Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[6224-6205] [6204-6185] [6184-6165] [6164-6145] [6144-6125] [6124-6105] [6104-6085] [6084-6065] [6064-6045] [6044-6025] [6024-6005] [6004-5985] [5984-5965] [5964-5945] [5944-5925] [5924-5905] [5904-5885] [5884-5865] [5864-5845] [5844-5825] [5824-5805] [5804-5785] [5784-5765] [5764-5745] [5744-5725] [5724-5705] [5704-5685] [5684-5665] [5664-5645] [5644-5625] [5624-5605] [5604-5585] [5584-5565] [5564-5545] [5544-5525] [5524-5505] [5504-5485] [5484-5465] [5464-5445] [5444-5425] [5424-5405] [5404-5385] [5384-5365] [5364-5345] [5344-5325] [5324-5305] [5304-5285] [5284-5265] [Korábbi]

2020.08.07. 22:21 Idézet

Adeebacsi

Szevasz!

Primer áramkör (szemes sarus vezeték és a vasmag között): 1,6 Ohm +/-10 %
(A vezetéket a méréshez le kell kötni a megszakítóról!)

Szekunder áramkör (nagyfeszültségű kivezetés és a vasmag között): 4600 Ohm +/-10 %


2020.08.07. 22:16 Idézet

Lfox

A rosszul záródó tűszelep vagy a lyukas és ettől szép lassan feltöltődő úszódob meg tudja tréfálni az embert, mert egy idő után sunyin feljebb mászik tőle a benzinszint, és akkor már túl sokat kap a motor. Nemcsak túl kevés, de túl sok benzintől is hörög és fuldoklik a motor. (Másként, mint a túl kevésnél, de a laikus vagy a kezdő szerelő összetévesztheti.)

Tényleg, most akkor mekkora főfúvókád van? Mert ez már nekem is zavaros egy kicsit. A porlasztóház lényegében megegyezik Schwalbe és Star között (16N1-5, 16N1-6), csak a benzinbeömlőcsonk kialakítása más, de a Starnak 40 helyett 35-ös üresjárati fúvókára és 50-es főfúvókára, valamint a hozzá való 04 jelű kúpostűre van szüksége, különben a porlasztó "túleteti" a motort.


2020.08.07. 22:12 Idézet

Medvelac

Nehezen tudom elképzelni, hogy annyira tönkremenjenek a helyükön a szimeringek, hogy egyáltalán ne szívjon fel benzint a motor az úszóházból, de ez a legvalószínűbb eshetőség. (Már amennyiben a benzinszint, a fő- és tűfúvóka, üresjárati fúvóka tiszta, átjárható, és a fúvókatű is a tolattyúval együtt mozog.) De elég nehéz látatlanban állítani fel diagnózist.


2020.08.07. 22:05 Idézet

Lfox

Igen, ez is egy lehetséges probléma forrás. Ám én még mindig azt mondom, hogy Star légszűrő dobozhoz 50-es főfúvóka dukál. Ha nem segít egy jó tűszelep a problémádon gondolj majd erre is.


2020.08.07. 21:07 Idézet

starex

Ma megnéztem újra a tűszelepet,és hiába volt jól beállítva az úszószint,egy idő után észre lehetett venni hogy nem zár rendesen a tűszelep.A legutóbb amikor állítottam,nem vártam vele túl sok időt és nem tünt fel hogy nem zár rendesen álandónak tünt a benzin szint ,de mivel csöpögött a karburátor megnéztem újra.Gondolom ez okozhatta első körben a tegnapi problémát,de majd kiderül.


2020.08.07. 08:55 Idézet
Adeebacsi
Üdv urak! A gyújtótekercs kiméréséhez tud vki referencia értéket? 3-4km utàn dadogni kapkodni kezd a gép majd teljesen leàll. Egy màsik gyertya berakàsa utàn pöccre indul. Màr tavaly is jelentkezett ez a probléma,új gyertyàt tettem bele( bàr a màsikban sem volt talàn pàr100km) de most újra ugyanez a tünet. Messzebb ìgy nem merek elindulni,gyújtótekercs problémát sejtek. Kondit cseréltem,nem volt vàltozâs.

2020.08.06. 22:57 Idézet

Lfox

Milyen a kipufogó gázod? Mert lehet, hogy mégis sokat kap. A főfúvóka ezek szerint 67-es? Próbaképp cseréld 50-re.


