|
[Későbbi] [4306-4287] [4286-4267] [4266-4247] [4246-4227] [4226-4207] [4206-4187] [4186-4167] [4166-4147] [4146-4127] [4126-4107] [4106-4087] [4086-4067] [4066-4047] [4046-4027] [4026-4007] [4006-3987] [3986-3967] [3966-3947] [3946-3927] [3926-3907] [3906-3887] [3886-3867] [3866-3847] [3846-3827] [3826-3807] [3806-3787] [3786-3767] [3766-3747] [3746-3727] [3726-3707] [3706-3687] [3686-3667] [3666-3647] [3646-3627] [3626-3607] [3606-3587] [3586-3567] [3566-3547] [3546-3527] [3526-3507] [3506-3487] [3486-3467] [3466-3447] [3446-3427] [3426-3407] [3406-3387] [3386-3367] [3366-3347] [Korábbi]
Üdvözlök Mindenkit!
Kérdésem lenne, a motorblokk bekötésével kapcsolatban. A motorblokkból 4 darab vezeték jön ki, melynek színei, amit úgy gondolok, hogy gyári, a következők:
1. piros-sárga
2. szürke-piros
3. piros fehér
4. barna-fehér
Ezek a színű vezetékek a gyújtáskapcsoló mely lábára csatlakozik? Az oldalon itt van fent egy rajz, amin végülis érthetően van levezetve a nyomvonal, de ezen rajz alapján csak 3 vezeték jön ki a blokkból.
Válaszotokat előre is köszönöm!
Zsoel
Köszönöm szépen a küllőkkel kapcsolatos hozzászólásod. Elnézést, hogy nem tudtam visszaírni időben.
|
Medve
Nahát, kicsi a világ... :) Bár ez a ritkábbik eset; ha valaki a szóbeli vagy tettleges segítségemet kérné, arról általában az szokott kiderülni, hogy minimum 2-300 kilométerre lakik tőlem.
Keress nyugodtan, ha aktuális lesz, és egyeztetünk valamit.
|
Zsoel
Jómagam pedig, Mosonszentmiklóson!
Akkor röpke 20 perc alatt oda tudok menni bármikor!
Majd egyeztetünk!
|
mopedos
Én még nem rendeltem onnét, de beszéltem olyannal, aki már igen. Megbízható üzlet.
|
Medve
Én Halászin lakom. Ha errefelé jársz, és éppen itthon vagyok, állok rendelkezésedre, ha tudok valamiben segíteni.
|
Zsoel
Igen sajnos, csak így sikerült fel tenni a képeket!
Vannak rajta hiányosságok, de alapvetően jó alap, megéri vele foklalkozni!
Esetleg egy személyes találkozón szívesen kérnék tanácsot!!
|
Üdv!
Valaki esetleg szokott rendelni alkatrészt a német AKF.de -ről??
|
Medve
Köszi! Csak az a baj, hogy olyan apró felbontású, tovább nem nagyítható képeket tettél föl, hogy alig tudok belőlük kivenni egy-két részletet. Amennyit látok, az igazolja mindazt, amiről eddig beszéltünk. Továbbá még meg tudom állapítani azt is, hogy a lámpafejet kifúrták (a kisebbik furat nem gyári, távfényellenőrző lámpa számára készítette valaha valaki), az üresjárásjelző zöld műanyagburája hiányzik, illetve a kormányburkolatról az embléma. A lengéscsillapítóknak szürke-feketéknek kellene lenniük, tehát vagy kicserélték a felső porvédő burkolatokat szürkéről feketére, vagy mind a négy rugóstag kompletten későbbi járműről származik. Többet sajnos nem tudok mondani.
|
Zsoel
Néhány kép a motorról!



|
Zsoel
Próbáltam a kép feltöltést,de még egyenlőre nem sikerült!!
|
Zsoel !
Köszönöm részletes válaszodat .Minden világos.
Alkalmazni fogom tanácsaidat .
Üdv !
|
Medve
Így van, az említettek 1980 utáni Schwalbéról (KR51/2) származnak. Azokon a járműveken már a kormányburkolat és a kezelőszervek is fekete színűek voltak. Az eredeti 1971-es kézikartartók ilyenek:

A fényszórókeret is bézs színű.

Ennél az alkatrésznél a fekete szín egyébként már 1973/1974-től megjelent, ekkor minden, még gyártott típusnál átálltak a fekete műanyagra, az tehát nem a KR51/2-k sajátossága. (Kár, mert szerintem a fekete sokkal csúnyább, valahogy komorabbá, szigorúbbá teszi a lámpa "nézését".)
Esetleg tegyél fel képet a járművedről, szívesen megnézném.
|
sarilaci
Ott írtam lent, hogy 2012.04.04. 23:30.
|
Zsoel
Köszönöm szépen a segítséget!!
Egyébként a gázszektorra és a kuplungra értettem,hogy fekete! Szivatókar is műanyag már!!
