|
[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]
Adeebacsi
Ez a vége nézzen a végdarab kilépőnyílása felé.
|
Ormossy
Elmondtam, ami ötletem volt. Ennél többet már csak akkor tudnék tenni, ha látnám is a motorodat.
A Starhoz egyébként 33-as keverék kell, ha a főtengely eredeti, tehát a hajtórúdkisfej bronzperselyes. A könyök peremét meg szendvicsbe kell fogni két aluköpenyes aztbesztzsinór tömítéssel: egyet a hollander és a perem közé, egyet a perem és a kipufogócsonk közé, aztán jól meghúzni, és persze legyen ott a biztosítógyűrű is.
|
Adeebacsi,
A váltó olaj már volt leengedve, nem is olyan régen, de semmi ilyen hibát nem tapasztaltam. Nem volt benzinszagú, de híg se. Olyan volt, amilyennek lennie kellett.
A gyertyámon látszik, hogy sötétebb a színe, mint az "őzbarna" ebből (is) gondolom, hogy sokat ka.
Egyébként a kipufogó hollander anyát bárhogy meghúzom, mindig pöttyögi ki az olajat, - no nem nagyon, de a sárvédőn látható. Pedig bármikor leveszem, új tömítést kap. Előfordul néha a is, hogy a gyetyát ha kiveszem, egy kicsi olajfolyás látható körülötta, pedig rendesen meg volt húzva.
(1.40-es keverékkel járok.)
|
Amennyiben csak kokszos a kipuff,amiatt nem kell újat venni,házilag is ki lehet égetni szépen,az esztétika más kérdés.
Az esetleges szimmering hibát megtudod nézni,ahogyan alant írtam.Engedd le a váltóolajat,ha benzinszagú és nagyon híg akkor ott vmi szimmering bibi lesz.1600km alatt ennek már van nyoma. A gyertyaképed alapján jó közelítéssel meg tudod állapítani,hogy valóban sokat kap -e a gép.Én továbbra is az 50 fúvókával küzdök,egyenlőre sjanos nem találom az okát miért nem megy jól vele..
|
Zsoel, Adeebacsi,
A felújítás óta már 1600 km. van a motorban. Megy-megy, de nem az igazi...
Ma megrendeltem egy új kipufogót is, - szivarvégűt - remélem az is használ majd. A régi már nagyon ütött-kopott, meg biztosan jól el isvan tömődve.
|
Zsoel
A kipuffnál a tompítóbetét a rövidebb vagy a hosszabb csonkja néz a vége felé?
|
PPisti
Szia!
Egyes képek egy idő után törlődhetnek, mert nem közvetlenül a gportal.hu szervere tárolja őket, hanem a képet tartalmazó fórumoldal megnyitásakor mindig a hivatkozásuk alapján jönnek elő. Következésképpen ha az eredeti tárhelyre mutató hivatkozás célja (a kép) a tárhelyen törlődik, akkor a fórumon sem fog megjelenni. Sajnos ez ellen nem lehet mit tenni, nem én találtam ki ezt a rendszert, a Gportalon kell számonkérni, miért nem lehet közvetlenül az oldal szerverére feltölteni a képeket, ahogy a szöveget is.
A relétartót a benzintank alatt lévő, a vázhoz hegesztett fülre kell erősíteni, csavarral.
Eredeti (1×18 W-os) fémház alább. Ilyet persze Magyarországon nem fogsz találni, csak Németországból lehetne beszerezni, de tökéletesen megfelel az S50-S51 típusok reléháza is. (Ugyanígy néz ki, csak más a felirat, illetve vízszinten áll a rögzítőfül, nincs élben megtörve, és sokkal hosszabb. De a kép alapján szépen át lehet alakítani a fület, hogy megfelelő legyen. A tartónak függőlegesen kell állnia a helyén.) A relét pedig úgy kell behelyezni, hogy a rögzítésre szolgáló két rezgéscsillapító habgumilemez közé legyen befogva (az egyik korong fenn, a peremezésnél, a másik lent, a kapcsoknál), és kapcsokkal lefelé álljon a tartóban. Ez a szerelési mód biztosítja azt, hogy a relé ne legyen közvetlen kapcsolatban a járművel, hanem a lehetőségekhez mérten ki legyenek küszöbölve a hozzá elére rezgések, ami a helyes működés előfeltétele.
