|
[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]
PPisti Szia! Nagyon szépen köszönöm a segítséget és a felajánlást de azthiszem lesz mintám!A részletes leírást is külön köszönöm.Az alu telót akkor be kell szereznem meg a régi hűtőbordás deknit.A többivel tisztában voltam.amit viszont égen földön nem találok az a vaj színű lámpa keret ami nem magas peremű és azáltal nem lóg ki 1,5 mm -t körbe a házból .
|
buzsakir
A hátsó rugóstagokban a főrugó vastagabb anyagból készül, és sűrűbb menetű is, és az erősebb főrugónak megfelelően a lengéscsillapító szerkezetben lévő kis nyomórugó előfeszítése is nagyobb. Az első lengéscsillapító dugattyúszárán a keresztfurat alatt egy jelölőhorony van (a hátsón nincs ilyen), de ez csak a porvédő burkolat levétele után látszik.
Kívülről látható különbség nincsen, csak a vékonyabbik (keresztcsapos) csatlakozófejnél van megkülönböztető jelzés: az első rugóstagokban V, a hátsókba H betű van beütve.
Alkatrészeket sajnos nem lehet szerezni hozzájuk, csak használtan.
|
Szil
Ha gondolod, tudok képet készíteni a motorról, illetve próbálok olyan képet is készíteni, amin valamilyen hasonlítási lap is látszik, hogy a bordó valami ismert színhez képest hogy mutat (pl. egy kólásüveg feliratának háttere, mivel azt próbálják viszonylag szűk tűréssel gyártatni), valamint ráfényképezek valami temészetes szürke felületet és a színhőmérsékletet is annak megfelelően állítom be, nem bízom a fényképezőre. Lehet, hogy nem holnapra lesz meg, mert itt gyakorlatilag egy hete folyamatosan esik az eső kisebb megszakításokkal. Ha érdekel jelezd!
Bízom benne, hogy a tank jó lesz. Időközben rájöttünk, hogy az anomáliák forrása (egy tényleges alapjárati fúvóka eltömődés kivételével) nem ez volt, hanem a szívató gumitömítése a porlasztóban. Ez ugyanis elkezdett önálló életet élni és megtréfált rendesen, amikor több alkalommal sem akart beindulni hidegen. Először a tankra tippeltünk, de a második eset után kezdett gyanús lenni a dolog, főleg annak tükrében, hogy a porlasztóban patyolat tiszta volt minden mégsem indult, de összerakva azonnal, majd egy kis pihentetés után megint semmi. Ettől függetlenül, ha tényleges dugulás megint előjön, akkor kifestem.
Csomagtartó gumi: az általad is leírtak miatt gondolkodom csak a gumi cseréjén, mert maga a csomagtartó pöpec állapotban van, az utángyártott cuccok úgy látom nyomába sem érhetnek az eredeti alkatrészeknek. Köszi a linket valószínűleg ez lesz a megoldás.
Szép a két linkelt motor. Az egyém is hasonló állapotban van, de nem teljesen egyezik meg egyikkel sem színösszeállítás tekintetében.
Szil:
Ha esetleg segítséget jelent, leírom, hogy nálam mi hogy néz ki:
Azt hiszem, hogy a váz egy picit sötétebb színű (inkább bordó).
A kormány, tank, motorborítók, hátsó lámpaház zöldesszürke (mintha a német olivabézsnek nevezné). Ez egy furcsa szín, nehéz lenne elmagyarázni, hogy milyen.
A lengéscsillapítók olyanok mint a linkelt képeken szürke felső rész (a német oldalakon mintha elefántcsont színűként emlegetnék), alumínium alsó rész. Úgy látom, hogy ilyet már nem lehet beszerezni csak bontásból.
Az első lámpa kerete, a lámpaház és tank közötti gumi, a kormányburkolat két gumicsíkja, a kormányzár körüli kis gumiszegély és oldalborítások rögzítőcsavarjai vaj színűek (utóbbiakból van alumínium változatom is, ami az első képen is látszik - ez egyébként gyári vagy gyártottak hozzá ilyet annak idején?).
A kürt gumikerete szürke vagy szürkésbarna. Úgy látom, hogy ilyet sem lehet már beszerezni csak bontásból.
A csomagtartó szürke/bézs (olyan mint az első képen levő motoron). Az első motornál látható leszorító gumin levő összefogó csat (ami felülről olyan kétharmadnál összefogja a két gumit) az gyárilag rajta volt - ilyel hol lehetne beszerezni?
