|
[6224-6205] [6204-6185] [6184-6165] [6164-6145] [6144-6125] [6124-6105] [6104-6085] [6084-6065] [6064-6045] [6044-6025] [6024-6005] [6004-5985] [5984-5965] [5964-5945] [5944-5925] [5924-5905] [5904-5885] [5884-5865] [5864-5845] [5844-5825] [5824-5805] [5804-5785] [5784-5765] [5764-5745] [5744-5725] [5724-5705] [5704-5685] [5684-5665] [5664-5645] [5644-5625] [5624-5605] [5604-5585] [5584-5565] [5564-5545] [5544-5525] [5524-5505] [5504-5485] [5484-5465] [5464-5445] [5444-5425] [5424-5405] [5404-5385] [5384-5365] [5364-5345] [5344-5325] [5324-5305] [5304-5285] [5284-5265] [Korábbi]
Sverigedemokraterna
A régi Star kipufogókönyök és az SR2 könyök ránézésre egyezik. Ez ügyben nem tájékozódtál? Ahogy én gondolom több egyezés is lehet a két típus között, mivel közvetlenül az SR-2-t követte a madárszéria, vagyis az SR 4-II is.
Webáruházak közül én szinte csak ezeket a bal felső sarokban láthatókat használom. Talán egy vagy kettő van még, ahonnan rendeltem ezeken kívül. Eddig teljesen lefedték az alkatrész éhségemet. Bővíteni tényleg fölösleges volna szerintem is.
Kb egy hónapja örömmel újságoltam, hogy elindult a motoros szezonom és vele a Star is. Viszont a múlthéten nem voltam ilyen szerencsés, mivel a reggeli indítás nem sikerült. Az S51-el kellett mennem, és nem kerülhettem el az éves porlasztó pucolást sem. Különösebb koszt nem láttam a porlasztóban, de a tisztítás után már újra egy rúgásra indul, ahogy kell. Ha már levettem a hengerről még egy kicsit el is vettem az üzemanyagszintből, hátha élénkebb lesz a motor. Emelkedőkön kicsit erőtlennek érzem, síkon jól megy. Nemsokára kipróbálom hosszabb távon, de még az igazi szép motoros időre várok, na meg egy kis saját szabadidő sem ártana.
|
Ehhez nem tudok hozzászólni. Magyarországon nagyon kevés az SR4-II típus, legalábbis onnantól fogva, hogy én a kilencvenes évek végére 14-15 éves lettem, és érdemben elkezdhettem foglalkozni motorszereléssel, típustörténettel, én nemigen találkoztam vele, de valószínűleg soha nem is lehetett sok. (Jómagam többnyire 1970-1974 közötti példányokat láttam, feltételezem, általánosságban is abban az időszakban hozták a legtöbb Start Magyarországra, vagy akkor volt rá a legnagyobb kereslet, a fene se tudja, hogy működött a szocialista hiánygazdaság.) Nekem életemben két SR4-II-es típuspéldány volt a kezemben, mindkettő 1967-es gyártású volt, de az egyik már eleve át volt alakítva az újabbik - ráöntött szívócsonkos - hengerrel, "normál" forgattyústengellyel (vagy akár az egész motort is kicserélhették volt, nem tudom), a másikat meg én magam alakítottam át, mivel a megrendelő 63 köbcentis, négy átömlőcsatornás hengert kívánt, de a forgattyús tengelye annak is olyan volt, mint amelyiket én ismertem, semmi eltérést nem láttam a kúpszögön, reteszhorony-elhelyezésen.
Ami pedig az alkatrészt illeti: manapság, amikor 10 és 70 éves kor között gyakorlatilag mindenkinek ott van a zsebében az okostelefonnak nevezett, korlátlan internet-hozzáféréssel megtámogatott miniszámítógép, és kb. 10 másodpercbe kerül előrántani, és előkeresni vele egy rakás Simson-alkatrészekkel foglalkozó webáruházat, nem hiszem, hogy sarkalatos kérdés lenne, hogy én még több linket adjak itt meg. Ezeknek egy része is már eleve ott volt, amikor rám maradt az oldal gondozása, mint a rétes vége, és nem piszkáltam, a többit meg csak azért tettem ki, mert az oldalak tulajdonosai kerestek meg a kölcsönös reklámozás végett.
|
Zsoel
Van több webes alkatrészbolt,ahol Star alkatrészeket forgalmaznak.Az árképzés különböző,ezért gondoltam a bővítésre.(nem azért,hogy téged,vagy a többi admint dolgoztassalak).