Az első lámpa keret is fekete,valószínü szerintem legutólsó kiadású schwalbe alkatrészeket építettek be.
A gyujtás része, már trafósra van átalakítva.
Egyébként aki elkezdte ezt a felújítást,alapos munkát végzett,de valószínű nem az eredeti állapot vissza állítása volt a célja!
Néhány dolgot kiemelnék,a kerekek újra vannak küllőzve,felpolírozva, új gumikkal,a blokk teljesen felújítva, szintén az egész polírozva,lámpa testek újak( DDR-es gyártmány mindegyik) lánc,láncvédő új,krómozások hibátlanok.Egy negatív dolog van rajta, a színe,ugyan is világoskékre festették!!
|
Üdv Zsoel ! Keresem ,keresem de nem találom. Hol is van ? Légyszives segits ! Üdv. sarilaci
|
sarilaci
De hát ott van. Kijelölöd a szöveg, kattintás jobb egérgombbal, másolás, beilleszted egy szövegszerkesztőbe, és már nyomtathatod is. Nem jogvédett tartalom. :)
|
Cezar
Szia!
Pont fordítva van: gyári beépítés szerint a tengelykapcsoló felől lévő szimering néz "befelé", tehát a rugós oldal van a főtengely felől, a lendkerék oldalán pedig kifelé, vagyis a rugós tömítőél a csapágy felé fordul, mivel itt a lendkerék felől ugye ott van még egy kis szimering, a főtengelycsapágyhoz odavezetett olaj miatt. Tehát az elősűrítéssel megnövelt nyomású gáztöltést balról a nagy szimering, jobbról a külső kicsi lenne hivatott a forgattyúházban tartani, míg a jobboldali nagy szimering alapvetően azért felel, hogy a forgattyúműbe ne kerülhessen be a hajtóműolaj (hiszen akkor egy idő után kiszívja és elégeti azt). Ez volt a gyári koncepció.
Azonban! Én ugyan mindenben tartom magam a gyári megoldásokhoz, és nem szeretek "okosabb lenni" azoknál a fejlesztőknél, akik ezerkilencszázhatvan-akárhányban mérnökórák ezreit ölték bele ennek a járműnek a megtervezésébe, de ebben az egyben kivételt teszek. Amikor ugyanis ez a motor elkészült, még híre sem volt kétajkú szimeringnek, és a meglévők is jóval kezdetlegesebbek voltak. (Ne feledjük, több mint fél évszázaddal ezelőttről beszélünk.) Az eredeti megoldással pedig a gáztöltés egy része óhatatlanul elvész, ugyanis amikor a dugattyú lefelé halad, és az előző felemelkedés alatt beszívott benzin-levegő keveréket elkezdi összesűríteni, akkor a megnövekedett nyomás egyszerűen megemeli a tömítőélt, és a töltés egy része elillan a forgattyúházból. A külső szimering ezen csak részben segít, hiszen egyáltalán: eleve már a csapágyfészek is káros térnek számít a töltéscsere szempontjából (mivel onnét már a szimering tömítőfunkciója miatt nem kerül vissza az üzemanyag), illetve a csapágyfészekbe két olaj-hozzávezető csatorna torkollik be, amelyeken keresztül végképp eltűnik, a hajtóműszekrénybe, onnét pedig a szellőzőnyíláson át a szabadba szökik a benzin. Ez tehát kivételesen elég szerencsétlen megoldás.
Éppen ezért én a következőt szoktam csinál, és másnak is ezt javaslom, ha jót akar magának. Jó minőségű kétajkú szimeringet kell vásárolni, és mindkettőt rugós felével a főtengely felé nézve kell beépíteni. A rugós tömítőél megakadályozza, hogy elősűrítéskor a dugattyú a már említett úton kinyomja a forgattyúházból a gáztöltés egy részét (hiszen ilyenkor a nyomás maga is rászorítja a tengelyre a tömítőélt, tehát önmaga útjába épít akadályt). Viszont amikor a dugattyú az alsó holtpontról indul felfelé, és az átömlőrések zárása után a forgattyúházban növekedni kezd az üzemanyag beszívásához szükséges depresszió (vagyis vákuum keletkezik), akkor a külső, rugózatlan tömítőajak ráfekszik a tengelyre, és megakadályozza, hogy a motor a hajtóműszekrényből olajat szívjon be. Ha ez nem lenne, akkor amikor a vákuum esetleg megemeli a rugós tömítőélt, a hajtóműolaj minden további nélkül bekerülhetne a forgattyúházba, onnét az üzemaanyaggal az égéstérbe, és elégne, ami hosszú távon a hajtóműolaj "megevéséhez", valamint a motor és a kipufogó fokozott kokszosodásához vezetne.
