|
[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]
Starex !
Komolyan gondoltad hogy várjak a rendszámositásra ? Akkor mi a fenének ujitsam fel a motoromat jó igy ahogy van ? Pedig én csak egy (eredetit ) szeretnék !!!! Büszke vagyok rá hogy simsom star tulaj vagyok ! Még az igazoltato rendör is megakarta venni !
Na lényeg a lényeg Te is szereted ha a mocid olyan mint a gyári ! - Igaz ?? Na látod énis s igy .nem várok de nem is kokányolok . Szép napot ! sarilaci
|
starex
De igen. A henger, amelyik rajta van, egy Sperber hengere (esetleg Spatzé; kívülről az öntvény ugyanolyan, csak a rések mérete és elhelyezése különbözik). Nem tudom, miért van a képen ez a henger rajta, mert amúgy a leírás szerint nem ez volt a gyári hengere.
De legkevésbé a hengere érdekes. Ez tulajdonképpen egy különleges "Star DeLuxe": állítólag a gyár fejlesztőrészlegén épített egyetlen kísérleti példány, a Habicht (exportpiacokon Star DeLuxe) vázával és motorjával, de kivágott felső merevítőrúddal (csak egy csonk maradt, a nyereg orrát alátámasztani), valamint a Star lámpafejével és benzintartályával (a tartály felszerelhetősége végett kellett eltávolítani a merevítőrudat), illetve alaplapra szerelet "belső" gyújtótekerccsel.
Azt ne kérdezd, hogy mi célból készítette a gyár, mert fogalmam sincs.
http://www.ddrmoped.de/forum/index.php?showtopic=18582
|
Sarilaci
Igazán nincs mit! Rajz alapján nehéz tökéleteset csinálni, egy mintával biztos egyszerűbb lenne.
Várd meg amíg lerendszámozzák a segédmotorokat, akkor nem látszik majd hogy középen megvan-e az 5 centi.
Zsoel
Azon a Habichton érdekes henger van. Mintha s50-esé lenne. Ezeken sima Star henger volt, vagy nem?
|
atomik
Eredeti zár, eredeti kulccsal és horoggal:
Eredeti rögzítőfül a nyereglemezen:
A felnyitott gyári ülés (még régi formájú, régi zsanérú kivitel; a zsinór az ülés túlbillenését akadályozza meg, de a zárrész ugyanaz, mint a későbbiekben):
És egy Habichton:
Jobb képeket sajnos nem találtam, de talán így is látszik a lényeg.
|
Zsoel
Köszi, majd megpróbálok kicsit utánanézni, mert szerintem tutira mókolt a nyereglemezem. Ha esetleg megoldható lenne, hogy küldjél ide egy képet róla(az ülés aljáról felnyitott állapotban), hogy hogyan is néz ki a gyári fül amibe a kampó beleakad és lezárja az ülést!! Vagy ha másnak is akadna hasonló kép(ek) annak is nagyon örülnék, vagy jöhet emailbe is, bármilyen hasznos fotó a nyeregzárról , illetve annak lezárásáról!! Köszi ismét a segítséget!
|
Starex !
Köszönöm de azt gondolom nagy fába vágtam a fejszém , igy tökéletesen megcsinálni .... Azért proba szerencse Üdv. sarilaci
|
atomik
Dehogynem. Lehet például ráhegeszteni karvastagságú lakatpántot, és rátenni serpenyőméretű lakatot. :) Csak éppen az ocsmány lesz. Amúgy biztosan lehet más zárat is betenni, csak éppen nem egyszerű, mivel az alakos zárfurat meghatározza, milyen zár mehet be. Módosításhoz a furatot is módosítani kell, a többi változtatásról nem is beszélve.
Hidd el nekem: a gyári megoldás tökéletesen megfelelő, ha jó a zsanér és helyén van a hat ép gumibaba (vagyis nem tud lötyögni lecsukott állapotban a nyereg), és ha az eredeti zár, horog és fül van felszerelve. Szétrohadt, tákolgatott, "taknyolt" nyereglemez és összehányt zárszerkezet persze, hogy nem záródik rendesen.
|
Két fontos méretet csak sikerült kihagynom. Mivel a lemez kissé meg van hajtva középen a sárvédő ívében, a két szélső rész 1,5 centire van az ,,aljától", míg a középső hajtás 1 centire. A tetejük viszont vonalban van. Ha kell rajzolok még alul és felülnézetet.