Más:A régi,64-68közti gyártási években kibocsátott motorok lendkerékkúpja valóban megegyezik a korábbi ,Optima irógépgyári SR2-vel.A különbség az,hogy kilencven fokban előgy.irányba eltolt az ékpálya,és így sem csereként,sem más célból nem jön szóba.
|
sverigedemokraterna
Szia!
Nem igazán értem, mire gondolsz. Az alkatrészes linkek eleve a bal felső sarokban vannak, és működnek is, kivéve a Ccm Motors, de az az oldal jelenleg éppen karbantartás alatt áll, arra nekem nincs befolyásom.
|
Zsoel
Üdvözlet az adminnak!
A kérdés:Nem lehetne az alkatrészeket forgalmazó webáruházak listája frissítése a bal felső sarokban?
A frissített lista segíti az alkatrész-éhség csillapítását.
|
Zsoel
Köszi a választ és a képeket is! Még nem tudtam eldönteni. Egy-kettőt alszok rá. Méregzöld, vagy ahogy a németek mondják, billiardgrün színmintám van az egyik oldalfedél formájában, de az olympiablau sem rossz. Bár a sötétkék abszolút befutó lett volna, de ahogy írtam nem akarok egy fantáziamotort. Az öcsém 125-ös Ts-éhez adtak egy vázat pár főbb alkatrésszel, azt komplettíroznám, aztán valószínűleg el is adnám, mert papír nélküli motorral nem érek sokat. A papíros gépe forgalmi szerint is piros volt, tehát annál meg volt kötve az ember keze. Bár a Czetkám a forgalmi szerint piros, valójában pedig telt narancssárgának mondható színre lett lefújva, mert éppen olyan volt kéznél, de nem szóltak még egyik műszakin sem érte. Persze ha pl zöld színű lenne már biztos más lenne a helyzet.
|
starex
A gyártás végén az általad említett narancsvörösön kívül volt még a TS 125/150 méregzöld és világoskék színváltozatban. (Ezek eredeti gyári fényezések.)
|
Zsoel
Elkzdtem egyik nap visszakeresni a rovátkolt szeg méreteit, és szerencsére egy 3 évvel ezelőtti hozzászólásnál meg is találtam. Viszont a lényeg, hogy március 16-án kérdeztem, hogy a sztender mivel volt gyárilag rögzítve, a választ erre is hárm ével ezelőtt találtam meg, rovátkolt szeggel Még valamikor, jóval régebben, mint 3 év volt itt szó kis TS színekről. Hogy milyen színek voltak bizonyos években. Arra már nem vállalkoznék, hogy nekiállok és megkeresem, de le tudnád írni, hogy magyar honlapon, vagy német oldalakon járok sikerrel ez ügyben? Esetleg ha fejből vágod, meg tudod írni, hogy 85-ben milyen színeket használhattak Zschopauban? Akarok egy ilyen motort festeni, de nincs kiindulási alapom, mert darabokban van, és elég hiányos is volt. Egy 85-ösről tudok, ami narancs-piros, de azokból Dunát lehetne rekeszteni. Zöld vagy kék lenne a befutó, de ezekből is volt sötét és világos változat is, de sosemvolt példányt nem akarnék.
|
Elkezdődött az idei szezon a Star-om számára. Ma és tegnap eggyütt mentünk munkába. Jövőhétre esős hideg időt jósolnak, talán csak két hét múlva lehet újra menni. Egyébként jó érzés volt, jól ment a gép. Reggel kell egy kis szívató, délután már nem igényli. Lehet kicsit sokat kap, de akkor szorulni nem fog legalább
|
Zsoel
Hallgattam rád,most az eredeti új fékpedál,emelőkar,bowden,külső kulcs és új betétek dolgoznak kiválóan.
Új hátsó fékalaplap is kellett,és akkor már a féklámpa kapcsoló is megújult.
