|
[6224-6205] [6204-6185] [6184-6165] [6164-6145] [6144-6125] [6124-6105] [6104-6085] [6084-6065] [6064-6045] [6044-6025] [6024-6005] [6004-5985] [5984-5965] [5964-5945] [5944-5925] [5924-5905] [5904-5885] [5884-5865] [5864-5845] [5844-5825] [5824-5805] [5804-5785] [5784-5765] [5764-5745] [5744-5725] [5724-5705] [5704-5685] [5684-5665] [5664-5645] [5644-5625] [5624-5605] [5604-5585] [5584-5565] [5564-5545] [5544-5525] [5524-5505] [5504-5485] [5484-5465] [5464-5445] [5444-5425] [5424-5405] [5404-5385] [5384-5365] [5364-5345] [5344-5325] [5324-5305] [5304-5285] [5284-5265] [Korábbi]
Felajánlok valakinek egy első lámpába való led égőt.
Itt lehet megnézni:
http://ofk-ofk.hupont.hu/5/led-ego
Hirtelen felindulásból rendeltem, de nem gondoltam végig, hogy majd egyenirányítani is kell, és a hátsó égőt is cserélni kell. Ennyire már nem akarok belebonyolódni, marad minden a régiben.
Ha valakit érdekel, viheti.
|
A kipufogótartó nyúlvány teljesen a vázzal egy szintben van(takarja a váz) és neki van feszülve nálam. A felfogató bilincsen pedig egyszerűen két furat van a felhajtott füleken.Így volt be erőltetve a váz és a tató nyúlvány közé egy rövid csavarral.
|
Zsoel
Most néztem csak képet az eredeti bilincsről,persze ez sem eredeti a motoron. Össze van hajtva a bilincs,és a két furatán keresztül egy rövid M6-os csavarral volt rögzítve.Légyszives ha van,egy képet kérhetnék,hogy is áll a kipufogó erdetileg itt?Köszi!
|
Lfox
Dugd be a bilincs csavarját a tartórúd furatába, bújtasd át rajta a kipufogót, és utána nyomd be a bilincs villáját a helyére, majd tekerd rá az anyát a csavarra. Szerintem így a legegyszerűbb, én így csinálom. Ha a bilincs a helyén van, meghúzva, akkor elvileg nem is lehet már beletuszkolni a kipufogódobot.
Ezt nem tudom megmondani, attól függ, ki, hogyan és milyen minőségben hegesztette meg. A széria gyári hegesztés technológiai és gazdaságossági okok miatt többnyire nem olyan erős, mint ahogyan egy törés után egyedileg meghegeszti az ember. Ha ennek kivitelezése jó, akkor még stabilabb is lehet a szerkezet, mint az eredeti volt. De ezt én így, látatlanban nem tudom neked megmondani.
|
Zsoel
Még egy kérdés: A lábtartó a "nyak" résznél volt eltörve.Elfogadhatóan meg lett hegesztve elektródával,nem csak taknyolgatva,de mivel pont olyan helyen van a törés nyílván nem véletlenül,ahol a legnagyobb terhelést kapja,mennyire lehet tartós a hegesztés?. Gondoltam rá hogy lehet cserélni kellett volna az egész lábtartót,de nem akartam kifaragni a helyéről a régit egyenlőre.
|
Zsoel
Köszi! A kipufogóval kapcsolatban lenne most kérdésem.Ha vissza kell szerelnem,akkor általában meggyűlik a bajom vele,mert a tartó bilincs rögzítő csavarját alig tudom a helyére tenni a felfüggesztés furatába.Az lenne a kérésem hogy mi a helyes sorrend,először feltenni a tartó bilincset a kipufogóra és úgy rögzíteni,vagy először a tartó bilincset rögzíteni és utána átbújtatni rajta a kipugogót? Annyira kicsi a hely a csavar felrakásához és feszül is az egész amikor próbálom feltenni.
|
A hengerfejet rögzítő váznyúlvány közepén kell átvezetni, de még úgy is olyan rövid, hogy a tartály felszerelésekor ügyelni kell, nehogy beakadjon, mert akkor a kormány elmozgatásával szándékolatlanul "gázt adsz".
|
Ormossy
Nyilván azt ajánlják, amijük van, mert a boltnak az az érdeke, hogy vegyél ott valamit, ha már olyat adni nem tudnak, amit szerettél volna. De hójáró olaját semmi esetre sem szabad normál kétütemű utcai motorkerékpárhoz használni.
|
Zsoel
Hát,igen tényleg elég vacak anyagból készülnek ezek az utángyártott alaktrészek.A gáztolattyúról amit vettem,úgy kellett lereszelgetni a sorját,a bemart horony széléről.A gázbovdennel kapcsolatban lenne az a kérédésem,hogy eredetileg a henger felfogatásánál középen kell elvezetni a karburátorhoz? Ha mellete vezetem el,akkor nekem feszül a bovden.
