|
[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]
Sziasztok!
Van egy Simson Star SR4-2/1 tipusú 1971-es évjáratú motorom .
Szeretném lefesteni, de nem ismerem az eredeti szín kódját.
Annyit tudok, hogy az eredeti szín a "sötétbordó-barna" közötti volt.
Segítséget szeretnék kérni a szín beazonosítására, esetleg a kódjára.
Előre is köszönöm: rabcsab
|
Hali Zsoel. Átküldtem a gmailre a képeket. Előre is köszi a segítséget.. |
czalbert
Ha nem küldöd a fotókat, nem tudok segíteni... Ámbár leírásod alapján ez eredeti lengéscsillapítónak tűnik, amely, mint mondtam, súrlódásos elven működik: a menetes végű, az öntött alumínium szembe csatlakozó, másik végén műanyag persellyel rendelkező acélcső a munkahenger, a benne mozgó rúd a dugattyúszár, a kúp a végén a dugattyú, a négy darab "műanyag" valójában egy eredetileg 3 darab 120°-os szegmensre vágott ferrodol súrlódóbetét maradványa (az egyik darab kettétörhetett), a rugó pedig, végén az alátéttel, a hatékonyabb kitapadást segíti. A működés lényege a következő: berugózáskor a szegmensek a rugó ellenében a kúp hegyes vége felé mozdulnak el, átmérőjük kisebb lesz, mint a munkahenger belső átmérője, csillapításuk ilyenkor minimális. Kirugózáskor a dugattyú kifelé mozog a csőből, ilyenkor a ferrodolszegmensek felfutnak a dugattyú kúppalástjára, és kitapadnak, amit az általad említett rugó és az alátét még jobban elősegít, tehát a súrlódástól fellépő fékezőerő lassítja a dugattyúszár mozgását, működik a lengéscsillapító főrugójának erejével szemben ható csillapítás. Ez persze csak kifogástalan alkatrészek esetén ér valamit, és az eredeti porvédő burkolatok (egy felső szürke és egy alsó fekete) műanyagból vannak. Jó lenne azért látnom a témát.
|
Berner
Pedig egy kis (úgy emlékszek, M5-ös menetű) süllyesztett fejű, egyenes hornyú csavar van bent gyárilag, annak érdekében, hogy a gázcső szabadon el tudjon forogni. Sok sikert!
Más: ha szabad kérnem, ne használd az "Idézet" gombot, mert fölösleges tartalmat generál a fórumon. Egyszerűen csak írd a hozzászólás elejére, kinek címzed a mondanivalót. Köszi!
|
Zsoel
Köszönöm a gyors választ.
Ugyan próbáltam a markolat végén található lyukba csavarhúzóval matatni de nem érzékeltem semmit,de mos,hogy már tudom mit is keressek hátha nagyobb sikerrel járok. :D
|
Berner
Szia!
Kicsavarozod a jobboldali kormányvégdugó csavarját (a gázmarkolatgumi végén van egy kis lyuk, azon keresztül lehet hozzáférni). Így ki tudod húzni a dugót, majd leveszed a távtartó gyűrűt, és ekkor az elzárás irányába, előrefelé forgatva le tudod húzni a markolatcsövet. Kiakasztod a csúszkát a kormánycső vájatából, csavarhúzóval kibillented a gázbovden támaszát, és azt is kiemeled a kormánycsőből. Kihúzod a gázbovdent a kormánycsőből. Lecsavarozod a kormányburkolatot, leveszed, majd oldod a fékkartartó öntvény (gázház) M6-os rögzítőcsavarját, és alumínium tüske, valamint kalapács segítségével óvatosan lekocogtatot az öntvény tartót a kormánycsőről.
|
Blage
Na, ezt ismerem... Majd' 3 havi meló után egy hete adtam vissza egy Schwalbét a tulajdonosának. Kb. hasonló állapotban lehetett, mint amilyennek te ezt a szerencsétlen gépet leírod.
