|
[6224-6205] [6204-6185] [6184-6165] [6164-6145] [6144-6125] [6124-6105] [6104-6085] [6084-6065] [6064-6045] [6044-6025] [6024-6005] [6004-5985] [5984-5965] [5964-5945] [5944-5925] [5924-5905] [5904-5885] [5884-5865] [5864-5845] [5844-5825] [5824-5805] [5804-5785] [5784-5765] [5764-5745] [5744-5725] [5724-5705] [5704-5685] [5684-5665] [5664-5645] [5644-5625] [5624-5605] [5604-5585] [5584-5565] [5564-5545] [5544-5525] [5524-5505] [5504-5485] [5484-5465] [5464-5445] [5444-5425] [5424-5405] [5404-5385] [5384-5365] [5364-5345] [5344-5325] [5324-5305] [5304-5285] [5284-5265] [Korábbi]
Adeebacsi
Szevasz!
Primer áramkör (szemes sarus vezeték és a vasmag között): 1,6 Ohm +/-10 %
(A vezetéket a méréshez le kell kötni a megszakítóról!)
Szekunder áramkör (nagyfeszültségű kivezetés és a vasmag között): 4600 Ohm +/-10 %
|
Lfox
A rosszul záródó tűszelep vagy a lyukas és ettől szép lassan feltöltődő úszódob meg tudja tréfálni az embert, mert egy idő után sunyin feljebb mászik tőle a benzinszint, és akkor már túl sokat kap a motor. Nemcsak túl kevés, de túl sok benzintől is hörög és fuldoklik a motor. (Másként, mint a túl kevésnél, de a laikus vagy a kezdő szerelő összetévesztheti.)
Tényleg, most akkor mekkora főfúvókád van? Mert ez már nekem is zavaros egy kicsit. A porlasztóház lényegében megegyezik Schwalbe és Star között (16N1-5, 16N1-6), csak a benzinbeömlőcsonk kialakítása más, de a Starnak 40 helyett 35-ös üresjárati fúvókára és 50-es főfúvókára, valamint a hozzá való 04 jelű kúpostűre van szüksége, különben a porlasztó "túleteti" a motort.
|
Medvelac
Nehezen tudom elképzelni, hogy annyira tönkremenjenek a helyükön a szimeringek, hogy egyáltalán ne szívjon fel benzint a motor az úszóházból, de ez a legvalószínűbb eshetőség. (Már amennyiben a benzinszint, a fő- és tűfúvóka, üresjárati fúvóka tiszta, átjárható, és a fúvókatű is a tolattyúval együtt mozog.) De elég nehéz látatlanban állítani fel diagnózist.
|
Lfox
Igen, ez is egy lehetséges probléma forrás. Ám én még mindig azt mondom, hogy Star légszűrő dobozhoz 50-es főfúvóka dukál. Ha nem segít egy jó tűszelep a problémádon gondolj majd erre is.
|
starex
Ma megnéztem újra a tűszelepet,és hiába volt jól beállítva az úszószint,egy idő után észre lehetett venni hogy nem zár rendesen a tűszelep.A legutóbb amikor állítottam,nem vártam vele túl sok időt és nem tünt fel hogy nem zár rendesen álandónak tünt a benzin szint ,de mivel csöpögött a karburátor megnéztem újra.Gondolom ez okozhatta első körben a tegnapi problémát,de majd kiderül.
|
Üdv urak! A gyújtótekercs kiméréséhez tud vki referencia értéket? 3-4km utàn dadogni kapkodni kezd a gép majd
teljesen leàll. Egy màsik gyertya berakàsa utàn pöccre indul. Màr tavaly is jelentkezett ez a probléma,új gyertyàt tettem bele( bàr a màsikban sem volt talàn pàr100km) de most újra ugyanez a tünet. Messzebb ìgy nem merek elindulni,gyújtótekercs problémát sejtek. Kondit cseréltem,nem volt vàltozâs. |
Lfox
Milyen a kipufogó gázod? Mert lehet, hogy mégis sokat kap. A főfúvóka ezek szerint 67-es? Próbaképp cseréld 50-re.
|
Zsoel
Ahogy írtam is,Schwalbe motor és karburátor van beépítve a Star vázba de a levegőszűrőház Staré.A súbertűt cseréltem, a főfúvóka még az eredeti benne.Valószerűtlenül bevolt köpve a gyertya,nem értem hogy ezekkel a beállításokkal hogy lehetséges.
