|
[6224-6205] [6204-6185] [6184-6165] [6164-6145] [6144-6125] [6124-6105] [6104-6085] [6084-6065] [6064-6045] [6044-6025] [6024-6005] [6004-5985] [5984-5965] [5964-5945] [5944-5925] [5924-5905] [5904-5885] [5884-5865] [5864-5845] [5844-5825] [5824-5805] [5804-5785] [5784-5765] [5764-5745] [5744-5725] [5724-5705] [5704-5685] [5684-5665] [5664-5645] [5644-5625] [5624-5605] [5604-5585] [5584-5565] [5564-5545] [5544-5525] [5524-5505] [5504-5485] [5484-5465] [5464-5445] [5444-5425] [5424-5405] [5404-5385] [5384-5365] [5364-5345] [5344-5325] [5324-5305] [5304-5285] [5284-5265] [Korábbi]
Zsoel
A számlap szerencsére nincs elporladva, mindössze megsárgult. A keret nem volt hiányos, de majd meglátom milyen a gumi alatta, ha lefejtem az üvegről. Azt látom, hogy szinte bárhol tudok venni ha szükséges, ezzel nem lesz sok gondom.
|
starex
Hacsak a keret nem repedezett be, illetve nem állt évekig a napon a motor, akkor a gumigyűrűnek általában nem szokott baja lenni. (Többnyire csak a lámpaház és az óra közötti külső tömítőgyűrűt eszi meg az idő vasfoga.)
Ha meg olyan körülmények között tárolták, úgyis az egész tönkrement annyira (összerohadt, esetleg szétporlott a számlap), hogy mindenestül ki kell cserélni a fenébe az órát egy újra.
|
Zsoel
Még igazából nem néztem meg mindenhol, csak a bejáratott boltokban kerestem, de eddig nem jártam sikerrel. A lényeg, vagyis a keret szerencsére megvan. A gumi nem tudom milyen állapotú, egyelőre a régi kerettel együtt az tartja egyben az üveget. Majd amikor az elkészül azután megvizsgálom. El szokott az öregedni, vagy a keret elegendő védelmet biztosít neki?
|
starex
Örülök a jó híreknek.
Régebben lehetett kapni magában kilométeróra-üveglapot, nem tudom, most miért nincs. Lehet, csak átmeneti készlethiány.
|
Zsoel
Hétvégén sort kerítettem a km órára, és maradtam a nem szétszedős verziónál. Egy kevés WD40-et kapott alulról is, mert a meghajtásnál is rozsdás volt, de a javát felülről fújtam. Úgy vélem jól sikerült, mivel kézbe véve hirtelen elmozdítva a mutató kilengett, gondolom üzem közben is ilyen szabadon tud majd működni. Tekertem bele úgy 200-300 métert, addig az oldalsó csigakerekek elgendő zsírt vittek fel a kapcsolodó felületekre. Éreztem az elején enyhe megakadást is egy helyen, ez a végére megszűnt. Talán a zsír, talán a spray jutott el a megfelelő helyre. Voltam motorosboltban ma, kérdeztem az üveget de nem tudtak adni, bár számítottam erre. Keresek egy üvegest, akinek van ilyen vastagságú üveglapja és vágatok hozzá. Ha kell esetleg kellene valaki másnak is a fórum olvasói közül akkor írjon, és annyival többet kérek ha odáig jutok.
|
Zsoel
Köszi a választ! Mindenképp óvatos leszek vele, és a csavarokra is ránézek. A számlap valóban sok napfényt kapott az elmúlt évtizedekben. A belsejét nem akarom kibontani, bár holnap majd jobban szemügyre veszem. Elég zártnak tűnt. Majd beszámolok az eredményről.
|
starex
Szia!
Jobban ki lehet tisztítani szétszedve, de ha nem akarsz/mersz hozzányúlni, elég, ha kívülről fújod meg a sprayjel. De nem alulról csináld, inkább felülről felülről, a harang irányából befújva, úgy jobban végigfolyik a tengely mentén a kenőanyag. És nyugodtan fújhatod a számhengerre is, attól nem lesz baja a műanyagnak.
