|
[6224-6205] [6204-6185] [6184-6165] [6164-6145] [6144-6125] [6124-6105] [6104-6085] [6084-6065] [6064-6045] [6044-6025] [6024-6005] [6004-5985] [5984-5965] [5964-5945] [5944-5925] [5924-5905] [5904-5885] [5884-5865] [5864-5845] [5844-5825] [5824-5805] [5804-5785] [5784-5765] [5764-5745] [5744-5725] [5724-5705] [5704-5685] [5684-5665] [5664-5645] [5644-5625] [5624-5605] [5604-5585] [5584-5565] [5564-5545] [5544-5525] [5524-5505] [5504-5485] [5484-5465] [5464-5445] [5444-5425] [5424-5405] [5404-5385] [5384-5365] [5364-5345] [5344-5325] [5324-5305] [5304-5285] [5284-5265] [Korábbi]
Végig kell böngészni az áram útját egy multiméterrel (feszültségmérés, 20 V alatti váltófeszültségre állítva).
A 15 W-os fényszórótekercsről jön a piros-fehér csíkos vezeték az 59 számú kapocsra. Húzd le a tűzősarut, indítsd be a motort, és nézd meg, van-e feszültség. (A multiméter piros vezetékét a piros-fehér vezeték végéhez, a fekete vezetéket a motor egy biztonságos tested adó fémes pontjához, mondjuk a hengerfejhez érinted.) Ha felpörgeted a fordulatot, 10-12 V-ot is el kell érnie. Ha itt van szufla, akkor a tekercs rendben van, mehetsz tovább.
Dugd vissza az 59-es kapocsra a sarut, és nézd meg az előbb leírt módon, hogy a gyújtáskulcs világítás állásában, járó motornál az 56 jelű kapocsnál is van-e feszültség. Ha van, akkor a gyújtáskapcsolós is megfelelően átad, megyünk a világításkapcsolóra.
Szétszeded, és megnézed, hogy a kapcsolóról leszerelt 56 jelű (fehér-fekete csíkos) vezetéken is ott van-e a feszültség. Ha még oda is eljön, akkor a vezetéket visszakötöd, és a fényszórót kiszerelve, megnézed előbb a fényváltókapcsolót felfelé billentett (távolsági) állásban, hogy a lámpafoglalatnál az 56a kapcson (fehér vezeték vége) van-e áram, majd lefelé billentett (tompított) állásban, hogy az 56 b kapcson (sárga vezeték) is van-e. Ha nincs, akkor a fényváltó kapcsoló hibás, nem adja át az áramot, ha pedig van, akkor a fényszóróizzó rossz, esetleg nincsen megfelelő fémes kapcsolata a foglalattal (meg kell tisztítani a foglalatot és/vagy az izzót).
|
A hátsónál még nem kötöttem be a kábeleket, a lámpa sincs felrakva.Gondoltam,kipróbálom az első mit mutat.
|
A gyújtáskulcsot ha világítás állásba fordítod, se első lámpa, se hátsó nincs?
|
Zsoel
Ok. A vikágítást teszteltem ma,de valami nem stimmel.pedig elméletileg minden a kapcsolási rajz szerint van bekötve. Ami jelenleg nincs bekötve sem kábelezve az a kürt, a parkírlámpa az indexek és az akkumulátor(ami jelenleg nincs is a motorban). A hátsó lámpa és féklámpa bevan kábelezve de nem kötöttem még be. Az első lámpába jelenleg még a régen belerakakott 21 wattos izzó van (a 15wattos helyett) bár régen úgy emlékszem ezzel is működött.Nem tudom hol lehet a hiba hogy egyáltalán nem lehet kapcsolni a világítást persze tudom hogy látatlanba nehéz tanácsot adni.
|
Lfox
Van egy keresztfuratos
meg két keresztfuratos
tűsfúvóka. Utóbbit kérjed.
Ha a főfúvóka palástfelülete aránylag épségben van, még megpróbálhatod azt, hogy a hatlapos véget satuba fogod, a fűvókára meg egy kisebb kombinált fogóval vagy karosszériafogóval ráfogsz, akkor ki lehet tekerni. De ha a tűsfúvóka másik végénél, ahol a kúpostű belemegy, a furat ki van verődve, oválisra van kopva, akkor jobb, ha kicseréled a tűvel együtt, mert az már használhatatlan.
|
Zsoel
Rendben,köszi. A főfúvóka csavaros fej része már úgy szétvan sarkalva hogy csavarhúzóval nem tudom kivenni a tartóból.Ha cserélni kell a főfúvókatartót akkor azt is Starhoz kérjem?
|
Mindenképpen. A porlasztó öntvényháza egy adott sorozaton belül ugyanaz, csak az alkatrészei változnak, azokat pedig a motor paramétereihez kell igazítani.
|
Zsoel
Értem. Nem "tuning" célzattal kérdeztem :). Tudom hogy a tervezés során nem véletlenül méreteztek mindent úgy ahogy. Csak bizonytalan voltam hogy,ebben az esetben a karburátort vegyem alapul vagy a "rendszert" amiben működni fog,vagyis melyikhez igazodjon a fúvóka és a kúpostű. Ezekszerint maradnia kell a Starhoz előírt méretű tűnek és fúvókának,és az eredetileg Schwalbeba szánt karburátor így fog megfelelően működni.
|
Lfox
Ezt nem igazán értem. Ha Starod van, akkor ne akard a Schwalbéhoz fúvókázni, annak más egy kicsit a hengere és a szívórendszere is, azért nagyobb a fúvókája (a nagyobb tömeg miatt 0,2 LE-vel nagyobb a teljesítménye). A 16 N1-5-ös porlasztóban 67-es főfúvóka van, de ez a Starhoz túl nagy, nem tudod vele használni, túleteti. A kúpostű is más, mint a Starnál, 04 helyett 08 jelű.
