|
[6224-6205] [6204-6185] [6184-6165] [6164-6145] [6144-6125] [6124-6105] [6104-6085] [6084-6065] [6064-6045] [6044-6025] [6024-6005] [6004-5985] [5984-5965] [5964-5945] [5944-5925] [5924-5905] [5904-5885] [5884-5865] [5864-5845] [5844-5825] [5824-5805] [5804-5785] [5784-5765] [5764-5745] [5744-5725] [5724-5705] [5704-5685] [5684-5665] [5664-5645] [5644-5625] [5624-5605] [5604-5585] [5584-5565] [5564-5545] [5544-5525] [5524-5505] [5504-5485] [5484-5465] [5464-5445] [5444-5425] [5424-5405] [5404-5385] [5384-5365] [5364-5345] [5344-5325] [5324-5305] [5304-5285] [5284-5265] [Korábbi]
Zsoel
Ez sajnos igaz. Így nem merném odavinni felújításra egyetlen gépműhelybe sem Letakarítom és konzerválom, majd egyszer eljön az ideje ennek a főtengelynek is. A dugattyú is cefetül meg volt szorulva, de a 4 nap gázolajos áztatás megoldotta problémát
Alapos tisztítás után sok alkatrész újra használható, így nekem megérte. Szerencsére nem a jelenlegi blokk árakon adták, de azért ha tudom hogy mennyit kell vele küzdeni kétszer is meggondoltam volna.
|
starex
Jó ocsmány állapotban van szegény.
|
Megtöröm a csendet. Volt itt tavaly vagy korábban téma a kisebb külső átmérőjű főtengely szimmering. Ma egy ilyet bányásztam ki egy összerohadt bokkból. De érdekes, hogy csak az egyik oldalon volt ilyen, a túloldal a manapság használt megoldást követi. A főtengely a blokkból úgy jött ki, hogy a csapágy rajta maradt, a csapágy keresztül kellett kirakodnom,ehhez megroppantottam a külső gyűrűt, majd a gumiszereléshez hasonlatosan lejátszottam a helyéről az olajzó tárcsát. A szimmering csak fűrészelés után jött le, mivel a háza fém, és nem nyúlt. A főtengyely szimmering helyei erősen rozsdásak, de ettől függetlenül vigyáztam rá, mivel a csapágy helyek, menet és kúp használható. Talán a jövőben valakinek megéri újra köszörültetni.
Ez a túloldali nagy szimmering.
Szerintem egy dohos pincében lehetett vagy 30 évig. A gyertya ki volt véve a hengerfejből, illetve hogy a váltó se maradjon olajos a kuplung fedél is le volt véve. Ennek ellenére a váltó pucolás után használhatónak látszik, de a kuplung kosár eléggé össze volt rohadva. Sokat nem ment a blokk, a henger alapméretes volt és nem volt válla, a bakelit lamellák is újszerűek. A henger egyik alsó bordájának elhajlása viszont arra enged következtetni, hogy már egyszer szétszerelték. Legalábbis a hengert biztosan levették.
|
Én is azt kívánom mindenkinek, hogy a 2020-tól jobb évünk legyen! Békességet, boldogságot, jó egészséget és persze sok-sok balesetmentes kilométert kívánok!
(2020-ban sajnos csak egy szűk 3000 km. jött össze...)
No de majd 2021-ben!!!
|
Csatlakozom az előttem szólókhoz, BÚÉK mindenkinek!
|
Békés, szerencsés boldog új esztendőt kívánok mindenkinek! Jobbat, mint a tavalyi volt.
|
Nagyon boldog új évet kivánok minden motoros társamnak !! sarilaci
|
Meghitt karácsonyt kívánok mindenkienk, és jó egészséget!
PPisti
|
Boldog, nagyon szép karácsonyi ünnepeket, szeretetet és békességet, valamint jó egészséget kívánok minden fórumos- és Simsonos társamnak! Gondoljatok ma szeretettel azokra, akik kedvesek Nektek.
Orosz Ferenc
|
Boldog karácsonyt kívánok minden Staros társamnak!
|
Boldog,békés karácsonyt kívánok én is mindenkinek!
|
sarilaci
Köszi.
Részemről is mindenkinek áldott, békés karácsonyt kívánok.
|
Valamenyi motoros társamnak kivánok áldott békés karácsonyt ! sarilaci
|
Zsoel
Értem,köszi.Most hogy már pár hónapja használom a Start látom igazán hogy a teljesítménye és a végsebessége is teljesen összhangban van a motor egyéb részeivel.Kellett egy kis idő azért megszokni,főleg a három sebesség fokozatot ,hogy mikor kell fel,le váltani hogy viszonylag dinamikusan lehessen vele motorozni.Innen adódott a lánckerék dillemma.
|
Lfox
Az, hogy mindenféle lánckereket gyártanak hozzá, nem jelent semmit. A piac sok mindennel megpróbálkozik, amire esetleg lehet kereslet. Az biztos, hogy gyárilag erre a motorra csak 14-es első lánckereket szereltek. Egyedül a nagyobb típustárs, az SR4-4 "Habicht" (külföldi piacokon nevezték Star De Luxe-nak is) tengelyére került 13-as fogszámú lánckerék, mivel az négyfokozatú váltóművel rendelkezett, és IV. fokozatában kisebb volt az áttételi arány, mint a Star III. fokozatában. Ezért, hogy a tervezési végsebesség ne lépje túl a 60 km/h-t, a szekunder hajtásban növelték az áttételi arányt azáltal, hogy az első lánckereket kisebbre vették, így a végsebesség picit csökkent (viszont a vonóerő nőtt).
