Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]

2014.09.06. 16:14 Idézet


2014.09.06. 16:12 Idézet

EZT AZ ALKATRÉSZT KERESEM!!!!


2014.09.06. 10:29 Idézet

Petrőcz József!

Semmi gond! Talán jobb is, hogy csak később tudod hozni.


2014.09.06. 08:51 Idézet

Zsoel

 

Nagyon köszönöm a részletes válaszaidat.

Azt hiszem a télen kap egy 12 V-os szettet a kicsikém. Mert megérdemli!


2014.09.04. 21:22 Idézet

Ormossy

Mást NEM kell beszerezni hozzá (akkor írtam volna). A fényszóróizzó tápellátása teljesen független a többi elektromos részegységtől: sem az izzók, sem az akkumulátor, sem a gyújtás jellemzői nem befolyásolják a működését.

Nincs egyszerűbb megoldás. A fő probléma az, hogy az eredeti Star-lámpatükörbe nem tudsz nagyobb izzót tenni, mert nem fér bele. Ez a parabolatükör 6 V 15/15 W, Ba15d foglalatú foglalatú izzóhoz van méretezve, már az egy "lépcsőfokkal" nagyobb teljesítményű, 6 V 25/25W-os, Ba20d foglalatú izzó burája sem fér át a nyíláson. (Valamint ha átférne is, más a mérete, a reflektorizzószál nem a tükör gyújtópontjában lenne, nem megfelelően vetítené a fénynyalábot, vagyis haszontalan lenne.) Emiatt a komplett lámpatükröt cserélni kell, és venni kell hozzá való foglalatot is. Ámde ha akár csak 6 V 25 W-os izzót akarsz is beszerelni, ahhoz sem jó a Star eredeti 15 W-os fényszórótekercse, tehát ehelyett 6 V 25 W-osat kellene beszerezni. De ha már úgyis ennyi kiadása van az embernek, akkor célszerű 6 W 25 W helyett 12 V 35 W-os tekercset venni, és ennek megfelelő biluxizzót szerelni előre (a 6V/12 V 25/35 W-os biluxizzók méretei megegyeznek, a hivatkozott lámpatükör és foglalat bármelyik kombináció beszerelésére alkalmas, természetesen a névleges feszültségnek és teljesítménynek megfelelő tekerccsel együtt).

Tehát vagy nyeld le, hogy ez a móka ilyen költségekkel jár, vagy barátkozz meg a pislákoló 15 W-os fényszóróval; okosabb tanáccsal sajnos nem tudlak biztatni. Elismerem, ez a teljesítmény valóban nem valami sok, de 50 évvel ezelőtt még úgy gondolták, ide ennyi is elég lesz (bár a Sperber, Habicht, valamint a Schwalbe egyes változatai már gyárilag 6 V 25 W-os első fényszórót kaptak). Egyébként frissen foncsorozott fényszórótükörrel, új tekerccsel és izzóval azért tűrhető fényt nyújt a 15 W is; átlátszatlan fényszóróüveggel, bemattult, rozsdásodó lámpatükörrel, elhasznált izzóval, megpörkölődött, menetzárlatos tekerccsel nyilván nem lehet csodát várni.


2014.09.04. 19:13 Idézet

Köszönöm, valami egyszerűbb megoldásra készültem.

(Pl. 20-as nyakátmérőjű izzót lehetne bele tenni...)

És gondolom a többi izzót is cserélni kellene, meg akkumulátort, meg gyujtótekercset, meg...


2014.09.04. 14:06 Idézet

Ormossy

Háppersze.

