|
[6224-6205] [6204-6185] [6184-6165] [6164-6145] [6144-6125] [6124-6105] [6104-6085] [6084-6065] [6064-6045] [6044-6025] [6024-6005] [6004-5985] [5984-5965] [5964-5945] [5944-5925] [5924-5905] [5904-5885] [5884-5865] [5864-5845] [5844-5825] [5824-5805] [5804-5785] [5784-5765] [5764-5745] [5744-5725] [5724-5705] [5704-5685] [5684-5665] [5664-5645] [5644-5625] [5624-5605] [5604-5585] [5584-5565] [5564-5545] [5544-5525] [5524-5505] [5504-5485] [5484-5465] [5464-5445] [5444-5425] [5424-5405] [5404-5385] [5384-5365] [5364-5345] [5344-5325] [5324-5305] [5304-5285] [5284-5265] [Korábbi]
Zsoel
Szia!
Újra egy Staros kérdésem lenne.Régebben beszéltünk már kilóméteróráról,el is magyaráztad a működését.Úgy esett a dolog hogy még régebben szétszedtem hogy megtisztítsam a számlapot,ami sikerült is,viszont az összerakás utan adódtak problémák.Az üveglap és a fém keret visszarakása után nem működik az óra,ha a fémkeretet leveszem akkor viszont jól működik.Úgy tűnik mintha a fém keret és az üveglap visszarakása akadályozná a mutató szabad mozgását.Már bánom hogy szétszedtem,de ez van.Szerinted mi lehet a probléma?
|
Zsoel
Azért köszi.A lényeg hogy sikerült összehoznom a motort elfogadható működőképes állapotba.A tanktisztítás is sikeres volt.
|
Medvelac
Elviekben akármelyik is lehet, de én inkább a tüzelőanyag felé hajlok, valószínűleg túl kevés benzint kap a motor. Ha eddig rendben volt, leginkább dugulásra (a fúvókák vagy esetleg a benzincsap eltömődésére) lehet gyanakodn.i
|
Ave!
Technikai probléma: második fokozatba felkapcsoplva elfogy az erő, lezuhan a fordulatszám.
Üzemanyagellátási probléma vagy gyújtás gond? |
Lfox
Hát azt aztán én nem tudom. Különféle kialakítású power szelepek léteznek, van, amelyik teljesen mechanikus, de olyan is, amelyiknél a villamosság is szerepet játszik. De hogy konkrétan a te Suzukidon mi van, arról fogalmam sincs, mondtam, hogy nem ismerem azt a típust.
|
Zsoel
Köszi szépen a részletes magyarázatot!
Még kérdés,a "power szelep" működéséhez ugye szükség van akkumulátorra?Nekem csak annyi fogalmam van működéséről,hogy egy bizonyos fordulatszám elérésekor kap feszültséget a szelepet mozgató apró villanymotor és akkor nyitja a szelepet.Most nincs akkumulátor a motorban és feltünt hogy nem nyit a szelep a megszokott fordulatszámnál.
|
Lfox
Igen. Nem akarom ismételni magam, mert már ezerszer leírtam ezt ilyen-olyan formában, de a porlasztó fúvókáin keresztüláramló benzin mennyiségére a külső (tehát a hengeren vagy a motortömbön lévő csatlakozókarimával ellenkező) oldalon lévő ellenállástól legalább annyira függ, mint a fúvókák kalibrált furatának a keresztmetszetétől vagy a benzinszint magasságától. Gondolj bele: ha a motor egyetletes fordulatszámmal jár, és egységnyi depresszió (negatív nyomás; mindközönségesen: szívóerő) van a keverőcsőben, vagyis ahová a főfúvóka tartója felnyúlik, ha te félig befogod a külső nyílást, akkor ez a depresszió meg fog ugrani, ha pedig teljesen befogod, érezheted, hogy a motor egyre erősebben akarja beszívini a tenyeredet. (Természetesen csak addig, amíg le nem fullad, hiszen befogott szívótorok mellett nem juthat be az égést tápláló levegő.) Ennek az elvnek megfelelően az nagyon pontosan ki van kísérletezve, hogy az adott motorhoz annak paraméterei alapján mekkora méretű légszűrőház (szívászajtompító edény) és milyen sűrűségű (ezáltal milyen ellenállású) légszűrőbetét kell. Ez biztosítja, hogy a motor az említett paramétereknek megfelelően - amelyekbe természetesen a karburátor kialakítása, a benzinszint és a fúvókaméretek stb. is beleértendők - annyi szűrt levegőt kapjon, hogy azzal a fúvókákon keresztül a teljes fordulatszám-tartományban a kellő mennyiségű benzin áramoljon fel, mindig meglegyen a kb. 1:15 optimális benzin-levegő arány.
