|
[6210-6191] [6190-6171] [6170-6151] [6150-6131] [6130-6111] [6110-6091] [6090-6071] [6070-6051] [6050-6031] [6030-6011] [6010-5991] [5990-5971] [5970-5951] [5950-5931] [5930-5911] [5910-5891] [5890-5871] [5870-5851] [5850-5831] [5830-5811] [5810-5791] [5790-5771] [5770-5751] [5750-5731] [5730-5711] [5710-5691] [5690-5671] [5670-5651] [5650-5631] [5630-5611] [5610-5591] [5590-5571] [5570-5551] [5550-5531] [5530-5511] [5510-5491] [5490-5471] [5470-5451] [5450-5431] [5430-5411] [5410-5391] [5390-5371] [5370-5351] [5350-5331] [5330-5311] [5310-5291] [5290-5271] [5270-5251] [Korábbi]
Sverigedemokraterna,
Köszönöm, valóban most már jól vagyok (no még nem egészen, de olyan már úgy sem leszek, mint amilyen voltam) :-)
Az első év nagyon nehéz volt a covid után... 73 kg-ról 1 hónap alatt 49-50-re lefogyni... no az kemény volt. Egy pohár vizet sem tudtam egyedül meginni. :-(
Szép emlékeim vannak a túrákról a 70-es évekből is, és most 2014-től is. Rengeteg helyen voltam, élveztem.
De sajnos tudni kell abba hagyni.
Köszönöm a jókívánságokat! Star nélkül léptem be a csoportba - csak később kaptam a gépet - és Star nélkül is itt fogok maradni, amíg tudok, figyelemmel kísérem a munkátokat, szórakozásotokat.
Baráti üdvözlettel.
Orosz Ferenc
|
Ormossy
Tényleg!Írtál is az elsővel tett túrákról.Mindenesetre a SARS-CoV2 járvány után is visszatértél,elismerésre méltó módon,hosszú,több száz kilométeres túrákat tettél.
Remélem ,hogy jó egészségnek örvendesz,és ezután is megmaradsz nekünk.
Barátsággal üdvözöl Feri
|
Sverigedemokraterna
Két sztárom volt.
Egyiket 1971-ben, a másikat 2014-ben kaptam. A 2014-est kb.5 év múlva költözködés, és egyéb okok miatt eladtam, de nagyon szomorú voltam, és a fiam - a tudtom nélkül, meglepetésként - pár nap múlva visszavásárolta a gépet. És ez maradt meg nekem mostanáig.
|
Ormossy
Neked nem is két Starod volt,hanem ugyanazt vásároltátok vissza,ahogy korábban olvasható.
Az a fő,hogy az élmények,a klubtagság és a barátság megmaradt!
|
Ormossy
Akkor lesz mire emlékezni, és még a túraleírásaid is megvannak mellé.
Én pedig eddig azt hittem, hogy korábban lett meg a második Starod, mert nemrég nézegetve a klubtagok sorát épp veled kezdődik a Star-os rész, és ha jól tippelek ez az oldal 2010 körül indult.
|
Sverigedemokraterna és Zsoel
Köszönöm szépen a válaszokat! Nagyjáól mindent átnéztem már, az lesz a következő, hog yrendelek egy másik boltból ugyanilyen tekercset és azt beszerelem, hátha megoldja a problémát.
|
Ormossy
Ámen. Ha így érezted helyesnek, akkor így volt helyes.
|
starex
Ennyiből sajnos nem tudom megállapítani, de ha egyébként más minden rendben van, a testelt láb rendesen fel van forrasztva a vasmagra, és a vezetékezésben sincs kontakthiba, szakadás, akármi, akkor kizárásos alapon lehetséges, hogy gyárilag hibás a tekercs, én is jártam már így. Sajnos, mint szinte minden Simson-alkatrésznél, a tekercsek közt is sok a silány minőségű darab Indiából, Tajvanról stb. Ha lehet, célszerű németet venni, ámbár azok közt is találkoztam már trehányul kivitelezett darabbal (átütő gyújtótekercs), szóval az sem garancia semmire.
|
Starex
Tizenkétvoltosításhoz nem kell alapul venni az 51/1 széria valamelyikének a kapcsolási rajzát?Azokból van olyan is,amelyik megszakítós,12v-s,nem elektronikus.
Ahogy korábban leírtam,nekem a tank alatt elfért az EWR és az ELBA is,a gyújtás megszakítós maradt,az akkumulátor is 12 voltos,indul,világít,indexel.
A vezetékeléshez jó,ha van kapcslási rajz,és közel azonos,vagy hasonló színű elektromos vezetékeid.(Én egy utánfutóboltból vettem)Sok idő,sok ellenőrzés után új életre kel a világítás.A Te esetedben lehet,hogy a töltőtekercs,amiről a hátsó világítás az áramot kapja,csak hat voltos,de tizenkettesnek árulták,van ilyen.(bosszantó).
Ezek már utángyártott tekercsek,de elcserélhette a boltos is,bármi lehetséges.
