|
[6224-6205] [6204-6185] [6184-6165] [6164-6145] [6144-6125] [6124-6105] [6104-6085] [6084-6065] [6064-6045] [6044-6025] [6024-6005] [6004-5985] [5984-5965] [5964-5945] [5944-5925] [5924-5905] [5904-5885] [5884-5865] [5864-5845] [5844-5825] [5824-5805] [5804-5785] [5784-5765] [5764-5745] [5744-5725] [5724-5705] [5704-5685] [5684-5665] [5664-5645] [5644-5625] [5624-5605] [5604-5585] [5584-5565] [5564-5545] [5544-5525] [5524-5505] [5504-5485] [5484-5465] [5464-5445] [5444-5425] [5424-5405] [5404-5385] [5384-5365] [5364-5345] [5344-5325] [5324-5305] [5304-5285] [5284-5265] [Korábbi]
Zsoel Kivettem és szétszedtem ma a bilux kapcsolót.Meg lehet ragasztani mivel a lapos talp rész nyakánál van a törés,és a kapcsoló is jól működik.Viszont sajnos a talprész egyik széléből is kivan törve egy darab,remélem nem tört le onnan vezeték csatlakozó.
http://kepkezelo.com/images/eefektsbknii3pc7unhz.jpg
Ahogy írtad,az 56a és 56b vezeték csatlakozója meg van,fel is van tüntetve (tompított,fényszóró). Viszont a másik oldalon lévő csatlakozót(az 56b-vel szemköztit) nem tudom beazonosítani hogy melyik vezeték megy oda és mi a funkciója.Ezt a három vezeték csatlakozót találtam,bár a billenőkapcsoló csavarja alá is volt valamikor bekötve vezeték,de gondolom az hülyeség. Láttam fényképeken hogy van(vannak) vezetékek kötve a kapcsolón kívülre a rögzítő csavar anyája alá is,na azt sem tudom hogy melyik lehet. A kapcsolási rajzon öt bekötési pont van,ebből az 56a,56b ami meg van és ezen kívül ahogy írtam is még egy csavaros csatlakozó van,feltéve ha nem hiányzik róla valahonnan még.Gyanús hogy a duda vezeték csatlakozója hiányzik,az 56b-vel szemközti a fényváltó ha jól emlékszem. Tehát az 56 , 31b , 86 bekötési pontokat nem tudom beazonosítani.
http://kepkezelo.com/images/aw275ku9qri6px96lqpb.jpg
|
Zsoel
Valószínűleg a régi is tartalmazhatott etanolt, mert én is hallottam ilyet, de úgy tűnik máshogy volt adalékolva, mert a váltást követően megszűntek a problémáim. (Az E10-et azért is próbálom kerülni, mert az én gépemben még a szimeringek is eredetiek, vélhetően azok sincsenek felkészítve az etanolra.)
Köszi a tippet, megpróbálomk így mérni.
starex
Igen, jól mondod, alumínium burkolatú rugóstagok, a régi fajta turbófedél (az egyémen már nem a kopoltyús megoldás van, mint a korábbiakon, hanem egy különállü, alumíniumból sajtolt rács van a légbeömlő felett), alumínium turbólapát alumínium középkupakkal, a két motorborító lemez felfogatócsavarja is alumínium, más a henger, a porlasztó felfogatása, a porlasztó, a légszűrőház, a kipufogókönyök (és a dob belső része sem olyan, mint amiket ma lehet kapni), kétszínű kárpitú és alumínium díszcsíkkal ellátott a nyereg stb. Elég sok mindenben eltér a későbbi verziótól.
|
PPisti
Szervusz!
Igen, egy kicsi zöld is van benne, tennem kellett volna képet róla úgy látszik csak igazán. Ha '67-ben is ilyen szinezetű műanyagokat használtak akkor méginkább gyárthatnák napjainkban is, de erre azthiszem várhatunk... Ritka megoldás az alumínium központozó gyűrű, én még nem is láttam ilyet. Ehhez az alkatrészhez a régebbi a gyújtásfedél és alumínium alsó porvédős rugóstagok dukálnak egyebek mellett ha nem tévedek.