 

Kell hozzá:

egy új első lámpatest

http://www.bercsekft.hu/motorosbolt/elso-lampa-foncsor-simson-schwalbe-star-1191.html

egy ebbe való foglalat

http://www.bercsekft.hu/motorosbolt/izzo-foglalat-elso-lampahoz-simson-1235.html

abba az izzólámpa

http://www.bercsekft.hu/motorosbolt/izzo-12v-35-35w-ba20d-trifa-3111.html

végül egy 12 V 35 W-os elsőlámpa-tekercs

http://www.bercsekft.hu/motorosbolt/vilagito-tekercs-simson-12v-35w-644.html

Ezeket kicseréled a meglévő alkatrészekkel, és már kész is a 12 V-os, több mint kétszer fényesebb világítás, mindössze pénz kérdése a dolog. Konkrétan egész kis vagyon (egy néhány tízezret érő kismotor esetében), de ha fényesebb világításra vágysz, annak ez az ára. :) 


2014.09.04. 08:54 Idézet

Ide is berakom, hátha:

Simson Star SR 4-2/1 motorom van,és az első világítás 6 V 15/15 w-os izzója egy kicsit halovány.

Lehet esetleg az első lámpabetétet más típuséval felcserélni, hogy egy kicsit nagyobb wattszámú égőt tehessek bele?

 


2014.09.02. 08:06 Idézet

Petrőcz József

Szia!

1968-as és 1971-es járművön egyformán belső fékkulcs van hátul is, ebben biztosan nem különböznek. A hátsó féken külső fékkulcs alkalmazásának bevezetésére jóval később, csak az 1973-as gyártási év folyamán került sor. Elöl egyetlen Staron (és a vele közeli rokon Schwalbén) sincsen külső fékkulcs, MINDEN SR4-X és KR51 típus végig kizárólag belső fékkulcsos első fékkel készült.

A csavarok túlnyomórészt szürke galvánréteggel rendelkeznek, beleértve a különleges menetes kötőelemeket is, mint például a kormánycsapágy beállító- és ellenanyája (kivéve a lengővillatengelyeket, mert azoknak a feje krómozva van). Mivel azonban a kötőelemek szabványos alkatrészek, külső cégtől (ESKA csavargyár) szerezte be azokat a gyártómű, és nyilván nem maradtak 11 éven keresztül azok sem teljesen változatlanok, ezért elfordulhat, hogy egyik-másik csavar sárga galvánréteggel rendelkezik, bár ez inkább már a '80-as évekre jellemző, például az MZ különböző típusain. A csavarfejek kialakítása is változott idővel

Tartály: többszöri rozsdamarózás (de nem felöntve, csak lötyböld körbe a tartályban, aztán ereszd le), alapos mechanikai tisztítás (bele egy fél kiló M6-os anyát, zúzott követ, éles fémdarabokat stb., kinek mije van, rá a fedelet, aztán rumbatök üzemmód: félórán keresztül föl-le, jobbra-balra vehemensen rázni a tankot, amíg csak bírod, utána tűzforró víz és valamilyen tisztítószer, pl. mosogatószer keverékével tisztára átöblíteni, és az egész eljárást a belső rozsdaszennyezettségtől függően 1-2 alkalommal megismételni), legvégén alaposan kiöblíteni forró vízzel és tisztítószerrel, majd teljesen megszárítani, akár forró levegővel is. Utána alapos oldószeres (lehetőleg nitrohigítós) öblítést alkalmazni, majd ha teljesen megszáradt a belső fal, akkor bedugaszolni a benzincsap kiömlőcsonkját, szépen beleönteni egy liter megfelelő folyósságúra, de nem túl hígra hígított nitrozománcot (én a fekete Celloxin nitrozománcot szoktam alkalmazni), lefedni a betöltőnyílást, majd minden irányba gondosan körbeforgatva a tankot, szép egyenletesen felvinni a zománcot a tartály falára. Ha ez sikerült, kihúzni a dugót, és visszaeengedni a dobozba a megmaradt festéket (elég sok meg fog maradni). Gondosan és többször körbe kell mozgatin a tartályt a doboz fölött, hogy minden fölösleges festék eltávozzon a kifolyónyíláson át, és ne legyen túl vastag a festékréteg a tartály falán. Ha mindent jól csináltál, jó pár évig garantáltan nemigen lesz gondod a rozsdával.


2014.09.01. 22:43 Idézet

Starex!
Bocs, hogy nem jelentkeztem, tank belső rozsdátlanításával küzdök, egynelőre nem sok sikerrel. Addig nem akarom fényeztetni, amíg nem tiszta. Ott tartok, hogy felöntöm teljesen rozsdamaróval. Valakinek jobb, vagy olcsóbb ötlete van?


