|
[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]
sarilaci
Szia!Janival a Győri tavaszi veteránbörzéről értekeztünk, csak ennek az időpontjával tudok szolgálni, ez március 15.-e vasárnap délelőtt lesz.Az ETO parkoló első két sorát szokták kijelölni az árusításra.Helypénz nincsen, bárki árulhat.A neten egyébként valahol van éves veteránbörze naptár ami kiterjed az egész országra.
|
sanyi4012
Ez marhaság. Hacsak a megszakítón nincs fél kiló dzsuva, akkor nem befolyásolja a gyújtás minőségét az alaplap tisztasága. Ettől függetlenül persze illik tisztán tartani, de olyan nincs, hogy emiatt nem pörög fel a gép. Ha a porlasztógondok kizárhatók, akkor csak az lehet, hogy elmászott valahogy a gyújtási időpont és (ezzel együtt)/vagy a megszakítóhézag. Ha gyújtászavar lenne (kihagyó gyújtás), az dadogó, akadozó járású üzemelésben mutatkozik meg.
|
Üdvözlet mindenkinek !
Publikus a börzék helye ,ideje ? Szép estét !sarilaci
|
starex
Ha nem lesz nagyon rossz idő akkor biztosan összefutunk, de az előrejelzésekből ítélve borítékolható hogy kevesebb motor lesz, és az alkatrészeket árulók is kisebb lelkesedéssel rakodnak ki egy esős napon.Kicsit kitolhatnák a rendezők akár májusig is az első veterán börze dátumát.
|
maggio65
Szervusz Zsolti!
Köszi a pontosítást! Nem mentek túl messzire. Mész a börzére vasárnap? Én biztosan.
|
Szia Zsoel javaslatodra kicsereltem a gyertyat NGK-ra. A motor durrogasa megszunt viszont nem porg fel es ez nem karburalis hiba, mivel a karburator gyari adatok szerint van beallitva tovabbra is , ezzel jol mukodott. Bizonyos forumokon azt olvastam,hogy a hiba lehet az is hogy a gyujtasalaplap koszos vagy serult.Szerinted mi lehet tovabbra is a hiba? |
starex
Szia Jani!
A Gépipari és Finommechanikai Vállalat győri címe a '69-es jótállási jegyben szereplő Árpád út 71. még a '80-as években is változatlan volt, ide hordtam a gokartos Nagy Laci bátyánkhoz (ma autókereskedése van a Fehérvári úton) első garanciális Simsonjaimat.Jól tudod hogy ott most lakóházak vannak, amikor épültek akkor költözött át a cég a Bajcsy Zsilinszky útra a Márka étterem mellé.A '90-es évek elején már oda vittem egyik legrosszabb döntésem erdményét, egy garanciális Simson SR-50-et.
|
Zsoel
Rendben, áprilisra időzítek.
A fúvókaméretekkel egyetértek, a henger, és Starnal a porlasztó is akkoriban változott. Még tartott a finomhangolás. Ha ezentúl valaki ilyen fúvókákat talál egy porlasztóban, az évjárat könnyen behatárolható(68-69).
|
sanyi4012
Hát... Feladtad a leckét. Valami egyszerű, banális hibának tűnik, és ha itt lenne a motorod, valószínűleg rövid idő alatt meg is állapítanám, mi a gond, de így sajnos csak találgatni és általánosságban beszélni tudok.
A durrogást egyaránt okozhatja tüzelőanyag-hiány és gyújtászavar, a fel nem pörgés pedig származhat tüzelőanyag-hiányból, tüzelőanyag-többletből és gyújtászavarból egyformán. De ha a karburátor beállításaihoz nem nyúltál hozzá, illetőleg tényleg tiszta belül, és benzin is folyik bele a tartályból, akkor itt valószínűbb a gyertyahiba. Nekem az Isolatorral csak rossz tapasztalataim vannak. Ezzel persze nem állítom, hogy senkinek nem lehet jó, de az biztos, hogy a saját Simsonjaim nem szeretik. Próbálj meg egy NGK B8HS-t beletenni, vagy magas hőértékű Brisket, Densot beletenni. Ez a pöffenés leginkább hibás gyertyát feltételez. Adott esetben még a gyertyapipa is rossz lehet, de nálad nem valószínű, hogy pont most ment volna tönkre.
|
starex
Köszi! :)
Egyébként észrevettem én is, hogy a jótállási füzet valamivel kisebb főfúvókát ír, mint amekkora a normális, de nemcsak a Starhoz, hanem a Schwalbéhoz is. Nem tudok másra gondolni, mint hogy (mivel a füzet nyomtatása idején még átmeneti - átállási - szakaszban vagyunk) a továbbfejlesztéskor először ilyen mérettel szerelték fel a porlasztókat, aztán később, a gyakorlati tapasztalatok alapján mindkét főfúvóka furatát még 2-3 század milliméterrel nagyobbra vették, és így alakult ki a "normál" 67 és 50 méret, 65 és 47 helyett.
A túrához annyit, hogy nagyon szívesen látlak mindig, de ha kérhetném, inkább áprilisra tervezd, mert a márciusom máris olyan sűrű, hogy meghalni sem lesz időm. Úgysincs még olyan túl jó idő egy 50 km-es motorozásra. :)
|
sanyi4012
A jelenleg kapható Isolator-ok nem a legjobb minőségű gyertyák. Nekem egy Denso van a gépben most, azzal jól muzsikál, előtte egy használt Champion L86C volt ha jól emlékszem. Azzal sem volt semmi probléma, most az a pót gyertyám. Gyertyapipa jó lehet?
