|
[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]
Most lett a télen 60-ra fúrva, új csapágyak, új simmeringek, tömítések cseréje mindenhol.
|
Ormossy
140 %-os főfúvókával persze, hogy sokat kap. :) Te se örülnél neki, ha fél liter vizet szeretnél meginni, de hét decit nyomnak a gigádba.
Nem valószínű, hogy egyszerűen a csavarok tekergetésével vagy a tű emelgetésével orvosolni lehetne a problémát, mert akkor a te szerelőid is be tudták volna állítani a stabil motorüzemet - ha másként nem, "vak tyúk is talál szemet" alapon. :) Valamilyen egyéb zűr is lesz még ott, amelyet már nem annyira egyszerű megtalálni. Valamit lépj, mert így csak a benzint pazarlod, és cserébe még a motor se megy rendesen.
|
cefre
Ha ez segít...
(Jobb egérgomb, kép megjelenítése, nagyítás.)
Hol akadtál el? Hátha szóban is tudok segíteni.
|
Zsole,
Köszönöm az információkat. Szerintem sok üzemanyagot kap a motor, de ezt nem hiszi el neke senki. (Ezek a szagemberek nem tudom hol tanultak...)
Én viszont annyira nem értek hozzá, hogy vállalni tudnám a porlasztó szétszedését-összerakását - no jó, ez még menne biztosan - de már a beállítás nem. (Súbertű állása, levegőcsavar stb.)
Az abaj, hogy nem találok egy "igazi" Simsonos szakembert a környékünkön.
Gondolkodom a megoldáson, aár az utánfutóson is.
|
Sziasztok.
SEGÍTSÉG KÉNE
Esetleg valakinek akad komplett robbantott rajza, és azt elküldené nekem azt nagyon megköszönném . Elakadtam az összerakásban .
|
Ormossy
Házhoz menést sajnos nem vállalok, de ha netán meggondolod magad, és esetleg elhozod furgonban vagy utánfutón, nyugodtan szólj. :)
Márpedig hidd el nekem, hogy 50-es fúvókával kell jól mennie. Ha valamiért azt kevesli a motor, akkor ott egyéb zűr is van.
A főfúvóka mérete nem (csak) a hengerűrtartalommal van összefüggésben, hanem a légszűrőedény és a kipufogó, ezzel együtt a vezérlés (szívó-, kipufogó-, átömlőrések) méretezésével. Azzal, hogy egy motor hengerűrtalmát bővíted, tehát növeled a hengerfuratot, csak az üzemanyag elégésével kialakuló nyomás támadási felületét , magyarul a dugattyútetőt teszed nagyobbá, de önmagában ettől még a motor nem lesz képes több üzemanyag feldolgozására. Nekem is van egy növelt hengerűrtartalmú Starom (45 mm-es dugattyúból következő 63 ccm lökettérfogat, négy felömlőcsatorna), és ugyanúgy 50-es főfúvókával üzemeltetem (kifogástalanul), mint egy széria 49,6 köbcentis Start.
Szóval nálad valami nagy gebasz van, mert egy 70-es fúvóka oda irtó nagy, KR51/2-höz, S51-hez való, de nézd meg azokat: más a hengerük, sokkal nagyobb a légszűrőházuk, a kipufogójukban nincs benn egy olyan szűkítőkúp, amelyik az (eredeti) Star-kipufogóban megvan, tehát egészen más hangolású motorokról van szó. 70-es főfúvókával egy normális állapotú Starnak csak hörögnie és fuldokolnia volna szabad, és az istennek sem akarna fölpörögni. Hogy a tiéd mégis megy vele, az azt jelenti, hogy 50-es fúvókára méretezve túl szegény keveréket kap, tehát hibás a porlasztó, tömítetlen a forgattyúház, vagy valami hasonló. (Lásd az Adeebacsinak tegnapelőtt írtakat.) Valószínű, hogy ha a "kezembe kapnám", könnyen felismerném és orvosolnám a gondot. De sajnos nem vagyok távgyógyász, látatlanban ennél többet nem tudok mondani.
|
Zsoel,
Hát, pedig azt gondoltam, hogy a Simsonok szerelgetéséből már sarokházat vettél Budán.
