Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]

2014.12.01. 17:41 Idézet

Starex !

Hol kapok 100-as benzint ??? még nemis halottam rola ! Szép napot sarilaci


2014.12.01. 17:00 Idézet

Petrőcz József

Jövőre bepótoljuk, idén már tuti hogy nem, mert a hidegtől a garázsban is fázok már tíz perc után.

Zsoel

Múlthéten mentem a Starral, a falu túlfelére gyógyszertárba. Gondoltam kipróbálom a Csepelről való gyertyapipát. Sajnos a melegindítás továbbra is nehéz, illetve az erő is megcsappan melegen mint eddig, Azért venni fogok rá egy új pipát, de lehet, hogy nem ez lesz a baj. A kondenzátort már kicseréltem egy vadi újra.

Egy kicsit más: apai segítséggel ma levettük a gyújtás felőli szimmeringházat. Én fogtam a motort, Ő pedig nyomta és tekerte a csavarhúzót. Marha mód meg voltak húzva ezek is. A satu kezű előző tulaj mindenhol otthagyta a névjegyét. A ferdén betekert légtelenítő csavar a féknyergen örök mementó marad. Viszont a lényeg, a szimmeringházat levéve láthatóvá vált, hogy a csapágy teljesen szar. Egy golyó elszabadult... Akkor ez fogta vissza a motort nyáron, és ezért lehetett a kuplung oldali szimmeringen alumínium reszelék. Asszem meg is van a téli elfoglaltságom. Pár hiba összejött most(szimmering, csapágy), de két műszakit kibírt mindenféle hozzányúlás nélkül. Ezért vettem, nem felújításra. Ha most megcsinálom még húszezer kilométert biztos kibír(24 ezer km van az órában), addig meg is tartom.

sarilaci

Téli elrakáshoz még annyit tennék hozzá Zsoel részletes írása után, hogy az agyonadalékolt 95-ös benzint használd el, vagy töltsd át valamibe, és tankold tele a tartályt 100-as benzinnel. Az úgytudom tiszta, nincs benne semmi romlandó. Ez megvédi a tartály falát a rozsdától.


2014.11.30. 09:05 Idézet

Petrőcz József

NEM ZÖLD! Az a szín eredeti szín, és sokadjára mondom már itt a fórum, hogy szürke. Zöldesszürke, de szürke. Nézd csak meg, hányan nem jönnek rá erre, és hányan próbálják világosszöld színre festeni a motorjukat, aztán csodálkoznak, miért nem lesz jó.

Tessék: itt van egy kifejezetten világoszöldre festett Star, és alatta egy olyan (a sajátom), amelyiknél a szürke majdnem tökéletesen megegyezik a kifakulatlan gyári színárnyalattal. (A vakufény miatt a piros jóval világosabb a képen, mint a valóságban, de a szürke nagyjából megegyezik - a különbség, miszerint ennek a színnek köze nincsen a zöldhöz, így is jól látható.)


A Sperber hengerét bármilyen másik SR4-X vagy KR51/1 motorjára fel lehet szerelni, mechanikailag kompatibilisek, csak épp nincs értelme, mert egyrészt 80-as(!) főfúvókával ellátott, 16N1-3 porlasztó, másrészt az SR4-3 hatalmas légszűrőedénye kell hozzá, hogy rendesen működjön is, különben nem adja le az előírt teljesítményt. Ráadásul ezekkel 50-es létére majdnem annyit zabál, mint egy 125-ös MZ. Nem véletlenül nem lett túl sikeres típus.

 


2014.11.29. 23:46 Idézet

Sziasztok! Köszönöm a választ. Viszont a képen szereplő Star tankja zöld, de gondolom azért, mert piros a váz. Még egy kérdés, próbált már valaki sperber hengert tenni star blokkra? Bírná vajon a főtengely, meg a kuplung? Vagy azok gyárilag is ugyanazok? Csak épp találtam egy eladót a neten, és gondolkodom rajta. Nagy hátránya, hogy az nem turbóhűtéses, így gondolom schwalbéba nem ajánlott, a Start meg tényleg eredetire szeretném megcsinálni.


2014.11.27. 19:52 Idézet

sarilaci

Az olajos benzin 3-4 hónap alatt simán megromolhat, és közben ártalmas behatásnak teszi ki a tank falának belső oldalát. Az úszóházból pedig elpárolog, viszont az olaj nem, és ronda, barna, gyantás ragaccsal vonja be az alkatrészeket. A motort vagy egész télen folyamatosan használni kell, vagy ha több hónapra tervezed leállítani, akkor így kell eljárni, ahogy írtam.


2014.11.27. 19:24 Idézet

Zsoel.