Ha a kenés után, rendesen a házba szerelve is megakad a mutató, akkor nyugodtan hajlíts egy kicsit rajta, persze csak óvatosan.
A számlap egyáltalán nem szabad hogy mozogojon, se kint, se bent, de a csavarok meghúzásával csak óvatosan, mert a megsárgult, esetleg a napfénytől már félig elporladt számlap könnyen megreped.
|
Szia Zsoel!
Szétszedtem egy Simson km órát, mivel az üvege el volt repedve. Az óra belseje nem tökéletesen zárt, így gondolom bogarak/pókok bejutottak egy kis koszt és némi hálót hagyva maguk után amit már kitörölgettem a hozzáférhető helyekről. Az lenne a kérdésem, hogy a megbontás nélkül látható száraz belső szerkezetet WD40-el befújva miközben forgatom egy meghajtó spirállal elegendő kenést biztosítok-e neki az elkövetkező 40 évre? A km számláló fogaskerekeire viszont valami vékony zsír nem ártana. Nekem van itthon orsózsírom, ami igazából horgászbotokhoz lett kitalálva, viszont Ormossy fórumtársunk magnó fogaskerekekhez is ajánlotta. Ez is hasonló ahhoz, mivel szintén műanyag alpanyagúak. Jó lesz így, vagy van valami spéci bevált tipped erre? Illetve még egy dolog, a mutatót kézzel elmozdítottam és kb 20 km/h környékén, ahol az egyik számlap rögzítő csavar található elakad. A kérdésem, hogy hozzá szabad-e érnie ahhoz minimálisan, vagy a mutató elgörbülhetett amikor az óra üvege is elrepedt? A szerkezet nem volt rögzítve a ház aljához, ugyanis nem volt rajta az anya, valamiért letekerték. Fölöslegesen nem akarom hajlítgatni, bár nem kéne sokat, mivel minimális érintésre visszatér az alaphelyzetébe. Lehet a kenés után a jelenség is megszűnik, ha könnyebben mozognak a belső alkatrészek, úgyhogy a kenéssel akarom kezdeni. Most belegondolva a két csavaron is megpróbálhatok tekerni, mert a számlap sem volt valami fix. Mennyire mozoghat? Egy kicsit vagy semmit? A házából kivett állapotban néztem ha ez is számít. Talán a helyén merevebb.
Üdv: starex
|
Nyugodtan. Nagyjából mindegyik ilyen túlmelegedésjelző szenzor 120 +/-5 °C-nál zár. Nem hiszem, hogy néhány foknyi eltérés bajt okozna. Az ilyen menetszél hűtötte gyorsasági motorok, mint az RG 125, amúgy sem nagyon hajlamosak túlmelegedésre, az inkább a lassabb járatú terep- vagy félterepmotorokra jellemző, különösen, ha nincs ventilátor a hűtőjükön. Hacsak nem 40 fokos júliusi melegben araszolgatsz a pesti belváros közlekedési dugóiban.
A tömítettségre figyelj oda, tehát érdemes új tömítőgyűrűt, azonfelől még esetleg egy kis menetzáró folyadékot használni, és csak érzéssel húzd meg a jeladót, mert többnyire rézből készül, a hengerfej meg alumíniumból, és vigyázni kell, nehogy megszakadjon a menet.
|
Zsoel
Olyan kérdésem lenne még,hogy a motornak hiányzik a vízhőfok gombája,helyettesíthetem e más típus,például valamilyen robogó vízhőfok gombájával?Mire érdemes figyelni azon kívül hogy a menet méretének stimmelnie kell?
