|
[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]
EZT AZ ALKATRÉSZT KERESEM!!!!
|
Petrőcz József!
Semmi gond! Talán jobb is, hogy csak később tudod hozni.
|
Zsoel
Nagyon köszönöm a részletes válaszaidat.
Azt hiszem a télen kap egy 12 V-os szettet a kicsikém. Mert megérdemli!
|
Ormossy
Mást NEM kell beszerezni hozzá (akkor írtam volna). A fényszóróizzó tápellátása teljesen független a többi elektromos részegységtől: sem az izzók, sem az akkumulátor, sem a gyújtás jellemzői nem befolyásolják a működését.
Nincs egyszerűbb megoldás. A fő probléma az, hogy az eredeti Star-lámpatükörbe nem tudsz nagyobb izzót tenni, mert nem fér bele. Ez a parabolatükör 6 V 15/15 W, Ba15d foglalatú foglalatú izzóhoz van méretezve, már az egy "lépcsőfokkal" nagyobb teljesítményű, 6 V 25/25W-os, Ba20d foglalatú izzó burája sem fér át a nyíláson. (Valamint ha átférne is, más a mérete, a reflektorizzószál nem a tükör gyújtópontjában lenne, nem megfelelően vetítené a fénynyalábot, vagyis haszontalan lenne.) Emiatt a komplett lámpatükröt cserélni kell, és venni kell hozzá való foglalatot is. Ámde ha akár csak 6 V 25 W-os izzót akarsz is beszerelni, ahhoz sem jó a Star eredeti 15 W-os fényszórótekercse, tehát ehelyett 6 V 25 W-osat kellene beszerezni. De ha már úgyis ennyi kiadása van az embernek, akkor célszerű 6 W 25 W helyett 12 V 35 W-os tekercset venni, és ennek megfelelő biluxizzót szerelni előre (a 6V/12 V 25/35 W-os biluxizzók méretei megegyeznek, a hivatkozott lámpatükör és foglalat bármelyik kombináció beszerelésére alkalmas, természetesen a névleges feszültségnek és teljesítménynek megfelelő tekerccsel együtt).
Tehát vagy nyeld le, hogy ez a móka ilyen költségekkel jár, vagy barátkozz meg a pislákoló 15 W-os fényszóróval; okosabb tanáccsal sajnos nem tudlak biztatni. Elismerem, ez a teljesítmény valóban nem valami sok, de 50 évvel ezelőtt még úgy gondolták, ide ennyi is elég lesz (bár a Sperber, Habicht, valamint a Schwalbe egyes változatai már gyárilag 6 V 25 W-os első fényszórót kaptak). Egyébként frissen foncsorozott fényszórótükörrel, új tekerccsel és izzóval azért tűrhető fényt nyújt a 15 W is; átlátszatlan fényszóróüveggel, bemattult, rozsdásodó lámpatükörrel, elhasznált izzóval, megpörkölődött, menetzárlatos tekerccsel nyilván nem lehet csodát várni.
|
Köszönöm, valami egyszerűbb megoldásra készültem.
(Pl. 20-as nyakátmérőjű izzót lehetne bele tenni...)
És gondolom a többi izzót is cserélni kellene, meg akkumulátort, meg gyujtótekercset, meg...
|
Ide is berakom, hátha:
Simson Star SR 4-2/1 motorom van,és az első világítás 6 V 15/15 w-os izzója egy kicsit halovány.
Lehet esetleg az első lámpabetétet más típuséval felcserélni, hogy egy kicsit nagyobb wattszámú égőt tehessek bele?
|
Petrőcz József
Szia!
1968-as és 1971-es járművön egyformán belső fékkulcs van hátul is, ebben biztosan nem különböznek. A hátsó féken külső fékkulcs alkalmazásának bevezetésére jóval később, csak az 1973-as gyártási év folyamán került sor. Elöl egyetlen Staron (és a vele közeli rokon Schwalbén) sincsen külső fékkulcs, MINDEN SR4-X és KR51 típus végig kizárólag belső fékkulcsos első fékkel készült.