Zsoel
Most már nem szükséges változtatni. Kitisztult a kép. Meg akkor már a későbbi hozzászólásokat is törölni/formázni kellene. Majd legközelebb.
|
Sarilaci
Pedig készültem, csak későn fogtam hozzá. Mindegy holnap majd meglátod egyből itt. Paint programmal rajzoltam egy kezdetleges ábrát méretekkel, amik centiben vannak megadva. Nyilakat nem rajzoltam, csak egyszerűen egy-egy vonalat. A redők nem élesen vannak megtörve, hanem hullámosan. Az alsó ábra az alulnézetét mutatja a lemeznek. Próbáltam illusztrálni, hogy nem derékszögben van meghajtva.
A két kör öt centire a tetejétől a két felfogó csavar helye.
Szerintem nem nagy kunszt otthon legyártani, ha van egy jó satud és némi alapanyagod. Remélem hasznát veszed.
|
Starex !
Elfáradtam ma már. nem várlak ma tovább. Majd holnap. Jó éjt ! sarilaci
|
Zsoel
Sajna a kép nem fog most menni, mert a moci nagyfaternál van vidéken! Ez egy utólag beépített zár amúgy, és szerintem valami bógli zár lehet, mert ha a kulcsot beleteszem akkor már van egy kis holtjátéka a kulcsnak is balra jobbra. Meg az a helyzet, hogy ha mondjuk terepen megyek a géppel és zárv van a zár akkor ugye mozgolódok az ülésen és már ki is nyílt a kampó a helyéről sajna. Valahogy máshogy nem lehetne megoldani a bezárást csak ezzel a gyári szerű zárakkal?? Vélemény?
|
atomik
Nem akarlak elkeseríteni, de ott gyárilag is egy "kulcsos kampó" van, pontosabban szólva egy beépített zár, melynek betéte végén egy horgot helyeztek el, amely zárt állapotban a nyereglemezre erősített hajlított fülbe akad bele. Normális esetben ez tökéletesen működik is, egy jól lezárt Star ülését nemigen lehet kézzel felnyitni, csak szerszámmal felfeszíteni. Lehet, hogy nálad valami el van taknyolva, azért nem jó. Esetleg tudnál róla mutatni egy képet?
|
Sziasztok ismét!
Simson starnál szeretnék egy kis segítséget kérni hátha valakinek lenne valami jó ötlete! Az ülés lezárása a téma. Jelenleg egy kulcsos ,,kampó szerű zár,, van benne ami elég sűrűn kiugrik, kinyílik. Semmit se merek az ülés alatt hagyni, mert kiszedik mire kijövök a boltból! Kinek milyen tanácsa lenne vagy ötlete, megvalósítása, hogy hogyan tudnám orvosolni ezt a zárat? Mert bárki benyúl a kampóhoz, és simán kinyitja most jelenleg. Nagyon köszi a segítséget!
|
starex
Ja... Én meg nem fogtam rögtön gyanút, elvégre a Staron is van jobboldai szimeringház. Csak a szétesett csapágy volt furcsa, mert kizártnak tartottam, hogy 5 hónap alatt hirtelen tönkrement volna.
Te sajnos nem tudod törölni, amit egyszer leírtál, de megoldaható. Írd meg egy külön hozzászólásban, pontosan mely szövegett akarsz kitörölteni, aztán törlöm az is meg a hozzászólást is.
|
Zsoel
Én voltam, bocsi a kicsit csapongó fogalmazásért, a hiba nem a te készülékedben van. Az ,,egy kicsit más:" után íródott rész a tegnap 17:00-kor írt hozzászólásomban az MZ-ről szól, ami nyáron kezdett el keletnémet motorhoz méltatlanul viselkedni. Nagyjából ezt ha nem is szó szerint de leírtam a tegnap 20:17-kor íródott hozzászólásomban. Kár hogy nem lehet visszajavítani a már leírt hozzászólásokat. Ha cserélem a főtengelycsapágyakat alapból nem a KBS csapágyak közül szoktam válogatni. NKE C3-as csapágyat adnak főtenelyhez ott ahol venni szoktam, ami elég jó minőség. Azt csak remélni tudom, hogy nem valahol kínában gyártják, hanem Ausztriában. De eddig még nem csalódtam bennük.