"Igazából szerintem csak az érezhető hogy az 50 feletti sebesség már nem optimális a motornak,akkor sem ha tudja a 65 km/h végsebességet."
Ez így van. A Star utazósebessége kb. 45...50 km/h (magától értetődően a harmadik sebességfokozatban értendő), ott a legkedvezőbb a fogyasztási, kenési, hűtési együttállása. Ez kíméli a motort, valamint szerintem a hangja is itt zenél a legszebben. És mivel - a jelenlegi besorolások szerint - segédmotor-kerékpárról van szó, amely kategóriának ugyebár 45 km/h a legnagyobb megengedett sebessége, nincs is miről beszélni... Aki ennél gyorsabban akar utazni, az vegyen nagyobb motorokerékpárt.
Itt jegyzem meg, hogy elég idegesítő, amikor "felokosított" 50-es, valójában 70-80 köbcentis vagy pláne 50-esként használt, rendszám és papír nélküli 125-ös robogó "hasít előtted vagy 80-nal az úton úgy, hogy szabályosan még kocsival se bírod megelőzni. A magam részéről nem bánnám, ha a rendőrség végre a tökeire lépne azoknak, akik a névleg 50-es vagy ténylegesen 50-es, de felgyorsított robogókkal "száguldoznak" (a 45 km/h-t igen jelentősen túllépve) megfelelő vezetői engedély, biztosítás, rendszám, forgalmi engedély, érvényes műszaki vizsga nélkül a forgalomban.
|
Zsoel
Akkor nem fogok változtatni a lánckerék méretén.Csak azért érdekelt mert pár helyen láttam hogy különböző fogszámú első lánckereket is feltüntetnek Starhoz az eredeti Z14-en kívül.Egyébként a motort a sok segítségednek is köszönhetően, a kiindulási állapotához képest elég tűrhetően sikerült rendbehozni,és nekem már ez is nagy sikernek számít.Igazából szerintem csak az érezhető hogy az 50 feletti sebesség már nem optimális a motornak,akkor sem ha tudja a 65 km/h végsebességet.
|
Lfox
Akkor ne használj NGK-t, nézd meg más gyártók gyertyáit. Vagy pedig próbálj ki belőle kisebb hőértékű típust. Kísérletezni kell, mert a puding próbája az evés. "Távgyógyításban" ennél okosabbat nem tudok mondani.
A gyári hézag a Simsonhoz megfelelő gyertyatípusoknál márkától függetlenül jellemzően 0,6-0,7 mm körül van, mindenképpen állítani kell rajta. Általános szabály, hogy mielőtt egy vadonatúj gyújtógyertyát beszerelsz egy belsőégésű motorba, feltétlenül ellenőrizni kell az elektródhézagot, hogy megfelel-e az adott motorra előírt értéknek.
A lánckerékről emlékeim szerint egyszer már kérdeztél. Ne tegyél rá nagyobbat, nem fog tőle jobban menni a járgány, sőt. Ha a gyári áttétellel a motorkerékpár nem éri el a 60...65 km/h-s végsebességet, akkor valami mással van a gond: villamossági (gyújtás), tüzelőanyag-ellátási (porlasztó) és mechanikai oka (kopottság, szorulás, tömítetlenség, avagy épp eltömődöttség stb.) mind okozhatja, de az, hogy a gyári lánckerékfogszám ne lenne jó, az nem.
És igen, jelenthet problémát a különféle szedett-vedett alkatrészek összeépítése is, akár gyári (de az üzemeltetés során más-másfajta körülmények között elhasználódott), akár utángyártott (rossz anyagminőségű, méretpontatlan) alkatrészekről van szó. Ezt is elmondtam már itt jó néhányszor jó pár embernek.
|
Zsoel
Köszi,majd próbálkozok másik új gyertyával is de jelenleg hosszabb táv megtétele után is jónak tűnik a kissebb hőértékű Brisk gyertya és nem is melegedett feltűnően.Őszintén szólva próbáltam másik Ngk 8-as gyertyával és azzal is hasonló dolgot produkált a motor,nem akart rendesen kipörögni,erőtlen volt,nem is értem igazán.A hézagot viszont nem ellenőriztem,gyárilag milyen hézag van beállítva ezeknél a gyertyáknál,lehet eltérés a 0,4 mm-től?