A csavarok túlnyomórészt szürke galvánréteggel rendelkeznek, beleértve a különleges menetes kötőelemeket is, mint például a kormánycsapágy beállító- és ellenanyája (kivéve a lengővillatengelyeket, mert azoknak a feje krómozva van). Mivel azonban a kötőelemek szabványos alkatrészek, külső cégtől (ESKA csavargyár) szerezte be azokat a gyártómű, és nyilván nem maradtak 11 éven keresztül azok sem teljesen változatlanok, ezért elfordulhat, hogy egyik-másik csavar sárga galvánréteggel rendelkezik, bár ez inkább már a '80-as évekre jellemző, például az MZ különböző típusain. A csavarfejek kialakítása is változott idővel
Tartály: többszöri rozsdamarózás (de nem felöntve, csak lötyböld körbe a tartályban, aztán ereszd le), alapos mechanikai tisztítás (bele egy fél kiló M6-os anyát, zúzott követ, éles fémdarabokat stb., kinek mije van, rá a fedelet, aztán rumbatök üzemmód: félórán keresztül föl-le, jobbra-balra vehemensen rázni a tankot, amíg csak bírod, utána tűzforró víz és valamilyen tisztítószer, pl. mosogatószer keverékével tisztára átöblíteni, és az egész eljárást a belső rozsdaszennyezettségtől függően 1-2 alkalommal megismételni), legvégén alaposan kiöblíteni forró vízzel és tisztítószerrel, majd teljesen megszárítani, akár forró levegővel is. Utána alapos oldószeres (lehetőleg nitrohigítós) öblítést alkalmazni, majd ha teljesen megszáradt a belső fal, akkor bedugaszolni a benzincsap kiömlőcsonkját, szépen beleönteni egy liter megfelelő folyósságúra, de nem túl hígra hígított nitrozománcot (én a fekete Celloxin nitrozománcot szoktam alkalmazni), lefedni a betöltőnyílást, majd minden irányba gondosan körbeforgatva a tankot, szép egyenletesen felvinni a zománcot a tartály falára. Ha ez sikerült, kihúzni a dugót, és visszaeengedni a dobozba a megmaradt festéket (elég sok meg fog maradni). Gondosan és többször körbe kell mozgatin a tartályt a doboz fölött, hogy minden fölösleges festék eltávozzon a kifolyónyíláson át, és ne legyen túl vastag a festékréteg a tartály falán. Ha mindent jól csináltál, jó pár évig garantáltan nemigen lesz gondod a rozsdával.
|
Starex!
Bocs, hogy nem jelentkeztem, tank belső rozsdátlanításával küzdök, egynelőre nem sok sikerrel. Addig nem akarom fényeztetni, amíg nem tiszta. Ott tartok, hogy felöntöm teljesen rozsdamaróval. Valakinek jobb, vagy olcsóbb ötlete van?
|
Sziasztok! Kistsavo motorjához hasonlót szeretnék összerakni, 68-as évjárat, a hűtésoldali dekniről ítélve ez is hasonló évjárat lehet. Cél a teljesen eredeti 68-as külső. Plusz van hozzá egy 71-es donor motorom. Kérdésem, hogy hátul a külső fékkar az eredeti? Nekem elöl-hátul belső fékkaros fék van hozzá a donor mociról. Illetve a gyári csavarok sárgára, vagy ezüstre voltak galvanizálva anno? Hozzáteszem megvan szinte az összes gyári csavarja, de szintén a donor mociról, nem tudom lehet benne különbség?
|
sanyi4012
Poros helyen nem szerencsés ilyesmit csinálni: vagy le kell fóliázni mindent, vagy vízpermettel megkötni a port a felhordás előtt, mert különben az elporlasztott festék- és lakkcseppek szinte belebombázzák a porszemeket a felületbe, és nem lesz szép a festékréteg. (Olyan szép persze se így, se úgy nem lesz, mint a szakember fényezőkamrájában, ahol nagy teljesítményű szűrőberendezések tisztítják meg a belső légteret, de azért lehet törekedni a minél nagyobb igényességre.)
Én nem azt mondtam, hogy a lakk felhordásától megváltozik a színárnyalat, csak azt, hogy az megadja a bázisszín végleges fényét. Festéket úgy kell választani, hogy felüllakkozott állapotában feleljen meg a kívánalmaidnak: hogy bázisként hogy néz ki, az nem érdekes.
A belső kuplungkosár rögzítéséhez van egy célszerszám, amely lényegében egy lemezlamellából és egy ráhegesztett "nyélből" áll, amely a váltókar tengelyének nekitámaszkodva szilárdan rögzíti a kuplungkosarat (menesztőt). Többféle kivitel van belőle, például ilyen:
Nem nagy kunszt otthoni körülmények között csinálni valami hasonlót. Bár - ugyan nem túl szakszerűen, de - úgy is meg lehet oldalni a dolgot, hogy keményfa ékekkel rögzítjük egyrészt a menesztőt a külső kuplungkosárhoz, részint pedig szintén keményfa ékekkel kitámasztjuk a külső kuplungkosarat és a duplex láncot. Vagy barbár módon simán átdugni egy vastagabb csavarhúzót a kosarak hasítékain, és azzal ellentartani. :) De ez utóbbit tényleg csak harctéri körülmények között, végszükség esetén ajánlom.
|
Zsoel
Készen lett a festése a Trophynak,bár nem lett a legszebb:/ A fehér ami bézs lett volna ugyanugy fehér maradt,bár ez jó is lenne,csak sajnos összeszedte a port a lakkozáskor:/ De egyébként nem olyan vészes a dolog,elég szép lesz:)) Elkezdtem összerakni. Az lenne a kérdésem,hogy a kuplungkosárban lévő anyát hogy lehet meglazítani? Le kéne szednem a kuplungkosarat,mert a berugókar rugója kiakadt,és vissza kéne akasztani:S
|
Blage
Köszönöm szépen a fuvóka méreteket és az útbaigazító tanácsokat.