Nagyon jó lett,örülök neki,hogy igazad volt.
|
Zsoel
Még egy kérdés felötlött bennem. Látva a Star fékpádáljának a környékét megakadt a szemem a motorállvány tengelyének a biztosításán. Én mindig egy kúpos tüskét szoktam oda faragni, édeapám elmondásai alapján. Amikor raktam össze az első Simsonomat, a Star-t akkor megkérdeztem, hogy oda mi való, Ő pedig annó tüskét használt. Ez a sas szeges megoldás lehet a gyári? A tüskék nem örök életűek, viszont a tengelyeket mindig megfogta a kipufogó dob, így nem veszettem el sohasem egyetlen alkatrészt sem a tüskék kivételével
|
Zsoel
Akkor én azt már el is felejtettem, pedig ritkán beszélünk telefonon. Na majd ha jobb idő lesz meglátogatlak, úgy is régen motoroztam a Szigetközben.
Érdekes ez a Star, nem emlékszem, hogy láttam volna ilyen változatot. Elég kicsi ott a hely, ahogy a képen is látszik, én nem is alakítanám át. A hegesztést azért írtam, hogy azzal kellene kezdeni, de már ott is gátakba ütközik az ember, tehát nem bátorításnak szántam, bár lehet hogy úgy hangzott. Én a magam részéről az eredetiséget preferálom, még indexet sem rajtam a Starom-ra, pedig a hazájában mindegyikne volt. Csak mi nem Németországban vagyunk, és itt meg éppen nem volt. Hozzáteszem a Schwalbémra viszont tettem, 12 V-os tekercsekkel egyetemben. Azon valahogy az én szememben már elfér az ilyen modernizálás.
|
starex
A Starnak készült egy prototípus krosszváltozata is. (A képek teljes méretben való megtekintéséhez rajtuk jobb egérgombbal kattintva, új lapon kell megnyitni őket.)
A gyár mérnökei még ennél sem kísérleteztek fékrudas megoldással, mert noha a felhúzott kipufogó lehetővé tette volna a külső fékkulcskar és a fékrúd elhelyezését, attól még a másik általam említett körülmény, vagyis a megfelelő elülső emelőkar elhelyezéséhez szükséges hely hiánya (a váz kialakításának sajátosságából fakadóan) továbbra is fennállt.
Ennek kiküszöbölése csak a teljesen áttervezett, új alvázú S50-nél vált lehetségessé, amelynél a fékpedál végi emelőkar jóval hosszabb lett (valamint más elven is működik, mert nem közvetlenül tengely körül fordul, hanem billen).
És a mérnökök még ezzel sem voltak teljesen elégedettek, mert az S51 megtervezésekor a fékkaráttételen is módosítottak, amennyiben tovább növelték a fékpedál emelőkarja hosszát.
Ne farigcsáljátok otthon a féket, én azt javaslom.
|
starex
Egy jótállási könyv az, és réges-régen, legalább 3 éve megcsináltam már a szkennelését, utána szóltam is neked - úgy emlékszem, telefonon -, hogy készen van, elviheted, de hát nem jöttél érte. Sőt, akkor sem kérdeztél rá, mikor Attilával voltatok itt (igaz, éppen akkor nekem sem jutott eszembe).
|
Zsoel
Szia!
A napokban a jófogáson nézelődve újra eszembe jutott, hogy van nálad szkennelésre egy hatvanas évek végéről származó használati utasítás kiegészítésem. Érdekes módon épp Farmosról, aminek a neve a jófogást Simson alkatrészek után böngészve mindig előkerül. Bár nekem úgy tűnik, hogy már kiárusítás van. De hogy áll a szkennelés?
|
Sverigedemokraterna
Egyik baráton nemrégiben vásárolt egy Star-t, amin szintén rudazatos volt a hátsó fék megoldása. Azon volt lehetőségem áttanulmányozni ezt a megoldást. A leggyengébb pontnak a beakasztását láttam, mivel ellentétben a bowden dióval, ami pont kétszer olyan erős megtámasztással bír, ebből a fékrúd csak az egyik oldalt használja annál a motornál, ahol néztem, de gondolom ez általános megoldás az ilyen esetekben. A görbítés sem válik hasznára a rendszernek, ez tegnap nem is jutott az eszembe. A régi alapjára S50-esről levágott húzókart illene gázzal hegeszteni, hogy biztos legyen, de a méretével gondok lehetnek, szóval nem olyan egyszerű ez az átalakítás.
|
Sverigedemokraterna
A fék nem barkácsjátszótér, még egy egy segédmotor-kerékpáron sem! Nem kell rajta semmit házilag taknyolgatni, mert nemhogy biztonságosabb lesz a működése, hanem épp ellenkezőleg. A gyártómű sem fékrúddal oldotta meg a pedál és a fékkulcs kapcsolatát ezen a típuson, mert a kipufogó és annak tartója útban van az egyenes vonalú erőhatás kifejtéséhez, valamint a fékpedáltengely végén sem olyan az alváz kiképzése, hogy ennek helye legyen. Kókányolás helyett jó minőségű bovdent kell vásárolni, esetleg csináltatni, a gyárival megegyező paraméterekkel (7 mm-es tok, 2-es sodrony), és üzembiztos lesz, sosem megy tönkre. Vastagsága miatt a hátsó féké az egyik legtartósabb bovden volt ezeken a motorokon, én nem egyszer találkoztam 40-50 éves Starral, Schwalbéval, amelyeken még az eredeti szürke bovden volt, szakadással meg soha.
|
Starex
üdv!
Ezen a fórumon olvastam a váci illetőségű Ormossy márkatárs tollából,hogy a bowdenes hátsó féket,rudazatosra alakította/alakíttatta át.Így biztonságosabb,írta.
A bowdenesek sem rosszabbak,a Jawa Pionyrokon is ez a megoldás,és jó fék van rajtuk.
Tanusítom,mert nekem is van egy Mustang,egy 21-es,és egy 05.
A bajom a belső kulcsos hátsó fékalaplap:nehezebben állítható,nekem szokatlan megoldás.
Lehet külső kulcsos,bowdennel is,de ha már alakítunk,akkor a rudazat nem szakadhat el,az örökös,mint a nyomorúság :D
Persze,kellett hozzá az újabb fajta alaplap,a kulcs,új betétek,a fékpálca,a betéttámasz,amin a kulcs van.Most már összeállt,persze nem korhű,hiszen az én gépem hatvannyolcas,akkor még elöl-hátul belsős féket alkalmaztak.Bármikor visszaalakítható,szerencsére.
Most még a féklámpakapcsolót kell megoldani,aztán...
|
Sverigedemokraterna
A fékrudazattal kiválthatod a gyenge minőségű utángyártott bowdent, viszont a fékpedálon lévő kart is cserélted ugye a féklappal együtt? A rúd mindkét oldalának passzolnia kell. Nekem bowdenes a hátsó fékem, 13 éves utángyártott bowdennel, de tavaly egy vészfékezéskor állóra fékeztem így is a kereket. Csak néztek, hogy csikorog ez az öreg motor. Ezeken a közvélekedés szerint nincs is rendes fék, mert ,,régiszar".
Az igazi motoros idő úgy tűnik, hogy nagyon lassan akar ideérni. Én viszont idén egy rövid, 2-3 km-t mentem már a Starral januárban, amikor enyhébb idők jártak. Nem árt neki, ha mozog kicsit az üzemanyag a rendszerben. Az S51 nem akart beindulni, a hibakeresés helyett inkább elővettem az öreget. Aztán másnap kiderült, hogy csak üzemanyag hiány volt a baj forrása. Tartalékra kellett csak kapcsolni. Ezen a fiatalabb gépen anmgy négy felömlős szett van. Alapjáraton nekem kicsit sokat adagol, de együtt lehet vele élni, és cserébe nagyon megy. Az üzemyanyag szinthez nem akarok nyúlni, majd megpróbálkozom a tű egyel lejebb engedésével.
|
[6224-6205] [6204-6185] [6184-6165] [6164-6145] [6144-6125] [6124-6105] [6104-6085] [6084-6065] [6064-6045] [6044-6025] [6024-6005] [6004-5985] [5984-5965] [5964-5945] [5944-5925] [5924-5905] [5904-5885] [5884-5865] [5864-5845] [5844-5825] [5824-5805] [5804-5785] [5784-5765] [5764-5745] [5744-5725] [5724-5705] [5704-5685] [5684-5665] [5664-5645] [5644-5625] [5624-5605] [5604-5585] [5584-5565] [5564-5545] [5544-5525] [5524-5505] [5504-5485] [5484-5465] [5464-5445] [5444-5425] [5424-5405] [5404-5385] [5384-5365] [5364-5345] [5344-5325] [5324-5305] [5304-5285] [5284-5265] [Korábbi]
| |