A Starom blokkja bombabiztos, egy jó ideig nem kell majd hozzányúlni. Abban jók a csapágyak, jól hallottad Te is ott nálatok.
|
starex
Javaslom, szétesett csapággyal addig hagyd abba a próbálkozást, amíg valami nagyobb galiba nem történik. Kóvályog a főtengely, "elmászik" a gyújtási időpont, nem egyenlő a légrés a vasmagok és a mágnespólusok között, így ne csodáld, ha sosem lesz jó a gyújtás hatékonysága. (Furcsállom egyébként a csapágyat, mert nyárom még nem tűnt úgy, hogy bármi baja lenne, egyáltalán nem hallatszott - még meg is jegyeztem, milyen szép egészséges, jó hangja van a gépnek.) Egy megjegyzés: ha szétszereled a motort, feltétlenül cseréld ki az ÖSSZES csapágyat és szimeringet, függetlenül attól, milyen állapotban vannak, és lehetőleg ne az árkategória legaljáról válogass te se. Remélem, még nem történt semmi jóvátehetetlen.
Ami a 100-as benzint illeti, ehhez nem tudok hozzászólni, nem ismerem ezt a módszert. Lehet, hogy jó, de az biztos, hogy csak akkor, ha olajat nem teszel hozzá, mert olajjal együtt már romlandó lesz.
Hol van a Staron légtelenítő csavar meg féknyereg? Közben átalakítottad tárcsafékesre, vagy mi? És mi az, hogy két műszakit kibírt? Tudomásom szerint rendszám sincsen rajta.
|
Sarilaci
Felrakom ide, holnap is nézegesd az oldalt. Ja és nincs mit!
|
Starex !
Nagyon várom remélem sikerül csinálnom ! Email cimet küldjek ? Vagy hátha van más is aki még csinálni akar ? Elöre is köszönöm !!!sarilaci
|
Sőt, újból visszaolvasva a kettővel ezelőtti hozzászólásomat, nem is írtam le miről van szó. A mostanában furcsán viselkedő eMZémről. A Star szimmeringházát nem kellett szerencsére levennem, az kapott új szimmeringet pár éve. Talán az idő miatt vagyok álmos és figyelmetlen kicsit. De remélem azért érthető amit összeírok itt.
Levettem a rendszámtartót a Schwalbe burkolatáról, holnap írok egy méretezést róla.
|
Sarilaci
Drágább helyeken, és persze a normál 95-ösnél drágábban sajnos. Pl Mol, Shell, OMV kutakon. Egy szerelő ismerős adta az infót nyáron. Próbálni nem próbáltam, és most télen sem fogom, mivel most akarom festeni az üzemanyagtartályomat. Szóval személyes tapasztalaom nincs. Addig meg eláll benne a 95-ös is. Az adalékolások viszont kutanként mások ez biztos. Bár másik motorba lehetne tölteni.
Oil kúton szoktunk tankolni, mert útba esik és olcsó is. De nemrég Mol kúthoz tértem be autóval, mert fújni akartam a gumikba levegőt, az olcsó kúton ilyesmi nincs. Tankolás után még beálltam a kerék fújó berendezéshez. Mikor végeztem nem indult el a motor ahogy szokott csak amikor benyomtam a gázpedált. Ez egy húsz éves injektoros kocsi. Valószínüleg már van benne kopogásérzékelő, mert jobb minőségű üzemanyagot tankolhattam elméletem szerint(gondolom mivel drágább), a nagyobb oktánszámhoz állította a computer az előgyújtást vagy a benzinadagolást. Amíg elmentem a kerékfújó álláshoz bejutott a rendszerbe a frissen tankolt üzemanyag. Utána már indult és ment ahogy előtte.
Most visszaolvasva az előző hozzászólásomat, szerintem kicserélhették már a főtengelycsapágat, mert a gyári DKF csapágyak műanyagkosarasak úgy tudom, de ez már nem az volt. A hátsó fékbetétet cserélték, 220 Forint volt(rá van írva filccel). Talán ekkoriban kapott új csapágyakat a főtengely is, sajnos hasonló árban. Mert hogy a golyók összefutnak még 50 éves magyar csapágyaknál sem láttam Csepel és Danuvia blokkokban, csak 30-40 éves Riga blokkban...
|
[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]
| |