Januárban jártam MOL kúton, a korábban EVO 100 kútfejeknél az E5 felirat szerepel, mellette pedig az új E10 tehát nem elírás. Ha nem tévedek január 1-től a 100-as lett a régi E5 szabványú üzemanyag 5 % etanollal? Idáig etanol helyett mást használtak hozzá, de most talán ez az üzemanyag is megváltozott. Erről nem írtak semmit pedig ezek szerint kellett volna.
|
Medvelac
Szia!
Január 10-én (5400-5381 hozzászólási tömb) írtam Lfox-nak ugyanebben a témakörben, képekkel. Első körben azt tanulmányozd, és ha esetleg még van kérdésed, akkor segítek.
|
Kezdőként van segítségre szükségem!
1971-s Star az amit újítgatok, de most elakadtam. Szükségem lenne a vázról pár használható képre az első lábtartó csatlakozási és rögzítési pontjáról és megoldásáról, mert a bírtokomban lévő gépnél elég katasztrófális módon és minőségben hozzá hegesztették és sajnos cserére szorul. |
Zsoel
Köszi! Akkor megpróbálom az eredeti kapcsolót megtartani.
|
PPisti
Furcsa, amit mondasz, mert a 100-as benzin is ugyanúgy tartalmazott az E10 bevezetése előtti időkben kb. 5 %-nyi bioteanolt, mint ahogyan az E5-ös benzin. A különbség elsősorban a kompressziótűrést javító adalékokban volt, bár lehet, hogy volt még benne valami további szerkezetstabilizáló adalék is. Én azt javaslom, akármilyen benzin van a motorban, 1-2 hónapnál hosszabb ideig senki ne tartsa benne "darabon", inkább ürítse le a tartály, mielőtt a gépet leteszi. Az a legbiztosabb. Ez az új E10 bevezetésével még inkább igaz, hiszen a nagyobb szervesanyag-tartalom még nagyobb romlandóságot feltételez.
Mivel a dugattyú felső éle a felső holtponton elvileg egybeesik a hengerfurat felső élével, magyarán a kérdezett talpsíkkal (ámbár ez a hengertalptömítés vastagságától is függ), a dugattyútető viszont domború, ezért a távolság negatív. Vagyis a dugattyú legmagasabb pontja a tömítősík fölött van, kb. 3 mm-rel. De simán nyúlj bele tolómérő mélységmérő rúdjával a hengerfuratba, és mérd meg felső holtponton a menetes furat pereme és a dugattyútető közti távolságot, abból már tudsz kalkulálni.
|
Lfox
Régebben lehetett, most már jó ideje nem látom sehol. De azzal se lettél volna előrébb, mint a komplettal, mert ugyanaz volt, csak ház nélkül. Amúgy meg házzal, ház nélkül is egy kalap sz@r az egész.
Az eredeti gyári kapcsoló egy igényes, húzórugós működtetésű szerkezet, amelynél amelyik irányba áll a kar, ahhoz a csatlakozóhoz ad áramot az 56-os vezeték. Vagyis ha felfelé billentetted, akkor a felül lévő 56a kapocshoz (fényszóró) ment a feszültség, ha lefelé, akkor az alul lévő 56b-hez (tompított). Nagyon precíz, megbízhatóan működő, biztos kapcsolást megvalósító konstrukció, jobb, mint némely korabeli nyugati és japán motorkerékpár fényváltó kapcsolója, ezt túlzás nélkül mondhatom.
