Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.) : Új hozzászólás
Név:
E-mail cím:
Amennyiben megadod az email-címedet, az elérhető lesz az oldalon a hozzászólásodnál.
Idézett hozzászólás:

Lfox

Attól függ, mit értünk helytállás alatt. Mindkét segédmotorkerékpár-"alkategóriának" megvannak a maga előnyei és hátrányai. Az én szubjektív véleményezésem nagyjából így néz ki.

Egy Simson (Star) előnyei:

- jól átgondolt, kiforrott műszaki koncepció, masszív, strapabíró szerkezet (még ha keletnémet is, de NÉMET, tehát igazi, németek által tervezett és gyártott termék; nem véletlen, hogy Simsonokkal még manapság, akár 40-50 éves korukban is gyakran találkozunk az utakon, míg az ugyanezen korú Jawák, Komarok, Rigák és hasonlók réges-régen eltűntek)
- nagy kerék, két oldalon rögzített hátsó lengővilla, aránylag jól párnázott, kényelmes ülés; az úthibákat jól elnyelő futómű és a vezetési kényelem hosszabb távon sem fárasztó, ámbár az egyhengeres motor rezgései a rugalmas felfüggesztés ellenére is egy idő után elzsibbasztják az ember testének egyes részeit, különösen azt, amelyen ül
- kiváló tanulómotor, mivel viszonylag kis fordulatszám mellett, alapjáratnál alig magasabban is van már nyomatéka, ezért nem kell pörgetni, hogy menjen, emellett még az alacsonyabb emberek lába is leér róla; továbbá lábváltós konstrukció, tehát tengelykapcsoló- és sebességváltókarja van, mint egy "igazi" motorkerékpárnak, ezért aki nem szereti az automata váltókat, annak jó választás
- hozzáértő használat és karbantartás mellett még ma is megbízható
- igénytelen, a karbantartásra kevésbé kényes, ámbár ez, illetve a tulajdonosok és "szerelők" túlzott önbizalma sajnos mára számos példánynál visszaüt(ött)
- a Star és Schwalbe nagy sárvédői kiválóan elfogják a vizet, sarat esős időben; a Schwalbénak pláne térdvédője is van
- kevés a sérülékeny műanyag vázeleme, a legtöbb alkatrésze fémből készült
- ma már a legfiatalabb Simsonok is szinte mind veteránkorúak, de különösen a gyári állapotú, vagy szépen, igényesen eredeti állapotúra felújított régi típusok, például a Star, nagy feltűnést kelt, amerre megy vele az ember, mert megbámulják, megcsodálják

Hátrányok:

- régies, elavult formaterv (különösen a Starnál, Schwalbénál), aki az új dolgokat szereti, annak nem elég "menő"
- a Star hatvanas évekbeli divat szeriti dizájnja, a kormánnyal együtt el nem forduló fényszórója, benzintartállyal össze nem érő nyerge, Earls-villás első felfüggesztése riasztó lehet annak, aki újonnan ismerkedik vele össze; különösen ez utóbbi furcsa, mivel kézi fékezéskor a jármű eleje nem előrefelé besüllyedve "bólint", hanem hátrafelé "felágaskodik"
- menetteljesítménye, kényelme sokaknak ma már kevés lehet, habár a segédmotor-kerékpárok számára a KRESZ által megengedett maximális sebességet minden további nélkül hosszú távon tartani tudja
- világító- és jelzőberendezése hiányos (sok példányon nincs pl. irányjelző, habár tudomásom szerint a KRESZ rendelkezései alapján motorkerékpáron még ma sem kötelező kellék, azért elég nehézkes ma már anélkül részt venni az őrült forgalomban), fényszórója (a 12 V 35/35 W-os izzós kivitelt kivéve) éjszakai utazáshoz elég gyengécske
- elöl-hátul mechanikus dobfék van, amelyek közül főleg az első elég harmatos, még a max. 60-65 km/h-s végsebességhez is; a robogók többségén legalább elöl hidraulikus tárcsafék van
- az alkatrészellátottság siralmas; bár szinte minden van, de a gyártási és anyagminőség sok esetben gyatra, emiatt sokszor szakértelem, idő és türelem kell hozzá, hogy egy-egy újonnan vett alkatrészt használhatóvá "faragjon" az ember; szerencsére a legtöbb alkatrész aránylag olcsó