2014.09.01. 22:40 Idézet

Sziasztok! Kistsavo motorjához hasonlót szeretnék összerakni, 68-as évjárat, a hűtésoldali dekniről ítélve ez is hasonló évjárat lehet. Cél a teljesen eredeti 68-as külső. Plusz van hozzá egy 71-es donor motorom. Kérdésem, hogy  hátul a külső fékkar az eredeti? Nekem elöl-hátul belső fékkaros fék van hozzá a donor mociról. Illetve a gyári csavarok sárgára, vagy ezüstre voltak galvanizálva anno? Hozzáteszem megvan szinte az összes gyári csavarja, de szintén a donor mociról, nem tudom lehet benne különbség? 


2014.08.30. 22:59 Idézet

sanyi4012

Poros helyen nem szerencsés ilyesmit csinálni: vagy le kell fóliázni mindent, vagy vízpermettel megkötni a port a felhordás előtt, mert különben az elporlasztott festék- és lakkcseppek szinte belebombázzák a porszemeket a felületbe, és nem lesz szép a festékréteg. (Olyan szép persze se így, se úgy nem lesz, mint a szakember fényezőkamrájában, ahol nagy teljesítményű szűrőberendezések tisztítják meg a belső légteret, de azért lehet törekedni a minél nagyobb igényességre.)

Én nem azt mondtam, hogy a lakk felhordásától megváltozik a színárnyalat, csak azt, hogy az megadja a bázisszín végleges fényét. Festéket úgy kell választani, hogy felüllakkozott állapotában feleljen meg a kívánalmaidnak: hogy bázisként hogy néz ki, az nem érdekes.

A belső kuplungkosár rögzítéséhez van egy célszerszám, amely lényegében egy lemezlamellából és egy ráhegesztett "nyélből" áll, amely a váltókar tengelyének nekitámaszkodva szilárdan rögzíti a kuplungkosarat (menesztőt). Többféle kivitel van belőle, például ilyen:

Nem nagy kunszt otthoni körülmények között csinálni valami hasonlót. Bár - ugyan nem túl szakszerűen, de - úgy is meg lehet oldalni a dolgot, hogy keményfa ékekkel rögzítjük egyrészt a menesztőt a külső kuplungkosárhoz, részint pedig szintén keményfa ékekkel kitámasztjuk a külső kuplungkosarat és a duplex láncot. Vagy barbár módon simán átdugni egy vastagabb csavarhúzót a kosarak hasítékain, és azzal ellentartani. :) De ez utóbbit tényleg  csak harctéri körülmények között, végszükség esetén ajánlom.


2014.08.30. 00:33 Idézet
sanyi4012

Zsoel

Készen lett a festése a Trophynak,bár nem lett a legszebb:/ A fehér ami bézs lett volna ugyanugy fehér maradt,bár ez jó is lenne,csak sajnos összeszedte a port a lakkozáskor:/ De egyébként nem olyan vészes a dolog,elég szép lesz:)) Elkezdtem összerakni. Az lenne a kérdésem,hogy a kuplungkosárban lévő anyát hogy lehet meglazítani? Le kéne szednem a kuplungkosarat,mert a berugókar rugója kiakadt,és vissza kéne akasztani:S


2014.08.28. 23:30 Idézet

Blage

Köszönöm szépen a fuvóka méreteket és az útbaigazító  tanácsokat.

Zsoel

Gratulálok hogy végre túl vagy a festésen és azt csinálhatod amit szeretsz.Sok sikert a schwalbehoz, majd jelentkezem az enyémmel.


2014.08.28. 22:22 Idézet

Blage

Egyfuratú tűtartó fúvókát csak olyan porlasztón lehet alkalmazni, amelyiken a légbeömlő toroknál lent lévő baloldali kis furat nincs kimunkálva, magyarul ott nem tud levegő áramolni a tűsfúvóka tetejéhez. Egyébként valóban elsősorban az S50-S51 N-ekhez használták, Schwalbéhoz nem igazán jó.


2014.08.28. 22:18 Idézet

maggio65

Stimmel, amit Blage írt.