Köszönöm. Csak a tanácsod akartam kérni , ugyanis amikor hasonloan beszéltem lehurrogtak. A benzint is csak teletankkal téliesitik. Na mindegy. Jól gondoltam, mindenki ugy csinálja ahogy akarja. Szép napot !!! sarilaci


2014.11.26. 18:24 Idézet

sarilaci

Alaposan mosd le a járművet, és utána gondosan töröld szárazra. A rozsdafoltos helyeket fémtisztára tisztítsd le, és javítófestékkel javítsd ki. A víz által esetleg károsításnak kitett helyeket (pl. kézikarok csapágyazása, szívatókar, bovdenek végének környéke) fújd be szilikonsprayjel. Az üzemanyagtartályból ereszd le a benzint a csapon keresztül, és a sapkát csak féloldalasan tedd vissza a betöltőnyílásra, hogy a tank alaposan kiszellőzhessen. Ezután indítsd be a motort, és járasd addig, amíg a porlasztó úszóházából maradéktalanul ki nem fogy a benzin. Ekkor csavard ki a gyújtógyertyát, és tölts be a hengerbe kb. fél deci előmelegített kétütemű-motorolajat. Kicsit döntsd meg jobbra-balra a motort, hogy körbefolyja a henger falát, majd a berúgókarral néhányszor óvatosan forgasd meg a főtengelyt néhány fordulattal, hogy az olaj a forgattyúházba is lefolyjon. Ezután csavard vissza a gyertyát. Bakold fel a járművet egy tiszta, lehetőleg pára- és fagymentes, sötét helyiségben olyan módon, hogy egyik gumi se érintkezzen a talajjal, és ereszd le a guminyomást kb. 0,5 barra. (Ha ilyen helyiség nincs, és a jármű fagyveszélynek van kitéve, akkor, amennyiben van, legalább az akkumulátort feltétlenül ki kell szerelni és fagymentes helyen kell tárolni, valamint havonta egyszer ellenőrizni kell az elektrolitszintjét, illetve után kell tölteni.) Célszerű a gumialkatrészeket szilikonolajos ronggyal áttörölgetni, a krómozott részeket (pl. kipufogó) pedig ipari vazelinnel lekezelni, illetve okos dolog az is, ha a légszűrő- és kipufogónyílást olajos vászonszalaggal leragasztjuk.  Ezután takard le a járművet legalább egy nagy vászondarabbal vagy takaróval, de még jobb, ha efölé még valami vízhatlan, port át nem eresztő anyag is kerül, pl. nejlonfólia, sátorvászon vagy efféle. Ilyen módon hosszabb ideig gond nélkül el lehet tárolni a járművet.


2014.11.26. 18:01 Idézet

Petrőcz József

Képfeltöltés menete:

1. Töltsd fel a képet valamilyen internetes tárhelyre, pl. http://kepfeltoltes.hu
2. A kép hivatkozását másold be az itteni szövegablak Kép parancsikonjának Hivatkozás mezőjébe.
3. A szélességet állítsd 300-ra (ez fontos, különben szétcsúsztatja az egész oldalt).
4. "Rendben" gomb.

Így néz ki egy eredeti 1968-as gép:

A bordó szín stimmel, de a másik fényezési zóna nem almazöld, hanem szürke. Zöldesszürke (németül tundraszürke) árnyalatú, az az almazöldtől messze van.

"Simson Tundragrau" kulcsszavakkal rákereshetsz az interneten.


2014.11.26. 10:38 Idézet

Zsoel !

Irnál valamit a téliesitésröl, a motor eltevésröl hogy nyugodtan aludja téli álmát ? Köszönöm sarilaci.


2014.11.25. 21:56 Idézet

Sziasztok! Kicsit rég voltam itt. Starex, szép a gép,kár, legközelebb bepótoljuk a karikát. Köszönöm a szerszámtáskás segítséget, közben szereztem egy szép állapotú pirosat, igaz nem volt olcsó, de megérte. A /2-es sárga Schwalbéba már szereztem korábban egy sárga sokrekeszes táskát, akkor az lehet passzol is bele. Star fényezéssel is haladtam, de sajna nem tudom hogy kell képet feltölteni ide. Bordó része egész jó lett, de tavasszal kap még egy réteget, főleg mivel szereztem egy régifajta lámpafejet közben, meg nem mindenhol takar egységesen, viszont a másik szín nem tetszik, a bordó szín mellé is világoszöld volt gyárilag 68-as évjáraton?


2014.11.24. 21:30 Idézet

Zsoel

Én csak a szétszerelésben tudtam neki segíteni, mivel 100 km a távoság. Mire legközelebb arrafelé járok, már össze lesz rakva. Sokat nem fog menni vele, annyit meg talán kibír. Azt azért megmondom neki, hogy ha lát jó főtengelyt vegye meg, mert később kellhet. Ha olajos a forgattyúsház, egy délelőtt elég a főtengelycserére.