Mindent egybevéve: a Simsonokkal még ma is jól el lehet közlekedni, némi kompromisszumkészséggel, csak oda kell figyelni rájuk, és most már célszerű kímélni őket. Az áruk pedig azért megy föl, mert a németek fölvásárolják, illetve idehaza is elkezdték értékelni a jó állapotban megőrzött példányokat, hiszen, mint mondtam, alapvetően jó konstrukciók, és sok mai 40 és 70 év közötti embernek jelenti a simsonozás a fiatalkorát.

A robogók előnyei-hátrányai nagyjából a fordítottja a fentiekhez képest, de mivel gyártmánya és típusa válogatja, melyik milyen, azt nem sorolom fel. Nagy vonalakban annyit, hogy egy átlagos robogó az automata, fokozatmentes variováltója révén sokkal jobban gyorsul, mint egy Simson, ha jól be van állítva, és a végsebessége is nagyobb, ámbár a hosszabb időn keresztül való "csutkagázt" az sem szereti, tehát nem csak a rendőrök miatt nem célszerű kilométereken át 70-80-nal döngetni egy robogóval. Ami engem illet, én azt a vinnyogó hangot, amelyet a legtöbb robogó kiad, sem hallgatom szívesen.
A kemény felfüggesztés és a kis kerékátmérő miatt az úthibákat nagyon megérzi, ugrál és pattog, és ezen a lapos nyereg sem segít.
Bár sokan hiszik az ellenkezőjét, a robogókat is karban kell tartani; általában kevesebb "tökölnivaló" van rajtuk, mint egy Simsonon, de azt a keveset szigorúan el kell végezni, különösen a variátor és a röpsúlyos tengelykapcsoló, valamint a kenés és esetleg a hűtés karbantartására vonatkozó dolgokat, elenkező eseten kellemetlen meglepetések érhetik az embert. Az alapkarbantartás kopó-fogyó alkatrészei többnyire olcsók, utángyártott kivitelben is kaphatók, de gyakran előfordul, hogy valami csak gyári eredetiben kapható, különösen olasz és japán robogóknál meglehetősen borsos áron.
Burkolataik, idomaik kivétel nélkül műanyagból vannak, amelyek rövid idő (néhány év) alatt is rideggé, törékennyé válnak, és nagyon könnyen letörnek a csavartartó fülek, kiszakadnak a csavarfuratok; emiatt sok 5-10 évnél idősebb robogót kívülről már csak a Szentlélek tart egyben. Elég ronda látvány a sok kiálló facsavar, kábelkötegelő. Javítani ezeket az elemeket nemigen lehet, sőt, az újrafényezést sem szeretik.

Hát, hirtelen ennyi jutott eszembe. Ha esetleg van olyasmi, amire nem tértem ki, kérdezz rá nyugodtan.

Bejegyzés:
Azért, hogy ellenőrízhessük a hozzászólások valódiságát, kérjük írd be az alábbi képen látható szót. Ha nem tudod elolvasni, a frissítés ikonra kattintva kérhetsz másik képet.
Írd be a fenti szót: új CAPTCHA kérése
 