A per egyes sémánál a gy.kapcsoló számozatlan háromlapos csatlakozójára kerül a világítótekercs/12v43w/,a hátsó helyzetjelző,az EWR 59 csatlakozójáról a vezeték, a fényváltó kapcsló felé elmenő kábel.Így a mai előírás szerint állandó a világítás.
De a másik lehetőség csak egy indexrelé csere,egy Grätz kocka,és a régi szabályzó-áramkorlátozó.Így egyszerűbb és olcsóbb,ilyen van Zsoelnek is,szerintem ilyen lehetett Ormossyé is a hajdani gépén.
üdv!
|
Zsoel, starex,
Köszönöm a vígasztaló szavakat.
Nehéz volt megválni tőle, de egy kicsit még ha lehet - élni akarok. Nem olyanok már a reflexeim, az egynsúlyérzékem, a szemem, stb. Nincs semmi baj, csak megöregedtem, és a forgalom olyan mértékű lett, hogy számomra motorral szinte követhetetlen, és életveszélyes.
(Amikor pl. a kamion bejön mellém előzni harmadiknak.... próbálkoztam azzal, hogy nem húzódtam le teljesen az út szélére, hogy ne férjen be mellém, de akkor meg a csomagtartómtól 1 méterre követett... no szóval elég volt.)
Jól emlékeztek, ez már a második Star-om. Az elsőt a szüleimtől kaptam harmadikos gimnazista koroban 1971-ben. Két év alatt 24.000 km-t mentem vele, volt olyan, hogy a barátommal a hátam mögött,+ csomag, Egerből lementünk Siófokra. Bemotoroztam vele fél Magyarországot.
A mostani motort fiaimtól kaptam 2014-ben, tehát 10 évig használtam. Szinte majdnem pontosan 30.000 km-t mentem vele.
Jó volt, ennyi volt...
|
Zsoel
Sajnos én sem tudom pontosan, hogy mi lehet a gond. 12 voltosként raktam össze egy blokkot, ehhez vettem 12 V 35 W-os világítótekercset, és 12 V 21 W-os töltőtekercset. Olyat, amit tegnap linkeltem, tehát nem a tirisztoros gyújtáshoz való egy kivezetésest, amihez egyéb szerelvények is járnak gyárilag. Összerakás után a hátsólámpa nem világított. Sem a helyzet, sem a féklámpa, gondoltam kontakthiba. Szakadáskereső módban végigmentem a vezetékeken, de nem találtam semmi rendellenességet. Utána mértem egy feszültséget váltóáram állásban. Ha nagyon pörgettem a motort akkor felment 6 V köré a feszültség. Be is tettem próbaként 6 V 5W izzót a 12 voltos helyére. Ekkor a 6 voltos halványan világított is. Itt aztán elakadtam. 12 voltos tekercs áramának miért csak a fele jut el a rendeltetési helyére? Talán valamit kihagytam, vagy más biztosíték kell a feszültség korlátozóhoz? De az tudtommal a töltőáramot szabályozza csak, tehát a világításra nincs hatással. Vagy egyszerűen selejtes tekercset kaptam? Az, hogy melyik vezetéket melyik lábára forrasztom a kettő közüül az mindegy ugye? 50 százalék az esélye a cserének, de ha ez is számít lehet, hogy nekem sikerült felcserélnem amilyen szerencsém van.
|
FarkasZtny
Szia! A kondenzátor és a megszakító is új?
|
starex
Hali! Bocs, nem igazán értem, mi tulajdonképpen a gondod.
Nálam minden villamos egység és a teljes kapcsolási séma eredeti, csak a világító- és töltőtekercset cseréltem ki 12 V 42 W, illetve 12 V 21 W feszültségű és teljesítményű darabra, és persze ennek megfelelően 12 V-os feszültségértékűek lettek az izzók és az akkumulátor. Ezenkívül még beszereltem egy Graetz-hidat a fényszórótekercs árama egyenirányításához, annak érdekében, hogy egy távolságifény-visszajelző ledet beépíthessek a kormánykapcsoló tövébe. Más változtatást nem eszközöltem.
|
FarkasZtny
Sajnos több probléma is lehet. Nem tudom, hogy mennyire vagytok jártasak a szerelésekben, de egy motorblokkot összerakni kicsit összetettebb és több figyelmet igénylő történet, mint pl egy lapra szerelt bútort. Sokan elkövetnek egy alapvető hibát, amit kb 15 éve én is elkövettem, hogy a főtengely szimmeringeket a sima oldalukkal befelé teszik be, így a rugós részük néz kifelé, ami nem jó, mivel a motor elősűrítésekkor a dugattyú által keltett nyomás a beszívott keverék egy részét kinyomja a váltótérbe. Ha ilyen megoldással került bele a két belső szimmeriing akkor mindenképpen újra szét kell szedni a blokkot, és az új szimmeringeket megfelelően beszerelni.