2014.11.24. 08:06 Idézet

kicsinelly

A letört lábtartó sajnos típushiba volt (mondanom sem kell, hogy elsősorban természetesen a nem rendeltetésszerű használat, lábtartón állva ugratások, elakadás valamiben, feldőlő jármű és hasonló okozták), mint ahogy az is, hogy utána rémítőbbnél rémítőbb módon taknyolták vissza. Erről a témáról nem olyan régen írtam, alig pár hete. Keresd vissza.

Mit értesz gyújtás körüli dekni alatt?


2014.11.24. 06:39 Idézet

Üdv,

Pénteken volt időm, nekiálltam, hogy megszabadítom az olajsártól a Star vázát. Ma mentem Kaposvárra, le tudtam volna adni a cuccokat a homokszórónak. A tervem meghiúsult, mert a bal lodali lábtartó letört valamikor, és nagyon csúnyán (nem is a helyére) hegesztették vissza.

Olyan szinten koszos volt a váz, hogy a csavarokra nem is jutott időm, így a horganyzás is késik.

Belső kulcsos féket szerztem, de jó állapotú gyújtás körüli gekli még mindig kéne. 


2014.11.23. 22:24 Idézet

starex

Ha a karburátor anyaga is "szétporladt", akkor inkább ne erőltessétek, hogy azt a főtengelyt szereljétek vissza...


2014.11.23. 22:09 Idézet

Zsoel

Nekem az jutott az eszembe, hogy a megvásárlás után ütötték be a számot(talán vizsgán). Persze ez csak egy kósza gondolat volt. Fogalmam sincs, hogyan egyezhet a párosító, és van mindkét félben egy-egy motorszám.

Az s51 porlasztóját tönkre is tette ez az elegy, Az úszó tengelyét tartó két nyúlvány vége elporladt. Így használhatatlan.

Tényleg egyszerű összerakni, sajnos ott hibázunk, hogy először betettük a csőtengelyt a helyére, majd próbáltuk a többit. A rugótól nem láttuk a golyók helyét.


2014.11.23. 21:40 Idézet

starex

"Talán az alkatrészként adott blokkba beütötték a régi blokk számát?" Mármint arra gondolsz, amit a gyár eleve alkatrésznek készített? Mert az ilyen blokknak ugyanúgy rendes, éppen soron következett gyári motorszáma van, mint az alvázba épített motornak, csak épp van még előtte egy E betű, jelzendő, hogy ez a blokk nem vázba, hanem az alkatrészbolt polcára kerül majd.

A zöldesfehér por az üzemanyag, az olaj, a víz és a könnyűfém reakciójából alakul ki (a porlasztó úszóháza is ilyen lesz, ha előzőleg víz került bele, és azt követően sokáig állt a motor).
Azt így sajnos nem tudom megmondani, hogy lesz-e gond a főtengellyel, sőt, lehet, hogy ha látnám, akkor sem tudnám. Én inkább felújíttatnám vagy kicserélném (esetleg egy másik gyári főtengellyel). A zajosság még önmagában nem baj - bár zavaró -, de a korróziós hatások nyilván nem múltak el nyomtalanul egy kis kenőanyagtól, és fennállhat a berágódás, megszorulás, ezzel pedig a törés veszélye is. Ingyen motorozás nincsen, a Simson karbantartása is pénzbe kerül, de ha ő meri kockáztatni, hogy esetleg menet közben szétrepül neki a forgattyús hajtómű, hát akkor csak merje.

A sebességvóltóművet nem nehéz összerakni, nem kell hozzá videó. A szóban forgó négy golyónak az a szerepe, hogy a csőtengelyben mozgó vonóék helyzetét rögzítse az egyes sebességfokozatokban. Tehát be kell tolni az éket, és a beesztergált horonyban lévő két kis furatba be kell tenni a két-két kis golyót, majd a körrugót beugratni a horonyba, és kész.


2014.11.23. 19:30 Idézet

Zsoel

A párosítót tudom mennyire lényeges, nem azért írom, de néhány blokkot összeraktam már én is, a párosítók egyezésére mindig figyeltem. Amit összeraktam most blokkot azon is stimmelnek. Teljesen azonosak a párosítók. A benne lévő főtengely jó állapotú volt, nem kellett szétverni a blokkot, ezért inkább eltettem a jó főtengelyt tartalékba, és helyette egy s50-es tűgörgősét kapta. A két motorszám persze kérdéses. Talán az alkatrészként adott blokkba beütötték a régi blokk számát?

