|
[6224-6205] [6204-6185] [6184-6165] [6164-6145] [6144-6125] [6124-6105] [6104-6085] [6084-6065] [6064-6045] [6044-6025] [6024-6005] [6004-5985] [5984-5965] [5964-5945] [5944-5925] [5924-5905] [5904-5885] [5884-5865] [5864-5845] [5844-5825] [5824-5805] [5804-5785] [5784-5765] [5764-5745] [5744-5725] [5724-5705] [5704-5685] [5684-5665] [5664-5645] [5644-5625] [5624-5605] [5604-5585] [5584-5565] [5564-5545] [5544-5525] [5524-5505] [5504-5485] [5484-5465] [5464-5445] [5444-5425] [5424-5405] [5404-5385] [5384-5365] [5364-5345] [5344-5325] [5324-5305] [5304-5285] [5284-5265] [Korábbi]
Zsoel
Köszönöm a választ!
Megpróbáltam a régi tűvel sikerült rögzíteni rajta a tűtartólemezt. Az indiítás után rögtön teljes gázon pörög a motor,pedig nem akad sem a gázkar sem a bovden.Ezenkívül nem regál a karburátor állításra sem.A tű legfelső rovátkájába van rögzítve a tűtartólemez. A tű kúpos felüleletén nem látható sérülés.
|
Zsoel
Igen, később ez beugrott nekem akkor írtam a sikeres hozzászólást. Majd legközelebb jobban meggondolom ha ilyen tiltott dolgokat szeretnék írni
|
starex
Nem tudom, miért, de valami problémája van a G-Portálnak a sz0ciaIista szóval, nem engedi beírni. Már én is többször jeleztem, mikor egy-egy hozzászólásban olyan furcsa tipográfiával voltam kénytelen leírni a szót.
|
Azt hiszem megvan a probléma oka, benne volt a szövegben hogy ,,szoci@ list@"
Talán most sikerül:
FPJ
Mit is mondhatnék... jó döntés
Érdekes amit a vevőjelöltekről írtál. Én eddig úgy gondoltam, hogy egy ifjú titán aki szét akar szadizni egy motrot az cross motorban gondolkodik, a szoci gépektől pedig tart. Mondjuk a kínálatban nincs is 50 ccm-es lábváltós motor, talán a Simson volt az utolsó. Legalábbis én robogókat látok mindenfele azok meg csak aszfalton életképesek, így nem felelnek meg a célra.
|
Zsoel
Előbb megírtam ugyanazt kétszer és mindkétszer el is nyelte a rendszer, ám ha mégis megjelenne kérlek töröld az egyiket és ezt a hozzászólást is ha valamiért ez megmaradna.
|
Zsoel ! Köszönöm gyors válaszod : sarilaci
|
Lfox
A 16N1-es porlasztósorozathoz tartozó részterheléstűk csereszabatosak egymással, a kétlapos tűtartó lemez, illetve maga a levegőszabályozó tolattyú (síber), valamint a tűsfúvóka (az úszóházba lógó hosszú "cső" a porlasztó alsó részén, amelynek a végébe a főfúvóka van becsavarva) pedig a teljes sorozathoz ugyanaz. Így a Star 16N1-6 és az S50 16N1-8 típusú porlasztójának kérdezett alkatrészei átszerelhetők egymásba. Elméletileg! A gyakorlatban azonban ez nem ajánlott, mivel a tűk teljes hossza, a rovátkolástól a kúposodásig számított hossza, valamint a kúpos rész kúpossági aránya különbözik egymástól. Erre azért van szükség, mert az egyes típusok hengerréseinek elhelyezése, kialakítása, vagyis összefoglalóan: a vezérlési diagramjaik különböznek egymástól, továbbá más a kipufogó, más a légszűrőház. Ezért a különböző típusokban más-más főfúvókát és más kúpostűt, sőt, kissé más benzinszintet kellett alkalmazni annak érdekében, hogy az adott motor a tolattyú mozgási útján minden magassági állásban optimális, tehát ~1:15 arányú benzin-levegő keveréket kapjon, hogy azt tökéletesen el tudja égetni, és így az elvárt teljesítményt leadhassa. Vagyis: ha te a Starba beszereled az S50 kúpostűjét, előfordulhat, hogy a tolattyú valamelyik állásában a tű más kúpossága miatt vagy túlságosan elzárja a kiáramló benzin számára a keresztmetszetet (szegény lesz a keverék), vagy éppenséggel túlságosan megnyitja (túldúsul a keverék). Egy biztos: a motor egyik esetben sem fog jól menni. Ezt a különböző kúposságot pedig gyárilag a tűk kódszámmal való megjelölésével tüntették föl. A Simsonokhoz használt BVF porlasztóknál összesen négyféle, 04, 08, 09 és 10 jelű tűt használtak. A Starban 04, az S50-ben 09 jelű van. Sajnos a mindenfelé gyártott silány alkatrészek problematikája itt is visszaköszön, mert összevissza és nagy tűréshatárral gyártanak mindenhol mindenfélét, ezért manapság már a gyakorlottabb szerelő is órákat kínlódik a tiszta új alkatrészekkel azért, hogy összehangolja őket annak érdekében, hogy a motor a teljes fordulatszám-tartományban megfelelően működjön. Emiatt előfordulhat, hogy az ember végül olyan kúpostűt szerel be, teszem azt, egy Starba, amilyen eredetileg az S50-ben volt (csak éppen mélyebbre vagy magasabbra állítva, mellette egy kicsit a benzinszinttel is "csalva"), ehhez azonban nagy szakmai gyakorlat, jó "fül" kell, hogy érezzük, hol, mikor kap túl keveset vagy túl sokat a motor, mivel kell még játszani. Ez sajnos türelemjáték.
