|
[6224-6205] [6204-6185] [6184-6165] [6164-6145] [6144-6125] [6124-6105] [6104-6085] [6084-6065] [6064-6045] [6044-6025] [6024-6005] [6004-5985] [5984-5965] [5964-5945] [5944-5925] [5924-5905] [5904-5885] [5884-5865] [5864-5845] [5844-5825] [5824-5805] [5804-5785] [5784-5765] [5764-5745] [5744-5725] [5724-5705] [5704-5685] [5684-5665] [5664-5645] [5644-5625] [5624-5605] [5604-5585] [5584-5565] [5564-5545] [5544-5525] [5524-5505] [5504-5485] [5484-5465] [5464-5445] [5444-5425] [5424-5405] [5404-5385] [5384-5365] [5364-5345] [5344-5325] [5324-5305] [5304-5285] [5284-5265] [Korábbi]
jozef71
Szia!
Örülök a sikernek.
A Starnak sajnos nincs mai értelemben vett színkódja, leginkább talán a RAL 3003 rubinvörös hasonlít rá, de az a legjobb, ha az épen maradt részek alapján (váztábla alatt, váznyakcsövön, a hátsó lámpa alatt) kevertet az ember festéket.
Ha elkészült, dobhatnál róla egy fotót is.
|
Szevasztok Uraim!
Először is köszönöm a segítő hozzászólásaitokat.:)
Na ma végre sikerült a sárvédő horpadást megoldanom.Enyhén melegítettem a gázlámpámmal,majd a 2 kalapácsos,illetve 1 kalapács,és ellentartásos módszerrel egész elfogadható lett a dolog.Ezt követően lecsiszoltam,belűl lealapoztam a lemezt.Kívül még némi gittelés kell neki,aztán lealapozom.Aztán később kevertetnem kell ilyen piros színt.Bár a motor matt,nem tudom milyen színkódja lehet,akármivel meg csak nem fújom le...
Egyébként ez a sérülés inkább 1 éles behatás következménye lehetett,nem az a nagy felületű horpadás.Olyan,mintha egy nagy hidegvágóval belevernél egy lemezbe.Ezért tört el a teleszkóp hüvelye is miszlikre.
Ha kész leszek a sárvédővel /leszámítva a piros színt/ vissza megy a kerék,,új teleszkópok,stb.Aztán szeretnék itt az udvarban gurulni vele egy kicsit.
Ezt követően a hátsó kerék/ lánc következik a szemrevételezésben.Jó állapotú a láncvédő műanyag ,remélem nem törik el majd levételkor.
Köszi:Józsi
|
FPJ
Szia!
Melegen jobban alakulna a sárvédő, az biztos, de hő hatására a vaslemez anyagszerkezete olyan változásokat szenved el, amelyek a mechanikai alakítással együtt nagyon megnövelnék a korrózió iránti hajlamot. Magyarul erősen rohadásnak indulna ott az anyag, ha utána nem kapna kielégítő felületkezelést.
Nem tudom, pontosan milyen jellegű az a horpadás (a nagy, enyhe homorulatot könnyebb kisimítani, mint a kis méretű, éles, kontúros benyomódást, amely többnyire hirtelen rövid, de nagy erőhatásra következik be), de látatlanban is azt gondolom, jobban jársz vele, ha kiszereled a helyéről a sárvédőt, és puha alátéten (pl. fenyődeszka, vastag, tömör gumilemez) próbálod kiegyengetni, mint hogyha a helyén melegíted. A fényezés nem fog szükségszerűen lepattanni, még ha sérült is. De a legjobb az, ha hozzáértő karosszérialakatos kezébe adod, nekik, ahogy Jani is írta, vannak megfelelő egyengetőidomaik.
A kürt nem működik akkumulátor nélkül, és nem is lehet megoldani a Star eredeti alaplapjával, hogy működjön.
|
Zsoel
Helló! Van tapasztalatod a boltokban kapható műanyag km spirál meghajtókról? Én be akartam építeni egyet egy turbós fedélbe, de nem fért be a tengely a helyére. Valamivel vastagabb a gyárinál. Vagy csak S50 deknihez való lenne?
|
Szevasz Józsi!