|
Zsoel
Na végül csak jó lett az alapjárat mondhatni tökéletes,tényleg a szívó csonk közdarabnál szívott fals levegőt a motor.Próbálgattam kicsit ma ,de egyenlőre nagyon nem jó a karburátor beállítás.Érdekes hogy üresben szépen veszi a gázt,ki is pörög,szép hangja van és vissza is esik a fordulat gyorsan a gázkar vissza engedésekor.Menet közben viszont egyik sebességben sem éri el a max. fordulat negyedét sem és már kezd is fulladni,vagyis nem húz,nem pörög ki a motor.A levegőcsavar 2 és fél fordulatra van kitekerve,a súber pedig középen van.Úgy tűnik mintha nem kapna elég benzint,viszont a gyertyát kivéve,szinte be van köpve a gyertya az elégetlen üzemanyagtól. A benzin szint elméletileg jó,bár nyitott csappnál ettől függetlenül van egy kis csöpögés. A szívatónak jól kellene zárnia mivel cseréltem a tömítő gumiját is.
|
Köszönöm Zsoel!
Azt kaptam amire szükségem volt. Mellékvágány: a megszakító mifelénk a kapcsolók családjába tartozik, azért neveztem annak.
Következő problémám: vadi új karbi, úszó rendben, fúvókák átjárhatóak, mégis elég száraz a gyertya és nem akar röffenni se. A kolléga aki segít és túl egy 350-s Jawa rendberakásán, értetlenül áll az egész előtt. Javaslata alapján beszereztem egy eredeti 16N1-st. Bár felmerült a főtengely szimering probléma. Ötleteket vagy varázsigéket várok segítségül!
Köszönöm. |
Medvelac
Szia!
Nem tudom, miről beszélsz. Sem a Star, sem a többi Simson modell gyújtótekercsén (vagy gyújtótrafóján) nincs semmiféle kapcsoló.
A Star gyújtótekercse (a nagy tekercs az alaplap jobb szélén) belső elhelyezésű, két csavar rögzíti az alaplaphoz. A primer tekercselés kivezetése a megszakítóra van rákötve, a szekunder tekercselés kivezetése pedig a gyújtókábelben folytatódik, amely a pipán keresztül a gyújtógyertyával áll összeköttetésben. Nincs ott semmilyen kapcsoló.
|
Ave!
Ja és Segítség!!
Tudna valaki egy képpel segíteni a gyújtótekercsnél található kapcsoló behelyezésére és bekötésére?
Itt akadtam most el.
Előre is köszi,
András |
Lfox
A Schwalbe főfúvókája és kúpostűje más, mert a légszűrőedényzet is különbözik.
De a leírt jelenség alapján üresjáratban túlságosan kevés benzint kap a motor. Vagy túl kicsi az üresjárati fúvóka, vagy hamis levegőt szív a porlasztófelfogató karimánál.
|
Régebben kérdeztem a karburátor típusát ami 16N1-5 és ugye ez Schwalbe karburátor.Igen mivel ahogy késöbb kiderült a motor is egy Schwalbe-ból lett átültetve a Starba.Persze a fúvóka és a súbertű is ennek megfelelő,csak a levegőszűrő ház Staré. Régen,ahogy írtam is az elmondás szerint egy kis súberes kölcsön karburátorral tökéletes volt a motor.
|
Zsoel
Sajnos ugyanaz a hiba mint amit már leírtam,a gázbovden feszülést is kizártam.Ha a levegő csavart szinte teljesen betekerem,akkor áll be a normál alapjárat,az alapjárat állítóval csak egy bizonyos szintig megy le aztán lefullad.A levegő csavart kifelé tekerve,elkezd felpörögni a motor.Én "kifogytam" ebből a karburátorból,mi lehet a gond?
|
Zsoel
Köszi.Az biztos hogy a benzin szint teljesen rossz volt.Majd leírom mire jutottam végül a beállítással.