Egyszer már írtam neked, hogy a Star/Schwalbe gázmarkolata a spirállemezes, csúszkás kialakítás (nagy súrlódási felület) miatt soha az életben nem fog olyan simán mozogni, mint az S50/S51-é, ahol a bovdent közvetlenül a markolatcsőre csévéled föl, így teljesen másként hatnak az erők és kisebb a súrlódás. Ez az ára annak, hogy a Starnál/Schwalbénál sokkal elegánsabban, rejtve van vezetve a gázbovden, és nem "líg-lóg" a benzintartály mellett, mint az S50/S51-nél. Ez kordivat és formaterv kérdése (volt), együtt kell élni vele. Ha szépen bezsíroztad az alkatrészeket, egyébként könnyen jár a markolat húzás, visszaengedés irányába egyaránt, akkor az úgy jó, többet ne várj el tőle.
|
sarilaci
Szia!
Ez sajnos típushiba, de a szívatót csak egyben lehet cserélni, külön a műanyag nyomórész nem pótolható, mivel egybe van "sütve" a fém karral. A karon van egy alakos lyuk, és gyártáskor abba belefolyik az olvadt műanyag, majd megszilárdul, ez rögzíti a műanyag gombot, hogy később ne tudjon lecsúszni a karról. Ezért utólag külön nem volna lehetséges rátenni, legföljebb házilag lehetne ráfaragni és ráragasztani valamit, de hát az elég gány megoldás.
Komplettan lehet kapni új, jó minőségű, német gyártmányú szívatókart, 5 000 Ft körül van az ára.
https://molnarmotor.hu/termek/simson_star_-_szivato_kar.html
|
FPJ
Örülök a döntésnek. Ezt a beírást sokkal jobb volt olvasni, mint az eladási tervekről szólót. :)
|
Zsoel
Azt szeretném kérdezni,hogy az 50-es Simson sűbertűje és súbertű lepkéje beletehető-e a Stár karburátorába? A sűbertű rovátkás részébe nem lehet rögzíteni a lepkét annyira megvan "nyomorgatva",hogy ki kell cserélni őket. A gázcsővel kapcsolatban lenne még az a a kérdésem hogy hogyan tudnám úgy összehozni,hogy teljesen simán mozogjon? Arra gondolok hogy simán visszatérjen alaphelyztbe,ne kelljen visszafelé forgatni. Mindent elkövettem már,simán mozog a csúszka,rendesen lezsírozva,a bovden megolajozva mégsem az igazi.Gondolom a súber rugó erőssége is befolyásolja,azt is érdemes lenne cserélni?
|
Üdv mindenkinek Lenne egy keresem kérdésem A szivatokar bakelijet hogy potolhatnam Sajna de eltört ill. elporladt.Segitseget köszönöm .sarilaci |
Jó döntés FJP!
(Bár pont én mondom, aki egyszer már eladtam a Simsonomat...) :-)
|
Szevasztok Uraim !
Bár kicsit megkésve,de én is BOLDOG ÚJ ÉVET KÍVÁNOK mindannyiótok számára.Legyen ez az új év műszaki hibáktól,borulásoktól mentes minden Star tulajdonos részére!!!!!
MÁS:
Úgy döntöttem,és hiszem ,hogy jól tettem,hogy a motor hirdetésemet törlöm Megpróbálom a kedvezőtlen munkát végezni,de a furgont is valószínű megveszem.Azt amúgy is rendbe kell szedni,hogy műszakija legyen,de ráérek,nem hajt a tatár.Pár hónap alatt megcsinálom,azt addíg kiderül,hogyan tovább....De a Simsont nem adom fel! Nézegettem tegnap a gépet,s gondoltam,ennek a motornak az a legjobb,ha nálam van a garázsomban az autó mellett.Néha előszedem,fejlesztek valamit rajta,megyünk egy karikát de az enyém!!!!Semmi esetre sem valami haszonleső nepper,vagy valami hülye gyerek veszi birtokba,aki egy 48 éves motort ugyanennyi óra alatt megöl....