Ha a melegen egyengetésnél vörösizzásig szeretnéd felhevíteni a lemezt az talán nem jó ötlet. Úgy már könnyen nyúlik is. Bár gázégővel nem valószínű, hogy izzani fog a lemez, de szerintem mindenképpen felesleges. Belülről kellene ütni kifelé, vagy éppen kívülről befelé a sárvédőt? A lakatosoknak vannak különféle alakú idomaik az egyengetésekhez, pusztán kalapálással nem biztos, hogy sikerrel jársz. Megfelelő vasdarabbal ellent kell tartani a sérült felület túloldalán. Ha nincs más kettő kalapáccsal is megoldható lenne, persze kéne valaki, aki közben tartja a sárvédőt ha nincs fent a helyén. Ha eddig is így próbáltad akkor bocsánat, de eddig nem derültek ki a művelet pontos körülményei, csak ezért írtam le szerintem hogyen lehetne megoldani.
Ha nincs akku a Starban akkor nem világít az üres visszajelző lámpája, a parklámpa izzója és nem szól rajta a kürt.
|
Szevasztok!
Összegeztem a motoromhoz eddíg vásárolt alkatrészeket.
Tehát:-2 db felújított első teleszkóp,karburátor javító szett komplett úszó nélkül,gázbowden,gumitölcsér a karbi,és a légszűrő közé.Hátsó lámpa búra,gumitömítéssel.Kilométer óra spirál.(bár ezt egyenlőre potyára vettem,mert hiányos a kihajtás a blokk felöli oldalon) Gumitömítés a légszűrőház oldalai közé.Lendkerék lehúzó szerszám.(bár most még nem kell leszedni,de nem baj ha van)-2 db kormány markolat gumi /jobb+bal/.Váltókar gumi.2 db lábtartó gumi.Berúgókar gumival.1 pár tank matrica /Star/.Blokk tömítés garnitúra,bár még most nem kell.Benzincső+szűrő,és benzincsap.Karburátor talp tömítés.Ennyi! + ingyen kaptam eredeti tüktöt,tükörlap nélkül.Remélem lehet ebbe vágatni tükör lapot valahol...
Legközelebb az ülés zárját szeretném cserélni,de szerintem egy hasonló szekrényzár 1000 forint körüli összegből megteszi,mert közel 4000 forintért láttam eredetit.Az egyszerűen nem ér annyit.Azt majd a menetpróba kiadja mi kell még....
Azt szeretném viszont kérdezni Tőletek,hogy az akku hiánya miatt milyen "funkciók" nem érhetőek el a motoron????Ja,és úgy,hogy index lámpa nincs a motoron.
Köszi!
|
Szevasz Zsoel!
Igaz amit írsz teljesen.Nem is panaszkodom a költségek végett,hisz én is látom,hogy amelyik motort 130-150 ezer közt hirdetnek az sem makulátlan.Nos , én sem restaurálási szintet akarok megütni,csak egy jól működő,és vállalható külsővel bíró gép a vágyam.
Egyébként megjöttek a teleszkópok.Szépek,hibátlanok,és jó a rugójuk is.Sajna a horpadást kiütni a sárvédőből nem igazán sikerült hidegen.Szerinted gázlámpás melegítéssel próbálkozzak,vagy sem?A fényezése ezen részen súlyosan sérült,de arra gondoltam,hogy melegítve a lemez hajlékonyabb,kalapálhatóbb lenne.
Amúgy ,ha a sárvédőt ki tudnám ütni,és bekerülnek a teleszkópok,elvileg próba menetet is megejthetek.A világítást még nem próbáltam,annyit tudok,hogy a helyzetjelző a kormány tetején nincs vezetékezve.Elöl hátul új izzókat tettem,féklámpába is,a kürt nem tudom működik e akku nélkül.