A Schwalbe még nincs kész; tegnapelőtt fejeztük be a meszelést, végre, de a sok utólagos teendő (rendrakás, elpakolás, visszahurcolkodás stb.) miatt csak ma délután tudtam vele foglalkozni megint, meg egyébként is még csak ma jöttek meg hozzá a bovdenek. :(

Majd tájékoztass időnként, mi a helyzet az új géppel. :)


2014.08.28. 17:13 Idézet

Szia maggio65!

Kr51/1 (turbós) Schwalbe gyári karburátora tudtommal a 16n1-5 (nekem is ez van és az alábbi gyári értékekkel van felszereve)

Főfúvóka 67
Keverőcső 215-ös, 2 átmenő furatos (azaz 4 pici féklevegő lyuk van a palástján)
Üresjáratifúvóka 40
Szivató fúvóka 50

Ha felújító készletet veszel (futárnál) a hozzá adott keverőcső nem jó, mert 1 átmenő furatost adnak hozzá, de nem kapsz különben 67-es fúvókát csak készletben a "rossz" keverővel (legalább is ott)
Én próbáltam 1 átmenővel is de felsőbb tartományban nem pörgött ki a gép, kevesebb volt a végebesség, mivel a keverék dúsabb volt. Ha jól tudom folytott motorokhoz volt kitalálva. Lehet ellensúlyozni a tű helyzetével (leljebb) picit, de akkor nekem alsó fodulaton lett lomhább, így a gyári vált be nekem a 2 átmenő furat.

Üdv

Balázs

 
 


2014.08.28. 01:36 Idézet

Szia Zsoel!

Tudom nem annyira idevágó,de rokon kérdésem lenne.Amikor Nálad jártam éppen egy Schwalbe-n ügyködtél.Én ugyan nem gondoltam hogy újra lesz Schwalbe motorom,de amikor említettem hogy eladtam a másik Star-t valami kellett helyette,főleg hogy közelednek az unalmas téli napok.Igazából ez egy 75'-ös masina és a fuvóka méretei érdekelnének.


2014.08.27. 13:50 Idézet

Üdv. Zsoel !

Remélem nembántottam meg senkit az észrevételemmel, de nékem furának tünt a dolog.Nem is gondoltam az álltalad irt dolgokra. Külömben tetszik a motor !!!! S ráadásul mindég tanul valamit az ember! Szép napot sarilaci


2014.08.27. 07:53 Idézet

sarilaci

Nem zavarsz.

Az a fék nem eredeti megoldás; gyárilag minden Simson Star belső fékkulcsos, tehát a fékbovden vízszintesen csatlakozik a féktányérhoz, és eltűnik abban - a féket működtető szerkezet kívülről nem látszik.
Ezen a járművön meg előre is egy hátsó féktányért szereltek fel, amelyen külső fékkulcsos megoldás van. (Ez technikailag minden további nélkül kivitelezhető, csak éppen nem eredeti. Többek között erre is értettem a néhány "hiányosságot", mert nekem az tetszik, ha minden gyári állapotú, de hát nem vagyunk egyformák.)

Amire te gondolsz, tudniillik, hogy a fékbovden függőleges, az az S50/S51 típusoknál van: ott a fékbovden nagy szögben (bár nem éppen függőlegesen) fut le a fékkartól a teleszkópvilla-szár mellett. Ezeknél a típusoknál már gyárilag külső fékkulcsos megoldás van.

A fékkulcselhelyezés módosítása egyébként azért történt, mert belső fékkulcs esetén a fékkulcs hosszának (tehát az erőkarnak) erősen határt szab a fékdob belső átmérője, míg kívül elhelyezve hosszabbra lehet venni azt, így csökken a fékezéshez szükséges erőigény. Elvileg, mert a gyakorlatban az elöl-hátul belső fékkulcsos Star kerekeit is blokkolóra lehet fékezni, ha a fékszerkezet megfelelően karban van tartva. :) Ezen felül még az esetlegesen elszakadó bovden cseréjében jelent némi munkamegtakarítási előnyt a külső fékkulcs.


[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!