|
[6224-6205] [6204-6185] [6184-6165] [6164-6145] [6144-6125] [6124-6105] [6104-6085] [6084-6065] [6064-6045] [6044-6025] [6024-6005] [6004-5985] [5984-5965] [5964-5945] [5944-5925] [5924-5905] [5904-5885] [5884-5865] [5864-5845] [5844-5825] [5824-5805] [5804-5785] [5784-5765] [5764-5745] [5744-5725] [5724-5705] [5704-5685] [5684-5665] [5664-5645] [5644-5625] [5624-5605] [5604-5585] [5584-5565] [5564-5545] [5544-5525] [5524-5505] [5504-5485] [5484-5465] [5464-5445] [5444-5425] [5424-5405] [5404-5385] [5384-5365] [5364-5345] [5344-5325] [5324-5305] [5304-5285] [5284-5265] [Korábbi]
Zsoel
A gyertyákra visszatérve,találtam itthon pár régi gyertyát amik nagyon szép szikrát adnak és hellyel közzel a hőértékük is megfelelő lenne.Az érdekelne hogy mi a tapasztalatod és mit lehet tudni az Yttrium(Iridium) gyertyákról?Találtam azt is itthon ki tudja miben lehetett régen,egy Bosch Super Plus WR7BC +10.Azt tudom csak róluk hogy speciális ötvözetből készülnek.
|
gabi1967
Igazából tökmindegy. Régen azt mondtam volna, csakis a német minőséget, de tavaly beszereltem egy Starba egy ilyet (több mint 8 000 Ft volt), aztán 3 kilométer után megállt, mert a szekunder tekercselés kivezetés előtti részénél átütött a lendkerékmágnes(!!!) irányába, mert olyan közel volt a huzal lendkerékmágnes agyához, ahová a ventilátor rögzítőcsavarjai vannak betekerve, hogy inkább ott ugrott át a szikra, mint a gyertyánál, pontszerűen lyukasra és feketére égetve a lakkozott köpperszalag-szigetelést... Onnantól kezdve nem is volt többé jó. Szét kellett barmolnom a 2 órával azelőtt vett vadonatúj német tekercs szigetelését, elvezetnek oldalra a huzalt, és újra leszigetelnem, amit azért nem várna az ember a németektől, főleg nem ennyi pénzért. És nem, nem a ventilátor-rögzítőcsavarok voltak túl hosszúak, nem lógtak ki az agyból, és nem sértették meg a szigetelést: az a ménkű bizony egyszerűen a lendkerékbe csapott át. Nos, ezek után én már nem merem senkinek a "német minőséget" ajánlani, inkább azt javaslom: kísérletezzetek, kinek mi válik be. Lehet, csak én szívtam így meg.
Egyébként nekem még a fekete műanyag házas magyar gyártmánnyal nem volt problémám, de rosszabb a tajvani vagy az indiai sem lehet, mint az a német szutyok.
|
Lfox
Pedig ez olyan. A bal lemezfedélen is csak zár van, nincs kihagyva nyílás a gyújtáskapcsolónak.
|
Üdv néktek motoros társak, érdeklődni szeretnék , hogy mejik tipusú gyujtótekercset érdemes megvenni, simson starba, magyar indiai német, ????, van olcsóbb drágább, de nekem a minőség és a megbizhatóság fontos. Előre is köszönöm az infót.
|
Zsoel
Köszi! Érdekes megoldás hogy nincs gyújtáskapcsoló ennél a típusnál.
|
Lfox
Simson S50 N lámpakapcsolójának a háza. Ennek a típusnak nem volt gyújtáskapcsolója, sem egyéb villamos berendezése ezen a kormányapcsolón kívül, pusztán az első és hátsó lámpa, meg a gyújtásalaplap. A kapcsolót a kormány jobb oldalára, a fékkar tartójára szerelték fel. A nyomógomb szolgált a motor leállítására: amíg ezt a gombot nyomtad, rövidre volt zárva a gyújtótrafó primer tekercse (tehát addig kellett nyomni, amíg a motor teljesen meg nem állt, előzőleg újra beindult). A billenőkapcsoló pedig az első-hátsó világítás felkapcsolására szolgált: lefelé állásban ki, felfelé állásban be volt kapcsolva. A fényszóróizzóban kizárólag a tompított szál volt bekötve, következésképpen nem volt szükség a fénykürt nyomógombjára sem, így ennél a típusnál ezt elhagyták a kapcsolóházról.
