|
[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]
atomik
Nem szabad holtjátéknak lennie a kormánycsapágynál. Fel kell lazítani az ellenanyát, és az állítóanyával feszesre, holtjátékmentesre állítani a csapágyak előfeszítését. Ez is közrejátszhat a tünet kialakulásában.
A szitálás oka lehet még: lötyögő kerékcsapágy (akár a nem eléggé meghúzott elsőtengely-anya következtében is), lötyögő első lengővilla (kopott, megkeményedett szilentgumik, laza tengelyanya), de ezek, főleg a második, kevésbé jellemzők, és elhárításuk egyszerű. Sokkal valószínűbb az, hogy 8-as van a kerékben, illetőleg kopott, megkeményedett, rosszul kiegyensúlyozott gumiabroncsod van. Ezen a kerék sugár-, de főleg oldalirányú ütésének megszüntetésével, a kerék kiegyensúlyozásával, megfelelő (új) gumiabroncs felszerelésével lehet segíteni.
Az, hogy ha teher van a csomagtartón, nő a szitálás elöl, normális jelenség, mivel ilyen esetben csökken a teljes terhelésből az első tengelyre eső hányad.
|
Sziasztok. Lenne egy Staros kérdésem.
Az mitől van, hogy olyan 30-40km/h körül ha elengedem a kormányt a bal kezemmel akkor el kezd szitálni a gép. Minél gyorsabban húzom a gázt és persze egy kézzel fogom a kormányt annál jobban szitál. Ha hátul viszek valami sújt a csomagtartón akkor még intenzívebben produkálja ezt a dolgot. Kinek mi az ötlete tanácsa? Még annyi, hogy ha megvizsgálom a kormányberendezést akkor egy pici holtjátéka mozgása van a kormányműnek de nem tudom, hogy az is normális-e ? Köszi mindenkinek. Sziasztok.
|
buslaci86
Szia!
Nincs egységes színkódja, akkoriban még nem létezett ilyesmi.
A szín megnevezése: Tundragrau. Ez a szín NEM zöld, hanem alapvetően szürke, közepes sötétségű, sárgászöld beütéssel. Csak kevertetni lehet (a napfénynek kevésbé kitett részek, vagyis jellemzően a kormányembléma alatt, oldallemezek belső felén, tartály első, illetve alsó részén lévő, nagyjából még gyári állapotú fényezett felületek alkalmasak erre a célra).
Egy német oldal szerint közelítőleg ezek a színek is megfelelnek az eredeti árnyalatnak.
- RAL 1020+7034 (1:1 arányban keverve), vagy
- Toyota 1528 színkódú gyári autófesték
Utóbbi információkért azonban nem vállalok felelősséget, mert én magam egyiket sem próbáltam ki (de ez persze semmit nem jelent, attól még lehet, hogy jó).
|
Sziasztok.
Simson Star SR4-2/1 színkód kellene nekem (zöld).
tudtok segíteni?
|
halo
Nincs mit.
"Érdekes, hogy az általam közben meglelt robbantott rajzokon nem látni ezt az alkatrészt."
Ez azért van, mert a háromsebességes, kényszerléghűtésű motorról létező egyetlen gyári robbantott ábra
egy "ősi" M53 KHL típusú motort ábrázol, amelyet az 1964-1968 között gyártott kézi kapcsolású Schwalbékba építettek. Ennek a váltóművét a baloldali kormánymarkolat forgófogantyújával lehet működtetni, amely két bovden révén mozgatja a motor tetején elhelyezett kapcsolókart, és mivel az egyes fogantyúállásokhoz tartozó sebességfokozatok fel vannak tüntetve a fogantyú házán, így ennél a motornál szükségtelen az üresjárásjelzés. (Ezeken a járműveken nincsen üresjárásjelző lámpa a fényszóróházon, és nem készítették el a kapcsolórúd műanyag perselyének befogadására szolgáló menetes furatot sem a motoron.) Ugyan kis keretben mellékelve ott vannak a lábkapcsolású berendezés alkatrészei is, de úgy látszik, az érintkezőrudat nem találták elég jelentősnek ahhoz, hogy feltüntessék.
Ezen a rajzon jól látszik a sebességváltómű is, nem nagy kunszt összerakni.
|
Zsoel
Köszönöm szépen! Érdekes, hogy az általam közben meglelt robbantott rajzokon nem látni ezt az alkatrészt...
A lényeg, hogy a szomszéd ebben a kérdésben már előrébb van!
