|
[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]
Zsoel,
Köszönöm, de közben szerencsére sikrült vennem két használt, de nagyon jó állapotban lévő hátsó gátlót.
Más:
a neten mindenhol azt olvasom, hogy az 50-es Simsonoknál az előgyújtás a FH előtt 1,8 mm-re, ha esetleg 60-as a motor, akkor 1,6 mm-re kell, hogy legyen.
Ezzel szemben az eredeti 1971-es Kezeléi Útmutató-ja 1,5 mm-t ír.
Moi az igaság?
|
maggio65
Mi a helyzet, Zsolti? Ezer éve nem láttalak errefelé. Minden oké, mennek a járgányok? :)
|
PPisti
Na ugye, mondtam én, hogy nem lesz gond. :) Ügyes vagy.
A relé villogási ütemére nézve nincs támpontom. Ha még eredeti NDK gyártmányú darab van neked, akkor az már több évtizedes alkatrész, gondolom, anyagszerkezeti változások mentek végbe benne, gyengült a fémszál meg minden, nem úgy viselkedik már, mint újonnan. De mivel a KRESZ szerint az irányjelző izzójának percenként 60-120-as felvillanási sebességgel kell villognia, tehát elvileg még éppen belefér.
Egyébként ha nagyon nem vagy vele kibékülve, lehet kapni elektronikus relét. Például maggio65-nek is az van, ő is azután cserélte ki, hogy az eredeti működésével nem volt elégedett.
|
sarilaci
Polgárdi veteránvásár 2015. október 11. vasárnap.
Info: 20/986-6225
|
Tényleg meg lehet oldani célszerszám nélkül is, nekünk viszont jól jött, mert megszenvedtünk az egyikkel (persze gyakorlatunk sem sok volt).
Tegnap késő este elkészültem az index beszerelésével. A leírásod alapján nagyon könnyen meg tudtam csinálni, melyet még egyszer köszönök.
Egyetlen kérdésem lenne még ezzel kapcsolatban. Milyen villogási sebességgel kell ennek működnie, mert én ezt egy kicsit lassúnak találom? Nem mértem, de kb. 1 másodperc körüli idővel dolgozik. Nézve a relét, gondolom ezen nem lehet állítani semmit, hiszen úgy látom szétszedni sem lehet maradandó sérülések okozása nélkül.
|
Üdv Zsoel ill. mindenki !
Ki tudná megmondani hogy Polgárdiba mikor van a motoros börze ? Üdv sarilaci
|
Ormossy
Veteránmotoros börzéken kell körülnézni, illetve bújni a hirdetéseket, esetleg saját hirdetést is feladni. Kifejezetten Starok bontásával foglalkozó bontóról sajnos nem tudok, túl kevés van (már) belőlük.
|
PPisti
Nem létfontosságú hozzá a célszerszám, szükség esetén a hátsó teleszkóp is szétszedhető egy 9-es villáskulcs segítségével. Rutin kérdése a dolog, csak elsőre tűnik nehéznek. Villáskulccsal megfogom a lapolást a száron, satuba szorítom óvatosan a fejet, aztán a kulccsal ide-oda mozgatom a szárat, míg meg nem lazul. De ha már van célszerszám, persze az sem baj. :)
Ha lesz indexes kérdésed, nyugodtan tedd fel. Bár szerintem már mindent leírtam, mennie kell a dolognak.
|
Tud valaki olyan "lelőhelyet", ahol bontott Star alkatrészeket lehet kapni? Vagy eredeti DDR alkatrészeket?
Előre is köszönettel.
|
Tényleg megérte és nem is bonyolult művelet, ha megvannak hozzá a szerszámok.
A két első rendbetétele után elkészítettük a korábban belinkelt leírásban használt villát, ami a hátsók szétszedésénél jól jött, mert azokban sokkal erősebb a rugó. Ráadásul az egyik nem is akart szétjönni, mert azt gyárilag úgy rakták össze, hogy a csapszeg az öntvényben fixen állt, viszon belül a tengely furatában lógott és ezáltal a furat széleit kicsit szétlapította. A csapszeg kiütése után nem akart lejönni az öntvény rész. A másik lengéscsillapítóban pedig belül az egyik alátét gyárilag rossz helyen volt. Ennyit a német precizitásról...