Na most: ha te leveszed a légszűrőt és sportlégszűrőt teszel fel, kicseréled a szűrőbetétet, de nem megfelelőre, mert ritkább/sűrűbb szövésű a kelleténél, vagy egyszerűen szétmállik a betét, akkor a motor a kisebb ellenállás miatt a kelleténél kevesebb (szétmállott, hiányzó vagy ritka betét esetén) vagy pedig több (a gyárinál sűrűbb, "fojtósabb" anyag esetében) benzint fog beszívni. Az ebből adódó üzemelési probléma pedig annál intenzívebben jelentkezik, minél jobban eltér a közepes fordulattól a motor járása. Vagyis - a te esetedben az elszegényedett keverék miatt - alapjáratban magától lefullad, magas fordulaton meg csak hörög, nem tud rendesen kipörögni. Következésképpen: ha minden gyári, akkor a légszűrőnek is olyannak kell lennie, különben nem működik helyesen a motor, vagy ha olyan légszűrőt nem tudsz szerezni, akkor meg kell próbálni a porlasztó működését is az új viszonyokhoz hangolni, ami más méretű fúvókák beszerelését jelenti. De a helyedben én inkább a légszűrőnél maradnék, az az egyszerűbb út.
|
Zsoel
A Suzuki Rg-vel kapcsolatban,de általánosságban is kérdezném tőled,hogy a szivacsos anyagból készült levegőszűrő betét sérülése okozhat-e alapjárat beállítási problémát vagy teljesítmény csökkenést? Persze azon felül hogy nem tölti be megfelelően a szűrési funkcióját(cserélni vagy javítani szeretném majd).Az én motoromban egy kis zsák formájú maga a szűrőbetét.Konkrétan az érdekelne hogy mekkora szerepe van a karburátor helyes működésével összefüggésben ha sérült,vagy nem pontosan olyan anyagból készült a szűrőbetét mint a gyári?
|
Halitomi52
Nem jó hírek... Fogadd együttérzésemet.
|
Zsoel
Köszönöm szépen! Tényleg kimaradtam, de volt egy kis gondom a családban a coviddal, és lett egy haláleset is. Azóta semmit nem haladt a dolog, képek vannak, küldeni fogom a megadott címre. Köszönöm szépen.
|
Zsoel
Igen, megvan a számod. Felhívlak majd az ügyben. Köszönöm előre is!
|
starex
Persze, megoldható. Biztos az a gondja, amit mondasz. Az utángyártott alkatrészekkel sajnos rengeteget lehet szívni. Kevésbé lényeges daraboknál (pl. lámpabúra, láncvédő tömlő, fékpofa) nem okoz gondot, ha a magyar kisiparban, a Távol-Keleten avagy Indiában gyártott alkatrész csak többé-kevésbé (de inkább kevésbé) emlékeztet a gyárira, de a motor belének viszonylag precíz szerkezetében sok fennakadást eredményez, ha valaki megvesz például egy új sebességváltó-kapcsolótengelyt az eltört régi helyett. Mert ugye azt gondolná szerencsétlen balek, hogy csillogó-villogó bevonattal ellátott, vadonatúj alkatrész, hát azt csak beszereli, és már lehet is motorozni. Hát nem: beszereli, összerakja, aztán jön a szivattyúmű, hogy az új alkatrésszel egyszerűen nem lehet sebességet váltani. Persze, hogy nem, mert a léptetőkaron lévő körmök formája, kialakítása ugyan kétségkívül hasonlít a gyáriéra, csakhogy ez kevés. Aki tapasztaltabb, az meg se próbálja azon úgy szűzen összeszerelni, hanem mindjárt azon kezdi, hogy nekiáll reszelgetni, és szépen befaragja a helyére. Őszintén szólva: türelemjáték. Én már rengeteg különböző típusú Simsont szereltem életem során, de még nekem is kínszenvedéses türelemjátékot jelent, mire egy egy ilyen silány alkatrészt úgy átalakítok, hogy az precízen kapcsolja az egyes fokozatokat (és ez még csak a kapcsolótengely volt). Legutóbb a húsvéti hétvégén csesztem el pont erre bő három órát, pedig ott a tengelyen kívül minden eredeti volt, de ez is pont elég. Úgyhogy csöppet sem csodálom, ha beletört a bicskátok és elfogyott a türelmetek. Juttasd el a motort, és jobb belátásra bírom. A telefonszámomat tudod, nem?