Az ülés olyan mint a második képen (vaj/krémszínű oldal, világos/középszürke felsőrész, az alaplemez sötétebb szürke.
A kormánymarkolatok feketék, a kormányvég távtartó gyűrűi alumíniumból vannak (nem a ma kapható műanyag megoldások), a kormányvégdugó műanyag és olyan színű mint a tank festése.
A hátsó lámpa nálam már piros színű.
A berúgókaron levő gumi fekete és mintha nem kör alakú lenne, hanem egyhén lapított, de ezt még meg kellne nézzem.
A váltón levő gumi barna, olyan színű és alakú mint az első képen - ilyet lehet még valahol szerezni?
A bowdenek és a sebességmérő tengelyének borítása világosszürke.
A sebességmérő kihajtása vaj színű.
A motor hűtőlevegőt beszívó nyílásának rácsa nem ilyen, hanem egy ritkább lamellájú alumínium betét van benne.
A gumiknak is pont olyan a mintázata, mint az első képen levő. A tanksapka is ilyen.
A sebességmérő számlapja olyan mint az első képen (vaj színű, ugyanolyan narancs mutatóval mint a képen, nem olyan mint a ma kaphatóak).
A kuplung és fékkarokon viszont nálam műanyag borítás is van.
|
buzsakir
Üdv a fórumon! Gratulálok a Starhoz, nekem is egy 70-es évjáratú van. Az első és hátsó lengéscsillapítókban a rugók eltérőek. Az elsőkben gyengébb, míg hátul valamivel erősebb. Az elsők aljába V jelölés van ha jól tudom. Így megkülönböztethetőek. Remélem csak felcserélted őket, és nem kell kell rugót cserélni, mivel az kicsit macerásabb.
|
Üdv Mindenkinek! Tulajdonomba került egy Star 1970-es, most végeztem a felújításával, eddig ezt a típust nem ismertem, csak az S51-t... Ekkor derült ki, hogy a hátsó lengéscsillapítók elég gyengék. Az első és hátsó között van különbség? Hol lehet szerezni bele csere-rugót? Ha valakinek van tippje/infója , megköszönném!
|
Zsoel köszönöm a képeket! Az enyém sajnos elég sokszor lett fényezve!Abban valóban igazad van, hogy abban az odőben azt használták ami volt és kész.Akkor be kell gyűjtenem egy két alkatrészt amiről tudok kevertetni. A bordó és erősebben zöldes színkódokat meg tudnám szerezni, de ez a világos kicsit nehezebb dió :). Esetleg ha Érd közelében lenne valakinek gyári 67 körüli mocija és fel ajánlaná a segítségét, hogy színt keverjünk róla, annak nagyon örülnék :))). Esetleg ha elkészülök vele akkor szívesen felajánlom a folyamat képeit!Tavaszra remélem elkészül . Szép estét mindenkinek!
|
PPisti
Úgy 18 évvel ezelőtt hasonló módszerrel takarítottam ki én is a tankot. Jó is lett - egy darabig... Aztán kezdhettem újra az egészet. Igazán megbízható, tartós megoldást csak a belső kifestés hozott végül. Ha így is megfelelőnek tartod, hagyd így, de hogyha egy szép napon dugulás miatt megáll alattad a motor, és beleizzadsz, mire hazáig tolod, akkor ne tegyél szemrehányást nekem, hogy nem figyelmeztettelek. :)
Fehér csomagtartógumi:
http://kamioldmotor.boltaneten.hu/kinalat/49_a_legujabb_termekeink/7145_simson_schwalbe_csomagtarto_gumiboritas_feher/
Ha előre utalással kéred, úgy vélem, postaköltséggel együtt is jócskán innen lehet maradni a 4000 Ft-on, míg az ugyanilyen színű komplett csomagtartó jellemzően önmagában is 9-12 ezer forintba kerül. Szerintem ez elég jelentős árkülönbség annak javára, hogy pusztán a gumikat rendeld meg. (Annál is inkább, mivel a csomagtartó nem NDK-s darab, hanem csak tajvani koppintás.)
|
Szil
Szia!
A szándék nagyon dicséretes és támogatandó, de sajnos el kell hogy keserítseelk: nincs egységesen használható színkódja a járműnek, mivel 50 évvel ezelőtt még nem létezett ilyen rendszer.