  SúgóSúgó
[6207-6188] [6187-6168] [6167-6148] [6147-6128] [6127-6108] [6107-6088] [6087-6068] [6067-6048] [6047-6028] [6027-6008] [6007-5988] [5987-5968] [5967-5948] [5947-5928] [5927-5908] [5907-5888] [5887-5868] [5867-5848] [5847-5828] [5827-5808] [5807-5788] [5787-5768] [5767-5748] [5747-5728] [5727-5708] [5707-5688] [5687-5668] [5667-5648] [5647-5628] [5627-5608] [5607-5588] [5587-5568] [5567-5548] [5547-5528] [5527-5508] [5507-5488] [5487-5468] [5467-5448] [5447-5428] [5427-5408] [5407-5388] [5387-5368] [5367-5348] [5347-5328] [5327-5308] [5307-5288] [5287-5268] [5267-5248] [Korábbi]

tegnap 22:08

Ormossy

Neked nem is két Starod volt,hanem ugyanazt vásároltátok vissza,ahogy korábban olvasható.

Az a fő,hogy az élmények,a klubtagság és a barátság megmaradt!


2024.04.24. 22:01

Ormossy

Akkor lesz mire emlékezni, és még a túraleírásaid is megvannak mellé.

Én pedig eddig azt hittem, hogy korábban lett meg a második Starod, mert nemrég nézegetve a klubtagok sorát épp veled kezdődik a Star-os rész, és ha jól tippelek ez az oldal 2010 körül indult.


2024.04.24. 21:52

Sverigedemokraterna és Zsoel

Köszönöm szépen a válaszokat! Nagyjáól mindent átnéztem már, az lesz a következő, hog yrendelek egy másik boltból ugyanilyen tekercset és azt beszerelem, hátha megoldja a problémát.


2024.04.24. 20:23

Ormossy

Ámen. Ha így érezted helyesnek, akkor így volt helyes.


2024.04.24. 20:22

starex

Ennyiből sajnos nem tudom megállapítani, de ha egyébként más minden rendben van, a testelt láb rendesen fel van forrasztva a vasmagra, és a vezetékezésben sincs kontakthiba, szakadás, akármi, akkor kizárásos alapon lehetséges, hogy gyárilag hibás a tekercs, én is jártam már így. Sajnos, mint szinte minden Simson-alkatrésznél, a tekercsek közt is sok a silány minőségű darab Indiából, Tajvanról stb. Ha lehet, célszerű németet venni, ámbár azok közt is találkoztam már trehányul kivitelezett darabbal (átütő gyújtótekercs), szóval az sem garancia semmire.

 


2024.04.24. 12:56

Starex

Tizenkétvoltosításhoz nem kell alapul venni az 51/1 széria valamelyikének a kapcsolási rajzát?Azokból van olyan is,amelyik megszakítós,12v-s,nem elektronikus.

Ahogy korábban leírtam,nekem a tank alatt elfért az EWR és az ELBA is,a gyújtás megszakítós maradt,az akkumulátor is 12 voltos,indul,világít,indexel.

A vezetékeléshez jó,ha van kapcslási rajz,és közel azonos,vagy hasonló színű elektromos vezetékeid.(Én egy utánfutóboltból vettem)Sok idő,sok ellenőrzés után új életre kel a világítás.A Te esetedben lehet,hogy a töltőtekercs,amiről a hátsó világítás az áramot kapja,csak hat voltos,de tizenkettesnek árulták,van ilyen.(bosszantó).

Ezek már utángyártott tekercsek,de elcserélhette a boltos is,bármi lehetséges.
A per egyes sémánál a gy.kapcsoló számozatlan háromlapos csatlakozójára kerül a világítótekercs/12v43w/,a hátsó helyzetjelző,az EWR 59 csatlakozójáról a vezeték, a fényváltó kapcsló felé elmenő kábel.Így a mai előírás szerint állandó a világítás.

De a másik lehetőség csak egy indexrelé csere,egy Grätz kocka,és a régi szabályzó-áramkorlátozó.Így egyszerűbb és olcsóbb,ilyen van Zsoelnek is,szerintem ilyen lehetett Ormossyé is a hajdani gépén.

üdv!


2024.04.24. 11:53

Zsoel, starex,

Köszönöm a vígasztaló szavakat.