De egyébként ha nem az eredetiség a cél, nyugodtan lehet elektronikus relét is beszerelni, mert jobb, látszódni meg úgysem látszódik,
Vezeték. Hát, az már keményebb dió, de meg lehet próbálni járművillamossági boltokban, autóvillamossági szerelőnél megkérdezni, vagy bontóban keresni Wartburgból v. Trabantból származó kábelkötegeket, illetve bontott Simsonokról, MZ-kről származó vezetékeket. (Minden NDK járművön ugyanaz a Bosch-féle számjelölés- és vezetékrendszer van.) Tehát ha találsz pl. egy bontott 125-ös ETZ-t, biztos lehetsz benne, hogy a hátulra menő indexvezetékek jók lesznek neked, mert a jobboldali fekete/zöld, a boldalali fekete/fehér lesz. (Már persze ha még eredeti volt a vezetékezése.)
A lámpák felszerelésében semmi nehézség nincs, sokkal többet fogsz szívni a vezetékek behúzásával. A villogók beépítéséhez egyszerűen csak ki kell csavarni a kormánymarkolatokon lévő lyukakon keresztül a kormányvégdugókat rögzítő csavarokat, ki kell húzni a dugókat, és helyükre (persze miután előzőleg a már a kormánycsőben lévő vezetékeket áthúztad rajtuk) benyomni az indexlámpákat, majd visszacsavarni mindkét oldalra a csavart, és kész. A lámpák ezzel rögzítve vannak, már csak be kell kötni őket.
|
Sziasztok!
Pár napja találtam rá erre az oldalra és a fórumra. Gondolkodom az index beszerelésén, mellyel kapcsolatban megleltem Zsoel leírását. Volna ezzel kapcsolatban néhány kérdésem:
Az indexrelét a tartály alá hogyan kell felszerelni (sajnos a képeknek csak a helyét látom a fórumban)?
A relének milyen fémháza van és azt hol lehet beszerezni, mert a neten semmit nem lelek róla?
Hol lehet beszerezni az említett fekete-fehér, illetve fekete-zöld csíkos vezetékeket?
Magukat a lámpákat hogyan kell felszerelni a kormányra (eddig még csak a neten nézegetem az alkatrészeket, azt látom, hogy egy csavarral kell rögzíteni valahogy, de mi ennek a menete - nem szeretnék semmit tönkretenni, ezért inkább előbb kérdezek)?
A segítséget előre is köszönöm!
|
cefre
A vázról sajnos nincs.
De az első villánál nincs is semmiféle alátét, a tengelyek és rögzítőcsavarok anyái alatt lévőket leszámítva, persze (de azok nyilván egyértelműek). Hogy néz ki ez az alátét?
Esetleg ez az ábra segít? (Schwalbéhoz szól, azonkívül nem is gyári fotó, kicsit különbözik az eredeti állapottól, de hátha...)
|
hello
igazából a váz összerakásban , az elsővillánál van egy alátét ami nemtudom hová megy .
