|
[6224-6205] [6204-6185] [6184-6165] [6164-6145] [6144-6125] [6124-6105] [6104-6085] [6084-6065] [6064-6045] [6044-6025] [6024-6005] [6004-5985] [5984-5965] [5964-5945] [5944-5925] [5924-5905] [5904-5885] [5884-5865] [5864-5845] [5844-5825] [5824-5805] [5804-5785] [5784-5765] [5764-5745] [5744-5725] [5724-5705] [5704-5685] [5684-5665] [5664-5645] [5644-5625] [5624-5605] [5604-5585] [5584-5565] [5564-5545] [5544-5525] [5524-5505] [5504-5485] [5484-5465] [5464-5445] [5444-5425] [5424-5405] [5404-5385] [5384-5365] [5364-5345] [5344-5325] [5324-5305] [5304-5285] [5284-5265] [Korábbi]
Ormossy
A Panni is csak olyan motor volt, mint a többi kortársa. A lelketlen használatot megsínylették, de a törődést meghálálták. A Nagypapád motorja szerencsés volt.
Hogy Simsonos dolgot is írjak, ma kisebb társaság (veszélyhelyzeti szabályok szerinti létszám alatt) jött össze a szőlőhegyen,, és ott volt a Star-om is. 1972-ben vette az egyik jelenlévő ugyanilyen motorját, és persze tetszett neki az én gépem is, megcsodálta. Induláskor mondtam, hogy csak egy rúgás kell ám. Úgy is lett
|
Zsoel
Ma lecseréltem a kipufogó könyököt mert a pereme törött volt már.Amikor levettem,azt vettem észre hogy folyik a kipufogóból az olaj(vagy olajos benzin?). Ez minek tudható be,túl dús a keverék? Most fullszintetikus motorolajat használok.
|
Zsoel,
Izgat ez az előgyújtás dolog...
Tapasztalatod szerint hogyan változik a motor teljesítménye, viselkedése, ha pl. 1,6-ra 1,7-re növeled az előgyújtást?
|
Rosszul írtam; 1959-60-tól volt meg a motorja.
|
Nagyapának 1969-70-től egy pont ilyen piros Panni robogója volt, mint az első képen. 1973-ig, haláláig használta napi rendszerességgel.
|
Zsoel,
Köszi az infót.
Nekem jelenleg 1,6 -ra van állítva, stabilan működik, jól megy, de azért a jobbnál is van mindig jobb.
|
Ormossy
Én is vittem oda mágnest 12 évvel ezelőtt, két Pannoniát meg a Simsonomét. Jól megcsinálták.
Ha az előgyújtás értéke túl kicsi vagy túl nagy, az tökéletlen égést eredményez. Túl korai és túl kései gyújtás esetén egyaránt túlhevülés jelentkezik, ami halványszürkére színezi a gyertyát. De állítsd kezédsként 1,5 mm-re, és szerintem azzal nem lesz gond.
|
Zsoel,
Igen, a Fertő utcában.
(Kérdés; hogyan következtetsz a gyertyaképből az előgyújtásra?)
|
Ormossy
Abból a sárga N betűből, amelyik az egyik mágnesszegmensen van. A delejezőműhelyekben szokták ilyen módon megjelölni a kezdő északi pólust, ahonnét aztán körbeindulnak. Budapesten, a Fertő utcában csináltattad?
|
Ormossy
Hűha.Nem is tudom mit mondjak. Köszönöm szépen! A bal oldali tényleg olyan kialakítású mint az enyém,ha lehet akkor azt kérném majd.Valahogy akár itt,vagy emailben,telefonon vegyük fel majd a kapcsolatot,ahogy jobban megfelel.Remélem egyszer tudom majd viszonozni valahogy.
|
Zsoel,
Köszönöm, így már nem ráncos a homlokom.
(A lendkereket én delejeztettem kb. 2 éve, egy másikkal együtt, ami most a motoromon van. Érdekelne, hogy miből jöttél rá?)
|
Ormossy
Nem, nem, elnézést kérek, a nagy kapkodásban (ötfelé figyeltem éppen, mert alkatrészeket keresgéltem a neten) véletlenül - jelet írtam + helyett. Már kijavítottam. Tehát nem kell olyan szigorúan venni, 1,5-nél kevesebb ne legyen, de 1-2 tizeddel több lehet. Abból indulok ki, hogy az S51 előgyújtása 1,4, az S70-é 1,8 mm, tehát akkor egy 60(63) köbcentire növelt Star esetében is adhatunk egy kicsivel erősebb előgyújtást. Én is így állítottam be a magamét, de majd az üzemelés, a gyertyakép úgyis megmutatja, jó-e. Utólag is lehet korrigálni.
|
Lfox
Nem, sőt, én még nem is láttam ilyet Staron. Amikkel én "személyesen" találkoztam, azokon ez a fajta volt.
Arra ügyelj, hogy ha szemből ránézel a mágnesek felőli oldalra, akkor a reteszhoronyhoz képest kb. 90 °-kal jobbra kell lennie a megszakító emelését végző bütyöknek.
Erre azért kell figyelni, mert a későbbi modelleknél változtattak az alaplap kialakításán, a tekercsek és a megszakító elhelyezésén, ezzel együtt a lendkerékagy kialakításán is. Ugyan a Star forgattyús tengelyére ezeket is föl lehet tenni (az alapméretek, az agy kúpossága, a reteszhorony szélessége ugyanaz), az anyát meg lehet húzni, sőt, még szikra is lesz, csak éppen a bütyök nem ott nyitja a megszakítót, ahol kéne, hanem valahol az alsó holtpont környékén, így a motor nem fog beindulni.
Szerintem fogadd el Ormossy ajánlatát, az ő lendkerekei jók. Bármelyiket választhatod, habár csak a bal oldali olyan, mint a tiéd. Amúgy is jobb állapotúnak nézem, úgy tűnik, valamikor újra is delejezhették.
|
Zsoel,
Köszönöm, tehát ha nagyobb a cm3 akkor picit kisebb legyen az előgyújtás?
|
Ormossy
Akörül, de egy picit visszább is veheteted. 1,5+0,2 mm között lehet.
|
Zsoel
Hát igen,nem tudtam felmérni pontosan hogy milyen állapotban is van a motor amikor elkezdtem javítgatni.Az viszont biztos hogy régen a környéken még utángyártott alaktrészt sem nagyon lehetett kapni hozzá,és addig hajtották amíg szó szerint szét nem hullott. Őszintén szólva én azon is csodálkozok hogy ezeknek a motoroknak van még ép darabja.Használt lendkerekek egész elfogadható árban is vannak,az lenne a kérdésem hogy csak ez a négy ablakos kivitelű a jó,vagy lehet más fajta is?Mire érdemes figyelni?
|
[6224-6205] [6204-6185] [6184-6165] [6164-6145] [6144-6125] [6124-6105] [6104-6085] [6084-6065] [6064-6045] [6044-6025] [6024-6005] [6004-5985] [5984-5965] [5964-5945] [5944-5925] [5924-5905] [5904-5885] [5884-5865] [5864-5845] [5844-5825] [5824-5805] [5804-5785] [5784-5765] [5764-5745] [5744-5725] [5724-5705] [5704-5685] [5684-5665] [5664-5645] [5644-5625] [5624-5605] [5604-5585] [5584-5565] [5564-5545] [5544-5525] [5524-5505] [5504-5485] [5484-5465] [5464-5445] [5444-5425] [5424-5405] [5404-5385] [5384-5365] [5364-5345] [5344-5325] [5324-5305] [5304-5285] [5284-5265] [Korábbi]
| |