Egy friss tapasztalatom van a nehéz blokkszétszerelésről, egy barátom s51-ese révén. Állítólag két évet állt egy fáskamrában, előtte ment, rúgásra indult. Gondoltam majd kipucoljuk a tankot, csapot és a porlasztót, talán a gyújtáson kell még állítani aztán mehet is. Amikor odamentem, a betonkeménységű berúgókar, és a lendkerék kitámasztása nélkül lelazítható anya miatt belenéztem a hengerbe. Hát televolt zöldesfehér porral. Nagy nehezen le tudtuk feszegetni a dugóról, de mivel a főtengely is be volt állva szét kellett húzni a blokkot. Hát azt üthettük volna amig szét nem esik, a kivett főtengelyszimmeringek felől csöpögtetett fékfolyadék segített csak. Gyakorlatilag összerohadt a csapágyakkal a főtengely. Miután kivettük alapos tisztítás után kicsit súgva, de könnyedén forgott  hajtókar. Nem akarja kicserélni, vagy megcsináltatni, mert szerinte így is sokba volt neki. Új tömítések, két C3-as főtengelycsapágy,benzincsapfelújítás, új fúvókák. Mondtam hogy biztos zajos lesz, de nem zavarja. Szerinted nem lesz vele baj? Összerakni nem tudtuk sajnos, mert a négy kis golyónak nem tudtam  helyét a váltótengelynél. Pedig megmondtam a bátyjának, hogy nézze meg a simson lehrvideót, azt hiszem a negyedik részét. Mi addig kapartuk a retket. Már összetudnám rakni, mert azóta megnéztem újra. Szóval még nem hallottam idáig a hangját, csak azért kérdezem.


2014.11.22. 22:49 Idézet

starex

"Ezek a párosítók nem sok embert izgatnak úgytűnik." Ja, és az ilyen műszaki felkészültségű emberek miatt van az a sok összevert főtengelyvég, elgörbült hajtórúd, megszakított menet, eldeformált tömítőfelület, lötyögősre nyomorított csapágyfészek, eltört blokk stb. Az emberek igen nagy százaléka így áll hozzá a motorhoz (ennyit tud róla), utána meg fújol, hogy így sz@r a Simson, meg úgy sz@r a Simson. Pedig a Simson nem sz@r, csak 1. tudni kéne kezelni, 2. tudni kéne szervizelni. Sokszor bőgni volna kedvem, milyen állapotú motorokat látok. Még egyszer mondom (és elhiheted nekem): nem dísznek vannak beütve azok a jelölőszámok. Nem lehet két egyformán megmunkált motorblokkot előállítani! 

A képen látható motor természetesen nem gyári megoldás. A Star és az S50 motorja a henger, hengerfej és a két fedél kivételével lényegében ugyanaz, de ezek is cserélhetők. Ez egy Star (vagy Schwalbe) motorja, amelyre egyszerűen ráhúzták egy S50 hengerét és hengerfejét, de ezt így semmilyen Simsonba nem lehet beszerelni. Bár, ahogy látom, a hengerfej hűtőbordáit elöl már keresztülfúrta valami nagy tudású ökör; biztos onnét kötötte ki laposvaspántokkal a motort a vázhoz.

S50-es motorral rendelkező Schwalbéról én nem tudok. Tudomásom szerint 1980-ig turbóhűtésű motorokkal szerelték fel őket, onnantól kezdve áttértek az S51 új fejlesztésű motorjára, amelynek beépítéséhez kissé módosították a vázat.


2014.11.22. 22:20 Idézet

Találkozott már valaki ilyen megoldással: http://olx.hu/hirdetes/simson-s50-blokk-ID2F2Ud.html#01af49c135 ?

Mindössze egy csavar tartja a blokkot. Az s50-es blokkú Schwalbékről mondták, hogy jobban megy mint a turbós. Ezért áldozták volna fel a hengerfejnél a felfogatást?


2014.11.22. 22:06 Idézet

sarilaci

Egy ilyen rendszámtartóm nekem is van az egyik Schwalbén. Csak le kell csavarozni. Ha addig Beagle nem jelentkezik megírom szívesen a méreteit.

Megnéztem közben a Staromból kicserélt régi blokkot, aminek nincs motorszám beütve. Ott nem egyeznek a párosítók. A nyáron rendeltem szilentblokkos blokkfeleket, hengert hengerfejet és dugót. Az illető nem hogy nem egyező darabokat küldött, az egyik blokkfél már az s50-es féle volt. Amikor megkérdeztem tőle, hogy is képzelte, azt válazolta hogy legjobbakat választotta ki, meg nem számít a párosító Ezek a párosítók nem sok embert izgatnak úgytűnik.


[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!