Ha a váz összerakásról is lenne robbantott rajzod azt megköszönném .
szép napot
|
Adeebacsi
Persze, csak hát az nem megy olyan gyorsan, mivel idő, mármint üzemben eltöltött idő kell hozzá. Egy frissen rendbe tett, friss olajjal feltöltött, használni viszont még alig tudott jármű esetében még nem biztos, hogy ilyen módon lehet ellenőrizni a gyanút.
|
Ezt a tünetet könnyen ellenőrizheti a kolléga, az erősen felhígult,és benzinszagú váltóolaj bizony szimering hibáról árulkodik.
|
Ormossy
Jó, csak azért kérdezem, mert a főtengelyszimeringeket általam ismeretlen okból és teljesen logikátlanul fordítva szokták berakni, vagyis a rugós tömítőéles oldal kifelé néz, és nem befelé. Következésképpen a lefelé haladó dugattyú által okozott nyomás (elősűrítés) megemeli a tömítőélt, és a beszívott üzemanyag egy része angolosan távozik. :) Az elmúlt három évben négy ilyen "frissen felújított" motort szedtem szét, és fordítottam meg bennük a szimeringet, ami után a motorok hirtelen megtáltosodtak. Csak ebből gondolom, hogy esetleg nálad is ilyen "fennforgás" van.
|
Zsoel,
Sajnos nem vagyok olyan ügyes, hogy én magm csináltam volna.
Egy 73 éves bácsi újította fel amotort, aki egész életébe motorokat javított, köztük rengeteg Simsont. Nagyon el lennék keseredve, ha nem az történt volna a motorral, amit ő mondott.
Egyébként a motorom elkészülte után nem sokkal súlyos betegen kórházba került, megműtötték, az óta sem járt a műhelyében, így értelem szerűen más(ok) próbáltak állítgatni rajta az elmúlt időkben.
|
Adeebacsi
Akkor a kipufogóval nem lehet gond, ne ott keresd a hibát.
Így van. Kb. 1973-ig szivarvégű kipufogójuk volt, utána áttértek a tompa végdarabra, amely azután végigkísérte a Simson-típusok további életútját.
|
Az égetésen már túlvagyok,mikor megvettem a gépet,az első műveletek között szerepelt.
A kialakítás miatt kérdeztem,az utolsó szériás Starok tompavégű rövidebb kipuffal jöttek ha jól tudom?
|
Adeebacsi
Azt én nem tudhatom, hogy konkrétan a TE kipufogód milyen állapotban van belül, de mindenesetre a vastag kokszréteg következtében leszűkült keresztmetszetek minden álmoskönyv szerint nagyon kedvezőtlenül hatnak (főleg a kétütemű) motor teljesítményére. :)
Valóban, az eldugulófélben lévő kipufogó is tud hasonló tüneteket produkálni, mintha gyújtás- vagy porlasztózavar lenne a háttérben. Ha arra gyanakszol, hogy el lehet tömődve a kipufogó, érdemes lehet szétszedni és belenézni, illeve beleöntött gázolaj és disznópörzsölő segítségével ki-, illetve leégetni a könyököt, dobot, végradarabot, hangtompítót. Az áthevült, kifehéredett koksztréteg már könnyen leválik a kipufogó faláról: a hantompítóról le is lehet kefélni, a többi alkatrészről meg valami fadarabhoz való ütögetéssel kihullik, illetve csavarhúzóval, drótdarabbal kitisztíthatóak a lyukak. (A dobban egy lyuggatott blendelemez van.) Egész meglepően, varázsütésszerűen tud ilyen karbantartási munka után javulni a motor teljesítménye, ércesedni a hangja stb., szinte újjászületik. :)
|
Ormossy
Saját kezűleg végezted a felújítást, illetve láttad, hogy csinálják?
|
Köszönöm a infókat,javarészét már átnéztem.A szívócsonkban valóban van egy kis kifli,majd síkbahúzom és kap egy új tömítést is.A vicc az,hogy most 60-as fúvókával,érzésre,gyertyaképre rendben van.A kipuffnál lehet vmi difi??,az enyémen még a régebbi szivarvégű van.(a kivehető tompítóbetét nem fúrkált,nem vagdosott).Már most b.szottul idegesít,hogy az 50-el miért nem produkálja azt amit kellene..
(Az asszony is megkérdezte már:,"ha jó miért kell megint szétszedni?"
|
[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]
| |