Nehéz volt megválni tőle, de egy kicsit még ha lehet - élni akarok. Nem olyanok már a reflexeim, az egynsúlyérzékem, a szemem, stb. Nincs semmi baj, csak megöregedtem, és a forgalom olyan mértékű lett, hogy számomra motorral szinte követhetetlen, és életveszélyes.

(Amikor pl. a kamion bejön mellém előzni harmadiknak.... próbálkoztam azzal, hogy nem húzódtam le teljesen az út szélére, hogy ne férjen be mellém, de akkor meg a csomagtartómtól 1 méterre követett... no szóval elég volt.)

Jól emlékeztek, ez már a második Star-om. Az elsőt a szüleimtől kaptam harmadikos gimnazista koroban 1971-ben. Két év alatt 24.000 km-t mentem vele, volt olyan, hogy a barátommal a hátam mögött,+ csomag, Egerből lementünk Siófokra. Bemotoroztam vele fél Magyarországot.

A mostani motort fiaimtól kaptam 2014-ben, tehát 10 évig használtam. Szinte majdnem pontosan 30.000 km-t mentem vele.

Jó volt, ennyi volt...


2024.04.23. 21:44

Zsoel

Sajnos én sem tudom pontosan, hogy mi lehet a gond. 12 voltosként raktam össze egy blokkot, ehhez vettem 12 V 35 W-os világítótekercset, és 12 V 21 W-os töltőtekercset. Olyat, amit tegnap linkeltem, tehát nem a tirisztoros gyújtáshoz való egy kivezetésest, amihez egyéb szerelvények is járnak gyárilag. Összerakás után a hátsólámpa nem világított. Sem a helyzet, sem a féklámpa, gondoltam kontakthiba. Szakadáskereső módban végigmentem a vezetékeken, de nem találtam semmi rendellenességet. Utána mértem egy feszültséget váltóáram állásban. Ha nagyon pörgettem a motort akkor felment 6 V köré a feszültség. Be is tettem próbaként 6 V 5W izzót a 12 voltos helyére. Ekkor a 6 voltos halványan világított is. Itt aztán elakadtam. 12 voltos tekercs áramának miért csak a fele jut el a rendeltetési helyére? Talán valamit kihagytam, vagy más biztosíték kell a feszültség korlátozóhoz? De az tudtommal a töltőáramot szabályozza csak, tehát a világításra nincs hatással. Vagy egyszerűen selejtes tekercset kaptam? Az, hogy melyik vezetéket melyik lábára forrasztom a kettő közüül az mindegy ugye? 50 százalék az esélye a cserének, de ha ez is számít lehet, hogy nekem sikerült felcserélnem amilyen szerencsém van.


2024.04.23. 20:14

FarkasZtny

Szia! A kondenzátor és a megszakító is új?


2024.04.23. 20:13

starex

Hali! Bocs, nem igazán értem, mi tulajdonképpen a gondod.
Nálam minden villamos egység és a teljes kapcsolási séma eredeti, csak a világító- és töltőtekercset cseréltem ki 12 V 42 W, illetve 12 V 21 W feszültségű és teljesítményű darabra, és persze ennek megfelelően 12 V-os feszültségértékűek lettek az izzók és az akkumulátor. Ezenkívül még beszereltem egy Graetz-hidat a fényszórótekercs árama egyenirányításához, annak érdekében, hogy egy távolságifény-visszajelző ledet beépíthessek a kormánykapcsoló tövébe. Más változtatást nem eszközöltem.


