Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[6224-6205] [6204-6185] [6184-6165] [6164-6145] [6144-6125] [6124-6105] [6104-6085] [6084-6065] [6064-6045] [6044-6025] [6024-6005] [6004-5985] [5984-5965] [5964-5945] [5944-5925] [5924-5905] [5904-5885] [5884-5865] [5864-5845] [5844-5825] [5824-5805] [5804-5785] [5784-5765] [5764-5745] [5744-5725] [5724-5705] [5704-5685] [5684-5665] [5664-5645] [5644-5625] [5624-5605] [5604-5585] [5584-5565] [5564-5545] [5544-5525] [5524-5505] [5504-5485] [5484-5465] [5464-5445] [5444-5425] [5424-5405] [5404-5385] [5384-5365] [5364-5345] [5344-5325] [5324-5305] [5304-5285] [5284-5265] [Korábbi]

2019.11.25. 22:14 Idézet

Lfox

Igazán nincs mit.

Felületi szépséghibákat, rozsdapöttyös, oxidálódott, kifakult krómot különféle krómtisztító krémekkel, pasztákkal lehet kezelni, például:

Ezek használati módja a dobozon, tubuson rajta van, de általában mogyorónyi mennyiséget szét kell kenni jó kéttenyérnyi felületen, tiszta, puha ronggyal bedörzsölni, pár percig hatni hagyni, majd egy másik tiszta rongydarabbal fényesre törölgetni.

Nagyobb rozsdafoltok esetén először gépi drótkefével kezeljük meg finoman a felületet, hogy a pergő részek leváljanak, és csak utána használjunk pasztát.

Ha azoban a krómbevonat sérülése komolyabb, a rozsdásodás mértéke súlyosabb (foszlányosan felváló krómréteg, kráteresen, rücskösen elrohadt alapfém), akkor már csak az alkatrész újrakrómozása vagy cseréje jöhet szóba.


2019.11.25. 18:38 Idézet

Zsoel

 

Nagyon szépen köszönöm a részletes magyarázatot és segítséget. Azért megkönnyebültem hogy nem csónakmotor karburátor van a motoron...:) A krómozott alkatrészek,kipufogó,csomagtartó tisztítására rozsdátlanítására van valamilyen jó módszer?


2019.11.25. 09:43 Idézet

Lfox

Szia!

Létezik BVF 16N1-2 típusú porlasztó, de csónakmotorokhoz. Simson kismotorkerékpárokra gyárilag nem szerelték, legalábbis szériában biztosan nem. Inkább valami utólagos rámókolás. A főfúvóka, a tűállás meg a keverékcsavar beállítása túl "kövér" egy Starnak, agyonetetné benzinnel, de egyébként a többi paramétere ugyanaz. 50-es főfúvókával használható lenne.

A korai (16N1-1--16N1-6) típusoknál kiálló, nagy hengeres fejű benzin-levegő keverékállító csavar van, a későbbiekben rejtett, hernyócsavar jellegű, de rugó mindegyiken van, az elmozdulás elleni biztosítás végett, csak a hernyócsavaron kisebb átmérőjű, és a kúpos részt fogja körbe, nem a menetet. A beállítása jellemzően 1...1,5 fordulat ütközésig becsavarttól kifelé, de ezt mindig az adott motorhoz kell hozzáállítani, mert nagyon eltérő is lehet, főleg a mai vacak utángyártott alkatrészek (úszó, tűszelep, fúvókák, állítócsavarok) világában.

A gyártás legelején NKJ, később (1966-tól) BVF porlasztókkal szerelték a Start. '66-tól '68-ig az SR4-II 16N1-1 porlasztót kapott, 1968-tól az SR4-2/1 továbbfejlesztett változat pedig 16N1-6-ot. A légszűrőház megváltoztatása és a henger, kipufogó áttervezése miatt 62 helyett 50-es főfúvókát kapott, de alapvetően nincs nagy eltérés a két típus között.

Egy elfogadható állapotú, forgalomban használható Star ma kb. 100 ezer forintnál kezdődik, de a szakszerűen felújított vagy pláne szép eredeti állapotban megmaradt darabokért két-háromszoros árat is elkérnek. Megy föl a Simsonok értéke.

A felsorolt gázmarkolat-alkatrészek kompatibilisek Star és Schwalbe között, viszont az a markolatgumi sosem volt Simsonon, ez TS MZ-éké. A Staré ilyen mintázatú:

Én nem venném meg ezt így, ronda erre a motorra. Vegyél inkább üres markolatcsövet, és hozzá ilyen gumit, az elegánsabb.