|
Zsoel
A jobb oldali konzolra való kapcsoló burkolata és a kébelek bevezetésének a kialakítása is a bal oldalon van a jobb oldalon pedig egy darab nyomógomb.Ahogy én tudom a jobb oldalon az index kapcsoló szokott lenni. Persze az index kapcsolóra minek nyomógomb...ezért is nem értem.
|
Lfox
Nem tudok ilyenről. Mire alapozod, hogy indexkapcsolóról van szó?
|
Zsoel
Rendben,ha lesz időm akkor hosszabb távon is kipróbálom majd a magas hőértékű gyertyákat.
Nem régen találtam egy gyári krómozott index kapcsoló házat,legalábbis annak tűnik.Viszont van rajta oldalt egy nyomógomb mint a világítás kapcsolón,de biztos az irányjelző oldalra való a kialakítása miatt.Mire szolgálhatott ez a gomb?Volt ilyen valaha Staron vagy Schwalben?
|
Halitomi52
Közben beszéltem a barátommal, képet kérne Ő is, bár az, hogy azóta nem jelentkeztél nem túl bíztató a motorásárlására nézve. Ha még megvannak a gépek akkor küldheted a nemenyijani kukac gmail.com e-mail címemre is a képeket. Újból elolvasva a vasárnapi hozzászólásodat kettő motorról lenne szó és egy blokkról. Ezt egyszerűen elosztanánk
|
Zsoel
Köszi a választ! Akkor marad a hézagolás egyelőre. Az ilyen jellegű boltok még nyitva vannak, bár lehet ez nem volt jó döntés. A gyári váltón az elején kellett volna gondolkodnom. Ha ezt tudom, hogy ilyen a minőség és a választék a váltó átalakítás alkatrészeinél akkor nem lett volna kérdés egy percig sem.
|
Lfox
Írtam már neked, hogy 1-2 kilométeres út nem mérvadó semmilyen járműmotor semmilyen gyertyájánál, mert a hideg motorral megtett rövid útszakaszok akkor is elmocskolják a gyertyát, ha egyébként mindennel minden rendben van. Az öntisztulási folyamat beindulásához hosszabb időn át kell folyamatosan dolgoznia az üzemmeleg motornak, hogy a gyújtógyertya rendesen átizzhasson, "kiéghessen", ami annál inkább igaz, minél magasabb hőértékű az a gyertya. Ez egy Simsonnál legalább 20 km-nyi út ~50 km/h-s sebességgel való megtételét jelenti. Tegyél vele egy hosszabb túrát, és utána nézd meg a gyertyát. Persze csakis azután, miután a motor kihűlt; addig ne indítsd be, és ne nyúlj a gyertyához, mert a felforrósodott hengerfejben könnyen megsérülhet a menet, ha ilyenkor próbáljuk kitekerni a befeszült gyertyát.
|
starex
Az eltérő vastagság alapvetően nem gond, de ha nincs lehetőséged a kihézagolásra (nem tudsz vastagabb alátéteket gyártani), akkor inkább vegyél egy komplett gyári váltót, azzal kevesebbet kell nyűglődnöd.
|
Lfox
Akkor lehet, hogy mégis gyertya gondod lesz. De majd a csere után úgy is kibukik a dolog. NGK-ból Made in Japan és Made in France jelzésűekkel találkoztam eddig. Szerintem a Japán-ok között voltak a hamisítottak. Kíváncsian várom amúgy Zsoel válaszát, én csak találgatok, de neki ez biztos egyértelműbb.