2024.04.22. 22:04

FarkasZtny

Sajnos több probléma is lehet. Nem tudom, hogy mennyire vagytok jártasak a szerelésekben, de egy motorblokkot összerakni kicsit összetettebb és több figyelmet igénylő történet, mint pl egy lapra szerelt bútort. Sokan elkövetnek egy alapvető hibát, amit kb 15 éve én is elkövettem, hogy a főtengely szimmeringeket a sima oldalukkal befelé teszik be, így a rugós részük néz kifelé, ami nem jó, mivel a motor elősűrítésekkor a dugattyú által keltett nyomás a beszívott keverék egy részét kinyomja a váltótérbe. Ha ilyen megoldással került bele a két belső szimmeriing akkor mindenképpen újra szét kell szedni a blokkot, és az új szimmeringeket megfelelően beszerelni.

60 ccm-es hengerrel Star esetében nincs tapasztalatom, de lehetséges, hogy a gyári fúvókázástól ebben az esetben el kell majd térni, de előbb legyen tökéletes a blokk, utána ráértek a finomhangolással. Beindulni szerintem azért így is be kellene a motornak (még ha nem is működne tökéletesen), de ha más probléma is van akkor előbb azzal kell kezdeni.

Remélem sikerült segítenem valamelyest.

Üdv: starex


2024.04.22. 21:53

Zsoel

Szia! Jó, hogy előkerült ez a 12 voltos téma, mert lenne nekem is kérdésem ezzel kapcsolatban. Két tekercs kicserélve mofakeres 12 V-os tekercsere. Az első világítás 12 V 35 W-os izzóval kiváló, hátra viszont csak olyan 6 V jut. Töltőtekercsként a javaslatodra ez a két csapos lett beletéve: https://mofaker.hu/termek/Tolto-vilagito-tekercs-2-kivezetesssel-12V-S51_Simson__121260

Az eredeti bekötéshez képest semmi sem lett megváltoztatva, de olvasgatva az utóbbi írásokat a feszültség korlátozóval lehet, hogy mégis kellene valamit kezdeni. Vagy a biztosítékokat, vagy kompletten az egészet cserélni, de sajnos nem értek ezekhez. A vezetékek jók, szakadás nincs annyi biztos. Az index működik az akkuról, csak a töltés és a hátsó lámpa világítása a probléma.
Te pontosan mit változtattál még az indexrelén kívül a 12 Voltos tekercs beszerelésénél?


2024.04.22. 20:56

Ormossy

Szia Ferenc! A leírtak alapján nem egy kereskedő vette meg, tehát jó helyre került a Starod. Két hete még jó idő volt, szép túrát tett meg vele az új Tulaj. Jól karbantartott motort tudott venni, büszke lehetsz rá. Ahogy Zsoel írta előttem, az emlékek örökösek, még akkor is, ha idővel megfakulnak. Neked ez a második körös élményszerző Simsonod volt ha jól tudom. Klassz dolog lehet újraélni ifjúkori utazásokat, még ha a környezet azóta jócskán meg is változott, ezért természetesen semmi sem ugyanz már. Ha megélem én is ugyanígy cselekednék, bár ha lehet akkor még a jelenlegi Star-ommal. Szóval ne bánkódj, jól döntöttél. A motor megvételével, és az eladásával is. Az új Tulajnak biztosan legalább annyi élményt szerez majd, mint Neked


2024.04.20. 12:32

Sziasztok!

 

Van egy örökségből maradt Starom ami kb. 20 évig állt és nem régiben döntöttünk úgy, hogy felújítjuk. Kompresszió hiány miatt új szimeringeket kapott és egy nagyobb 60ccm-es hengert. Új a gyújtótekercs, gyújtókábel, gyertyapipa, a lendkerék is fel lett mágneseztetve. Szikrát szépen egyenletesen ad, de egyszerűen hosszú próbálkozás után is csak egyszer sikerült működésre bírni viszont akkor is nehezen indult és nem járt szépen egyenletesen. A karburátor gyári 16n1-6, 50-es főfúvókával. Azóta pedig néha ad valamilyen életjelet de nem jár... Teljesen kifogytunk az ötletekből, hogy mi lehet a baja ezért fordulok hozzátok :).

Előre is köszönöm a válaszokat!