Amit ma árulnak, az viszont ipari hulladék, filléres, ócska vacak. A műanyag házon még csak túltenné magát az ember, bár nyilván a króm jóval szebb látvány. De a bele is olyan hihetetlenül silány, hogy elképesztő. Egyszerű is, mert egy közönséges libikóka-billenőkar, vagyis ha a kar feléd eső vége lefelé mutat, akkor belül a felső kapocsnak ad áramot, és fordítva. Az elv még nem is lenne baj, csakhogy a kivitelezés is rendkívül gagyi. Puha, rossz minőségű anyagokkal párosuló rossz kidolgozás, emiatt akad, lötyög, bizonytalanul kapcsol. (A fényváltókapcsolónál már csak az irányjelző-kapcsoló rosszabb, azt már, ha ilyen feladatom van, meg sem próbálom felszerelni alapos utánmunkálás nélkül, mert értelmetlen: jobbra vagy balra állásban nem működik valamelyik lámpa, de legalább a középső 0 állásban mindkettő villog... Borzalmas!) Szóval ha csak egy mód van rá, én a helyedben inkább megpróbálnám megmenteni az eredeti kapcsolót, ha pedig ez nem megy, akkor megpróbálni szerezni egy bontott gyárit.
|
Sziasztok!
Nemrég volt szó az új üzemanyagról. Én megosztanék néhány gondolatot, a régi E5-össel kapcsolatban. Korábban írtam, hogy a motorom hosszú állást követően lett újra beüzemelve. A tank és a teljes üzemanyagrendszer többször át lett mosva, beleértve a porlasztót és annak összes alkatrészét is. A rendszerben három szűrő is van, a tankban és a csapban levő gyári, valamint tettem egy finomszűrőt a porlasztó elé is. Utóbbi finomsága megakadályozza, hogy azon olyan méretű szennyeződés juthasson át, mely a fúvókákban dugulást tudna okozni. Ennek ellenére tavalyelőttig hosszabb leállítások után (1-2 hét, 1 hónap) rendszeresen azt tapasztaltam, hogy nincs alapjárat, vagyis szívatóval történő beindítást követően, ha elvettem a szívatót, a motor azonnal le is állt. A jelenség azért volt furcsa, mert a szűrők tiszták, a porlasztó tiszta, az üresjárati fúvókán át lehetett látni, azonban sűrített levegővel átfújva a lyuk azonnal felbővült eredeti átmérőjére és minden működött rendesen a következő hosszabb leállításig. A benzinre kezdtem gyanakodni,ezért tavaly már nem tankoltam bele 95-öst, hanem 100-ast tettem bele. Semmi más nem változott és tavaly egyetlen alkalommal sem kellett üresjárati fúvókát tisztítani, pedig, voltak hosszú szünetek is két használat között. Mivel én keveset megyek a motorral, maradok ennél az üzemanyagnál, mivel az új E10-es a réginél csak rosszabb lehet. (Arról nem beszélve, hogy sem a csap tömítése, sem a szívató tömítése, sem az úszóház tömítése nem fogja szeretni, több bizonytalansági tényezőt pedig nem szeretnék bevinni a rendszerbe.)
starex
Nem tudom, hogy ma árulnak-e szürke kormányvégdugót, de az biztos, hogy 67-ben az én motoromat ilyennel szerelték. Sőt, azt mondanám, hogy ez nem is igazán szürke, hanem zöldesszürke, hasonló a tank és a kormányburkolat színéhez. Ekkor még a gázcső központozó gyűrűje alumíniumból volt. Egyébként amikor tettem jobb oldalra is tükröt a motorra, az alumínium gyűrűt le kellett vennem és a helyére esztergáltatnom kellett egy olyan gyűrűt, amit Zsoel is belinkelt.