190 km-re vagyunk egymástól, ez egy kicsit sok(k) Simson Star-al.
(A porlasztómat szerettem volna, ha "behangolod", mert az eddigi szerelőimnek nem igazán sikerült. 16N1 porlasztóm van, műanyag házas légszűrő, de hallani sem akarnak róla, hogy 50-es fúvókával kell(ene) mennie, most is 70-es van benne, bár igaz, hogy 60-asra van fúrva a henger.)
|
sturnusvulgaris
Kedves Kati!
Én örülök, hogy közreműködhettem abban, hogy "egymásra találtatok", és hogy Zsolti rendbe hozta neked a járgányt. Mondtam én, hogy benne bízhatsz, rendes srác. ;)
Illetve külön örülök annak, hogy személyedben hölgyet is üdvözölhetünk a starosok klubjában. Remélem, hogy ha rendbe jött a lábad, csak örömödet leled majd a motorodban, és minél kevesebb bosszúságod lesz vele. Mielőbbi javulást és sok balesetmentes, élvezetes motorozást kívánok!
Egyébként szívesen fogadunk a fórumra egy "ilyen volt-ilyen lett" képpárt. :)
|
Ormossy
Igen, vállalok motorjavításokat, de nem "hivatalosan" csinálom (iparengedély, számlaadás, tudomisén). Igazából először csak először rokonoknak, ismerősöknek javítgattam, illetve újítottam fel gépeket, aztán az ismerősök hozták az ő ismerőseiket, meg innét a fórumról is volt már kliensem, szóval lassan bővült az "ügyfélkör". De bárkinek szívesen megcsinálok bármit (szerintem meglehetősen jelképes áron), aki nem az adóhivataltól jön piszkálni, hogy milyen alapon teszek szert arra a dariusi párezres fekete jövedelmemre... :) Aztán most már gyakorlatilag minden hónapban akad valami kisebb-nagyobb meló, hol ennek, hol annak, és nem is csak Simson.
Halászi vagyok egyébként (az ország északnyugati csücske, Mosonmagyaróvár melletti falu).
|
Zsoel,
Nagyon köszönöm, hogy anno Beagle-t ajánlottad! (Képzeld, a Star-t 3 éve Sopronból hoztam:-))
Beagle fantasztikus munkát végzett a '70-es Staron! Gyönyörű lett a kis seregély, hamarosan szárnyalhatok is vele (csak még szervizelés alatt van a sebességváltós lábam).
Szóval köszönöm Neketek!!
Kati
|
Zsoel,
Te "rendelsz" valahol, lehet esetleg hozzád apróbb javításra motort vinni?
|
csajkib14
Nem sok. Az R (Roller) betű csupán annyit jelöl, hogy robogóba épített motorról van szó. A lábkapcsolású Schwalbe motorja mindössze a porlasztóban, a lábkapcsolókar formájában, meg a rácsos motorfedélben tér el a Starétól (utóbbin a Schwalbe esetében ki van fúrva és fel van hasítva a rajta lévő felöntés, mivel ott ez a lábfékbovden támaszául szolgál).
|
Adeebacsi
Azt nem tudom, de valami van, mert az 50-es fúvókának igenis jónak kellene lennie. Több olyan Start hoztam már rendbe, amelyiket 60-as, 67-es, 72-es, 80-as főfúvókával próbáltak üzemeltetni. (Aztán csodálkoztak a tulajdonosok, mikor az 50-es fúvókától "megtáltosodott" a gép.)