|
Sajnos japán motorkerékpároknál - de nyugati márkáknál is - ez van. Nemcsak a gyártó által készített saját eredeti alkatrészek lehetetlen árúak (teszem föl, egy félmillió forintot érő 20 éves járműre vagy 300 ezerbe kerül egy új komplett hengerfej, de még egy nyomorult motorfedélért vagy légszűrőházért is szemérmetlenül elkérnek 50-60 ezret), hanem a gyári beszállítók termékei is (pl. Mikuni, Keihin porlasztóalkatrészek, Denso gyújtástartozékok, Stanley lámpák, Nissin fékelemek stb.) méregdrágák. Utángyártott termék többnyire csak kopó-fogyó univerzális alkatrészekből (pl. fékpofa, lánc, lánckerék, tengelykapcsoló-lamella) létezik, régebbi (15-20 évnél régebben befejezett gyártású) évjáratoknál meg már sokszor a gyári készletek is erősen apadóban vannak. Ha ehhez még azt is hozzávesszük, amit a múltkor mondtam, vagyis hogy a rendszerváltás előttről származó modelleknél, amelyeket minálunk sosem forgalmaztak újonnan, eleve mindig is problémás volt idehaza beszerezni a cuccokat, nem csodáld, ha csak kínkeservesen és drágán találsz a gépedhez mindent.
Természetesen az a célja ennek az irreális túlárazásnak, hogy ne javíttasd a gépedet, hanem az első komolyabb meghibásodás esetén vegyél egy újat, de hát Magyarországon nem sok embernek van fölösleges minimum 2-3 millió forintja arra, hogy ötévente új motorkerékpárt vegyen magának.
|
Abban bízok,hogy mivel ennél a típusnál gumírozott a kúp,talán nem verődött ki a fészek furata,vagy éppen a gumi gyűrűnél ereszt át.Köszi mégegyszer,majd leírom mire jutottam.
|
Sajnos az a tűszelep és fészek ami az italmondon van már az újjabb évjáratú Suzuki RG karburátorokhoz készült, a fészek és a tű is hosszabb és a fészek kialakításban is van különbség.Valamikor régen próbáltam már keresgélni,de sehol nem találtam az enyémhez tűszelepet és fészket.Amit ajánlottak,az a katalógusban lévő árért lett volna( 20 ezer forint) ha megrendelik,de ez az ár a motor értékéhez viszonyítva enyhén szólva is röhelyesen drága.Az ebayen találtam végül Kínában gyártott utángyártott tűszelepet,de fészek nem volt hozzá.
|
Önmagában a szeleppel nem mész sokra. Nemcsak a zárókúp kopik, verődik ki a használattól, hanem a beömlőfurat is, amelyet zár. Nézd meg a képen az X-szel áthúzott képet: ahogy ott kinéz a kúp, egy ilyen tűszelepnél hasonló keresztmetszetűvé kophatott a szelepülés furata is. Ezek az alkatrészek, ahol lehet, mindig együtt cserélendők: ha, mint a Simsonnál, tömbként cserélhető az egész, úgy, ha külön van szelep és kiszerelhető szelepülés, akkor meg úgy. Különösen igaz ez arra az esetre, ha a zárókúp még nem gumírozott, mint manapság, hanem fémből van.
Tömítőgyűrűt külön biztosan nem kapsz, de ha tényleg O-gyűrű, akkor az szabványos alkatrész. Meg kell mérni a gyűrűhorony belső átmérőjét és szélességét, és kb. 25 %-kal kisebb benzinálló O-gyűrűt venni hozzá pár forintért. Ha pl. a horony átmérője 5 mm, szélessége 1,25, akkor egy 1x4 mm-es gyűrű jó lesz hozzá (az első szám a vastagság, a második a belső átmérő nagysága).
Az A távolság zárt szelepnél értendő úgy, hogy azt csak az úszó saját súlya nyomja le.
|
Zsoel
Köszi a segítséget!
Szerencsére tűszelepet sikerült szereznem még régebben az ebayről,Kínából,de csak tűszelepet.A szelepfészekre pedig valahonnan találni kellene tömítőgyűrűt,csak lehet valahol kapni ilyen méretűt önmagában.Karburátor javító készletekben,mintha láttam volna régebben .Használnak valamihez hasonló méretű gumigyűrűt szerinted?Csak hogy tudjam honnan lehet esetleg beszerezni még.
Az ábrán látható "A" távolság zárt tűszelep állásra vonatkozik ugye?
|
Lfox
Talán ez segít valamit (elég nagy méretre nagyítható).