Zsoel
Nem tudnád véletlenül megmondani, hogy a dugattyú teteje a felső holtponton milyen távolságra helyezkedik el a hengerfej talpsíkjától? Indikátorórával szeretném leellenőrizni az előgyújtásomat, az óra és a felfogatása már megvan, viszont gyártanom kell még egy megfelelő hosszúságú tapogatócsúcsot az órához, mert a sajátja rövid a feladathoz, csak tudnom kellene, hogy milyen legyen a hossza.
|
Zsoel
Azt szeretném megtudni,hogy lehet-e kapni szerinted valahol Star bilux kapcsoló betétet csak külön. A krómozott erdeti házat szeretném visszatenni majd rá, a belső csatlakozó betétet viszont ki kell cserélni mivel elvan törve. Láttam hogy lehet kapni komplett kapcsolót,de az már műanyag burkolatú,és nem vagyok biztos benne hogy átlehetne tenni rá a régi gyári külső részt.
|
Szerintem nincs hozzá további javítóméret. Valószínű, hogy azt a hengerhüvelyt már nem lehet még nagyobbra fúrni, mert a 45 mm-es átmérő is már pengeélen táncolás, annyira el van vékonyítva ezáltal a hengerfal (2 mm). Ha, ne adj' Isten, megsérül a hengerfurat, akkor azt a hengert csak kicserélni lehet.
Nem tudom, hogy a Keystone gyárt-e ilyen méretben dugattyút ehhez a motortípushoz, én még nem láttam.
|
Köszi Zsoel! http://www.simson-keletimotor-alkatreszek.hu/HU/simson-star-schwalbe-63ccm-4-felömlős-tuning-szett-mza.44mm-es ennek a dugattyúja ha fúratni kell mi a következö fúratási méret? és honnan tudok olyan dugattyút venni mert nem láttam pl:44,25-os méretü dugattyút hozzá. És ha megvenném ezt a hengerszettet és keystone dugattyút raknék az MZA helyett? Elöre is thx.
|
Az MZA forgattyústengely a legjobb minőség, amit találhatsz. Ha megfizeted az árát, azzal mellé nem lőhetsz.
A hengerrel szemben már van némi fenntartásom, mivel egyszer egy ügyfelem ilyet kért. Jónak jó, alapvetően, a teljesítményére nem lehet panasz, örült neki a kliens, mert egészen megtáltosodott tőle a gépe. Viszont eléggé csörög, legalábbis az, amit akkor rendeltem (ugyanezt a terméket, ugyaninnét), az csörög. Nem tudom, hogy egyszeri esetről van-e szó, vagy erre a hengerre általánosságban jellemző (az előtte a motorról leszedett henger is új volt, pontosabban fúrt, és annak a dugattyúja cseppet sem csörgött, tehát biztosan a henger okozta a hangot). De ha téged egy kis esetleges csörömpölés nem zavar, akkor vedd meg nyugodtan.
Az eredeti 16 mm-es porlasztóval is működik, én sem cseréltem ki azon a Staron.
|
Köszi Zsoel a választ. Starhoz milyen fötengelyt ajánlasz? MZA-t néztem ki magamnak:http://www.simson-keletimotor-alkatreszek.hu/HU/főtengely-komplett-s50. Szerinted megfelelö? Bocsi,de tele vagyok kérdésekkel és úgy látom itt korrekt válaszokat kapok.Zsoel erröl mi a véleményed?http://www.simson-keletimotor-alkatreszek.hu/HU/simson-star-schwalbe-63ccm-4-felömlős-tuning-szett-mza.Ezzel szemezgetek megéri? 19mm a szívónyilása 16-os karbival is müködne?cazoti?? Elöre vis thx.
|
nagycsaba
Megbízható, jó minőség a Keystone, nyugodtan megveheted, de a magyar Bertával sincs különösebb baj. Vannak, akik szidják, nekem soha nem volt vele gondom, apám S51-ében is az van, és lassan 25 e km-t elment probléma nélkül. (Lekopogom.) Nagyon jó volt a Meteor (olasz) dugattyú is, de azt mostanában nem láttam Simsonhoz, csak robogókhoz. Általános jelleggel elmondható, hogy minél drágább egy dugattyú, annál jobb. A feltűnően olcsó, távol-keleti dugattyúkat jobb inkább elkerülni.