Nagyon sok függ attól, hogy mechanikai szempontból milyen állapotú a motor. Ha kopott a henger/dugattyú, tömítetlen a forgattyúház (akár a tömítés, akár a szimeringek okán), nem megfelelő a motor-hengertalp, illetve hengertető-hengerfej összesimuló felületeinek a tömítettsége, esetleg javított (perselyezett) a hengefejmenet, ez mind oka lehet annak, hogy a beszíváskor még megfelelő arányú keverék "felhíguljon", vagyis ezeken a helyeken megszökjön az üzemanyag egy része. Ekkor az elégéskor már túl sok lesz a levegő, ami az általad is említett problémákhoz (erőtlen, esetleg hörgő, durrogó motor, túlhevülés, kifehéredett gyertya stb.) Ugyanilyen tüneteket okozhat a beszívás útjában történő felhígulás, vagyis ha a motor "hamis" levegőt szív be a szívócsonk és a közdarab, vagy a közdarab és a porlasztó között. Ezeknek a helyeknek tehát gondosan tömítetteknek kell lenniük, és fontos, hogy a csatlakozókarimák teljesen sík felületűek legyenek. (Gyakori hiba, hogy a felfogató anyacsavarokat úgy megtépik, hogy víz fakad belőlük, amitől a viszonylag puha anyagú csatlakozókarima elhúzódik, és olyan lesz, mint a kifli. Ezért az anyákat csak váltakozva és finoman szabad meghúzni, és az elgörbült karimát köszörült sík felületen, pl. egyengetőlapon lefektetett csiszolóvásznon való egyenletes mozgatással simára kell munkálni.) Ugyanúgy fals levegőt szívhat a motor a kopott tolattyú, laza tolattyúfedél mellett is.
Aztán: felelős lehet a tünetekért még a hiányzó vagy nem megfelelő (pl. más járműből származó, ezért ritkább szövésű fémszövetből készült) légszűrő, esetleg sérült, repedt, tömítetlen légszűrőház. Ezenfelül még a túl alacsony benzinszint, illetve az eltömődött vagy nem megfelelő méretű alapjárati fúvóka. A 16N1-es porlasztóknál ugyanis az alapjárati fúvóka nem különálló rendszer, hanem a teljes terhelési tartományra befolyással van, tehát a kifogástalan alapjárati keverékképzés bele van kalkulálva abba, hogy bármilyen tolattyúállás mellett megfelelőek legyenek a motorüzem jellemzői. Ha pl. az alapjárati fúvóka el van tömődve, vagy helytelen méretű, akkor hiába megfelelő egyébként a porlasztó, a motor a teljes terhelési tartományban túl sokat vagy túl keveset fog kapni a szükségeshez képest. Ezeket mind érdemes megnézni.
|
A M53/1KFR és a M53/1KF motorblokk között mi a különbség?
|
Ma sikerült venni 50-es fúvókát,hát sajnos nem túl jó.
A motor egyértelműen a szegénykeverék jeleit mutatta.Érezhetően erőtlenebb vele a gép,a fölső kb 3/4 tartománytól gyakorlatilag elfogy belőle az erő. 2.ba alig lehet fölkínozni 40-ig, 3. ba alig kicsit 50 fölött van a vége.A gyertya néhány km alatt szinte teljesen kifehéredett(új NGK).Próbáltam a tűvel is játtszani,sajnos teljesen fölvéve sem javult a helyzet.A karbin 16N1 jelölés van,a légszűrőház gyári,nincs kókányolva,nem tudom mi lehet a gond...?
|
Szita László
Szia!
Ha rángat, és melegen nem indul, akkor az inkább gyújtásprobléma lesz, legvalószínűbb, hogy kondenzátor- vagy gyertyahiba (esetleg a gyújtótrafó van már elhasználódva).
|
Sziasztok! Ha bemlegedés után fulladozni kezd a motor. Hogyha mégse kezd rángatni és egy bizonyos távolság után állok meg vele akkor pedig nem akar beindulni.Mi lehet a gond szerintetek? |
Adeebacsi
Utánnaolvastam és nagyon sokan ajánlották a KOYO-t és szerintem azt fogok venni, picit drágább dolog de legalább hosszabb élettartalmú lesz. :)
|
starex
Dehogyisnem, nitrohígítóval kifejezetten vékonnyá, hígfolyóssá kell tenni, különben túl lassan és túl vastagon takarja be a belső felületeket.
|
csajkib14
Azokat a csapágyakat inkább ajándékozd el vkinek,én a motoromba biztosan nem raknám be.
Koyo vagy ár-érték arányba jó még a FAG. Az SKF-től még ma is sokan el vannak ájulva,sajnos(munkahelyi tapasztalat)itt inkább már csak a nevet kell megfizetni,és bizony van belőle hamisítvány is.
|
[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]
| |