Köszi.
|
FPJ
"ezzel a költséggel már 37 000 forintnál járok alkatrész vásárlással"
Az kutya füle manapság, és ami azt illeti, 75 ezer forintért ma már jellemzően egy jobb használt biciklit se lehet venni, nemhogy normális Simsont. Ha 110 ezer forintból sikerült úgy kipofoznod, hogy megbízhatóan üzemel, és még elfogadhatóan is néz ki, akkor igazán összeteheted a kezed a szerencsédet illetően.
|
Szevasztok Úraim !
Nos tegnap rendeltem a paripához egy pár első teleszkópot.Elvileg fel vannak újítva,bár nem tudom a festésen kívül mi lett rajtuk felújítva.Mindegy is postával együtt kell fizetnem majd 12 ezer pénzt. Szerencsém,hogy a blokk üzemel,mert ezzel a költséggel már 37 000 forintnál járok alkatrész vásárlással pedig csak 75 000-ért vettem a gépet.
No sebaj,tudtam én,hogy költséges hobbiba vágom a fejszémet,de nem sajnálom a motorra fordított összeget,mivel ez a gép akkor is egy 47 éves veterán,ami megélt ennyi időt már eddig is.....Nem tudom a mai kínai,vagy akár japó,vagy olasz robogók hol lesznek 40-50 év múlva,de feltételezném,hogy fasorban sem......
És ez a veterán " fíling" meg nem kifejezhető pénzügyileg.Persze lehet sokan ezért hülyének néznek,mert 80-100 körül vehetsz működő robogót bármilyet,de az az érzés,hogy leszállsz a motorról,és visszanézel rá,mert szereted azt a gépet ennél a masinánál van,azoknál meg nuku......
Nos ennyi egyenlőre.
Köszi : J
|
Igen itt vagyok, de csak félig, mert közben készül a vacsora:)
Akkor a közbetét kipipálva. Bár úgy emlékszem, hogy több mint 1 cm széles. Talánn van 3 cm is.
A tank anyaga vastag, vagy csak erősre sikerült ezzel a formával. Belülről lehetne kinyomni ha hozzáférsz egy megfelelő hajlított vassal. Ebben a kicsi tanknyílás nem áll túlzottan a segítségére senkinek.
A polírozás nálam is aktuális, új kuplung fedelet kap a gép, azt kell majd előtte szintrehozni. Én simára csiszolom fémgyapottal, úgy majd szépen fényesíti a polírkorong.
A polírozáshoz jó munkát előre is!
|
Szeva Starex !
Nagyon jó,hogy Te is pont most vagy itt a fórumon .:)
Nos olvasva a hozzászólásod,megemlíthetem,hogy természetesen az az ominózus közbetét nekem is megvan a karbi/blokk közt.Ez ugye egy kb.1 centi szélességű alu öntvény darab..
Na én ezen darab,s a karbi közé tettem a rózsaszín vastag tömítést,s valóban óvatosan húztam a 2 anyát felváltva,nehogy valami vetemedés essék meg.
Volt / van egy horpadás a tankon is,s bár kihúzó szerszámmal próbálkoztam,mint egyik jégvert autómnál,de nem sikerült,tehát ez ilyen marad...:)
Fékek,gumik,küllők elfogadhatóak,bár a küllőket csiszolni,és ezüstre fújni kell majd.
Illetve van egy csodaszerem,Aluchrome paszta Lengyelországból.Csak próbaképpenn próbáltam a jobbos deknin,pasztával megkenve egy fúróba rakott políírozó szivaccsal nemkicsit fényesedett a darab.0-10-es skálán 12-re értékelném.....
Remélem a váz polírozása is hasonló eredménnyel jár majd....
Köszi..
|
Szerintem az a fájl már törlődött, mert én sem látom.
Próbakör, én szerintem fokozatosan. Udvarban körözés, utca oda-vissza, település határ(nem nagy település esetén). Az utcában azért kiderülnek a hibák ha vannak. Fék, kerék, kormány. Ha valami nem jó akkor vissza és javítás. Ha nincs gond a géppel akkor extra hiba nem lehet.
|
Szevasztok !