60 ccm-es hengerrel Star esetében nincs tapasztalatom, de lehetséges, hogy a gyári fúvókázástól ebben az esetben el kell majd térni, de előbb legyen tökéletes a blokk, utána ráértek a finomhangolással. Beindulni szerintem azért így is be kellene a motornak (még ha nem is működne tökéletesen), de ha más probléma is van akkor előbb azzal kell kezdeni.
Remélem sikerült segítenem valamelyest.
Üdv: starex
|
Zsoel
Szia! Jó, hogy előkerült ez a 12 voltos téma, mert lenne nekem is kérdésem ezzel kapcsolatban. Két tekercs kicserélve mofakeres 12 V-os tekercsere. Az első világítás 12 V 35 W-os izzóval kiváló, hátra viszont csak olyan 6 V jut. Töltőtekercsként a javaslatodra ez a két csapos lett beletéve: https://mofaker.hu/termek/Tolto-vilagito-tekercs-2-kivezetesssel-12V-S51_Simson__121260
Az eredeti bekötéshez képest semmi sem lett megváltoztatva, de olvasgatva az utóbbi írásokat a feszültség korlátozóval lehet, hogy mégis kellene valamit kezdeni. Vagy a biztosítékokat, vagy kompletten az egészet cserélni, de sajnos nem értek ezekhez. A vezetékek jók, szakadás nincs annyi biztos. Az index működik az akkuról, csak a töltés és a hátsó lámpa világítása a probléma.
Te pontosan mit változtattál még az indexrelén kívül a 12 Voltos tekercs beszerelésénél?
|
Ormossy
Szia Ferenc! A leírtak alapján nem egy kereskedő vette meg, tehát jó helyre került a Starod. Két hete még jó idő volt, szép túrát tett meg vele az új Tulaj. Jól karbantartott motort tudott venni, büszke lehetsz rá. Ahogy Zsoel írta előttem, az emlékek örökösek, még akkor is, ha idővel megfakulnak. Neked ez a második körös élményszerző Simsonod volt ha jól tudom. Klassz dolog lehet újraélni ifjúkori utazásokat, még ha a környezet azóta jócskán meg is változott, ezért természetesen semmi sem ugyanz már. Ha megélem én is ugyanígy cselekednék, bár ha lehet akkor még a jelenlegi Star-ommal. Szóval ne bánkódj, jól döntöttél. A motor megvételével, és az eladásával is. Az új Tulajnak biztosan legalább annyi élményt szerez majd, mint Neked
|
Sziasztok!
Van egy örökségből maradt Starom ami kb. 20 évig állt és nem régiben döntöttünk úgy, hogy felújítjuk. Kompresszió hiány miatt új szimeringeket kapott és egy nagyobb 60ccm-es hengert. Új a gyújtótekercs, gyújtókábel, gyertyapipa, a lendkerék is fel lett mágneseztetve. Szikrát szépen egyenletesen ad, de egyszerűen hosszú próbálkozás után is csak egyszer sikerült működésre bírni viszont akkor is nehezen indult és nem járt szépen egyenletesen. A karburátor gyári 16n1-6, 50-es főfúvókával. Azóta pedig néha ad valamilyen életjelet de nem jár... Teljesen kifogytunk az ötletekből, hogy mi lehet a baja ezért fordulok hozzátok :).
Előre is köszönöm a válaszokat!
|
Ormossy
Szép. Így azért megnyugtatóbb az elválás, hogy tudod, jó kezekbe került a gép. Valamint a leírtakon túl vigasztaljon az is, hogy a szép motoros emlékek megmaradnak, és azokat már nem veheti el tőled senki.
|
Zsoel,
Sajnos nem volt más választásom 70+ évesen... :-(
Az új tulajdonosának remélem sok örömöt fog okozni. Tőlem több évvel fiatalabb férfi vette meg, mert már neki is tól nagy a Kawasaki motor, nem bír vele, de motorozni még szeretne. Innen Vácról a lábán vitte el Esztergomba, és amikor hazaért felhívott, hogy a motor kiválóan teljesített, megszerették egymást útközben.
Így könnyebb volt megválnom tőle.
|
Ormossy
Szia!
Ez szomorú hír, sajnos, de hát te döntöttél így; azt is meg lehet érteni.
|
[6210-6191] [6190-6171] [6170-6151] [6150-6131] [6130-6111] [6110-6091] [6090-6071] [6070-6051] [6050-6031] [6030-6011] [6010-5991] [5990-5971] [5970-5951] [5950-5931] [5930-5911] [5910-5891] [5890-5871] [5870-5851] [5850-5831] [5830-5811] [5810-5791] [5790-5771] [5770-5751] [5750-5731] [5730-5711] [5710-5691] [5690-5671] [5670-5651] [5650-5631] [5630-5611] [5610-5591] [5590-5571] [5570-5551] [5550-5531] [5530-5511] [5510-5491] [5490-5471] [5470-5451] [5450-5431] [5430-5411] [5410-5391] [5390-5371] [5370-5351] [5350-5331] [5330-5311] [5310-5291] [5290-5271] [5270-5251] [Korábbi]
| |