A gyári méretekkel és beállításokkal szereld fel a porlasztót, akkor lesz jó. Ez nem úgy működik, hogy beteszünk egy nagyobb főfúvókát, és attól majd jobban megy a motor. A porlasztó alkatrészeinek méretezése pontosan össze van hangolva a henger belső elrendezésével (szívó-, átömlő- és kipufogórés mérete és helye, amelyek a gyújtási időponttal együtt a vezérlési diagramot adják), a szívó- és kipufogórendszerrel, ezt nem szabad csak úgy megbolygatni. Vagyis éppenséggel szabad, de ne csodálkozz, ha élénk felpörgés helyett csak mázoltan hörögni lesz képes gázadásra a motor.
|
Medvelac
6 V 15/15 W Ba15d
|
Zsoel
Köszi! Bár most jutott szembe hogy régebben írtam is itt a fórumon hogy 16N1-5 a karburátor típusa ami a motoron van.(Először kettesnek néztem,írtad is hogy az csónakmotor típus lenne).A 16N1-5,Schwalbe karburátor,aminek 63-as a főfúvóka mérete legalábbis ezt találtam róla. Ha cserélni szeretném a fúvókát akkor 63-as legyen? Ezzel a karburátorral is lehet megbízhatóan használni a motort?A beállításnál mire érdemes figyelni? A súbertű méretében is van eltérés az eredeti Star karburátorhoz képest?
|
Ave!
Szintén elektromos kérdés, a bilux lámpa típusa mi?
Előre is köszi. |
Zsoel
Elméletileg a motor vezetékelése készen van,és az új gyújtáskapcsoló is beszerelve. A hátsó lámpában a helyzetjelző vezeték csatlakozóinak alapját megette a rozsda,de sikerült helyrehozni.
A főfúvóka méretét szeretném most megkérdezni,melyik az ideális méret a Starba?
|
Köszi megoldottam, bár érdekes volt a kereskedő által levágott 2 méteres csővel, viszont lesz tartalék fékpedál! :-) |
Szervusztok. Mivel a kezeim közé került Star esetében sok bontás esetén csak a flex volt hatásos, néhány dolgot újra kell alkotni. Pl. a fékpedált, mivel 6-8 hét a szállítási idő.
Kérdésem, az ütközőtől hány centi hosszúra érdemes hagyni a csövet. Mivel a lakatoshoz nem vihetem a komplet vázat próbálni és ő konkrét méretet kér. Nekem meg nincs, mivel vágnom kellet, és a levágot darab már nincs meg.
Előre is köszi, ha valaki leméri nekem.
András |
Üdv Márkatársak!
Egy késő délutáni időszakban megvolt az idei első motorozásom a Star-ral. Előtte nap szétszereltem a porlasztót, mivel utolsó alkalommal már Simsonhoz képest szokatlanul nehezen indult. Minimális kosz úszkált az úszóház aljában, ez nem okozhatott gondot, de a keverőcsövet kivéve már jól láthatóak voltak a kezdődő lerakódások a csövön, és a házban is. Az alapjárati fúvóka tökéletes volt, azt talán nem érte nagyon az üzemanyag. Féktisztító spray és a járatok alapos kifújása után összerakva már újra rendesen működött a gép. Most tankoltam bele először e10-es üzemanyagot. Legkésőbb remélem március végén újra tankolhatok bele. A próbaút simán ment, az elején nehezen járt a váltókar 1-esből kettesbe, vagy üresbe, de ez utoljára is így volt. A következő alkalommal világosban megyek, hogy hazaérve tudjam ellenőrizni az olajszintet. Egy hibára lettem figyelmes, hogy a bilux kapcsoló tompított állásában az érintkezés esetleges, ezért javarészt fényszóróval mentem. A 15 W-os izzómmal nagyon úgysem vakíthattam az autósokat.
|
Zsoel
Hát igen,tényleg nem lehet csodákat elvárni lengéscsillapítás téren. A kilóméteróra világítás izzó méretét szeretném kérdezni még.
|
[6224-6205] [6204-6185] [6184-6165] [6164-6145] [6144-6125] [6124-6105] [6104-6085] [6084-6065] [6064-6045] [6044-6025] [6024-6005] [6004-5985] [5984-5965] [5964-5945] [5944-5925] [5924-5905] [5904-5885] [5884-5865] [5864-5845] [5844-5825] [5824-5805] [5804-5785] [5784-5765] [5764-5745] [5744-5725] [5724-5705] [5704-5685] [5684-5665] [5664-5645] [5644-5625] [5624-5605] [5604-5585] [5584-5565] [5564-5545] [5544-5525] [5524-5505] [5504-5485] [5484-5465] [5464-5445] [5444-5425] [5424-5405] [5404-5385] [5384-5365] [5364-5345] [5344-5325] [5324-5305] [5304-5285] [5284-5265] [Korábbi]
| |