Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[6224-6205] [6204-6185] [6184-6165] [6164-6145] [6144-6125] [6124-6105] [6104-6085] [6084-6065] [6064-6045] [6044-6025] [6024-6005] [6004-5985] [5984-5965] [5964-5945] [5944-5925] [5924-5905] [5904-5885] [5884-5865] [5864-5845] [5844-5825] [5824-5805] [5804-5785] [5784-5765] [5764-5745] [5744-5725] [5724-5705] [5704-5685] [5684-5665] [5664-5645] [5644-5625] [5624-5605] [5604-5585] [5584-5565] [5564-5545] [5544-5525] [5524-5505] [5504-5485] [5484-5465] [5464-5445] [5444-5425] [5424-5405] [5404-5385] [5384-5365] [5364-5345] [5344-5325] [5324-5305] [5304-5285] [5284-5265] [Korábbi]

2020.03.29. 09:56 Idézet

Lfox

A gyújtóvezeték gyújtótekercs felőli részén a rézsodrony magot vékony, kemény, árszerű tüskével fel kell bővíteni kb 1,5 mm átmérőben, 5-6 mm hosszan, hogy a gyújtótekercs kivezetésének csupasz rézvezetékrésze oda beülhessen, tehát a két szigetelés teljesen összeérjen. Ezután az erre a célra szolgáló bilincs körmeit bele kell nyomni a szigetlésbe, és jól ráhajtani, hogy egybetartsa a két vezetéket. Erre jön rá a bakelit átvezetődarab, amelynek kis pöckére a bilincsen lévő fül ráül, majd az átvezetőt benyomjuk az öntvényblokkban lévő fészkébe. Ezt követően kívülről a gyújtóvezetékre ráhúzzuk először a gumi rögzítőgyűrűt, a fémtányért, végül a menetes sapkát. Mivel az átvezető menetes végében lévő furat enyhén kúpos, a fémtányér és a menetes sapka pedig belül félköríves, ezért minél jobban meghúzzuk a sapkát, annál jobban összeszorul a gumigyűrű a gyújtókábel körül, és nem engedi elmozdulni. Ha esetleg új gyújtótekercset kellett beszerelni, akkor ügyelni kell arra, hogy ennek kivezetőkábele ne legyen se fölöslegesen hosszúra, kanyargósra, se túl feszesre, egyenesre húzva, nehogy a bilincses rögzítés elmozduljon, tehát hagyni kell neki egy kis lazaságot, enyhe kanyart, de nem túl sokat. Ezt a megfelelő méretre vágással, majd blankolással lehet elérni. A gyári tekercsnél persze nincs ilyen gond.

Itt vannak az említett alkatrészek:

azzal a különbséggel, hogy a Starnál az átvezető darab nem kétrészes, szétszedhető, mint itt, hanem egybesütött, így:

A két kábel pedig így néz ki összebilincselve:

erre jön rá a szigetelő-átvezető darab, meg a többi. (Persze nem ilyen mocskosan, hanem mindent ragyogó tisztára le kell takarítani, egyrészt igényességből, másrészt meg mert bizonyos mértékig az olajmocsok is vezeti az áramot, tehát gyengíti a feszültséget.)

 


2020.03.28. 22:02 Idézet

Azthittem először hogy szakadás miatt van toldva.Nincs sérülés,csak a kivezetés és a gyújtókábel szig.szalaggal volt toldva.


2020.03.28. 21:58 Idézet

Zsoel

Igen. Csak szigetelőszalagozva volt és szét is volt már csúszva. Csoda hogy volt egyáltalán szikra.


2020.03.28. 19:47 Idézet

Lfox

Mármint a gyújtótekercs kivezetésének és a gyújtókábelnek az összetoldását kérded?


2020.03.28. 05:59 Idézet

 Köszi! A gyújtás alap most már rendben lenne,megtisztítva minden,megforrasztva a világító tekercs vezetetéke is.Viszont a gyújtókábel is szgetelőszalaggal van összetákolva, tehát szakadt törött lehet a kábel.Van valami elfogadható megoldás az összetoldására?


2020.03.27. 21:49 Idézet

Az eredeti fogszám z=14.