Vissza lehet adni a tulajdonosának, de ha eleve úgy adta el, hogy nem jól csinálta meg a váltót, akkor ugyani mi a garancia arra, hogy most jól javítja meg? Ha én adnék el egy motort, azt előtte kínosan tip-top állapotba hoznám.
A Tábori-féle műhelyt én nem ismerem, de olyan szerelővel volt már tapasztalatom, aki mindent cserél, csak azt nem, ami a hibát orvosolnál. Próbáljon meg a haverod más, hozzáértő szerelőt keresni, mert így valószínű, hogy (ha már rád nem hallgatott, és nem szerzett másik járművet) így csak szívni fog.
|
czalbert
Valóban nem kaptam semmit. Írj közvetlenül a szilagyi(pont)zsolt(pont)imre(kukac)gmail(pont)com címre, úgyis a freemailes is oda továbbítja a leveleket.
|
Sziasztok!
Most tettem szert egy 1968-as simson stara és egy kicsit elhanyagolt állapotban van,szeretném elsőnek használhatóvá tenni majd szép lassacskán restaurálni,viszont egyáltalán nem értek a starokhoz már is megakadtam a gázszektor szétszedésénél,lenne olyan rendes valaki s elmagyarázná,hogyan tudom levarázsolni,a gázt a kormányról?
válaszokat előre is köszönöm.
Üdv.
|
Üdv Zsoel. Valamiért nem ment el a freemailedre a levél ide meg nem tudom feltölteni a képeket. Van az alubabában lévő menetes cső amiben van egy szár amin van egy kb 4 cm rugó az alján meg egy kúpos akármi amit jó álalotban körül ölel egy "műanyag" ami az egyémben 4 felé van törve. Gyanítom ez az oka. |
Zsoel
Köszönöm a választ és az ötleteket. Szétszedés lesz a vége én is azt hiszem...
Én még csak bontottam, de nem tettem össze blokkot. Tervben van, hogy összerakok egyet magamnak, vannak hozzá már célszerszámok, csapágybelsőt melegítő fémtuskók stb., de másén nem kísérleteznék... Táborihoz meg nem küldeném, mert ott a gatyát is lehúzzák róla és mint olvastam cserélnek azok mindent, mlg amit nem kértek azt is, persze utána ki kell fizetni..
Megróbálja visszavinni az eladónak, mert az megcsinálja neki. (Én nem vinném oda amint láttam a motoron végzet dolgait. Még a legómat sem bíznám rá, azt is pillanatragasztóval tenné őssze...)
Próbáltam rábeszélni, hogy inkább adja vissza és kérje vissza a pénzt és vegyen egy nem "felújított" de működő darabot, de ragaszkodik ehhez, mondván, hogy amit erre rákölt azt már tudja, hogy jó... Ő döntése, majd esetleg tanul belőle. :)
Üdv
Balázs
|
Blage
Pedig ezt sajnos elég valószínű, hogy szét kell szedni, ha az állításra nem reagál, ámbár Schwalbénál elég nehéz hozzáférni még a külső állítócsavarhoz is.
Ha szerencséje van a haverodnak, akkor talán csak a belső tengelyes kapcsolókar tört el, és mondjuk rossz szögben hegesztették vissza (ezt érdemes lenne próbaképp kicserélni egy másik darabbal, én már jártam így), és ehhez elég a bal fedelet levenni, de sokkal nagyobb az esélye annak, hogy fent, a kapcsolószerkezetben van valami zűr. Az is lehet, hogy a léptetőszerkezet U alakban hajlított karfelvevő lemezrésze törött el a felfelé váltás irányában (ezt is ki lehet szúrni a fedél levételéhez, de a javításhoz szét kell bontani a motort), esetleg a rovátkol kapcsolólap vagy az ezt léptető köröm sérült meg, de az is előfordulhat, hogy a szerkezetet a tengelyre szorító zégergyűrű törött el vagy lépett ki a hornyából. Továbbá a léptetővillán és magán a léptetőlapon is lehetnek oda nem illő deformációk. Valaki túlerőltethette a váltóberendezést.