A kis csavar, amelyről beszélsz, a markolatcső könnyenjárását hivatott szabályozni. Rugó nincs alatta, fölötte van egy  omega formájú rugóacélcsík, ezt nyomod neki a csavar betekerésével a markolatcsőnek. Aki szereti, megfeszítheti úgy, hogy a markolat akkor is stabilan a helyén maradjon, ha elengedik. De mivel a csúszkás megoldás miatt a Star markolata amúgy is jóval nehezebben jár, mint a későbbi modelleké, szerintem ez a csavar teljesen fölösleges. Akár ki is hagyhatod, a gázmarkolat működését nem befolyásolja. Én is mindig kitekerem ütközésig. Különben így néz ki:

Olyan, mint az S51-é, csak jóval rövidebb.
Egyébként összeszerelt állapotban persze, hogy nem jön ki, ott van a végén a ráperemezett acéllemez. Csak leszerelt markolatcső mellett lehet levenni, befelé tekerve és a házból kibújtatva.

A markolatot ha egyszer alaposan bezsírozva összeszereled, évekig nem kell hozzányúlni, hacsak a gázbovden el nem szakad. (Eredeti bovdennél nem jellemző, általában ez meg a szívatóé marad meg legtovább a járművön mint eredeti bovden, 50 éves motorokon is.) Valószínű, hogy a bovdentámaszt, de még inkább a csúszkát, illetve ennek hornyát a kormánycsőben reszelgetni kell, hogy lazán csússzon, de alapvetően nem nehéz összerakni. A porlasztóból a tolattyút ki kell szerelni, és kivenni a bovdent. A kormányburkolatot le kell szedni, a fékkarkonzolt meg kell lazítani, hogy a támaszt be lehessen bújtatni, aztán visszahúzni, hogy a csúszkát is be lehessen fűzni. Ne sajnáld a zsírt, jusson mindenhová bőven, és a bovdent is kend meg.

A fékkar tartója nem hiszem, hogy annyira ki lenne kopva, inkább az alumínium kar csapágyfurata szokott oválisra kopni, habár tapasztalatom szerint a legtöbben idegenkednek az első fék használatától. Inkább a kuplungkar kopik szét ilyen módon. A fék működésében biztosan nem okoz problémát.

Ebből a fékkarkonzolból is létezik utángyártott, de nem mindegyik fajtából, mert többször is módosítottak az öntőformán a gyártási idő alatt. Nem tudom, a tiéden milyen van, de amit általában kapni lehet, azon már rajta van az a sarkos felöntés, amelyet a Schwalbék esetében (tipizálás!) kifúrtak az M8-as tükörszár rögzítése végett. Igaz, láttam már olyat is, a régebbi fajtát, amelyiken nincs, de hát a fene tudja, éppen mi kapható ténylegesen egy webáruházban és mi nem. Jártam már úgy, hogy lazán megrendeltem valamit, aztán kiderült, hogy majd' egy éve nincs is nekik olyan, és beszerezni se tudják, csak elfelejtették módosítani az oldalt... De ha Magyarországon nem is, Németországban tényleg majdnem minden van, és ma már nem nagy kunszt külföldi webáruházból rendelni.


2019.11.25. 08:23 Idézet

FPJ

Szia! Írtam neked, majd megoldjuk ezt a képfeltöltést. :)


2019.11.24. 22:31 Idézet

A gázházat nem szeretném újra cserélni még az eredeti van rajta,viszont a vilás rész ahová a fékkar illeszkedij kicsit már megvan kopva,tágulva.Nem tudom hogy ez okozhat-e problémát majd a fékkar működésénél,vagy nincs jelentősége? Nem tudom rápróbálni mert nincs meg a fékkar.


2019.11.24. 22:12 Idézet

Köszi a segítséget mégegyszer,mostmár legalább elkezdhetem az alkatrész beszerzést. Egyébként mik a tapasztalatok a Stár gázberendezéssel kapcsolatban,mennyire gyakran kell zsírozni tisztítani hogy megbízhatóan működjön és mire érdemes odafigyelni? Azon is gondolkodtam hogy 51-es Simson gázházat,gázcsövet teszek rá de az mégsem az igazi.


2019.11.24. 18:28 Idézet

Lfox

Ezek az alkatrészek ugyanazok a két motoron, nyugodtan megveheted. Az a csavar valószínüleg a gázkar lötyögését akadályozza meg. Talán rugós lemez van a végén, de nincs előttem a szóban forgó alkatrész, lehet rosszul írtam. Működni enélkül is fog szerintem. A 16N1-5 porlasztó Schwalbéhez való. A benzincsonkon kívül elvileg a fúvókázása tér el, a járatok megegyeznek.