Most a váltó jön... olyan rajzot keresek :)
Köszönöm még egyszer - sok-sok ezer baleset- és matricamentes kilómétert kívánok Neked is, s minden tulajnak! :)
BUÉK!
|
BÚÉK Simson Star klub!
Tegnap az újév örömére mentem vele egy kis karikát, majd állítottam a gyújtáson, nagyobb volt a hézag mint kellene.
|
Szép napot társak
kedves Stárosok
legyen sok a benzin
berregjen mocitok.
Szeressétek tovább
e remek masinát
lobogjon hajatok
de fő a biztonság.
Nem is írok többet
de szívemből kívánok
sok motorozást
széles e világon.
|
Minden Simson Star Klub-tagnak, -olvasónak és Star-tulajdonosnak békés, örömteli, motorozásban gazdag, baleset- és műszakihiba-mentes boldog új évet kívánok!
|
Itt egy kép lett volna de sajnos nem jelenmik meg...Bocsánat...
|
KEDVES MÁRKATÁRSAK!!
|
Köszi Srácok! Örülök hogy megnyerte teszéseteket ,és igyekszem...:-)
|
Szketo !
Csak ámulok és bámulok !!! Mit is mondhatnék ? ! Tiszta szivböl gratulálok ! Kivánom sokáig legyen örömöd benne !! sarilaci
|
Szketo
Köszönjük! Szép munka.
|
starex
Feltétlenül! Nehogy aztán te idd meg más machinálásának a levét.
|
Sziasztok Márkatársak!
Bocsánat,lehet hogy ez nem éppen idevaló ,ez uton is elnézést kérek.Gondoltam Fotó helyett küldök videót néhány hete elkészült szeretett motoromról fogadjátok szeretettel.https://www.youtube.com/watch?v=IS3Y2sLLHUA Jővöre megyük muzeális minősítöre és akkor lesz kész csak igazán.
Üdv Nektek:szketo
|
Zsoel
Igazi mekkmester lehetett. Ebben a modern világban mégjobban figyelnek az ilyesmire, de nem is terveztem azzal a motorral aszfaltot járni amibe a blokkot teszem. Szétgyalázni nem akarom, a belsejéhez nem nyúltam, csak kitisztítottam, csapágyak még gyáriak, szóval én bízom benne hogy nem sokat szerelgették. Így remélem jó lesz még pótblokknak egyszer. Csak lepattintom róla a hamis számot.
|
starex
Na, ilyet se láttam még. Persze értelme semmi, jó nagy marha volt az elkövetője. Ezt még az is kiszúrja, hogy valami nem stimmel itt, aki csak egy kicsit konyít a Simsonokhoz, de műszaki vizsga vagy rendőri ellenőrzés esetén pláne tuti lett volna a lebukás - aztán ment volna a feljelentés egyedi azonosító jel meghamisítása bűncselekmény miatt. Ilyesmivel nem jó szórakozni.
|
Zsoel
Ma alaposan letisztogattam a nemrég említett, furcsa blokkom külsejét. Mostanában nem volt túl sok időm, ezért váratott idáig...
Jobban megnézve a letisztított motorszámok környékét, a 14-el kezdődő motorszámot tartalmazó alumínium úgy lett kivágva gondolom a motor eredeti blokkjából, majd felragasztva a pótalkatrészként eladott blokkra. Akkoriban minden papíros járműnél nagy hagyománya volt a számokkal való mókolásnak. Ebben édesapám is megerősített.
A párosítók stimmelnek
Jól látszik a ragasztó.
Ez a rejtély megoldódott, gondoltam megosztom a fórum közösségével.
|
halo
Szia!
Az az üresjárási fokozat érintkezőrúdja. A menetes vége a jobboldali blokkfél felső részében lévő műanyag perselybe megy bele, és kívülről recés alátéttel és anyával kell biztosítani, a szabad végén pedig egy darabka szigetelő műanyag csőnek kellene lennie, nehogy hozzáérhessen a motorhoz. A rúdon lévő hajlításnak pedig lefelé kell állnia, hogy a léptetővilla üres helyzetében hozzáérjen az azon lévő érintkezőnyelvhez, ezáltal a rúd testelődjön.
Így valahogy (a jobb alsó sarokban látszik a rúd, végén a szigetelő cső):
És így néz ki kívülről a téma:
(Jobb egérgombbal kattintva rájuk, a képek teljes méretre nagyíthatók.)
|
[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]
| |