Javaslom tehát mindenki számára a fenti módszer követését. Már több Star is megfordult a kezem alatt, amelynek motorját felújíttatták, de nem akart úgy menni, ahogy kellene, II., de főleg III. fokozatban csak hörgött, kínlódott. Mindegyik esetben az volt a hiba, hogy a fentiekhez képest az egyik, de általában inkább mindkét szimeringet fordítva szerelték be, így tulajdonképpen "éheztették" a motort, mivel a beszívott üzemanyag jó része "megszökött", így nem volt mi hajtsa a gépet. A szimeringek megfelelő beszerelése után a motorok megtáltosodtak. "Csupán" ennyi a jelentősége annak, amit kérdezel. :)
Egyébként nem értem, hogy ha a végén mégiscsak volt időd nekiállni, hogy szétszedd és megnézd a gépet, és neki is mertél állni (tehát van műszaki rálátásod, kompetenciád), akkor miért nem inkább magad csináltad a generálozást. Hidd el: az a legbiztosabb munka, amit saját magának csinál az ember. Látod, most meg is csináltattad a motort, a pénzed is ráment, de mégis rá kell fordítanod a saját idődet és munkádat is, mert mégsem lett jó.
Továbbá az sem fér a fejembe, hogyhogy neked kell főtengelycsapágyat és -szimeringeket cserélned, egy úgynevezett generálozás után. Akkor mit csinált a szerelő? Nálam a motorgenerálozás a motort teljes szétszerelését, tökéletes megtisztítását (hengercsatornákat, hengerfej égésterét is beleértve), a tömítőfelületek, furatok, menetek ellenőrzését, TELJES csapágy- és szimeringcserét, henger felköszörültetését és új komplett dugattyú beépítését, szükség esetén a forgattyústengely felújíttatását vagy cseréjét, illetve az esetleges hibás, kopott alkatrészek (pl. tengelykapcsoló-tárcsák) cseréjét, valamint gondos, a tömítettségre ügyelő összeszerelést jelent. Másnál ezek szerint nem? Mert akkor vissza kéne kérned a pénzedet.
|
Medve
Nagyon valószínű, hogy 1971 utolsó hónapjaiból származik.
A hátsólámpa-háznak ugyanolyan színűnek kellene lennie, mint a tartálynak vagy a kormány- és oldalburkolatoknak. Fekete színű kormány nem létezik, az gyárilag egyfajta halványszürke festésű, hasonlít az eredeti "Tundragrau" zöldesszürke színhez, amilyenre az előbb emlegetett alkatrészeket festették, de nem ugyanolyan.
"...gázmarkolat és a kuplung is fekete új tipus" Ha itt a markolatgumikra gondolsz, azok 1971 végén már feketék (a karokon lévő hüvely és maguk a kartartók nem; előbbiek átlátszóak - idővel besárgultak -, utóbbiak szürkék).
|
Üdv ! Zsoel ! Nagyon örültem a motor szerelési leirásodnak. Várom hogy felkerüljön olyan helyre ahol másolni és kinyomtatni tudnám. Köszi elöre is . Szép napot !!! sarilaci
|
Üdv !
Nekem is van egy 47 éves star-om .Idöhiány miatt megbiztam egy " hivatásos motorszerelöt " hogy generálozza meg a blokkot ! Elsö körök után egyböl megjelentek alatta az olaj foltok .Gondoltam bejáratás alatt nem foglalkozok vele .Télen széthúztam a blokkot , hogy újra tömítem a blokk feleket mert csak papir tömitéssel volt összerakva (mint utolag kiderült ).Ha már szét van szedve akkor a szimeringeket ,csapágyakat is cserélek a forgattyus tengelyen.Viszont most elbizonytalanodtam .A kuplung felöli oldalon az olaj felöl tömit a szimering ( tehát a rugó az olaj felöl van ) .A gyujtás felöli oldalon pedig a forgattyús ház felöl tömit a belsö szimering , utána az olajban futó csapágy és utána a külsö szimering az olaj felöl tömit .Igy rakta össze a "profi ". A gyári rajz szerint az olaj felé néznek a rugos felek .E részletes leirás szerint a forgattyus ház felé kell nézzen a rugos fél .Ezek szerint a "profi szerelö " hibásan rakta be a kuplung felöli szimeringet , illetve a rajz hibás.
Mekkora jelentösége lehet egy ilyen hibának ?
Légyszi segitsetek !
|
[Későbbi] [4306-4287] [4286-4267] [4266-4247] [4246-4227] [4226-4207] [4206-4187] [4186-4167] [4166-4147] [4146-4127] [4126-4107] [4106-4087] [4086-4067] [4066-4047] [4046-4027] [4026-4007] [4006-3987] [3986-3967] [3966-3947] [3946-3927] [3926-3907] [3906-3887] [3886-3867] [3866-3847] [3846-3827] [3826-3807] [3806-3787] [3786-3767] [3766-3747] [3746-3727] [3726-3707] [3706-3687] [3686-3667] [3666-3647] [3646-3627] [3626-3607] [3606-3587] [3586-3567] [3566-3547] [3546-3527] [3526-3507] [3506-3487] [3486-3467] [3466-3447] [3446-3427] [3426-3407] [3406-3387] [3386-3367] [3366-3347] [Korábbi]
| |