2019.11.24. 18:17 Idézet

Ha jól látom akkor valamilyen biztosítórugónak kellene lennie a csavar alatt összszerelt állapotban,de ilyet sajnos nem igazán találok sehol másrészt a csavart sem biztos hogy kitudom venni.


2019.11.24. 17:16 Idézet

A gázházat leszerelve és megtisztítása után,van egy kis csavar a ház aljában.Ezt a csavart nem tudom kivenni annyira "be van állva"  és félek hogy sérül az alu ház is ha erőltetem. Összeszerelhető működőképesre a gáz berendezés ebben az állapotban hogy a csavar bent marad?


2019.11.24. 16:44 Idézet

Jobban megnéztem a karburátort és nem kettes hanem ötös van a 16N1 után de nagyon rosszul kivehető. A motor 1975 évjáratú az adattábla szerint,viszont úgy tudom hogy a komplett blokk cserélve volt már benne.


2019.11.24. 15:47 Idézet

starex

 

Köszönöm szépen a választ!

Konkrétan ezekre az alkatrészekre lennék kíváncsi amik Schwabe-hoz vannak csak feltüntetve.Az oldalon Star alkatrészek is vannak,viszont ott már nem szerepelnek sem a gáz sem a csuszkák. Az áruk viszont nagyon kedvező ezért szeretnék innen rendelni még ha utángyártott alkatrészek is. Megköszönném ha ránéznétek.

 

http://webmotors.hu/simson-schwalbe-alkatreszek?infinite_page=4

http://webmotors.hu/gaz-csuszka-haz-2000000015637

http://webmotors.hu/gazcsogumi-2000000019741

 


2019.11.24. 13:31 Idézet

Lfox

Üdv a Starosok között! Én 16N1-2 karbival még nem találkoztam, talán Zsoel tud neked érdemben válaszolni amint benéz. Papíron 16N1-6 a porlasztója a Starnak (sr 4-2/1), de ez csak kb 1970-től van így. Előtte más típusmegjelöléssel (sr 4-2) a porlasztó is eltérhetett. Hányas évjáratú géped van? A hernyócsavaros pótlevegőcsavar kb 1975-től alkalmazott megoldás a Bvf porlasztókon, előtte mindegyik az akár kézzel is állítható fajta volt. Olyannak is kell hogy legyen a webáruházak kínálatában. Az alapbeállítása ezeknek a csavaroknak kifelé 1,5 fordulat. Innen elindulva lehet finomítani. Egy működőképes Star külcsíntől függően 150-200 ezer Ft lehet szerintem. Vagy inkább kicsivel felette. Az országrész is számít. A Swalbe gázkaralkatrészeit nyugodtan megveheted a motorodhoz, bár az utángyártott holmik, főleg ha a Távol-keleten készültek nem biztos, hogy tökéletesen passzolnak majd. Még úgy is tűnhet, hogy A Schwalbe alkatrész mégsem passzol a Star-hoz. Inkább jó állapotú bontottat ajánlanék.

FPJ

Írtam egy e-mail-t.


2019.11.23. 23:41 Idézet

Még egy fontos kérdést szeretnék feltenni.Erről az oldalról szeretnék majd alaktrészeket vásárolni   http://webmotors.hu/simson-schwalbe-alkatreszek?infinite_page=4    és az lenne a kérdésem hogy a schwalbe és a stár gázcsöve,gázcsúszkája, ellentámasza teljesen megegyezik a Stáréval?


2019.11.23. 21:48 Idézet

Én írtam a lenti bejegyzést,de ez a regisztrált nick nevem. Ilyen karbi van a motoromon amiről lent kérdeztem:    https://www.simsonforum.net/viewtopic.php?t=65593


2019.11.23. 20:57 Idézet
Csaba

Sziasztok!

Én mostanában kezdenék bele a Stárom felújításába,de legalábbis forgalomba helyezhető állapotba hozásába. Motorikusan szerencsére elvileg nincs igazán baja,bár a karburátorra biztosan ráfér egy takarítás,felújítás. Ma találtam rá erre az oldalra illetve fórumra,és elég sok kérdés vetődött fel bennem,amiből párat fel is tennék most a hozzáértőknek.

A karburátor típusa 16N1-2 és az érdekelne hogy mi a különbség a 16N1  és a 16N1-2 típusok közt?  Álítócsavarokat csak 16N1 típushoz találtam eddig de a levegő állító csavar pl.alapból más kivitelű ezekhez. Az egyémben az is rugós mint az alapjárat állító csavar, a kapható 16N1-eseknél pedig hernyócsavar kivitelű.

A levegő állítócsavaron elvileg hány fordulatot kell kifelé tekerni a teljesen behajtott állapothoz képest?