Még azt elfeledtem írni,hogy bár a motort már indítottam,de csak üresben 1 helyben.
Még fel nem ültam rá,s nem néztem,vannak e sebességek is rajta.Álló helyzetben jónak tűnt,de az ugye pont a semmivel azonos.Van valami extra amire figyelnem kell majd a próbakőr alkalmával????
A bovdent megolajoztam,a kar mentén,de ez úgy a semmivel egyenletes....
Esetleg van valaki Fejér megyéből Star tulaj?????
Köszi
|
FPJ
Szerintem nem gond a megszólítás, a lényeg, hogy tudom nekem szól, meg ne a válasz gombra kattintsunk
Ha jó állapotú a festés akkor fölösleges a teljes fényezés, de ha ennyire megsérült a sárvédőd, hogy a rugóstag porvédője széttört akkor azt biztos, hogy mindenképp le kell festened. Legjobb színkód a rajtalevő piros vagy bordó szín. Az után ki tudják keverni festékboltokban a színét. A színek árnyalata úgy is kb festékszállítmányonként változott.
A porlasztód ezek szerint biztosan rendben lesz. A blokk és a porlasztó között a turbóléghűtéses blokkoknál van még egy alumínium közdarab pont a túlmelegedés elkerülése miatt, de ha megfejeled egy plusz darabbal rosszat nem teszel vele. Arra kell figyelni, hogy az anyákat óvatosan húzd meg, ha vastag puha anyag van a porlasztó előtt akkor azért könnyebben görbül a talpa mint szokott. A gyújtás akkor jó, ha könnyen indul a motor amikor már használatban lesz. Nálam ez egy rúgást jelent. A hőmérséklet függvényében kell használni a szívatót. Nyáron nem, de normális ősszel már kell neki. Ma délután ha mentem volna egy kört a Star-ral szívató nélkül simán indíthattam volna. Melegen kell egy kis gázt is húzni.
A képfeltöltést szerencsére meg lehet oldani okos eszközök nélkül. Úgy nézem amikor ez az oldal indult még csak elvétve akadtak ilyen ketyerék a feltöltés viszont már akkor is működött. Ugyanúgy megy most is, egy akármilyen digitális készülék kell hozzá meg egy képfeltöltéses weboldal. Ha ezek megvannak itt az oldalon kell beállítani a megfelelő helyen a szükséges méretet és megadni a helyet, ahová fel lett töltve maga a kép aztán mehet a hozzászólással együtt. Ha megpróbálkozál vele leírom pontosabban a tudnivalókat.
Üdv: starex
|
Szevasztok !
Elvileg megtekinthető lenne egy Simson Star kezelési útmutató is,de nekem nem nyitja meg valami 404-es hiba okán....
Erről tudtok valami okosságot?????
Köszi.
|
Köszi Starex!
Nos 16 N1/1 ,nos ez a klarbi van fenn a gépemen....:)
Az úszót leszámítva minden cserélve lett rajta,még az úszó tengely is.A karburátor ,és blokk közé marha vastag rózsaszín tömítést vettem,nehogy áthevüllyön a rendszer.
A gyújtástól kissé ..../nagyon/ ....félek ,de most jól műxik.
Sajna nem tudom,hogy kell képet feltölteni ,bár csak fényképezőnk van,okos telefon nuku.....
Utálom ezeket a szarokat.....
|
Szevasz !
Bocsánat a megszólításért,de én ezt szeretem.
Nos,jól látod,tényleg világos szürke a felső része a lengéscsillapítónak,s fekete az alsó rész.Na nálam ez az ominózus felső rész jobb oldalon szarrá van törve,annyira,hogy a maradékot lecsipkedtem csípő fogóval.Rugózik a teló,de azért nem hagynék fenn ilyen csúfos állapotút....Holnap kiveszem az első kereket,és visszaütöm a sárvédő sérülését....
