akarják. Mondjuk a vezetéket abban az esetben biztos nem lehet külön kicserélni, csak a tekerccsel kompletten.

A megszakítóra visszatérve ennek a frissen beépítettnek erősebbnek tűnik a rugója. Talán ez is javulás önmagában.


2021.07.16. 08:46 Idézet

starex

Biztató hírek. Remélem, sikerül összehozni. Ami az alkatrészek feliratozását illeti, arra ma már sajnos nemigen lehet adni, mert a kínaiak a lehető legszemérmetlenebb módon koppintják át azokat is az eredeti termékekről az általuk gyártott kacatokra. Tehát az, hogy valamin rajta van a "DDR Ruhla", "DDR Pirna", "TGL 26324", "8876.1" vagy egyéb NDK-s felirat vagy gyártási bélyeg, még nem garancia semmire, lassan már csak a legrafináltabb szakértők tudják felismerni, melyik az eredeti új NDK-s termék, és melyik az utánzat. (Persze az előbbiek egyre csak fogynak.)

Az a vezeték-összeforrasztósdi nem igazán szerencsés, mert annak a pici lemezbilincsnek (Sicherheitsfunkenstrecke, szó szerint 'biztonsági szikraköz') a bakelit átvezetővel együtt elviekben fontos szerepe van, a túlterheléstől védi a gyújtótekercset. Azt sajnos nem tudom, hogy a hiánya normál (azaz túlterheletlen) üzemben mennyiben befolyásolja a szikraképződést a gyújtógyertyánál.


2021.07.14. 23:01 Idézet

Zsoel

Megvolt az első kör. Kondenzátor és megszakító lett kicserélve két lépcsőben, hogy legyen egyik és másik csere után is próba. A kondenzátor csere nem hozott változást, a megszakító már igen. Nem lett tökéletes, de lehet vele menni az  utcában. Nem pörög tökéletesen, van, hogy rendesen felpörög, van hogy magasabb fordulatszámon akad el. Menet közben visszalő a légszűrőbe  a motor. Ez gondolom kicsi előgyújtás miatt lehet. A következő alkalommal megnövelem, de szemre megvol a nyitás kezdetétől a 1,5 mm a felső holtpontig. Lehet, hogy a kontaktus tovább megmarad, viszek multimétert legközelebb. A gyújtás vezetéke a gyújtótekerccsel össze van forrasztva, úgyhogy elvileg az nem a gyári megoldást követi, de jó. A megszakító amit kivettem made in germany feliratos volt, pedig láthatóan új gyártású. Attól tartok amiket így jelölnek azok a kínai darabok. Amit beraktam helyette annak az üllő részén nincs jelölés, de a csomagolásán Taiwan szerepel származási helyként. Remélem ennek ellenére hamarosan jó lesz.


2021.07.02. 23:38 Idézet

Zsoel

Igen, emlékszem erre a történetre. Eléggé tanulságos. Ha leveszem a lendkereket akkor mindenképp átvizsgálom a tekercset is. Nem vagyok biztos a kondenzátorban, mert korábban direkt néztem is, hogy a megszakító szikrázik-e működés közben, de nem láttam semmit. Viszont másik motornál volt már hasonló problémám, ott csak alapjáraton ment a gép a kondenzátor cseréig. A gyújtókábel toldása eléggé érzékeny pontja a gyújtásnak. Könnyű elrontani, és nem is tűnik fel kívülről a probléma. Alapos gyújtás revíziónak néz elébe a Simson.


2021.07.01. 22:28 Idézet

Azért kérdeztem a gyújtótekercset, mert tavaly előfordult egy olyan esetem, hogy a vadonatúj német(!) gyártmányú gyújtótrafó szekunder tekercsének a szála a kivezetéshez közel egyszerűen átütötte a szigetelést, és ívet húzott a lendkerékmágnes agyrésze irányába, ahol a szegecselés van. Nagyon szerencsétlen helyen vezették a huzalt. Műanyag-szigetelésű trafónál még nem tapasztaltam ilyet.