Közben megnéztem a bal markolat furatát, a gumifogantyú nincs kilyukasztva, de alatta ott van a lyuk. Az index szerelésekor lehet, hoy lesznek még kérdéseim, de még nincs meg hozzá minden alkatrész.
|
PPisti
Szuper hír. Látod, megérte energiát fektetni bele, hogy mindegyiket megcsináld. :) Jó motorozást!
|
Elkészültünk a lengéscsillapítókkal: a hátsók is új csapszegeket és az összes új szilenteket kapott. Menet közben mintha nem is ugyanaz a motor volna, rengeteget változott a viselkedése pozitív irányban. A futóművekből semmilyen zaj nem jön, sokkal stabilabb lett a motor, az úthibákat szépen kisímítja.
|
Gágá
Nincsen, nem foglalkozom tuningolással. Őszintén szólva, nem is nagyon értek hozzá, én inkább a gyári állapotot favorizálom a veterán járműveknél.
Annyit általánosságban (saját tapasztalattal alátámasztva) elmondhatok, hogy bár hengerűrtartalmat lehet növelni, illetve lehet készíttetni további átömlőcsatornákat a hengerbe, ez inkább csak a feltöltés hatékonyságát javítja, magasabb fordulatszám-tartományokban kicsit fürgébb lesz a gép, illetve némileg kisimultabbá válik a járása. Igazán látványos eredmény eléréséhez módosítani kell a vezérlést (átreszelni a szívó-, átömlő- és kipufogórést), továbbá a porlasztót és a kipufogórendszert. Ez a három részterület szorosan összetartozik, egy egységet alkot, csak együtt érdemes tuningolni őket, külön-külön nincs értelme.
De ennél többet sajnos nem tudok mondani a témáról. Látogass el a simson.hu tuningoldalára, ott biztos adnak neked felvilágosítást minden kérdésben.
|
A karburátor megdobja?és van valami favorit? |
Gágá
Lökettéfogat-növelés, négy felömlősítés, rezonátor, tuning karburátor. Ezeken kívül mással nemigen mész semmire, legalábbis érzékelhető változást nemigen eredményez más. A sportlégszűrő sem.
|
Te Zsoel,meg kéne tolni egy kicsit az erejét ennek a gépnek anélkül hogy nagyon belemàsznék...nincs valami tipped? |
Koszi,probalom turbozni a kicsiket anelkul hogy nagyon hozzanyulnek...:-) |
Gágá
Érezni hát. Rosszabbul megy tőle a motor. :)
A sportlégszűrő csak parasztvakításnak jó. Mivel a szívóütemben kisebb az ellenállása, mint a műanyag légszűrőháznak, illetve a benne lévő szűrőpatronnak, az egyébként jól működő porlasztó sportlégszűrővel kevesebb benzint szállít a motornak, mint kellene, ezért az magasabb fordulatszámon csak hörög. Volt már a kezemben javításra két Star, amelyiken (gagyi) sportlégszűrő volt. Kénytelen voltam még extra szivaccsal kitömni a légszűrőket, hogy megfelelő legyen a benzinellátás. Persze a szívászajtompítás ezzel együtt is szinte nulla, nagyon hallatszik az a hortyogó szívászaj.
|
Annyit azert meg megkerdek hogy a sportlegszuro er valamit rajta?valami kulonbseget erezni??kosz ha tudod;) |
Gágá
Nincs mit.
Azt nem tudom, mennyivel lesz merevebb a rugózás, de annyit mindenképpen javaslok, hogy a rugóból inkább többször vágjál le rövidebb darabokat, és apránként próbálgasd össze az alkatrészeket, mikor lesz jó a hosszúság, mint hogy egyszerre túl sokat vágj le, mert ha utólag derül ki, hogy elcseszted a méretet, akkor már nem tudod visszacsinálni.
|
[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]
| |