Persze utána rozsdamarás,csiszolás,+ gittelés lesz,viszont a piros színkódját nem tudom....
Nem szeretném a motort átfényezni,inkább felpolíroznám a festését./ehhez meg vannak az eszközeim/ Némi csiszolás+ gitt,azt majd meglátom.Ma megfúrtam a tanksapka szellőzőt 2 mm-es fúróval.Remélem így már tud szusszanni szegényke...
Teleszkópot láttam a jófogáson,bár marha messze van......
Köszi...
|
FPJ
A porlasztó típusszámnak a számsorod rövid. Ennyi szokott az öntvényen szerepelni, de ezután ütnek még egy vagy két számot. Staroknál általában 6-ost. Itt van egy jó táblázat, az első két sor vonatkozik a Starokra.
https://sites.google.com/site/simsonner/karburator-tudnivalok
A 16N1-1 a korai darabokra való. Nekem van olyan porlasztóm, amiben nincs egyetlen beütött szám sem, úgy gondolom, hogy amikor az készült nem volt még másik típus csak egy, ezért nem kapott egyest a végére, aztán később lett az elnevezése 16N1-1. Nekem egyébként annyi volt a bajom a porlasztókkal, hogy egyiket szétberhelték, a másikat elhasználták(elkopott), a harmadik aztán jó lett. A rugóstagok burkolata egyforma, igazából akkor kell csak a többit is kicserélni, ha más színűt teszel rá, mint amilyen volt. 72-es Staron ha nem tévedek világos színű a felső porvédő. Amelyiken fekete felül is a porvédő azt a gyártás végén használták. Staroknál az első rugóstag porvédője nem szokott eltörni, mert viszonylag védett helyen van, nem úgy mint a hátsó. Az ha sérül elrejtik a sárvédő alá. Ha kiveszed drótkefézd le kicsit az alsó részén az öntvényt, akkor látnod kéne benne egy jelölést, amiből kiderül igazam volt-e, és egyik hátsó rugóstagot tették előre. Első rugóstagoknál V beütésnek kell lennie, hátsónál H vagy H2. Nekem is repedt volt egyik porvédő(egyik hátsó), ehhez vettem jó állapotú gyári rugóstagokat egyikről levettem a szükséges darabot.
|
Bocsánat.Az imént a Starex fórumtársnak válaszoltam.De neked is köszönöm a javaslataidat Zsoel.Még szoknom kell ezt a fórumozást...:)
MÁS:
Ami most a legfontosabb beszerzés lesz,az az első teleszkóp.Törött a jobbos felső műanyag hüvelye.Nem tudom,az első és hátsó az egyforma?És ezt is párba illik cserélni mint egy autónál?
Köszi.
|
Üdv Zsoel.
Az én gépemen 16 N1 ,vagy N16/1,valami ilyesmi.Úgy néztem ,hogy ez az eredeti fajta.
A kipufogóm ütött kopott volt,rozsdás,kisebb horpadásokkal.Ezért lett ezüstre fújva,mert ezt már nem bírtam felpolírozni.A könyék csövet cserélhették,az jó állapotú,bár fekete színü.
|
[6224-6205] [6204-6185] [6184-6165] [6164-6145] [6144-6125] [6124-6105] [6104-6085] [6084-6065] [6064-6045] [6044-6025] [6024-6005] [6004-5985] [5984-5965] [5964-5945] [5944-5925] [5924-5905] [5904-5885] [5884-5865] [5864-5845] [5844-5825] [5824-5805] [5804-5785] [5784-5765] [5764-5745] [5744-5725] [5724-5705] [5704-5685] [5684-5665] [5664-5645] [5644-5625] [5624-5605] [5604-5585] [5584-5565] [5564-5545] [5544-5525] [5524-5505] [5504-5485] [5484-5465] [5464-5445] [5444-5425] [5424-5405] [5404-5385] [5384-5365] [5364-5345] [5344-5325] [5324-5305] [5304-5285] [5284-5265] [Korábbi]
| |