Meg tetszik is a gép nagyon,illetve nem azért dolgoztam rajta,költöttem rá,hogy valaki csak úgy adjon érte némi alamizsnát azt jó napot.Tehát maradok veletek,s úgy érzem ez megkönnyebbülés is a számomra....De jó érzés volt a hirdetést törölni......
Köszönöm,hogy támogattatok,ez is sokat számított a döntésemben!
|
Boldog új évet kívánok mindenkinek,és nagyon köszönöm a sok segítséget (elsősorban Zsoelnek)!
|
Boldog új évet márkatársak!
|
Minden Simsonos barátomnak boldog új esztendőt, valamint baleset- és szerelés mentes motorozást kívánok!
|
FPJ
Szia!
Jól döntöttél. Hasonló helyzetben én sem adtam volna oda a motort, hiába fizetik ki. (Márpedig a legtöbb ember ilyen helyzetben fütyül rá, mi lesz a járgánya további sorsa, úgyhogy le a kalappal előtted, hogy ellen tudtál állni a pénz csábításának.) Egy ilyen öreg, már nem túl gyakori járgány nem arra való, hogy szétbarmolják, aki krosszozni akar, vegyen krosszmotort. Ha megteheted, hogy ne válj meg mindenáron a géptől, akkor tedd is. Csak egyvalakinél 100 %, hogy olyan lesz a sorsa, amilyet te szeretnél neki, az pedig te magad vagy. Ne kapkodd el.
|
Lfox
Ha a hosszúság jó, akkor nem értem, mi a gond. Az, hogy a kormánycsőbe bújtatás közben meg-megakad a bovden, normális. Néha meg kell vele küzdeni. A hosszú hasítékon át célszerű benyúlni egy csipesszel, és kihúzni a végét. Fejlámpa használata is előnyös, úgy jobban látsz.
A bovdent vedd a legrövidebbre, vagyis teljesen betekerve álljon az állítócsavar. Ekkor állíts be a tolattyú ütközőcsavarjával a kívánt üresjárati fordulatszámot, és ha ez megvan, utána igazítsd hozzá a bovden holtjátékát, ami a tolattyú zárócsavarjának a fészkénél nézve kb. 2...3 mm legyen (természetesen teljesen visszaforgatott gázmarkolat mellett).
A közdarab és a porlasztó felfogatókarimájá között egy 4 mm vastag hőszigetelő bakelitlemez (a bakelit egy, a feltalálójáról elnevezett, fekete színű, hőre keményedő műanyagfajta) van, amelynek az a szerepe, hogy csökkentse a forró henger irányából a hő átterjedését a porlasztókarimára, mert az (lévén jó hővezető tulajdonságú alumínium) a melegtől könnyen megvetemedhetne, ami tömítetlenségi problémákat, hamislevegő-beszívást okozna. A bakelitlemezt mindkét oldalról egy-egy papírtömítés fogja "szendvicsbe", illetőleg a közdarab és a henger szívócsonkja között is papírtömítés van. (A kép jobb egérgombbal nagyítható, de itt is megtalálható.)
|
Szevasztok Uraim !
Nos mivel még van kemény 5 napom a végső döntésem meghozataláig,nem ugrok fejjel a falnak.
Mivel a motort csak a furgon vételárára szántam /olcsó autóról van szó /,s a komolynak számító jelentkezőnek NEMET mondottam,mivel "cross" motort faragna belőle,arra meg nem adom oda 200-ért sem ,ezért tépelődöm......
Lehet ideiglenesen elfogadom a "szar" állást,az majd csak elküdnek némi végkielégítéssel.....Ha nem megveszem ezt a furgont,azt megcsinálom.....
110 ezer lenne,+ minden sallang,műszakistól ,átírásig,meg a szokásos cserék.Már 4 vevőjelöltet elutasítottam,2 az ár okán,2 a leendő felhasználás miatt....
Van 2 személyautóm,de mind 2-re tavaly,meg előtte vertem rá 2-200 ezer forintot,azt darabjáért nem adnának 100-nál többet,ezért azok maradnának.Ford Escort mind 2 nagyon jó gépek,és 95-ös gyártásúak./kombi+ 5 ajtós/.
Majd meglátom,de nem akarom elkótyavetyélni a gépet........
|
[6224-6205] [6204-6185] [6184-6165] [6164-6145] [6144-6125] [6124-6105] [6104-6085] [6084-6065] [6064-6045] [6044-6025] [6024-6005] [6004-5985] [5984-5965] [5964-5945] [5944-5925] [5924-5905] [5904-5885] [5884-5865] [5864-5845] [5844-5825] [5824-5805] [5804-5785] [5784-5765] [5764-5745] [5744-5725] [5724-5705] [5704-5685] [5684-5665] [5664-5645] [5644-5625] [5624-5605] [5604-5585] [5584-5565] [5564-5545] [5544-5525] [5524-5505] [5504-5485] [5484-5465] [5464-5445] [5444-5425] [5424-5405] [5404-5385] [5384-5365] [5364-5345] [5344-5325] [5324-5305] [5304-5285] [5284-5265] [Korábbi]
| |