A fogaskereket nem kell kicserélni gyakorlatilag soha, ezt süket duma. Megfelelő olaj és üzemszerű használat alatt nem mennek tönkre. Ha azok tényleg cserére szorultak, azonnal ott kellett volna hagyni azt a motort... Nem érdemes olcsó, tákolt vacakot megvenni, mert azzal utána csak a szívás van.
|
Szeva Zsoel. Irtam neked az emailodra czhcs84@gmail.com néven. |
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni. Egy haverom Schwalbija (turbós blokk) kidobálja a 2-est. 2-esbe váltva pár méter után üresbe dobja ki. 3-asban minen ok, onnan nem dobja ki. Próbáltunk állítani a hernyócsavaron, a henger felölin. Kifelé próbáltuk tekerni, elsőként egy picit, (negyed fordulatot) aztán felenként másfélig próbálkozva, hátha nem kapcsolja teljesen össze a fokoztokat, de nem hozott változást, max, anyit, hogy már 3-ba is lehetett váltani 1-ből, ha kicsit jobban lenyomtuk a váltót. Az eredeti heylzethez viszonyítottan befelé is próbáltuk egy felet, de akkor azonnal kidobta a 2.-at.
Van esetleg ötletetk, hogy mit lehetne még kipróbálni, vagy mindenképp szét kell húzni a blokkot?
A gépet "felújíta" vette, nem ért a motorokhoz, sajnos elég gányolt darab, hogy mást nem mondjak a lámpa üvege mikor jött hozzám tegnap, az úton kiesett és eltört. Pillanatragasztóval volt beragasztva a műanyagkeret, nem csavarral odafogatva... A lámpaüveg, pedig miveél nem volt hozzáragasztva a foncsorhoz és csak a foncsort tartották a rögzítőfülecskék, kiesett... De más gányolás is van rajta legalább 5 olyan dolgot láttam kapásból, ami igencsak buhera megoldás...
Az eladó azt mondta új váltófogaskerekek kerültek bele... (minek cserélte nem tudom) és "be fog kopni és majd akkor nem dobálja ki a 2-est"....
A váltó elég határozottan vált, még az én motoromnél is erősebb - a rugó a golyónál erősnek tűnik.
Próbáljiuk még állítgatni, vagy az már nem segít?
A váltóvillában lévő tengely lehet kopott, vagy a fogaskerekek lehetnek bűnösök, vagy esetleg a váltóvila lehet körbült?
Előre is kösöznöm!
Üdv
Balázs
|
sanyi4012
Vagy nem elég intenzív a gyújtószikra (gyertyapipa, gyújtógyertya, kondenzátor, alacsony akkumulátorfeszültség miatt), vagy csak kívül van szikra, belül a hengerben már nincsen (ugyanezek, esetleg valahol valami letestel, például a gyújtóvezeték), vagy nem megfelelő a gyújtási időpont (például egy látszólag jó, de valójában sérült megszakító miatt), vagy pedig valamiért nem működik az indítóporlasztó, és nincs szívatás, csak szívás. :) Valamit rosszul raktál vissza másodjára; az ilyesmi előfordul, éspedig rendszerint valami nevetségesen banális hiba szokott lenni az okozat.
|
Zsoel
Össze lett rakva végre az MZ, kb egy hete már sikerült beindítani,de azóta megint ki kellett szedni a blokkot,mrt az egyik tőcsavar( amiegyébként nem gyári volt) eltörött,és ki kellett cserélni. Meignt összeraktam,és most semmiert nem akar beindulni. Van szikra,van benzin,de mégse. Nincsen valami ötleted?:)
|
czalbert
Jobban szeretem inkább leírva látni, meg azt akármikor vissza tudom olvasni.
szilagyi.zsolt@freemail.hu, ide írhatsz.
|
Szeva zsoel. Küldenél email címet vagy adnál egy telefon számot. És elküldöm vagy elmondom hogy mi a problémám? Előre is köszönöm. |
Zsoel
Kültem privát mailt,nem tudom mi a baj.
|
Rendben Zsoel csinálok majd képeket és feltöltöm. Előre is köszi... |
[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]
| |