|
Lfox
Hogyne. Az üresjárati fúvókára ugyanaz vonatkozik, mint a tűsfúvókára (a végébe becsavart főfúvókával egyetemben), amit a múltkor leírtam. Mutattam a képet is hozzá; az üresjárati és a tűsfúvóka egymással párhuzamosan merül függőlegesen a benzinbe, és az üresjárati fúvóka nemcsak a levegőszabályozó tolattyú teljesen zárt (alapjárati) állásánál "szól bele" a keverékképzésbe, hanem magasabb fordulatszámoknál is, egészen a közepes tartományokig. Az üresjárati fúvókának ugyanúgy számít, hogy magasabban áll-e benne a benzin (ezáltal könnyebben és többet "ránt fel" belőle a motor szívóhatása, vagyis dúsabb lesz a keverék), vagy pedig alacsonyan (ezáltal a felszívott benzin is kevesebb, a keverék elszegényedik).
A porlasztóban minden mindennel összefügg, a benzinszint, a fúvókák mérete, a kúpostű állása, az egyes alkatrészek esetleges kopottsága, a csatlakozókarima tömítettsége, a légszűrőrendszer előírásszerű kialakítása, zártsága. Egyszóval pont olyan bonyolult, amilyen egyszerűenek gondolják az emberek, pedig a beállítása (különösen elhasznált motornál, szedett-vedett alkatrészekkel) szakértelmet és türelmet igénylő, nehézkes feladat. Sokszor a legjobb akarat mellett sem lehetséges, hogy a teljes fordulatszám-tartományban tökéletes benzin-levegő keverékarányt lehessen elérni, nem beszélve a porlasztó mechanikai felépítéséből következő kiküszöbölhetetlen hátrányokról.
Viszont ha egyszer sikerült jól beállítania az embernek, akkor az nemcsak sikerélményt, de tartós, megbízható működést is jelent, hiszen nem kell attól tartani, hogy egyes elemei meghibásodnak, mint a befecskendezős rendszerek érzékeny, drága elektronikus alkatrészei.
|
Zsoel
Holnap ha lesz időm megnézem újra.Tegnap nagyon lezabáltattam,viszont ma ahogy elindítottam,"normál" másfél-két fordulatra kitekert levegő csavarral is teljesen jó volt az alapjárat amilyennek lennie kell,vagyis beállíthatónak tűnik most már az alapjárati csavarral is.Eltudom képzelni hogy a tank mögött nem tökéletesen elvezetett gáz bovden is bekavarhatott,tényleg nagyon rövid a bovden. Az úszó nagyon el volt állítva,most pontosan 7mm-re állítottam a benzin szintet ahogyan a képen is van. A rossz üzemanyag szint okozhat különben alapjárati problémát?
|
Lfox
"Ha a keverék állító csavar negyed fordulatot van nyitva,csak akkor tökéletes az alapjárat,de így persze el sem lehet vele indulni."
Ha lassan kijjebb tekered, feljebb megy a fordulatszám, vagy lefullad a motor?
|
Zsoel
Az úszó szintet sikerült pontosan beállítani,viszont az alapjárat még mindig nem az igazi.Igazából azt nem értem hogy miért csak a keverék állító csavarral tudom csak levinni a megfelelőre az alapjáratot.Ha a keverék állító csavar negyed fordulatot van nyitva,csak akkor tökéletes az alapjárat,de így persze el sem lehet vele indulni.A súbertű felülről a harmadik rovátkában van. Annyit tudtam meg még a motorról,hogy régen egy kölcsön karburátorral szuperül működött,de ezzel ami most van rajta nem boldogultak.Most ki van cserélve rajta a gáztolattyú,a súbertű,az állító csavarok és a tömítés.
|
[6224-6205] [6204-6185] [6184-6165] [6164-6145] [6144-6125] [6124-6105] [6104-6085] [6084-6065] [6064-6045] [6044-6025] [6024-6005] [6004-5985] [5984-5965] [5964-5945] [5944-5925] [5924-5905] [5904-5885] [5884-5865] [5864-5845] [5844-5825] [5824-5805] [5804-5785] [5784-5765] [5764-5745] [5744-5725] [5724-5705] [5704-5685] [5684-5665] [5664-5645] [5644-5625] [5624-5605] [5604-5585] [5584-5565] [5564-5545] [5544-5525] [5524-5505] [5504-5485] [5484-5465] [5464-5445] [5444-5425] [5424-5405] [5404-5385] [5384-5365] [5364-5345] [5344-5325] [5324-5305] [5304-5285] [5284-5265] [Korábbi]
| |