Az első lánckerék mérete,fogszáma érdekelne még.Most 14-es lánckerék van rajta és azt lehet tapasztalni harmadikban hogy 50 felett már elég magas fordulaton dolgozik a motor,de érezhetően ennél a fordulatszámnál jobban kellene mennie (el lehet érni a 60 km/h végsebességet) .Nem tudom hogy ennek van e köze az első lánckerék méretéhez.15-ös lánckerékkel érdemes próbálkozni esetleg? Nem akarok nagyobb sebességet kierőltetni a motorból,nem erről van szó,hanem érezhetően túl magas a fordulatszám a sebességhez viszonyítva,legalábbis "fülre" úgy tűnik nekem. Bár régebben 125 és 150 köbcentis motorjaim voltak és azokhoz mérten mindenképpen szokatlan. Esetleg lehet hogy a Schwalbe blokk( henger) Star légszűrőház,Star fúvóka és tűszelep kombináció miatt nem jön ki a motor optimális teljesítménye?A kompressziója szerintem nagyon jó a motornak.
|
Lfox
Valószínű, hogy eleve gyári hibás volt a gyertya, vagy rögtön az első beindításkor nyírta ki a motor. A középelektródát szigetelő porcelán hajszálrepedésénél szokott előfordulni ez: látszólag minden rendben, a gyertya tiszta, az elektródhézag jó (ezt egyébként 0,4 mm-re kell állítani, ha esetleg elfelejtetted volna, és a testelektróda belső felületének teljesen párhuzamosnak kell lennie a középelektróda síkjával, erre nagyon kényes a Simson), becsavarva mégis rakoncátlankodik a motor. Nem indul be, ha mégis, akkor dadog, durrog, nem pörög fel, mert a sűrítési nyomás ellenállása miatt a szikra nem a szikraközön, hanem a porcelán oldalán ugrik át, és begyújtja ugyan a keveréket, de az égés nem a megfelelő gócpontból indul ki, emiatt elégtelen a hatásfoka. Tehát jár a motor, de nincs benne köszönet, és ekkor természetesen a gyertya sem tud "kiégni", hiszen a sok elégetlen benzin és olaj lecsapódik a felületén.
Próbálj ki még egy új gyertyát, és ha azzal is az történik, próbálkozz inkább más márkákkal (Brisk, Bosch, Champion, Denso, Isolator, Magneti Marelli), lényeg a menetméret és a magas hőérték. Tapasztalatom szerint tízből csak 7-8 Simson kedveli az NGK B8HS-t, de nem mindegyik; van, amelyik éppen azt szereti, amit ez a másik 7-8 rövid úton hazavág. Furcsa, de így van.
Egyébként a jól beállított motor gyújtógyertyájának klasszikus őzbarna színe is csak hosszabb, magas fordulatszámú üzemeltetés után alakul ki. Egy Simsonnál ez mondjuk legalább 20-25 km-es üzemmeleg motorozást jelent folyamatos 50 km/h-s sebességgel, kint az országúton. Viszont ha ezek után elkezdesz rövid távon, hideg motorral mászkálni vele pár kilométerekre a faluban, városban, akkor ez a jól beállított motor is rövidesen elmocskolja a gyertyát, mert nem tud magas üzemi hőfokon "kiégni". Ha tehát becsavarsz egy új gyertyát, és pár km-es közlekedés után még nem megfelelő a színe, nem kell automatikusan gyújtás- vagy keverékképzési problémára gyanakodni.
|
Zsoel
Szia! Gyújtó gyertyával kapcsolatban szeretnék tanácsot kérni.Nem régen vettem egy NGK B8HS gyertyát a Starba aminek a hőértéke alapján jónak kellene lennie. Viszont azt vettem észre hogy egyes és kettesben nem pörög ki a motor,sőt szaggat,dadog.Útközben megálltam és ki vettem a gyertyát,ami rendesen be volt köpve,holott ezzel a karburátor beállítással és másik gyertyával előtte nem volt gond.Betettem egy ős régi Brisk super N19C gyertyát amivel utána tökéletesen ment a motor újra,és később kivéve a gyertya színe is azt mutatta hogy minden rendben van. Viszont ennek a Brisk gyertyának a hőértéke jóval alacsonyabb(B4HS nek felel meg),mint az előírt,amilyen elvileg a vett NGK gyertyáé lenne. Mi lehet az oka hogy a kisebb hőértékű gyertyával működik a motor rendesen,és használhatom e hosszabb távon is?Esetleg a hidegebb időjárásnak is lehet köze a dologhoz? Most 95-ös benzin van a tankban.
|
[6224-6205] [6204-6185] [6184-6165] [6164-6145] [6144-6125] [6124-6105] [6104-6085] [6084-6065] [6064-6045] [6044-6025] [6024-6005] [6004-5985] [5984-5965] [5964-5945] [5944-5925] [5924-5905] [5904-5885] [5884-5865] [5864-5845] [5844-5825] [5824-5805] [5804-5785] [5784-5765] [5764-5745] [5744-5725] [5724-5705] [5704-5685] [5684-5665] [5664-5645] [5644-5625] [5624-5605] [5604-5585] [5584-5565] [5564-5545] [5544-5525] [5524-5505] [5504-5485] [5484-5465] [5464-5445] [5444-5425] [5424-5405] [5404-5385] [5384-5365] [5364-5345] [5344-5325] [5324-5305] [5304-5285] [5284-5265] [Korábbi]
| |