|
Zsoel
Írtam már itt korábban egy S51-es blokkról, amit a munkatársamnak segítettem összerakni. Úgy áll a motor, hogy teljesen összeszerelve, a háromról négysebességhez szükséges új alkatrészek beépítve, szépen indul és csendes viszont nem veszi az egyik sebességet sem. Olyan, mintha mindig üresben lenne elmondás alapján. Én arra tudok gondolni, hogy a váltómechanizmusnál lehet valami galiba, mivel belül a csőtengely maximálisan rendben van. Tehát golyók és hézagolók a helyükön. A fogaskerekek minimális axiális mozgása is megvan. Úgy gondolom, ott nem lehet semmi probléma. A vonóék tengely maradt a régi, mivel a boltban vásárolt újtól nem különbözött semmiben, max a színében. Elvileg gyári, de nincs összehasonlítási alapom. Kopás nyomok nem voltak rajta. A váltódob új, MZA gyártmány, ahogy a csőtengely és kettő váltó fogaskerék is. A többi váltó alkatrész vegyesen DDR vagy gyártási hely megjelölése nélküli, feltehetően hazai termék. Rosszabb esetben távol-keleti. Azt szeretném kérdezni, hogy ha van időd én eljuttatnám és otthagynám Nálad ezt ablokkot, mert lehet, hogy csak be kell állítani, vagy egy hibás alkatrészt cserélni, de úgy vélem, ehhez a kuplung fedél leszerelése elég. Aki több ilyet látott annak talán nem okoz problémát. Én további szereléseket nem akarok rajta végezni. Természetesen nem ingyen kellene a segítség, és nem azonnal. Ahogy az időd engedi.
|
Zsoel
Értem,tényleg nagyon erős szikrát ad le.Lent próbáltam egy képet feltölteni közvetlenül,de nem sikerült.A kép ikonon keresztül másoltam be a linket 300-ra állítva,lehet teszek még egy kísérletet.
|
sarilaci
Köszönjük szépen, viszontkívánom.
|
Lfox
Középelektródájuk jó áramvezető képessége és nagy keménysége révén intenzív szikrát biztosítanak és nagyon tartósak, a hagyományos gyertyák élettartamának másfél-kétszeresét is kibírják (kilométerfutást tekintve). De a gyártók szerint csak olyan motorokhoz szabad alkalmazni őket, amelyeket kifejezetten ilyen gyertyákkal való használatra tervezték. Ezért én Simsonba és egyéb hasonló, régi gyártású kis motorokba nem javaslom őket. Inkább az egyszerű, nagy hőértékű típusok közül próbálj ki többféle gyártót.
|
Kellemes Húsvéti ünnepeket kivánok !!!!!! Minden márkatársamnak . sarilaci
|
[6224-6205] [6204-6185] [6184-6165] [6164-6145] [6144-6125] [6124-6105] [6104-6085] [6084-6065] [6064-6045] [6044-6025] [6024-6005] [6004-5985] [5984-5965] [5964-5945] [5944-5925] [5924-5905] [5904-5885] [5884-5865] [5864-5845] [5844-5825] [5824-5805] [5804-5785] [5784-5765] [5764-5745] [5744-5725] [5724-5705] [5704-5685] [5684-5665] [5664-5645] [5644-5625] [5624-5605] [5604-5585] [5584-5565] [5564-5545] [5544-5525] [5524-5505] [5504-5485] [5484-5465] [5464-5445] [5444-5425] [5424-5405] [5404-5385] [5384-5365] [5364-5345] [5344-5325] [5324-5305] [5304-5285] [5284-5265] [Korábbi]
| |