|
Zsoel,
Köszönöm, nem akarok ilyet használni, de mivel fogytán van a 2T olajam, tegnap az egyik boltban ezt ajánlották a Simsonhoz. Amit szerettem volna, az éppen nem volt - Motul 510 - ezért jött szóba a MANNOL, de én idegenkedtem tőle.
|
Ormossy
Ez kifejezetten motoros szánokba való olaj, eszedbe ne jusson motorkerékpárokhoz használni.
|
Lfox
Persze. Mással se találkozom, csak ilyennel. Röhej (vagy inkább sírni való), de 2020-ban nem tudnak (avagy nem akarnak tudni) olyan minőségű gumi- és műanyag alkatrészeket gyártani, mint fél évszázaddal ezelőtt. Ennek egyik típuspéldája a benzinnek ellen nem álló benzinálló anyagokból készített gumialkatrészek, mint amilyen az úszóháztömítés vagy a szóban forgó összekötőcső. Azzal kéne megetetni, aki ilyen sz@rt gyárt drága pénzért.
Egyébként jól gondolod: muszáj kicserélni vagy valami úton-módon légmentesen összekötni a porlasztó szívótorkát a légszűrőházzal, mert különben fuldokolni fog a motor a kevés tüzelőanyag miatt.
|
Van ezzel az olajjal kapcsolatban valakinek tapasztalata?
MANNOL 2-TAKT Snowpower API TC+
|
Ormossy
Azért nem mállott szét,de amikor felrakraktam az újat nem is túl régen,rendesen feszesen állt ahogyan kell.Persze érintkezett benzinnel de az természetes,és jóval jobban megnyúlt mint ahogyan elvárható lenne.
|
Lfox,
Ez elég érdekes, mert inkább elszakni szokott az a gumicső, mint szétmállani. (Esetleg valamilyen folyadék okozhatta?)
A porlasztót nem lehet rendesen beállítni a gumi összekötő nélkül, az feltétlenül kell.
|
Gondolom a tökéletesen záró gumicsatlakozó előfeltétele a jó karburátor működésnek.
|
Ormossy,Zsoel köszi!
Zsoel, találkoztál már olyannal,hogy a karburátor és a levegőszűrőház közötti csatlakozó gumi néhány hónap után úgy felpuhuljon és deformálódjon hogy használhatatlan legyen?Ma ahogyan vettem le levegőszűrőházat,akkor tűnt fel hogy szinte akár sem lett volna rajta a gumi,csak úgy lógott mind a két végén.Nem hinném hogy véletlenül a régit raktam volna vissza a legutóbb,mert még az sem nézett ki így.
|
Zsoel,
Igen, így van, nekem is gyakran kellett a hollandit utánhúzni, de ez tavaly nyáron megszűnt. Az óta ugyanis nem a Simson-tömítő karikát (gömbölyű forma) használom, hanem az un. robogó tömítő gyűrűt, ami egy picit vastagabb, és szögletes alakú a metszete. Egész nyáron utána sem kellett húzni.
Két hete leszedtem a kipufogót, megtisztítottam kívül-belül, és új tömítést raktam bele. Remélem ismét kibírja egész nyáron.
|
Lfox
Igen, az a rugóacél-karika a kipufogókönyököt rögzítő hollandi anyát hivatott biztosítani lelazulás ellen.
Ahogy Ormossy képén is látható, a lemez peremén lévő két kis felhajtott fül közé megy be a kipufogócsok oldalán lévő felöntött borda, amitől a lemez nem tud körbefordulni. A két szemben lévő V alakú behajtás pedig az anya koronáján lévő fogazásba ül bele, és ez biztosítja az anyát elfordulás ellen. Legalábbis elviekben, mert a gyakorlatban nem sok haszna van, a lemez ellenére egy idő után (mármint a motor üzemeltetése közben eltelt idő után) óhatatlanul lerázódik az anya, különösen, ha új tömítőalátétet tettünk a hollanderhez, és az fokozatosan deformálódik.
|
[6224-6205] [6204-6185] [6184-6165] [6164-6145] [6144-6125] [6124-6105] [6104-6085] [6084-6065] [6064-6045] [6044-6025] [6024-6005] [6004-5985] [5984-5965] [5964-5945] [5944-5925] [5924-5905] [5904-5885] [5884-5865] [5864-5845] [5844-5825] [5824-5805] [5804-5785] [5784-5765] [5764-5745] [5744-5725] [5724-5705] [5704-5685] [5684-5665] [5664-5645] [5644-5625] [5624-5605] [5604-5585] [5584-5565] [5564-5545] [5544-5525] [5524-5505] [5504-5485] [5484-5465] [5464-5445] [5444-5425] [5424-5405] [5404-5385] [5384-5365] [5364-5345] [5344-5325] [5324-5305] [5304-5285] [5284-5265] [Korábbi]
| |