Zsoel
Gratulálok hogy végre túl vagy a festésen és azt csinálhatod amit szeretsz.Sok sikert a schwalbehoz, majd jelentkezem az enyémmel.
|
Blage
Egyfuratú tűtartó fúvókát csak olyan porlasztón lehet alkalmazni, amelyiken a légbeömlő toroknál lent lévő baloldali kis furat nincs kimunkálva, magyarul ott nem tud levegő áramolni a tűsfúvóka tetejéhez. Egyébként valóban elsősorban az S50-S51 N-ekhez használták, Schwalbéhoz nem igazán jó.
|
maggio65
Stimmel, amit Blage írt.
A Schwalbe még nincs kész; tegnapelőtt fejeztük be a meszelést, végre, de a sok utólagos teendő (rendrakás, elpakolás, visszahurcolkodás stb.) miatt csak ma délután tudtam vele foglalkozni megint, meg egyébként is még csak ma jöttek meg hozzá a bovdenek. :(
Majd tájékoztass időnként, mi a helyzet az új géppel. :)
|
Szia maggio65!
Kr51/1 (turbós) Schwalbe gyári karburátora tudtommal a 16n1-5 (nekem is ez van és az alábbi gyári értékekkel van felszereve)
Főfúvóka 67
Keverőcső 215-ös, 2 átmenő furatos (azaz 4 pici féklevegő lyuk van a palástján)
Üresjáratifúvóka 40
Szivató fúvóka 50
Ha felújító készletet veszel (futárnál) a hozzá adott keverőcső nem jó, mert 1 átmenő furatost adnak hozzá, de nem kapsz különben 67-es fúvókát csak készletben a "rossz" keverővel (legalább is ott)
Én próbáltam 1 átmenővel is de felsőbb tartományban nem pörgött ki a gép, kevesebb volt a végebesség, mivel a keverék dúsabb volt. Ha jól tudom folytott motorokhoz volt kitalálva. Lehet ellensúlyozni a tű helyzetével (leljebb) picit, de akkor nekem alsó fodulaton lett lomhább, így a gyári vált be nekem a 2 átmenő furat.
Üdv
Balázs
|
Szia Zsoel!
Tudom nem annyira idevágó,de rokon kérdésem lenne.Amikor Nálad jártam éppen egy Schwalbe-n ügyködtél.Én ugyan nem gondoltam hogy újra lesz Schwalbe motorom,de amikor említettem hogy eladtam a másik Star-t valami kellett helyette,főleg hogy közelednek az unalmas téli napok.Igazából ez egy 75'-ös masina és a fuvóka méretei érdekelnének.
|
Üdv. Zsoel !
Remélem nembántottam meg senkit az észrevételemmel, de nékem furának tünt a dolog.Nem is gondoltam az álltalad irt dolgokra. Külömben tetszik a motor !!!! S ráadásul mindég tanul valamit az ember! Szép napot sarilaci
|
sarilaci
Nem zavarsz.
Az a fék nem eredeti megoldás; gyárilag minden Simson Star belső fékkulcsos, tehát a fékbovden vízszintesen csatlakozik a féktányérhoz, és eltűnik abban - a féket működtető szerkezet kívülről nem látszik.
Ezen a járművön meg előre is egy hátsó féktányért szereltek fel, amelyen külső fékkulcsos megoldás van. (Ez technikailag minden további nélkül kivitelezhető, csak éppen nem eredeti. Többek között erre is értettem a néhány "hiányosságot", mert nekem az tetszik, ha minden gyári állapotú, de hát nem vagyunk egyformák.)
Amire te gondolsz, tudniillik, hogy a fékbovden függőleges, az az S50/S51 típusoknál van: ott a fékbovden nagy szögben (bár nem éppen függőlegesen) fut le a fékkartól a teleszkópvilla-szár mellett. Ezeknél a típusoknál már gyárilag külső fékkulcsos megoldás van.
A fékkulcselhelyezés módosítása egyébként azért történt, mert belső fékkulcs esetén a fékkulcs hosszának (tehát az erőkarnak) erősen határt szab a fékdob belső átmérője, míg kívül elhelyezve hosszabbra lehet venni azt, így csökken a fékezéshez szükséges erőigény. Elvileg, mert a gyakorlatban az elöl-hátul belső fékkulcsos Star kerekeit is blokkolóra lehet fékezni, ha a fékszerkezet megfelelően karban van tartva. :) Ezen felül még az esetlegesen elszakadó bovden cseréjében jelent némi munkamegtakarítási előnyt a külső fékkulcs.
|
[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]
| |