|
starex
Semmi gond sőt,ennek a dolognak a végére akarok járni mivel különben a motor nagyon jól megy semmi gond nincs vele,és nem is szeretném tönkretenni rossz gyertya használat miatt.Én is gondoltam rá hogy talán túl dús a keverék,de minden fokozatban megfelelően működik szerintem.Szóval nem értem,bár nincs is túl sok tapasztalatom Simson téren.Vannak itthon különböző régi de jó gyertyáim,teszek majd azokkal is kisérletet.
|
Lfox
Bocsi a beleszólást, de még itt olvasgatok és láttam az új hozzászólásod. Úgy vélem amennyivel alacsonyabb hőértéű gyertyát használsz, kb annyival arányosan dúsabb a keverék a hengerbe, ez a forróbb gyertyán rendben elég, de a magasabb hőértékű gyertya ,,hűvösebb" részén fokozatosan ősszegyűlik majd végül beköpi. Vagy a másik eset lehet, hogy a gyertya gyenge minőségű. Sajnos az NGK-t is hamisítják. Nincs egy próbára másik 260-as hőértékű gyertyád?
|
Zsoel
Akkor visszafogok térni a magasabb hőértékű gyertyára.Azt viszont nem értem hogy a 260-as új NGK gyertyát 1-2 km. után miért köpi be,ezzel a kis hőértékű Brisk gyertyával meg vígan működik a motor.De nem szeretnék kockáztatni hogy tönkretegyem esetleg a motort,csak nem értem magát a jelenséget.Különben semmiféle extrém melegedést nem vettem észre a gyertyánál vagy a motorná eddig,viszont ott motoszkál a gondolat mindig hogy nem bele való hőértékű a gyertyával járok.
|
Zsoel
Egy újabb kérdésem lenne feléd. Adott egy S51 blokk 3 sebességesről 4 sebességre alakítása. A boltban amit adtak MZA kettes kisfogaskerék az 1-2 mm-el vékonyabb, mint a párja, felteszem 5 sebességes váltóhoz való, mivel ott a kettesnél ugyanez az áttétel. Viszont így nem szabadna összeépíteni a többi kerékkel, mert elcsúszik a hézagolás. Szerinted szerezzek neki egy szintén 5-ös csőtengelyre való fogaskerékpárt, vagy inkább keressek egy hagyományos vastagságút? Ezzel az a baj, hogy nem találni a boltok kínálatában. Csak komplett szettben tudnék venni használt, de gyári váltót.
Halitomi52
Szia, nekem ugyan van már Starom, de egy hiányos példány érdekelne, pl amit donornak vettél. Az évek alatt összegyűlt annyi alkatrészem, hogy egy hiányos gép is újjászülethetne belőle, és nem tartogatnám feleslegesen ezeket az alkatrészeket. Van egy barátom, akit viszont érdekelne egy komplett Star. Egy ideje nézi a hirdetéseket, de nem talált megfelelőt. A felvázolt árkategoriád szerintem is baráti. Ha nem laksz nagyon messze tőlünk megbeszélném vele a dolgot, mert szerintem 200 ezer Ft-ot azért nem szeretne adni egy Star-ért amit felújítottnak hirdetnek manapság. A harmadik géped is elférne szerintem valamelyikőnknél.
|
[6224-6205] [6204-6185] [6184-6165] [6164-6145] [6144-6125] [6124-6105] [6104-6085] [6084-6065] [6064-6045] [6044-6025] [6024-6005] [6004-5985] [5984-5965] [5964-5945] [5944-5925] [5924-5905] [5904-5885] [5884-5865] [5864-5845] [5844-5825] [5824-5805] [5804-5785] [5784-5765] [5764-5745] [5744-5725] [5724-5705] [5704-5685] [5684-5665] [5664-5645] [5644-5625] [5624-5605] [5604-5585] [5584-5565] [5564-5545] [5544-5525] [5524-5505] [5504-5485] [5484-5465] [5464-5445] [5444-5425] [5424-5405] [5404-5385] [5384-5365] [5364-5345] [5344-5325] [5324-5305] [5304-5285] [5284-5265] [Korábbi]
| |