Kínálnak kisebb és nagyobb fogszámú első lánckereket is, 11 és 16 fog között, és természetesen fel is lehet szerelni a tengelyre, de nem javaslom. 
Ha kisebb a fogszám, a hátsó keréken fellépő vonóerő ugyan nő, a gyorsulás némileg javul, viszont az elérhető végsebesség kisebb lesz, és a, mondjuk, 50 km/h-s utazósebességhez magasabb fordulatszámon kell járatni a motort, ami nemcsak megterhelő, de magasabb tüzelőanyag-fogyasztást is eredményez.
Ha nagyobb a fogszám, a vonóerő csökken, a gyorsulási  képesség úgyszintén, viszont a végsebesség sem fog feltétlenül nőni, mert  a menetellenállások felemésztik a hátsó kerék kerületi sebességében jelentkező többletet.
A kilométeróra mindkét esetben csalni fog, mivel a lánckerék tengelyéről van meghajtva: kisebb lánckeréknél a valósnál többet, nagyobbnál a valósnál kevesebbet mutat. Én nem cserélném más méretűre.

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a Star nagyobb "testvére", az SR4-4 "Habicht" gyárilag 13-as lánckerékkel rendelkezett, de az azért volt, mert annak a váltóműve négyfokozatú, más áttételezésű, és muszáj volt 60 km/h-n tartani a tervezési végsebességet.

Még annyit, hogy lánckereket soha nem cserélünk magában! Ezek összetartozó, egymáshoz kopott lánckerekek, tehát mindig együtt kell őket kicserélni: első-hátsó lánckerék ÉS hajtólánc. Ha ugyanis a megnyúlt, megkopott lánchoz, kihegyesedett hátsó kerékhez új lánckereket raksz fel előre, a láncgörgők nem a megfelelő fogárokba fognak feküdni, roszogni, recsegni fog a kapcsolat, és rövidesen tönkremegy az új lánckerék is. Ha pedig lefutott lánckerekekre szerelsz új láncot, rövidesen eltöredeznek a láncgörgők. Úgy számolj tehát, hogy első lánckerék, hátsó lánckerék (lehetőleg új csapággyal), csillapító gumigyűrű a lánckerékbe, és a lánc. Sőt, ha esetleg a láncvédő tömlők, ne adj' Isten, a láncbúra is sérült, azokat is célszerű kicserélni, különben a szennyeződések, a víz ártalmára lesznek az új láncnak. Mondanom sem kell, hogy a láncot alaposan meg kell kenni beszerelés után, lehetőleg láncsprayjel, vagy ha az nincs, hajtóműolajjal.


2020.03.27. 20:29 Idézet

Zsoel

Köszi,akkor nem nyúlok hozzá egyenlőre. Az első lánckerék gyári méretét szeretném kérdezni most,és az is érdekelne hogy lehet-e attól eltérőt feltenni vagy csak a gyári a megfelelő?Mindenképpen ki kell cserélni majd mert nagyon kopott.


2020.03.25. 22:16 Idézet

Igen, így kell kinéznie, ilyen egy régifajta, porvédő ajak nélüli szimering. Tessék a keresztmetszete; láthatod, hogy ahol nincs porvédő ajak kívül, ott ilyen nagy a hézag, de attól még bent a tömítőajaknál tömít az.

De ha az téged jobban megnyugtat, akkor cseréld ki. Bajt nem csinálsz vele.


2020.03.25. 20:01 Idézet

Zsoel

Köszi! Azért mégis mutatnék egy képet a szimeringről,ha írtad is hogy lehet hézag a tengely és a szimering között.Volt olaj sár a lendkerék térben bár azt nem tudom hogy a szimering mellett nyomhatta-e ki.Tudom hogy látatlanban nem lehet biztosra menni,de én tényleg nem tudom hogy szükséges lehet-e a csere.

http://kepkezelo.com/images/cblchi74aozjz1llgmfq.jpg


2020.03.25. 08:44 Idézet

Az a kis sérülés valószínűleg nem befolyásolja a működést. A lendkerék azon alkatrészek közül való, amelyek (megfelelő megszakítóbütyök-olajozás, továbbá szakszerű fel- és leszerelés esetén) legutoljára mennek tönkre egy Staron. Még az sem jellemző, hogy a mágnes jelentősen veszítene az erejéből.