Tűszelepből pedig ezt a fajtát próbálnám meg a helyedben:
https://www.italmondo.hu/tuszelep-mikuni-tm24-top-performances-t601993
Drága, de nem készlet, tehát ha passzol, akkor nincs benne fölösleges alkatrész. Azt javaslom, mérd meg az eredeti szelepülést meg a szelepet külön-külön és együtt is hosszra, átmérőre, esetleg készíts róla méretrajzot, és kérj információt a bolttól, hogy hasonlít-e, amit árulnak, mert annak alapján már el tudod dönteni, beépíthető-e nálad. Biztosan segítenek.
|
Zsoel
Igen,pontosan ez az a karburátor.Ha jól tudom 89 után már más fajta karburátorral szerelték őket,teljesen más kialakítással,és szinte semmilyen alaktrész nem azonos a régebbiekkel. Az egész motor új külsőt kapott és a teljesítménye is változott.Talán tömítő gyűrű lenne valamelyik robogós üzletben,bár ott is gondolom csak komplett javítókészlettel együtt,ha valamelyik típusnak a tűszelep fészke azonos átmérőjű.
|
Lfox
Ez a fajta porlasztó a tiéd?
https://www.bike-parts-suz.com/suzuki-motorcycle/125-MOTO/RG/1988/RG125AJ-G-H-J-/ENGINE-TRANSMISSION/CARBURETOR/19/2321703/M/2498
Pontosan hasonlítsd össze a sajátoddal, mert a netes képeken láthatótól eltérő is lehet! Ez nem Simson, a japánok egyazon típust 8-10 gyártási év alatt három különböző karburátorral is felszerelhettek.
"Lenne még egy olyan kérdésem hogy ha a kivehető tűszelepház tömítése kopott,nálam például a szelepház palástjával szinte teljesen egy síkban,akkor ott is áteresztheti a benzint?"
Természetesen, és át is szokta, tipikus tüneteit produkálva a túlfolyásnak (és ezzel túldúsulásnak). Nézd meg a katalógust, és majd utána kisütjük a további lehetőségeket.
|
Zsoel
Lenne még egy olyan kérdésem hogy ha a kivehető tűszelepház tömítése kopott,nálam például a szelepház palástjával szinte teljesen egy síkban,akkor ott is áteresztheti a benzint?Már kicseréltem volna régen a tömítőgyűrűt,csak nem tudom kapok hozzá valahol.86-os évjáratú a motor és ahogy régen írtad is ezekhez a régi japán motorokhoz nem nagyon volt,van semmilyen alkatrész.Ráadásul az sem tudom milyen típusú motorokat szereltek ilyen karburátorral.
|
Zsoel
Szia!
Nem Starral kapcsolatban szeretnék most tanácsolt kérni.Egy öreg Suzuki RG-Gamma 125 karburátorát szeretném beállítani,aminek biztosan rossz az úszó szintje. A karburátor Mikuni a pontos típus számát,jelét viszont nem tudom sajnos. A helyes úszó szintet szeretném megtudni,de nem nagyon találtam róla infót sehol. Gondoltam hátha megfordult a kezed között olyan motor ami ilyen karburátorral volt szerelve.Ha nincs róla pontos adat,akkor van esetleg valamilyen támpont hogy mi lehet a helyes úszószint?
Egy kép a karburátorról: http://bikerdiy.com/projects/suzuki/rgr-gamma-projects/bornagainbikers-rgr125-gamma/rgr125-engine/carburetor-clean-up/
|
[6224-6205] [6204-6185] [6184-6165] [6164-6145] [6144-6125] [6124-6105] [6104-6085] [6084-6065] [6064-6045] [6044-6025] [6024-6005] [6004-5985] [5984-5965] [5964-5945] [5944-5925] [5924-5905] [5904-5885] [5884-5865] [5864-5845] [5844-5825] [5824-5805] [5804-5785] [5784-5765] [5764-5745] [5744-5725] [5724-5705] [5704-5685] [5684-5665] [5664-5645] [5644-5625] [5624-5605] [5604-5585] [5584-5565] [5564-5545] [5544-5525] [5524-5505] [5504-5485] [5484-5465] [5464-5445] [5444-5425] [5424-5405] [5404-5385] [5384-5365] [5364-5345] [5344-5325] [5324-5305] [5304-5285] [5284-5265] [Korábbi]
| |