Egy közepes vagy viszonylag jó állapotban lévő Simson Stárnak ma mennyi kb. a reális ára?

Mivel a motort én szinte egyáltalán nem használtam (hagyaték) ezért alig van tapasztalatom vele kapcsolatban. Előre is köszönöm a segítséget és a válaszokat!


2019.11.22. 21:19 Idézet

Szevasztok !

Sajna minden próbálkozásom kútba esett ezzel a fotó feltöltéssel kapcsolatban.....

Nem sikerül.....

Ha esetleg valakit  érdekelne a motorom kinézete ,jobb híján megadom az "imél" címem,amire ha  kapok egy reagálást,privátban tudok sok-sok képet küldeni.

Sajna jobb ötletem momentán nincs.....

Tehát: jfpapp71@gmail.com

Na ez lennék én....:)

Üdv.


2019.11.17. 13:30 Idézet

FPJ

Szia!

Az abroncsokat mindenképpen ajánlott 5-6 év után kicserélni, akkor is, ha a mintázatuk alig kopott meg, mert az idő elteltével szerkezetileg megváltoznak (elöregednek, megkeményednek), és emiatt a tapadásuk nagyon leromlik. Ez különösen kényes szempont egy kis kétkerekűnél, ahol a jármű összes kapcsolata az úttesttel két gyermektenyérnyi felületre szorítkozik. Két, a Starra eredetileg szerelt Pneumant guminak megfelelő mintázatú Heidanau K30 abroncs 15-16 ezerbe kerül, ennyit szerintem megér az ember közúti biztonsága...

Tükörlapot bármelyik üveges tud neked vágni, de ha erre a fajta tükörre gondolsz, azt készen is lehet kapni, sőt, teljes visszapillantó-tükröt is.

 

Sajnos elég szutyok egy oldal ez, a képfeltöltés kissé nehézkes, de azért megoldható. A fényképet fel kell tölteni egy tetszés szerinti internetes tárhelyre (pl. kepkuldes.com), a címét a vágólapra másolni, majd fent, a fejlécben a vastag B alatti Kép ikonra kattintani, a képcímet beilleszteni, a szélességet 300-ra állítani (különben szétcsúsztatja az oldalt), és leokézni. Bonyolultnak tűnik elsőre, de nem annyira az.


2019.11.16. 20:12 Idézet

Üdv !

 

Nos,ide nem lehet képet feltenni sajnos.....:(

Legalább is én nem tudok.....


2019.11.15. 23:37 Idézet

Szevasztok Urak !

Ma délelőtt vissza került a kitisztított légszűrőház,betétestől,új tömítésestől egyetemben.Úgy látom,bár nem kopottak a gumik,de elég keményedettek.Újat csak tavasszal fogok venni.Ezen kívül lefotóztam a masinát,s holnap megpróbálom a képeket is feltenni ide.Sajnos kevés a szabadidőm,ezért nagyon lassan lépkedek előre,de nem baj.

Azt azért kérdezném,hogy a visszapillantó tükörbe mi módon vágathatnék tükörlapot???

Hol foglalkoznak ilyennel?Ez ugye azért elég spéci forma...

Köszi !


2019.11.09. 18:43 Idézet

Szevasz Zsoel!

Természetesen meg fogom próbálni ezt a fotós témát is mielőbb,nem baj,ha még nem az igazi a verda.Tegnap összeállítottam az elejét,és be is indítottam megint a gépet.2. rúgásra indult !!!!! Bár azt hiszem,kicsit alacsonyabb az alapjárat a kelleténél,de ez a legkevesebb.Sajna a világítás megnézését megint elfelejtettem,mentségemre szolgáljon,hogy éjszakai műszakban melóztam,s ilyenkor még azt is elfeledem,hogy miként hívnak....A kuplung sztori szintén....

 

Üdv:

 


[6224-6205] [6204-6185] [6184-6165] [6164-6145] [6144-6125] [6124-6105] [6104-6085] [6084-6065] [6064-6045] [6044-6025] [6024-6005] [6004-5985] [5984-5965] [5964-5945] [5944-5925] [5924-5905] [5904-5885] [5884-5865] [5864-5845] [5844-5825] [5824-5805] [5804-5785] [5784-5765] [5764-5745] [5744-5725] [5724-5705] [5704-5685] [5684-5665] [5664-5645] [5644-5625] [5624-5605] [5604-5585] [5584-5565] [5564-5545] [5544-5525] [5524-5505] [5504-5485] [5484-5465] [5464-5445] [5444-5425] [5424-5405] [5404-5385] [5384-5365] [5364-5345] [5344-5325] [5324-5305] [5304-5285] [5284-5265] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?