Igen, ha meghúzod az anyát, a kúpos tengelyrész és a lendkerék agya összeszorul. Arra kell ügyelni, hogy a tengelyagyban lévő íves retesz ép legyen, ugyanígy az agyban lévő reteszhorony, és ezek pontosan egymásba illeszkedjenek. Először mindig kézzel kell rányomni a megfelelő helyen a lendkereket a tengelyre, és csak ha a pontos helyzetet megtaláltad, és stabil az illeszkedés, akkor szabad feltenni a rugós alátétet és az anyát, majd meghúzni utóbbit (a meghúzási nyomaték 20 Nm, de ha nincs nyomatékkulcsod, akkor is meghúzhatod, de ügyelj arra, hogy kemény legyen, de azért ne fakassz vizet a menetből, mert megsérülhet).


2020.03.25. 07:24 Idézet

A lendkerék vissza szerelésekor az anya visszahajtásával húzom vissza a lendkereket a helyére?


2020.03.24. 22:39 Idézet

Zsoel

Nem sérült meg semmi,ahogy írtad is az agy alá illesztettem a lehúzó végeit.Viszont a lendkerék külső részén lévő grafitos lemezek közül az egyiken vannak sérülések néhol ki is van belőle törve kissebb darab és porózus is itt ott. Érdekes módon viszont csak egy helyen és pár centiméteren. Nem tudom meddig lehet így használni még.

 


2020.03.24. 22:17 Idézet

Lfox

Ügyes vagy. Remélem, nem sérült meg semmi.

"A szimeringel kapcsolatban lenne kérdésem,mivel a tengely és a szimering belső karimája között közel 1 miliméter hézag van,gondolom ez nem természetes."

De. A régi szimeringeknél, amelyeknél nincs külső porvédő ajak, van ott egy kis hézag, ez normális. Attól még belül a rugós tömítőajak jó lehet. Hacsak nincs extrém mértékű olajfolyás, tócsa a lendkeréktér, a ventilátorház alján, akkor fölösleges hozzányúlni, annál is inkább, mert nem könnyű kiemelni úgy, hogy be ne nyomódjon a lemezház belsejébe. Akkor pedig le kell venni, és újra kell tömíteni alatta a peremet.

Egyébként 17×28×8 az eredeti mérete, de ma már inkább a 7-es vastagság elterjedt (az is jó különben). Minél drágább, annál jobb minőségű. A zöld színű Hubert érdemes kerülni, inkább feketét vagy kéket tennék bele. Esetleg a barna Vitont, de az elég drága, én nem használom.


2020.03.24. 19:44 Idézet

Zsoel

 

A lendkereket sikerült végül leműteni,igaz készítettem hozzá egy egyszerű szerszámot ehhez hasonlót: https://www.youtube.com/watch?v=vdUW6EJtIyc A világítótekercset nem is kell cserélni,csak a vezeték forrasztása engedte el,persze nem gyári forrasztás volt már.

A szimeringel kapcsolatban lenne kérdésem,mivel a tengely és a szimering belső karimája között közel 1 miliméter hézag van,gondolom ez nem természetes.Ha cserélni kell,akkor milyen méretű és márkájú szimeringet vegyek?


2020.03.19. 21:42 Idézet

Medvelac

Ha eredeti gyári cuccokról van szó (tehát mind az alaplapi primer tekercs, mind a gyújtótrafó jó, újszerű állapotú NDK-s darab), akkor használható az ötlet, de ha új utángyártott vacakokat veszel, akkor azzal pont ugyanannyit lehet szívni, mint az utángyártott alaplapi gyújtótekerccsel. Igazából a Simsonok mai életben tartása az ócska alkatrészeken áll és bukik, amit ma kapni lehet hozzájuk, az esetek háromnegyedében egy kalap sz@rt sem ér. Alapvetően az alaplapi gyújtótrafóval sincs semmi gond, ha jó minőségű, a gyári tekercsek 40-50 éve üzemelnek, míg az utángyártott cuccok esetében a primer tekerccsel is, a trafóval is meg lehet szívni.
Nem tudom, "gyújtásbakelit" alatt mit értesz, de ha a nagyfeszültségű szekunder kábelt a motorból kivezető műanyagtestet, és egyébként a gyújtásodnak baja nincsen, akkor az jóval olcsóbb, mint a kereskedő javaslata. Egy primer tekercs kb. 3000-3500, egy trafó 4500-5000 Ft. Ez tehát nagyjából 8000 Ft, ami számottevően több, mint az átvezető szigetelőtest ára (1000-1500). A boltos biztos jól jár egy ilyen beruházással, de hogy te is-e, arról nem vagyok meggyőződve.