2020.08.06. 22:14 Idézet

Zsoel

Ahogy írtam is,Schwalbe motor és karburátor van beépítve a Star vázba de a levegőszűrőház Staré.A súbertűt cseréltem, a főfúvóka még az eredeti benne.Valószerűtlenül bevolt köpve a gyertya,nem értem hogy ezekkel a beállításokkal hogy lehetséges.


2020.08.06. 21:41 Idézet

Zsoel

Na végül csak jó lett az alapjárat mondhatni tökéletes,tényleg a szívó csonk közdarabnál szívott fals levegőt a motor.Próbálgattam kicsit ma ,de egyenlőre nagyon nem jó a karburátor beállítás.Érdekes hogy üresben szépen veszi a gázt,ki is pörög,szép hangja van és vissza is esik a fordulat gyorsan a gázkar vissza engedésekor.Menet közben viszont egyik sebességben sem éri el a max. fordulat negyedét sem és már kezd is fulladni,vagyis nem húz,nem pörög ki a motor.A levegőcsavar 2 és fél fordulatra van kitekerve,a súber pedig középen van.Úgy tűnik mintha nem kapna elég benzint,viszont a gyertyát kivéve,szinte be van köpve a gyertya az elégetlen üzemanyagtól. A benzin szint elméletileg jó,bár nyitott csappnál ettől függetlenül van egy kis csöpögés. A szívatónak jól kellene zárnia mivel cseréltem a tömítő gumiját is. 


2020.08.06. 11:50 Idézet
Köszönöm Zsoel! Azt kaptam amire szükségem volt. Mellékvágány: a megszakító mifelénk a kapcsolók családjába tartozik, azért neveztem annak. Következő problémám: vadi új karbi, úszó rendben, fúvókák átjárhatóak, mégis elég száraz a gyertya és nem akar röffenni se. A kolléga aki segít és túl egy 350-s Jawa rendberakásán, értetlenül áll az egész előtt. Javaslata alapján beszereztem egy eredeti 16N1-st. Bár felmerült a főtengely szimering probléma. Ötleteket vagy varázsigéket várok segítségül! Köszönöm.

2020.08.04. 08:48 Idézet

Medvelac

Szia!

Nem tudom, miről beszélsz. Sem a Star, sem a többi Simson modell gyújtótekercsén (vagy gyújtótrafóján) nincs semmiféle kapcsoló.

A Star gyújtótekercse (a nagy tekercs az alaplap jobb szélén) belső elhelyezésű, két csavar rögzíti az alaplaphoz. A primer tekercselés kivezetése a megszakítóra van rákötve, a szekunder tekercselés kivezetése pedig a gyújtókábelben folytatódik, amely a pipán keresztül a gyújtógyertyával áll összeköttetésben. Nincs ott semmilyen kapcsoló.


2020.08.03. 14:40 Idézet
Ave! Ja és Segítség!! Tudna valaki egy képpel segíteni a gyújtótekercsnél található kapcsoló behelyezésére és bekötésére? Itt akadtam most el. Előre is köszi, András

2020.07.28. 22:24 Idézet

Lfox

A Schwalbe főfúvókája és kúpostűje más, mert a légszűrőedényzet is különbözik.

De a leírt jelenség alapján üresjáratban túlságosan kevés benzint kap a motor. Vagy túl kicsi az üresjárati fúvóka, vagy hamis levegőt szív a porlasztófelfogató karimánál.


2020.07.27. 21:45 Idézet

Régebben kérdeztem a karburátor típusát ami 16N1-5 és ugye ez Schwalbe karburátor.Igen mivel ahogy késöbb kiderült a motor is egy Schwalbe-ból lett átültetve a Starba.Persze a fúvóka és a súbertű is ennek megfelelő,csak a levegőszűrő ház Staré. Régen,ahogy írtam is az elmondás szerint egy kis súberes kölcsön karburátorral tökéletes volt a motor.


2020.07.27. 21:30 Idézet

Zsoel

Sajnos ugyanaz a hiba mint amit már leírtam,a gázbovden feszülést is kizártam.Ha a levegő csavart szinte teljesen betekerem,akkor áll be a normál alapjárat,az alapjárat állítóval csak egy bizonyos szintig megy le aztán lefullad.A levegő csavart kifelé tekerve,elkezd felpörögni a motor.Én "kifogytam" ebből a karburátorból,mi lehet a gond?


2020.07.27. 17:19 Idézet

Zsoel

Köszi.Az biztos hogy a benzin szint teljesen rossz volt.Majd leírom mire jutottam végül a beállítással.