2024.04.19. 20:18

Ormossy

Szép. Így azért megnyugtatóbb az elválás, hogy tudod, jó kezekbe került a gép. Valamint a leírtakon túl vigasztaljon az is, hogy a szép motoros emlékek megmaradnak, és azokat már nem veheti el tőled senki.


2024.04.13. 11:21

Zsoel,

Sajnos nem volt más választásom 70+ évesen... :-(

Az új tulajdonosának remélem sok örömöt fog okozni. Tőlem több évvel fiatalabb férfi vette meg, mert már neki is tól nagy a Kawasaki motor, nem bír vele, de motorozni még szeretne. Innen Vácról a lábán vitte el Esztergomba, és amikor hazaért felhívott, hogy a motor kiválóan teljesített, megszerették egymást útközben.

Így könnyebb volt megválnom tőle.


2024.04.12. 13:18

Ormossy

Szia!
Ez szomorú hír, sajnos, de hát te döntöttél így; azt is meg lehet érteni.


2024.04.12. 13:17

Szabó Mátyás

Akkor lehet gyanakodni arra is, hogy a forgattyústengely szimeringjei tönkrementek. Ez az alkatrész  egy belül fémszerkezetű, kívülről gumival bevont tömítőgyűrű, amely a forgó vagy alternáló (körben ide-oda mozgó) tengelyek menti tömítettségét biztosítja, hogy bentről a folyadék, gáz, kívülről pedig a por, piszok, nedvesség ne juthasson ki, illetve be. Mivel azonban a gumi az idő előrehaladtával elöregszik, tönkremegy, hosszabb idő elteltével már számítani lehet arra, hogy kitágul, megkeményedik stb., ezért nem képes már tovább kielégítően ellátni a feladatát. Különösen jellemző eset, hogy a rendszeresen használt, jó műszaki állapotú motorkerékpárt félreteszik, utána hosszú időn (10-20, vagyakár  még több) éven át egyáltalán nem nyúlnak hozzá, az alkatrészek nyugalmi állapotban maradnak, majd ezt követően valaki kitalálja, hogy megpróbálja beindítani a motort. Ekkor a szimeringek tömítőajkainak vékony élei, melyek az évek során gyakorlatilag összeragadtak a tömített tengely felületével, az első megrúgásra gyakorlatilag leszakadnak, és onnantól már egyáltalán nem tömítenek többé. Ilyenkor jön a küzdelem a többszöri porlasztótisztítás, esetleg -csere után is makrancoskodó, (főleg hidegen) nehezen induló, beállíthatatlan üresjárati fordulatszámú (gázadásra hirtelen felpörgő, a fordulatot nehezen visszaengedő, majd utána lefulladó) motorral. De közel 50 év után akkor sem lenne csodálni való a szimeringek tönkremenetele, ha rendszeresen használva volt a motor. Mindenképpen célszerű lenne tehát a ti esetetekben is kicserélni őket, csak sajnos a Starnál ez nem olyan egyszerű, mert itt a szimeringek belül, a forgattyús tengely sonkái felől vannak elhelyezve, ezért nemcsak ki kell szerelni, de teljesen szét is kell bontani a motort. Természetesen ez esetben alapos gondot kell fordítani a tömítőfelületek finom megtisztítására, a régi tömítésmaradványok eltávolítására, zsírtalanításra, valamint a motortömb két felének új, jó minőségű tömítéssel és (a magam részéről ajánlom) tömítőpasztával való összeszerelésre is, mert a rossz blokkféltömítés is ugyanazokat a tüneteket produkálja, mint ha a szimering nem tömít kellőképpen.