A gyújtókábel-kivezetést is érdemes megnézni, mert pl. a rosszul felhelyezett bilincs is gondot okozhat.


2021.07.01. 21:24 Idézet

Zsoel

Köszi a választ! Ha már kiveszem a gyújtást a kondenzátor cseréjéhez akkor megnézem a gyújtókábel kivezetését is, plusz a megszakítót is átnézem. Az érintkezőkön is lehet talán valami beégés, mondjuk sokat nem ment egyik tulajdonosa sem ezzel a géppel a felújítása óta. Az még hozzátartozik a dologhoz, hogy kb 1-2 hónapja már ment ez a motor, bár nem volt valami acélos a teljesítménye, továbbá kidobálta a kettes fokozatot. Akkor ki lett szerelve a komplett gyújtás is, lehet az átvezető bakelitnél előidéztem a ki és beszereléssel egy új problémát. A motorban amúgy szimmeringek és főtengely csapágyak lettek újakra cserélve. A kuplung tengelyen a kuplung harang alatti 1 mm-es alátét a váltó felől volt beszerelve. Ezt visszatettem a túloldalra, így egyből jó lett a fogaskerekek hézagolása és a sebességváltás is. A kettes kisfogaskerekét az utángyártott helyett egy gyári használtra cseréltem, mert a gyárihoz képest az utángyártott fogaskeréken vastagabbak voltak a fogak. A gyújtótekercs köpperszalagos szigetelésű. Én vettem talán még két éve egy MZA gyújtótekercset, ahhoz hasonlít, de ennek zöldes színű a szigetelése. Az enyémen sárgás, talán csak másik szállítmány volt. Én jó minőségűnek nézem.


2021.06.30. 22:54 Idézet

starex

Szia!

Inkább gyújtásgondra tippelek én is. A kondenzátorokkal rengeteg a gond (legalább öt különböző fajtát próbáltam már újonnan, mindegyik gyártmány problémás), de a megszakítót is érdemes megnézni, megfelelő-e a hézag, illetve nincs-e a kalapácson valami sunyi, vékony repedés, amelytől nem megfelelően emel a bütyök, illetve menet közben "elmászik" a hézag mérete. Ugyanígy érdemes végignézni a gyújtókábelt, mert előfordulhat, hogy van valami szigetelési gond, ahol kúszóáram alakulhat ki: itt kis fordulatszámnál még nem üt át az áram, de magasabb fordulatnál, ahol intenzívebb a gyújtószikra ereje, igen.
A gyújtótrafó egyébként műanyagburkolatú vagy lakkozott köpperszalagos szigetelésű?


2021.06.29. 21:01 Idézet

Szia Zsoel!

A barátom Starjat bütyköljük egy ideje, ami kezd rendbejönni. Ez volt Halitomi gépe. Jelenleg pöccre indul, világít minden izzó, viszont ahogy húzná az ember a gázt visszahőköl. Illetve nem kezd el egyenletesen felpörögni. Felpörög valamennyire, majd mintha levenném a gyújtást visszalassul majd kezdődik újra előről a jelenség. Szívatóval egyből leáll, tehát nem kap keveset. Ha nagyon finoman kezdem el húzni a gázt akkor is ez a jelenség. Magasabb alapjáraton néha kihagy a gyújtás. Alacsony alapjáraton szépen ketyeg. A porlasztón lett állítva benzinszint felfelé és lefelé, de valószínüleg nem ez a problémája, mert ugyanúgy nem veszi a gázt. A főfűvóka az 50-es, az alapjárati viszont 40-es a 35 helyett. Ezzel egyelőre nem foglalkoztunk. Ott tartok, hogy veszek egy új kondenzátort, talán az nem raktároza el a gyújtótekercs energiáját. Bár ahogy néztem, a lendkerék alatt új gyújtótekercs, új megszakító és új kondenzátor rejtőzik, viszont ezekben az utángyártott alkatrészekben nem szabad megbízni. Ki lett próbálva egy másik gyertyával, és ugyanígy hozta a tüneteket, szóval nem a gyertya okozza. Mit gondolsz, jó felé keresgélek, vagy a gyújtás probléma máshogy jelentkezik egy Simsonnál. Látom éppen egy hasonló problémáról folyott az értekezés, de mi a próbautat így meg sem kíséreltük. A blokk mechanikailag rendben van, a váltó és a kuplung alapjáraton szépen működik. A láncot kellett kicserélni, mert a kerekek vonalba állítása után is nagyon ropogott. Most már az is jó.


2021.06.23. 13:13 Idézet

szabopeti85

Szia!

Én itt csináltattam: http://www.borsmagnet.hu/

Sajnos ez budapesti cég, a X. kerületben, a Fertő utcában található. Jómagam személyesen vittem oda a lendkerekeimet, de biztos meg lehet oldani postai úton is. Lényeg, hogy szépen megcsinálták, és nem is volt drága.


2021.06.22. 14:03 Idézet

Sziasztok!

Tud valaki delejezni?  Star-om lendítőkereke lemerülőben van.

Ha lehet hajdú-bihar megye és környéke de ha messzebb van az sem gond max. feladom postán. 204483271

Előre is köszönöm.


2021.06.14. 13:16 Idézet

Elvileg az is lehetne, de egyrészt az nem szokott egyik pillanatról a másikra fellépni, másrészt meg az ilyen motor elég nehezen indul be, különösen hidegen. De attól függetlenül megmérheted a sűrítési végnyomás értékét. Ennek legalább 8 barnak kell lennie, de üdvösebb, ha 10 fölött van.


2021.06.14. 08:08 Idézet
Medvelac
Kompressziós gond?

2021.06.13. 22:00 Idézet

Ennyiből most sem tudok többet mondani, mint áprilisban, ámbár a durranó hang gyújtásproblémára is utalhat.


2021.06.13. 13:58 Idézet
Medvelac
Nem, menet közben fullad le.

2021.06.13. 09:36 Idézet

Szia!

Mármint azonnal, még behúzott kuplungkarnál leáll a motor, ha valamelyik fokozatot bekapcsolod?


2021.06.13. 06:23 Idézet
Ave! Ismételt konziliumot kérek motor probléma okán. Könnyen indul, üresben szépen pörög, gázadásra jól reagál. Ellenben ha sebességbe rakjuk elfogy az erő, leesik a fordulatszám, majd egy hangos CSÍSSZ jelegű durranással leáll. Hol keressem a hibát?

2021.05.30. 22:37 Idézet

Lfox

Amit mondtál: az üveglap akadályozza a mutató szabad mozgását. Ha nem hagytál ki semmit, akkor az a legvalószínűbb, hogy a spiáter szerkezet nincs rendesen a lemezházban. Annak a csonknak, amelyiken a menet van (ami alul kijön a házból), a felső részén található egy kis lapolás, amely beleilleszkedik a ház lyukában lévő beugrásba. Ez biztosítja, hogy a belső szerkezet, vagyis a számlap, ne tudjon a rázkódástól körbeforogni. Szerintem az lehet a gond, hogy a szerkezet nincs rendesen a helyén, emiatt az egész magasabbra került, amikor alul az anyát meghúztad. Szedd szét, és ellenőrzid a pozíciót.


[6224-6205] [6204-6185] [6184-6165] [6164-6145] [6144-6125] [6124-6105] [6104-6085] [6084-6065] [6064-6045] [6044-6025] [6024-6005] [6004-5985] [5984-5965] [5964-5945] [5944-5925] [5924-5905] [5904-5885] [5884-5865] [5864-5845] [5844-5825] [5824-5805] [5804-5785] [5784-5765] [5764-5745] [5744-5725] [5724-5705] [5704-5685] [5684-5665] [5664-5645] [5644-5625] [5624-5605] [5604-5585] [5584-5565] [5564-5545] [5544-5525] [5524-5505] [5504-5485] [5484-5465] [5464-5445] [5444-5425] [5424-5405] [5404-5385] [5384-5365] [5364-5345] [5344-5325] [5324-5305] [5304-5285] [5284-5265] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?