2020.03.19. 10:26 Idézet

Zsoel!

Tanácsod kérem. Egy jó barátom, aki már rendbe tett egy Start, egy JAWA350'st, és egy Danubiát, nézte meg a blokkot. Javasolta a gyújtás bakelit cseréjét. A kereskedő, kitől az alkatrészeket szerzem be, azt javasolta, hogy mind megbízhatósági, mind anyagi szempontból szerencsésebb a gyújtó tekercs 51-sre cserélése, trafóval megtámogata.

Mit gondolsz erről?


2020.03.17. 21:12 Idézet

Lfox

Lehetséges, hogy valaki pont egy sérült menetű vagy nem teljesen betekert lehúzószerszámmal tette tönkre a menetet. Erről beszéltem a múltkor.

Eléggé kellemetlen a dolog, sajnos nem vagy könnyű helyzetben. A lendkerékmágnes két részből áll össze: a kúpos belsejű agyrész és az ahhoz szilárdan hozzászegecselt korona, amely a mágnesszegmenseket tartja. Mivel a kúp önzáró, az agy nagyon szilárdan áll a tengelyen, ehhez mérten pedig a korona viszonylag vékony lemezanyagból van préselve, ezért könnyen meghajolhat. Háromkörmös lehúzót emiatt kívül a peremen nem célszerű alkalmazni, mert mert a lendkerék megdobódhat, a mágnesek eltörhetnek, belül pedig, az agynál nem is lehet, mert azt az ablakok elrendezése nem teszi lehetővé. Ezért egyedül egy kis méretű kétkörmös lehúzót lehet megpróbálni,  amelynek körmeit a két legnagyobb ablaknál az agy alá nyomod.

A melegítés, pláne lánggal, a deformálódás és a sok sérülékeny hely (mágnesek, tekercsek, szimering, tömítés) miatt nagyon veszélyes; esetleg hőlégfúvóval lehet megpróbálni körben, a menet körül megmelegíteni egy kicsit az agyat, habár ilyen masszív vastest esetében nem sokat ér. Próbáld lassan, egyenletesen megfeszíteni a lehúzó orsóját, és ha nagyon nem akarja megadni magát, akkor egy alumínium- vagy réztuskó, esetleg egy méretesebb keményfahasáb közbeiktatásával üss rá egyet egy nagyobb kalapáccsal az orsó fejére, miközben az jó erősen elő van feszítve. Ha szerencséd van, a hirtelen ütéstől lepattan a lendkerék.

De mielőtt ennek nekiállnék, én azért még próbálkoznék egy kicsit a lehúzó rákapatásával.


2020.03.17. 20:49 Idézet

Nagy Csaba

Nincs mit.


2020.03.17. 20:24 Idézet
nagy csaba

Tisztelt Zsoel! Nagyon szépen köszönöm a részletes mindenre kiterjedö válaszodat! Nem emlékszem,hogy fórumokon olvastam volna ebben a témában ilyen kimerítö eszme futtatást a szimeringek behelyezésével kapcsolatban! Mégegyszer köszönöm a kímerítö válaszodat! Üdv Csaba.


2020.03.17. 19:19 Idézet

Zsoel

Jól láttam sajnos, a lendkerék menete is sérült nem csak a lehúzó volt az. Vettem új lehúzót de rá sem lehet kapatni. Van valami alternatív megoldás a levételre,esetleg csapágylehúzóval érdemes próbálkozni?


[6224-6205] [6204-6185] [6184-6165] [6164-6145] [6144-6125] [6124-6105] [6104-6085] [6084-6065] [6064-6045] [6044-6025] [6024-6005] [6004-5985] [5984-5965] [5964-5945] [5944-5925] [5924-5905] [5904-5885] [5884-5865] [5864-5845] [5844-5825] [5824-5805] [5804-5785] [5784-5765] [5764-5745] [5744-5725] [5724-5705] [5704-5685] [5684-5665] [5664-5645] [5644-5625] [5624-5605] [5604-5585] [5584-5565] [5564-5545] [5544-5525] [5524-5505] [5504-5485] [5484-5465] [5464-5445] [5444-5425] [5424-5405] [5404-5385] [5384-5365] [5364-5345] [5344-5325] [5324-5305] [5304-5285] [5284-5265] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77