2020.07.25. 09:02 Idézet

Lfox

Hogyne. Az üresjárati fúvókára ugyanaz vonatkozik, mint a tűsfúvókára (a végébe becsavart főfúvókával egyetemben), amit a múltkor leírtam. Mutattam a képet is hozzá; az üresjárati és a tűsfúvóka egymással párhuzamosan merül függőlegesen a benzinbe, és az üresjárati fúvóka nemcsak a levegőszabályozó tolattyú teljesen zárt (alapjárati) állásánál "szól bele" a keverékképzésbe, hanem magasabb fordulatszámoknál is, egészen a közepes tartományokig. Az üresjárati fúvókának ugyanúgy számít, hogy magasabban áll-e benne a benzin (ezáltal könnyebben és többet "ránt fel" belőle a motor szívóhatása, vagyis dúsabb lesz a keverék), vagy pedig alacsonyan (ezáltal a felszívott benzin is kevesebb, a keverék elszegényedik).

A porlasztóban minden mindennel összefügg, a benzinszint, a fúvókák mérete, a kúpostű állása, az egyes alkatrészek esetleges kopottsága, a csatlakozókarima tömítettsége, a légszűrőrendszer előírásszerű kialakítása, zártsága. Egyszóval pont olyan bonyolult, amilyen egyszerűenek gondolják az emberek, pedig a beállítása (különösen elhasznált motornál, szedett-vedett alkatrészekkel) szakértelmet és türelmet igénylő, nehézkes feladat. Sokszor a legjobb akarat mellett sem lehetséges, hogy a teljes fordulatszám-tartományban tökéletes benzin-levegő keverékarányt lehessen elérni, nem beszélve a porlasztó mechanikai felépítéséből következő kiküszöbölhetetlen hátrányokról.
Viszont ha egyszer sikerült jól beállítania az embernek, akkor az nemcsak sikerélményt, de tartós, megbízható működést is jelent, hiszen nem kell attól tartani, hogy egyes elemei meghibásodnak, mint a befecskendezős rendszerek érzékeny, drága elektronikus alkatrészei.


2020.07.23. 21:31 Idézet

Zsoel

Holnap ha lesz időm megnézem újra.Tegnap nagyon lezabáltattam,viszont ma ahogy elindítottam,"normál" másfél-két fordulatra kitekert levegő csavarral is teljesen jó volt az alapjárat amilyennek lennie kell,vagyis beállíthatónak tűnik most már az alapjárati csavarral is.Eltudom képzelni hogy a tank mögött nem tökéletesen elvezetett gáz bovden is bekavarhatott,tényleg nagyon rövid a bovden. Az úszó nagyon el volt állítva,most pontosan 7mm-re állítottam a benzin szintet ahogyan a képen is van. A rossz üzemanyag szint okozhat különben alapjárati problémát?


2020.07.23. 12:41 Idézet

Lfox

"Ha a keverék állító csavar negyed fordulatot van nyitva,csak akkor tökéletes az alapjárat,de így persze el sem lehet vele indulni."

Ha lassan kijjebb tekered, feljebb megy a fordulatszám, vagy lefullad a motor?


2020.07.22. 21:39 Idézet

Zsoel

Az úszó szintet sikerült pontosan beállítani,viszont az alapjárat még mindig nem az igazi.Igazából azt nem értem hogy miért csak a keverék állító csavarral tudom csak levinni  a megfelelőre az alapjáratot.Ha a keverék állító csavar negyed fordulatot van nyitva,csak akkor tökéletes az alapjárat,de így persze el sem lehet vele indulni.A súbertű felülről a harmadik rovátkában van. Annyit tudtam meg még a motorról,hogy régen egy kölcsön karburátorral szuperül működött,de ezzel ami most van rajta nem boldogultak.Most ki van cserélve rajta a gáztolattyú,a súbertű,az állító csavarok és a tömítés.


[6224-6205] [6204-6185] [6184-6165] [6164-6145] [6144-6125] [6124-6105] [6104-6085] [6084-6065] [6064-6045] [6044-6025] [6024-6005] [6004-5985] [5984-5965] [5964-5945] [5944-5925] [5924-5905] [5904-5885] [5884-5865] [5864-5845] [5844-5825] [5824-5805] [5804-5785] [5784-5765] [5764-5745] [5744-5725] [5724-5705] [5704-5685] [5684-5665] [5664-5645] [5644-5625] [5624-5605] [5604-5585] [5584-5565] [5564-5545] [5544-5525] [5524-5505] [5504-5485] [5484-5465] [5464-5445] [5444-5425] [5424-5405] [5404-5385] [5384-5365] [5364-5345] [5344-5325] [5324-5305] [5304-5285] [5284-5265] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?