|
[6224-6205] [6204-6185] [6184-6165] [6164-6145] [6144-6125] [6124-6105] [6104-6085] [6084-6065] [6064-6045] [6044-6025] [6024-6005] [6004-5985] [5984-5965] [5964-5945] [5944-5925] [5924-5905] [5904-5885] [5884-5865] [5864-5845] [5844-5825] [5824-5805] [5804-5785] [5784-5765] [5764-5745] [5744-5725] [5724-5705] [5704-5685] [5684-5665] [5664-5645] [5644-5625] [5624-5605] [5604-5585] [5584-5565] [5564-5545] [5544-5525] [5524-5505] [5504-5485] [5484-5465] [5464-5445] [5444-5425] [5424-5405] [5404-5385] [5384-5365] [5364-5345] [5344-5325] [5324-5305] [5304-5285] [5284-5265] [Korábbi]
Zsoel
Én néztem el,teljesen jó a bowden mérete,csak a kormányba befűzés közben megakadt egy ponton.Azt szeretném most kérdezni,hogy az alapjárat beállításakor(vagy előtt) milyen állásba célszerű állítani a gázbowden állító csavarját? A karburátor leszerelése után láttam hogy a csatlakozó részének a felületére volt "valami" ráégve mintha valamilyen paszta lett volna rajta valamikor.Az lenne a kérdésem hogy ide kell e tömítést tenni,mint ahogyan a közdarab másik oldalán van?Papír tömítésem lenne hozzá.
|
Zsoel,
köszönöm, marad minden a régiben.
|
Ormossy
Egy Simsonnak biztosan nem lesz tőle baja, egyszerű, mint a faék. A magasabb bioetanol-tartalom a személygépkocsik, modern nagy motorkerékpárok bonyolultabb szerkezeti elemeire, illetőleg ezek gumiból, műanyagból vagy különleges fémekből készült részeire lehet káros befolyással: tápszivattyú, befecskendező-szelep, tüzelőanyagnyomás-szabályozó, speciális tömítésanyagok, szimeringek. Ilyesmi nincs a Starban, úgyhogy fölösleges az aggodalom.
|
Ormossy
Úgy tudom, hogy a minimum mennyiség változik majd tehát lehet, hogy eddig is tankoltunk már 10 % etanolos üzemanyagot csak nem hirdették. Én különösebben nem tartok tőle, sokáig ne legyen a tankban az a legjobb. Hosszabb leállás előtt használok 100-as üzemanyagot jelenleg is.
|
Zsoel
Ez is nagy segítség, köszönöm (és a bowdenest is)! Nekem még bezavart a táblázatban mindkét típusnál jelzett 1976-os gyártás. Itt kérdéses, hogy mikor volt a tényleges váltás, hogy mekkora számban készülhetett a régebbi típus abban az évben, de talán nem jelentős mennyiségről van szó.
|
starex
Sajnos pontosabb forrást én sem tudok, de ha a 3 év alatt legyártott 110 ezres darabszámból indulok ki (habár ennek eloszlása arányaiban bizonyára nem volt egyenletes), akkor az a valószínűbb, hogy már 1974 végén legyártották a vázat.
|
Zsoel,
köszönöm a választ. Nem azért akarok nagyobb oktánszámú benzint használni, hogy jobban menjen a motor, hanem azért, mert januártól változik a "normál" benzin összetétele, és azt olvastam, hogy esetleg árthat az öreg motoroknak.
|
Lfox
Nem egyszerű művelet a síber rugót eléggé össze kell nyomni a beakasztáshoz, de ha Star gázbowdened van akkor passzolni fog előbb-utóbb.
Zsoel
A 21:13-kor írt hozzászólásomban sikerült elírnom egy lényeges dolgot, nem az S50 és 51 gázkarja állíthatatlan hanem csak a bowdenjük a Star-éval ellentétben. Ezt kérlek javítsd ha van időd, előre is köszönöm
És kicsit más témában kérném a segítésgedet. Egy TS 250 évjáratának meghatározához /1 tulajdonosként nem tudsz esetleg egy pontosabb forrást mint az MZ klub-os? http://www.mzclubhungary.com/index.php/mz-motorok/mz-tipusok?id=571
1974-75 között nem tudok dönteni. Az adattábla lekopott. 3585435 a vázszám.
|
Valószínűleg valamit én csináltam rosszul.
|
Lfox
Tök más a kettő, nem is hasonlítanak. A jó ég tudja, miért nem passzol nálad a bovden, lehet, hogy házilag készítették valamikor.
Vegyél egy új bovdendt, a gázbovden azon utángyártott cuccok közül való, amiket nagyjából eltaláltak méretileg, többé-kevésbé átalakítás nélkül használható.
|
starex
Igen én is néztem éppen,viszont nem értem akkor hogy miért rövid a bowden.
|
Viszont ahogy látom az 50 és 51-es bowdenek egyik vége kör alakú.
|
Lfox
A Star-Schwalbe gázbowden könnyen megkülönböztethető S50 és S51 gázbowdenektől. Előbbieknél a két bowden vég kiképzése megegyezik, ezzel ellentétben az újabb típusoké a más gázkar miatt az egyik végén hengeres. Az utóbbi motorok gázbowdenjén, ha jól emlékszem, nincs állítási lehetőség sem, csak az SR50-nél, de annak nagyon hosszú a gázbowdene egy Starra.
|
Zsoel
Valójában most látom csak hogy a motornak mennyi apró hiányossága van. A gázbowdennek ami rajta van,úgy tűnik hogy nem jó a mérete,vagy én néztem el valamit nagyon. Próbaképpen befűztem a bowdent a csúszkába és a támasztékba(sikerült bereszelni a helyére) és utána szereltem volna fel a súbert és a duggattyút,de rövidnek bizonyult a bowden,teljesen hosszre állítva is.Valamikor régen 50-es vagy 51-es Simson gázcső és gázház volt rászerelve és elképzelhető hogy a bowden sem Starhoz való. Egyébként van különbség a méretük között? A gázcsövet rápróbálva feltünt hogy mennyire " lóg" a kormányon és elég furának tűnik,bár teljesen összszerelve még nem láttam.
|
Ormossy
Ilyen kicsi motor esetében nem kell állítani az előgyújtási szögön, de a szuperbenzin használata csak pénzpocsékolás, mert jobban menni sem fog tőle.
|
Kis segítséget kérek.
Ha 100-as benzint tankolok a Staromba, akkor az előgyújtáson kell állítani? Ha igen mi legyen az érték?
Köszönettel,
|
Lfox
A lánckerékanya biztosítólemezének a füle, de egyébként igen.
Az alsó, lehajtott kis fülecske a lánckerékagy könnyítésébe ül bele (ezt érdemes hegyes tüskével egy kicsit még beljebb kocogtatni, miután az ember meghúzta az anyát, mivel a trehány gyártás miatt eléggé a kikönnyítés szélére kerül), valamelyik oldalsó részét ráhajtod az anya egyik lapjára, a felálló kis fülecske pedig a kilométeróra csigáját meneszti.
|
FPJ
Ez nagyon szomorú hír, fogadd együttérzésemet. Gondolom, jól megalapozták a karácsonyi hangulatodat azzal, hogy ilyen csodálatos "ajándékot" tettek a fa alá...
A magam részéről azt is nagyon sajnálom, hogy ilyen rövidre sikeredett a simsonos pályafutásod, hiszen nagyon fogyogatnak már a Starok az utakról, de teljes mértékben megértem a döntésedet. Ilyenkor egy hobbimotornál magasabb rendű szempontok játszanak szerepet elsősorban, és ha az embernek mérlegelnie kell, mit engedhet meg magának, sajnos időnként fájdalmas elhatározások meghozatalára kényszerül. Kívánom, hogy sikerüljön megvenni a teherautót és megtalálni a számításaidat az új munkaterületen. Aztán ki tudja, lehet, hogy egy idő múlva majd lesz rá anyagi lehetőséged, hogy újra beszerezz egy Start. Köszönjük, hogy itt voltál, sok sikert!
|
FPJ
Ha el is adod a Starodat szerintem ezért nem kövez meg senki. Az árán ugyan nem lehet venni épkézláb kisteheratót, max kiegészítésnek elég ezért egyetértek veled, hogy a kettő jármű nem üti ki egymást, de akárhogy is lesz remélem sikerrel veszed majd az új akadályt. Úgyhogy előre is sok sikert!
Üdv: Jani
|
Kellemes Ünnepeket kívánok én is mindenkinek!
Zsoel
A kilóméteróra meghajtásról szeretnék kérdezni. A lemezfület a fogaskerék anya biztosító lemezének kiálló része hajtja meg? Sajnos az enyémben már nem találtam meg,igaz a kilóméteróra sem volt bekötve rajta.
|
[6224-6205] [6204-6185] [6184-6165] [6164-6145] [6144-6125] [6124-6105] [6104-6085] [6084-6065] [6064-6045] [6044-6025] [6024-6005] [6004-5985] [5984-5965] [5964-5945] [5944-5925] [5924-5905] [5904-5885] [5884-5865] [5864-5845] [5844-5825] [5824-5805] [5804-5785] [5784-5765] [5764-5745] [5744-5725] [5724-5705] [5704-5685] [5684-5665] [5664-5645] [5644-5625] [5624-5605] [5604-5585] [5584-5565] [5564-5545] [5544-5525] [5524-5505] [5504-5485] [5484-5465] [5464-5445] [5444-5425] [5424-5405] [5404-5385] [5384-5365] [5364-5345] [5344-5325] [5324-5305] [5304-5285] [5284-5265] [Korábbi]
| |