A rossz szimeringeken kívül problémás hely lehet még a porlasztókarima is, ami a Starnál annyiban komplikált, hogy a henger szívócsonkja és a porlasztókarima közt egy közdarab (szívócső) van elhelyezve, amelynek a porlasztó felőli oldalán található egy hővédő bakelitlap is. (Ennek az a szerepe, hogy csökkentse a porlasztó irányába való hővezetést, mert ha utóbbi túlzottan felforrósodna, akkor a benne lévő benzinben gőzbuborékok keletkeznének, ami hátrányosan befolyásolná a levegővel való keveredési arányt, és biztonytalanná válna a motor működése.) A bakelitlap mindkét oldalán is van papítömítés, ily módon tehát összesen hat helyen - a hengernél lévő szívócsőtömítés külső és belső oldalán, a bakelitlap szívócső felőli tömítése mindkét oldalán, valamint a bakelitlap porlasztókarima felőli oldalán lévő tömítés mindkét oldalán - lehetséges hamislevegő-beszívás. Sajnos jellemző, hogy mind a szívócsőkarima, mind a porlasztókarima rögzítőanyáit úgy meghúzzák, hogy víz fakadjon belőlük, ezért a karimák hajlamosak a vetemedésre, görbülésre. E komplikáltság miatt én azt szoktam csinálni, hogy a bakelitlapnál (a felületek síkságellenőrzése és alapos zsírtalanítása után) minden tömítőfelületre tömítőpasztát teszek, és az anyák meghúzása után ezt a kötést többé nem bontom meg, hanem porlasztótisztításnál a hengernél szerelem le a szívócsövet, így ott csak egy tömítésre kell ügyelni. (Természetesen ott is pontosan síknak kell lenniük a felületeknek.)

Ami még szóba jöhet, az a hibás légszűrőház-összekötőcső (ez is gumiból lévén, egy idő után szintén megkeményedik, elreped), de már lehet vásárolni (egy időben nem volt kapható), úgyhogy ha bizonytalan vagy, cseréld ki, valamint a légszűrőház mindennemű tömítétetlensége (eredendően a házrészek közt és a fedél alatt is volt gumitömítés), a légszűrőpatron hiánya, sérülése is hátrányosan befolyásolja a motor szívóerejét és ezáltal a keverékképzést. Ma már komplett légszűrőt is lehet kapni; habár nem olcsó, de ha az eredeti repedezett, törött, lyukas (ami elég gyakori eset már 50-55 év után), akkor mégis célszerű beruházni egyre.

 


2024.04.12. 11:37

Sziasztok!

 

Sajnos kiestem a Simsonosok táborából, - pedig szívesen maradtam volna még...

Most már csak autóval tudom járni az országot. :-(

Mevették a Simson Staromat.


2024.04.07. 22:05

Szabó Matyi

Üdv!Egyértelműek a tünetek,fals levegő miatt szegény keverék.Érdekes lehet még a légszűrő is.A részterheléstű( amit a köznyelv súbertűnek hív ) rögzítőjének a fentről második nútban kell lenni,ha minden más ok,akkoregy pozícióval lejjebb kell a rögzítőt tenni.A légszűrő legyen légmentes,a porlasztó összekötő gumija nem lehet elöregedett,vagy szakadt.A gyújtás rendben van?

Utána már csak száz oktános friss benzin,és kezdődhet a száguldás!


[6207-6188] [6187-6168] [6167-6148] [6147-6128] [6127-6108] [6107-6088] [6087-6068] [6067-6048] [6047-6028] [6027-6008] [6007-5988] [5987-5968] [5967-5948] [5947-5928] [5927-5908] [5907-5888] [5887-5868] [5867-5848] [5847-5828] [5827-5808] [5807-5788] [5787-5768] [5767-5748] [5747-5728] [5727-5708] [5707-5688] [5687-5668] [5667-5648] [5647-5628] [5627-5608] [5607-5588] [5587-5568] [5567-5548] [5547-5528] [5527-5508] [5507-5488] [5487-5468] [5467-5448] [5447-5428] [5427-5408] [5407-5388] [5387-5368] [5367-5348] [5347-5328] [5327-5308] [5307-5288] [5287-5268] [5267-5248] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal