Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[6224-6205] [6204-6185] [6184-6165] [6164-6145] [6144-6125] [6124-6105] [6104-6085] [6084-6065] [6064-6045] [6044-6025] [6024-6005] [6004-5985] [5984-5965] [5964-5945] [5944-5925] [5924-5905] [5904-5885] [5884-5865] [5864-5845] [5844-5825] [5824-5805] [5804-5785] [5784-5765] [5764-5745] [5744-5725] [5724-5705] [5704-5685] [5684-5665] [5664-5645] [5644-5625] [5624-5605] [5604-5585] [5584-5565] [5564-5545] [5544-5525] [5524-5505] [5504-5485] [5484-5465] [5464-5445] [5444-5425] [5424-5405] [5404-5385] [5384-5365] [5364-5345] [5344-5325] [5324-5305] [5304-5285] [5284-5265] [Korábbi]

2020.01.06. 17:09 Idézet

Zsoel

 

Köszönöm a választ!

Megpróbáltam a régi tűvel sikerült rögzíteni rajta a tűtartólemezt. Az indiítás után rögtön teljes gázon pörög a motor,pedig nem akad sem a gázkar sem a bovden.Ezenkívül nem regál  a karburátor állításra sem.A tű legfelső rovátkájába van rögzítve a tűtartólemez. A tű kúpos felüleletén nem látható sérülés.


2020.01.05. 17:20 Idézet

Zsoel

Igen, később ez beugrott nekem akkor írtam a sikeres hozzászólást. Majd legközelebb jobban meggondolom ha ilyen tiltott dolgokat szeretnék írni


2020.01.05. 16:25 Idézet

starex

Nem tudom, miért, de valami problémája van a G-Portálnak  a sz0ciaIista szóval, nem engedi beírni. Már én is többször jeleztem, mikor egy-egy hozzászólásban olyan furcsa tipográfiával voltam kénytelen leírni a szót.


2020.01.05. 15:36 Idézet

Azt hiszem megvan a probléma oka, benne volt a szövegben hogy ,,szoci@ list@"

Talán most sikerül:

FPJ

Mit is mondhatnék... jó döntés

Érdekes amit a vevőjelöltekről írtál. Én eddig úgy gondoltam, hogy egy ifjú titán aki szét akar szadizni egy motrot az cross motorban gondolkodik, a szoci gépektől pedig tart. Mondjuk a kínálatban nincs is 50 ccm-es lábváltós motor, talán a Simson volt az utolsó. Legalábbis én robogókat látok mindenfele azok meg csak aszfalton életképesek, így nem felelnek meg a célra.


2020.01.05. 14:25 Idézet

Zsoel

Előbb megírtam ugyanazt kétszer és mindkétszer el is nyelte a rendszer, ám ha mégis megjelenne kérlek töröld az egyiket és ezt a hozzászólást is ha valamiért ez megmaradna.


2020.01.05. 11:18 Idézet

Zsoel ! Köszönöm gyors válaszod : sarilaci


2020.01.05. 10:08 Idézet

Lfox

A 16N1-es porlasztósorozathoz tartozó részterheléstűk csereszabatosak egymással, a kétlapos tűtartó lemez, illetve maga a levegőszabályozó tolattyú (síber), valamint a tűsfúvóka (az úszóházba lógó hosszú "cső" a porlasztó alsó részén, amelynek a végébe a főfúvóka van becsavarva) pedig a teljes sorozathoz ugyanaz. Így a Star 16N1-6 és az S50 16N1-8 típusú porlasztójának kérdezett alkatrészei átszerelhetők egymásba. Elméletileg! A gyakorlatban azonban ez nem ajánlott, mivel a tűk teljes hossza, a rovátkolástól a kúposodásig számított hossza, valamint a kúpos rész kúpossági aránya különbözik egymástól. Erre azért van szükség, mert az egyes típusok hengerréseinek elhelyezése, kialakítása, vagyis összefoglalóan: a vezérlési diagramjaik különböznek egymástól, továbbá más a kipufogó, más a légszűrőház. Ezért a különböző típusokban más-más főfúvókát és más kúpostűt, sőt, kissé más benzinszintet kellett alkalmazni annak érdekében, hogy az adott motor a tolattyú mozgási útján minden magassági állásban optimális, tehát ~1:15 arányú benzin-levegő keveréket kapjon, hogy azt tökéletesen el tudja égetni, és így az elvárt teljesítményt leadhassa.  Vagyis: ha te a Starba beszereled az S50 kúpostűjét, előfordulhat, hogy a tolattyú valamelyik állásában a tű más kúpossága miatt vagy túlságosan elzárja a kiáramló benzin számára a keresztmetszetet (szegény lesz a keverék), vagy éppenséggel túlságosan megnyitja (túldúsul a keverék). Egy biztos: a motor egyik esetben sem fog jól menni. Ezt a különböző kúposságot pedig gyárilag a tűk kódszámmal való megjelölésével tüntették föl. A Simsonokhoz használt BVF porlasztóknál összesen négyféle, 04, 08, 09 és 10 jelű tűt használtak. A Starban 04, az S50-ben 09 jelű van. Sajnos a mindenfelé gyártott silány alkatrészek problematikája itt is visszaköszön, mert összevissza és nagy tűréshatárral gyártanak mindenhol mindenfélét, ezért manapság már a gyakorlottabb szerelő is órákat kínlódik a tiszta új alkatrészekkel azért, hogy összehangolja őket annak érdekében, hogy a motor a teljes fordulatszám-tartományban megfelelően működjön. Emiatt előfordulhat, hogy az ember végül olyan kúpostűt szerel be, teszem azt, egy Starba, amilyen eredetileg az S50-ben volt (csak éppen mélyebbre vagy magasabbra állítva, mellette egy kicsit a benzinszinttel is "csalva"), ehhez azonban nagy szakmai gyakorlat, jó "fül" kell, hogy érezzük, hol, mikor kap túl keveset vagy túl sokat a motor, mivel kell még játszani. Ez sajnos türelemjáték.

Egyszer már írtam neked, hogy a Star/Schwalbe gázmarkolata a spirállemezes, csúszkás kialakítás (nagy súrlódási felület) miatt soha az életben nem fog olyan simán mozogni, mint az S50/S51-é, ahol a bovdent közvetlenül a markolatcsőre csévéled föl, így teljesen másként hatnak az erők és kisebb a súrlódás. Ez az ára annak, hogy a Starnál/Schwalbénál sokkal elegánsabban, rejtve van vezetve a gázbovden, és nem "líg-lóg" a benzintartály mellett, mint az S50/S51-nél. Ez kordivat és formaterv kérdése (volt), együtt kell élni vele. Ha szépen bezsíroztad az alkatrészeket, egyébként könnyen jár a markolat húzás, visszaengedés irányába egyaránt, akkor az úgy jó, többet ne várj el tőle.


2020.01.05. 09:29 Idézet

sarilaci

Szia!

Ez sajnos típushiba, de a szívatót csak egyben lehet cserélni, külön a műanyag nyomórész nem pótolható, mivel egybe van "sütve" a fém karral. A karon van egy alakos lyuk, és gyártáskor abba belefolyik az olvadt műanyag, majd megszilárdul, ez rögzíti a műanyag gombot, hogy később ne tudjon lecsúszni a karról. Ezért utólag külön nem volna lehetséges rátenni, legföljebb házilag lehetne ráfaragni és ráragasztani valamit, de hát az elég gány megoldás.

Komplettan lehet kapni új, jó minőségű, német gyártmányú szívatókart, 5 000 Ft körül van az ára.

https://molnarmotor.hu/termek/simson_star_-_szivato_kar.html

 

 


2020.01.05. 09:23 Idézet

FPJ

Örülök a döntésnek. Ezt a beírást sokkal jobb volt olvasni, mint az eladási tervekről szólót. :)


2020.01.04. 16:51 Idézet

Zsoel

 

Azt szeretném kérdezni,hogy az 50-es Simson sűbertűje és  súbertű lepkéje beletehető-e a Stár karburátorába? A sűbertű rovátkás részébe nem lehet rögzíteni a lepkét annyira megvan "nyomorgatva",hogy ki kell cserélni őket. A gázcsővel kapcsolatban lenne még az a a kérdésem hogy hogyan tudnám úgy összehozni,hogy teljesen simán mozogjon? Arra gondolok hogy simán visszatérjen alaphelyztbe,ne kelljen visszafelé forgatni. Mindent elkövettem már,simán mozog a csúszka,rendesen lezsírozva,a bovden megolajozva mégsem az igazi.Gondolom a súber rugó erőssége is befolyásolja,azt is érdemes lenne cserélni?


2020.01.04. 13:22 Idézet
Üdv mindenkinek Lenne egy keresem kérdésem A szivatokar bakelijet hogy potolhatnam Sajna de eltört ill. elporladt.Segitseget köszönöm .sarilaci

2020.01.03. 19:55 Idézet

Jó döntés FJP!

(Bár pont én mondom, aki egyszer már eladtam a Simsonomat...) :-)


2020.01.03. 18:53 Idézet

Szevasztok Uraim !

Bár kicsit megkésve,de én is BOLDOG ÚJ ÉVET KÍVÁNOK  mindannyiótok számára.Legyen ez az új év műszaki hibáktól,borulásoktól mentes minden Star tulajdonos részére!!!!!

MÁS:

Úgy döntöttem,és hiszem ,hogy jól tettem,hogy a motor hirdetésemet törlöm Megpróbálom a kedvezőtlen munkát végezni,de a furgont is valószínű megveszem.Azt amúgy is rendbe kell szedni,hogy műszakija legyen,de ráérek,nem hajt a tatár.Pár hónap alatt megcsinálom,azt addíg kiderül,hogyan tovább....De a Simsont nem adom fel!   Nézegettem tegnap a gépet,s gondoltam,ennek a motornak az a legjobb,ha nálam van a garázsomban az autó mellett.Néha előszedem,fejlesztek valamit rajta,megyünk egy karikát de az enyém!!!!Semmi esetre sem valami haszonleső nepper,vagy valami hülye gyerek veszi birtokba,aki egy 48 éves motort ugyanennyi óra alatt megöl....

Meg tetszik is a gép nagyon,illetve nem azért dolgoztam rajta,költöttem rá,hogy valaki  csak úgy adjon érte némi alamizsnát azt jó napot.Tehát maradok veletek,s úgy érzem ez megkönnyebbülés is a számomra....De jó érzés volt a hirdetést törölni......

Köszönöm,hogy támogattatok,ez is sokat számított a döntésemben!


2020.01.01. 17:06 Idézet

Boldog új évet kívánok mindenkinek,és nagyon köszönöm a sok segítséget (elsősorban Zsoelnek)!


2020.01.01. 14:02 Idézet


2020.01.01. 13:34 Idézet

Boldog új évet márkatársak!


2019.12.31. 17:02 Idézet

Minden Simsonos barátomnak boldog új esztendőt, valamint baleset- és szerelés mentes motorozást kívánok!


2019.12.30. 21:44 Idézet

FPJ

Szia!

Jól döntöttél. Hasonló helyzetben én sem adtam volna oda a motort, hiába fizetik ki. (Márpedig a legtöbb ember ilyen helyzetben fütyül rá, mi lesz a járgánya további sorsa, úgyhogy le a kalappal előtted, hogy ellen tudtál állni a pénz csábításának.) Egy ilyen öreg, már nem túl gyakori járgány nem arra való, hogy szétbarmolják, aki krosszozni akar, vegyen krosszmotort. Ha megteheted, hogy ne válj meg mindenáron a géptől, akkor tedd is. Csak egyvalakinél 100 %, hogy olyan lesz a sorsa, amilyet te szeretnél neki, az pedig te magad vagy. Ne kapkodd el.


2019.12.30. 21:39 Idézet

Lfox

Ha a hosszúság jó, akkor nem értem, mi a gond. Az, hogy a kormánycsőbe bújtatás közben meg-megakad a bovden, normális. Néha meg kell vele küzdeni. A hosszú hasítékon át célszerű benyúlni egy csipesszel, és kihúzni a végét. Fejlámpa használata is előnyös, úgy jobban látsz.

A bovdent vedd a legrövidebbre, vagyis teljesen betekerve álljon az állítócsavar. Ekkor állíts be a tolattyú ütközőcsavarjával a kívánt üresjárati fordulatszámot, és ha ez megvan, utána igazítsd hozzá a bovden holtjátékát, ami a tolattyú zárócsavarjának a fészkénél nézve kb. 2...3 mm legyen (természetesen teljesen visszaforgatott gázmarkolat mellett).

A közdarab és a porlasztó felfogatókarimájá között egy 4 mm vastag hőszigetelő bakelitlemez (a bakelit egy, a feltalálójáról elnevezett, fekete színű, hőre keményedő műanyagfajta) van, amelynek az a szerepe, hogy csökkentse a forró henger irányából a hő átterjedését a porlasztókarimára, mert az (lévén jó hővezető tulajdonságú alumínium) a melegtől könnyen megvetemedhetne, ami tömítetlenségi problémákat, hamislevegő-beszívást okozna. A bakelitlemezt mindkét oldalról egy-egy papírtömítés fogja "szendvicsbe", illetőleg a közdarab és a henger szívócsonkja között is papírtömítés van. (A kép jobb egérgombbal nagyítható, de itt is megtalálható.)


2019.12.30. 18:04 Idézet

Szevasztok Uraim !

Nos mivel még van kemény 5 napom a végső döntésem meghozataláig,nem ugrok fejjel a falnak.

Mivel a motort csak a furgon vételárára szántam /olcsó autóról van szó /,s a komolynak számító jelentkezőnek NEMET mondottam,mivel "cross" motort faragna belőle,arra meg nem adom oda 200-ért sem ,ezért tépelődöm......

Lehet ideiglenesen elfogadom a "szar" állást,az majd csak elküdnek némi végkielégítéssel.....Ha nem megveszem ezt a furgont,azt megcsinálom.....

110 ezer lenne,+ minden sallang,műszakistól ,átírásig,meg a szokásos cserék.Már 4 vevőjelöltet elutasítottam,2 az ár okán,2 a leendő felhasználás miatt....

Van 2 személyautóm,de mind 2-re tavaly,meg előtte vertem rá 2-200 ezer forintot,azt darabjáért nem adnának 100-nál többet,ezért azok maradnának.Ford Escort mind 2 nagyon jó gépek,és 95-ös gyártásúak./kombi+ 5 ajtós/.

Majd meglátom,de nem akarom elkótyavetyélni a gépet........

 


[6224-6205] [6204-6185] [6184-6165] [6164-6145] [6144-6125] [6124-6105] [6104-6085] [6084-6065] [6064-6045] [6044-6025] [6024-6005] [6004-5985] [5984-5965] [5964-5945] [5944-5925] [5924-5905] [5904-5885] [5884-5865] [5864-5845] [5844-5825] [5824-5805] [5804-5785] [5784-5765] [5764-5745] [5744-5725] [5724-5705] [5704-5685] [5684-5665] [5664-5645] [5644-5625] [5624-5605] [5604-5585] [5584-5565] [5564-5545] [5544-5525] [5524-5505] [5504-5485] [5484-5465] [5464-5445] [5444-5425] [5424-5405] [5404-5385] [5384-5365] [5364-5345] [5344-5325] [5324-5305] [5304-5285] [5284-5265] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?