A hullámos feszítőgyűrűt be lehet, de nem szükséges beszerelni, én legalábbis nem szoktam. A jobb minőségű dugattyúkhoz nem is tartozik ilyen. Az alsó kompressziógyűrű alá kell tenni egyébként, és elviekben az a szerepe, hogy amíg a motor hideg, nem érte el az üzemi hőmérsékletet, csökkenti a hézagot a gyűrű és a hengerfal között, amitől hidegen is csöndesebben jár a motor. De szerintem csak a megragadási hajlamot növeli.
|
Köszi a gyors választ Zsoel! Lenne még egy kérdésem!:-) Fúratni akarom a hengert a motoromon.Milyen dugattyút vegyek szerinted, Keystone( Sajos féle) néztem ki.Fórumokon arról mondanak jó véleményeket. Ha ilyet veszek az alsó gyürü alá be kell rakni azt a hullámos gyürüt vagy nagyobb a megragadás veszélye? Elöre is thx a választ!
|
Zsoel
Köszi a választ! Ha lehetőségem lesz rá esztergáltatok oda egy gyűrűt, vagy keresek egy selejtes jobb oldali távtartót amit nem kár átfaragni.
|
nagycsaba
Szervusz, Csaba!
A hidraulikusat azért nem javasolnám, mert bár nem tüntetik föl, de szemmel láthatóan jóval hosszabb a lyuktávja, mint a gyárié (310 mm). Ha beszereled, nagyon magasra tolná az első sárvédőt, amitől úgy nézne ki a motorod, mintha gólyalábon állna.
A második már jobb. Az dörzscsillapítású, olyan, mint a gyári. (A korai, hatvanas években gyártott Starokon, Schwalbékon volt ilyen alul alumíniumburkolatú lengéscsillapító, később áttértek a teljesen műanyag köpenyes változatra.) Ha mindenképpen ebből a kettőből akarsz választani, akkor ezt javaslom.
Viszont szerintem elég drága, tehát ha az ár is szempontot jelent (márpedig miért ne jelentene), akkor tudom ajánlani ezt is:
http://simson-keletimotor-alkatreszek.hu/hu/simson-schwalbe-leng%C3%A9scsillap%C3%ADt%C3%B3-h%C3%A1ts%C3%B3-kr%C3%B3m
Alul-felül műanyag köpenyes, gyárival megegyező méret, annyi, hogy teljesen fekete (a legtöbb lengéscsillapító felső köpenye szürke volt). Ellenben 10 ezer forinttal olcsóbb, mint a Futár Motorosbolt terméke, ami azért nem mindegy. Én már vettem ilyet, és teljesen jó, megbízható.
|
Üdv mindenkinek! Régóta olvasgatom ezt a fórumot,de eddig nem írtam még be. Simson Stárom van. Szeretnék elsö teleszkópokat cserélni ezt a hidraulikus telót néztem ki:https://futarmotorosbolt.hu/termek//simson-schwalbe-star-elso-teleszkop----6477 vagy ezt:https://futarmotorosbolt.hu/termek//simson-schw-star-elso-lengescsillapito-parban-swh----11027 szerintetek melyiket vegyem meg? Föleg Zsoel a te véleményedre lennék kiváncsi. Válaszotokat elöre is köszönöm! Üdv Csaba.
|
[6224-6205] [6204-6185] [6184-6165] [6164-6145] [6144-6125] [6124-6105] [6104-6085] [6084-6065] [6064-6045] [6044-6025] [6024-6005] [6004-5985] [5984-5965] [5964-5945] [5944-5925] [5924-5905] [5904-5885] [5884-5865] [5864-5845] [5844-5825] [5824-5805] [5804-5785] [5784-5765] [5764-5745] [5744-5725] [5724-5705] [5704-5685] [5684-5665] [5664-5645] [5644-5625] [5624-5605] [5604-5585] [5584-5565] [5564-5545] [5544-5525] [5524-5505] [5504-5485] [5484-5465] [5464-5445] [5444-5425] [5424-5405] [5404-5385] [5384-5365] [5364-5345] [5344-5325] [5324-5305] [5304-5285] [5284-5265] [Korábbi]
| |