Ezek a puffanások engem amúgy benzinhiányra emlékeztetnek. Bár azt írtad, hogy a rendszer ki lett takarítva.
Lássuk Zsoel mit szól hozzá
|
Szia Zsoel!
Segítségre van szükségem,hol is kezdjem..
Tehát pár hete motoroztam a star-al és kifogyott a benzin. Leálltam az út közepén,de szerencsére közelben volt egy benzinkút. Elmentem tankolni,megtankoltam,megpróbáltam berúgni,de istennek se akart elindulni,csak néha-néha nagyokat pöffent mint egy puska. Gondolom ez azért volt,mert kezdett eltömülni benzinnel a kipufogtó a sok rúgdosás hatására,de ha nem,kérlek ezt is magyarázd meg nekem:-) Haza kellett toljam. Otthon megnéztem,volt szikra,folyamatos, benzint is kapott rendesen, a karburátor értékei gyáriak,és mindezidáig tökéletesen is működött,a gyertyám szép "őzbarna" színű volt minden esetben. Én hülye,nem próbáltam ki másik gyertyával. Ellenőriztem a megszakítóhézagot,az előgyútást,minden tökéletes volt. Kicseréltem a kondenzátort,megszakítót is,nem lett jobb,végül ráeszméltem,hogy a gyertya ugyanaz maradt,kicseréltem,tökéletesen ment.
Viszont rá pár napra hasonló gondok jöttek. Kevés benzin volt a tankba,és el kellett még valahogy jutnom a kútra,volt egy kevés koszos benzinem,azt beletöltöttem(törjön le a kezem) gondoltam a szűrő a csapba majd leszűri. Elmentem a benzinkútra,megtankoltam,elindultam a város másik végére,és pár km megtétele után elkezdett szaggatni a motor,érezhetően nem kapott benzint,és gondoltam,hogy dugulás. Nagyapámnál kitisztítottam a karbit,tényleg koszos volt. Beindítottam,elindultam,tökéletesnek tűnt,ámde pár száz méter után nem akart 40nél gyorsabban menni,majd ahogy visszaengedtem a gázt,nemtudtam megint fentebb vinni,végül kb 10 km/h sebességgel szenvedtem,nem volt értelme tovább nyúzni,megálltam. Szikra volt,benzin volt. Gyertya új volt. Eltoltam egy ismerősömhöz. Összegezzük: Kondi,megszakító új, végül vettem egy tekercset is. Vettem még egy gyertyát, méghozzá egy szép Izolátort. Jelenleg a motor beindul néha,de mikor nem,akkor nagyokat pöffen ismét,mikor beindul,egyszerűen nem pörög fel. Ugyanezt produkálja az új illetve a régi gyújtótekercsel is.
Ennyi jutott eszembe, kérlek segíts!:-)
|
Közkívánatra az ínyenceknek tálalom a többi oldalt is
Az egykori győri szervíz helyét ismerem nagyjából, ha minden igaz ott most lakóházak vannak. Ha elakadok valahol egész halászi-ig kell menjek
Zsoel
Terveztem egy kis túrát a tavasz beköszöntével, az útvonal ezennel meg is van. Szívesen elviszem a könyvet. Majd írok mikor számíts a jöttömre.
|
starex
Köszi!
Engem mondjuk érdekelne az egykori országos szervizhálózat is, mint érdekesség. :) A magam részéről nem bánnám, ha föltennéd a kihagyott részeket is. Sőt, ha legközelebb erre jársz, elhozhatnád ezt a csekkfüzetet, beszkennelném.
|
sarilaci
"Nékem nem a gumin kerestem a lyukat , magán a markolaton sem volt"
Hát olyan a mesében sincsen, ezt még a legsilányabb minőségű utángyártott alkatrészről sem tudom elképzelni. Ez körülbelül olyan, mintha egy hengerfejben nem lenne gyertyamenet, egy főfúvókában nem lenne furat, vagy ha a fékpofát súrlódóbetét nélkül árulnák. Akkor azt a markolatcsövet valaki házilag eszkábálta össze.
|
Zsoel!
Köszönöm a választ.
Közben feltúrtam a garázst és találtam egy nenm kopott, jobb állapotú menesztőt a kuplunkhoz és téged igazolva eltűnt a holtjáték :)
|
Lefényképeztem a Jótállási könyvet, felrakom ide a fórumra érdekességképpen.
Ezek után csak az országos szervízjegyzék, és a 3 kötelező átvizsgálást igazoló tömb található.
A Toldalék még érdekes:
Ahogy látom épp a napokban eset szó a régebbi, SR 4-2 típus hengeréről. Itt a két oszlop mutatja az egymástól való teljesítménybeli eltérést is.
|
Zsoel !
Nékem nem a gumin kerestem a lyukat , magán a markolaton sem volt ( már kifurtam ) remélem sikerül ! Szép napot ! sarilaci
|
sarilaci
A markolatgumin NINCS lyuk, egyiken sem, neked kell elkészítened, ott, ahová a csavar a kormánycsőbe belemegy.
|
[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]
| |