A legkorábbi motorokon valóban világosabb színű piros és kifejezetten homokszürke árnyalatú festés van, majd később áttértek a bordó jellegű piros, illetve a zöldesebb beütésű szürke használatára. De hogy ez mikor történt, azt már szerintem senki nem tudja. (Egyébként is az a gyanúm, hogy olyanra fényezték ezeket a motorokat, amilyen színt éppen elő tudott állítani az NDK vegyipara, úgy értem: kis árnyalateltolódás ide vagy oda nem számított...)
Itt egy 1966-os, eredeti színű motor (gyönyörű állapotban megmaradt, nagy eszmei értéket képviselő példány):
http://www.eredetisimson.hu/star1966.htm
Esetleg egy 1967-es darab:
http://www.motor-lit-berlin.de/images/product_images/popup_images/19723_1.jpg
Ezekről lehet színmintát venni, de az igazán egzakt megoldás csak az lenne, ha találnál a vázatkon takart, eredeti állapotban megmaradt festékfelületeket, és azok alapján kevertetnél ki színt. Ilyen helyek jellemzően az adattábla alatti, a hátsó sárhányó elején, illetve a hátsó lámpa alatt lévő részek, valamint a kormánymarkolatok, kormányburkolati embléma alatt megbúvó felületek, esetleg a hátsólámpaház és az oldallemezek belső részei.
|
Köszönöm PPisti! Színkódokmután vadászok, van két variáció ami tutinak tűnik csak nem tudom mihez hasonlítani :/. Esetleg egy fényképet felmtudnál tölteni a motorodról?Lehet, hogy már az nagy segítség lenne számomra! :) Köszi még egyszer
|
Zsoel, Szil
Kicsit furcsán formázta a rendszer a hozzászólásomat. Olvassátok el mindketten.
|
Zsoel
Hígító és üvegmosó kefe segítségével kimostam a tankot. Rengeteg trutyi jött ki belőle, most majdnem tökéletesen tiszta. Úgy tűnik, hogy így rendben lesz.
Nem tudod véletlenül, hogy a csomagtartóra (a csövekre húzott gumira gondolok) lehet-e valahol emberi áron gumiborítást kapni külön (maga a fémszerkezet és a krómozás kifogástalan, a gumi is, attól eltekintve, hogy ezen vaj színű gumi van és az idő során ez foltosan elszíneződött. Különösen ott, ahol hozzáért a lefogató gumiszalag, na ott feketére színezte a vaj színű gumit.) Egyetlen honlapon látok külön ilyen gumit, de szállítással együtt majdnem annyiba kerülne mint egy komplett új csomagtartó.
Szil
Az én motorom 1697-es, a fényezése még a gyári, majdnem gyári állapotban. A színét egyértelműen bordónak mondanám. |
Segítséget szeretnék kérni tőletek.Tudom hogy nagyon sokan jártak már ebben a cipőben.Szóval, belevágtam egy 1967 es Star gyári állapot vissza állításába.Viszont nem találok semmi ma használatos színkódot, sajnos a motor az eltelt évek során pompázott már a szívárvány minden színében.Piros bézs szinkombináció lenne.Ha jól olvastam akkor ebből is két féle volt , 1967 körül világosabb piros-bézs volt? Tudnátok segíteni ebben? Köszönöm előre is a segítséget!!
|
sarilaci
Én el szoktam menni, de mivel itt nálunk Győr környékén esett, inkább itthon maradtam. Talán a következőnél jobb idő lesz. Egyébként milyen volt?
|
Ilyen sokan nem értetek rá ? vagy senkit se érdekelt !? Kár . sarilaci
|
Üdv . !Mindenkinek ! Ki jön vasárnap a polgárdii börzére ? Kivel találkozhatok ?? sarilaci
|
Semmi probléma, így a kép alapján már értem, hogy mit javasoltál volna.
Jók lettek a porlasztóhoz is az újonnan gyártott tömítések!
|
PPisti
Bocs, akkor nem szóltam. Nem gondoltam, hogy neked még SR4-II-d van, az ritka.
A legtöbbünk motorja így néz ki.
"Az olajbetöltő nyílásra készített tömítés tökéletes lett, nem engedi az olajat. Holnap készítek a porlasztóhoz is."
Ennek örülök.
|
Igen, így néz ki a felfogatása.
Az olajbetöltő nyílásra készített tömítés tökéletes lett, nem engedi az olajat. Holnap készítek a porlasztóhoz is.
|
PPisti
Mármint így néz ki nálad a dolog?
|
[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]
| |