|
[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]
Zsoel !
Máris zavarok . A Kis TSavo képeit nézegettem , mondhatnám kitünö munka. Csak egyiken az elsö fék ! Jól van bekötve a kerékbe ? Nem függölegesen kell állnia ? A viszintes helyett ?
Nálam mindenesetre nem igy van csak furcsálom . Véleményed ? Üdv. sarilaci
|
KisTSavo
Az, hogy a Starnál és a régi Schwalbéknál variálnak a beszerelési irányokkal, szerintem kizárólag annak érdekében van, hogy a hajtóműolaj forgattyúházba szivárgását elkerüljék. A szimeringeket a tömíteni kívánt tér felé néző tömítőajakkal kell beszerelni, és punktum. Ezt műszaki axiómaként kell felfogni. Ha rugóval kifelé állnak a szimeringek, az elősűrítéskor fellépő nyomás simán felemeli az ajkat a tengelyről, és szevasz: megszökik a keverék. A felfelé haladó dugattyú által a forgattyúházban létrehozott depresszió (vákuum) viszont nem elég erős ahhoz, hogy a tömítőélt megemelje. Én ezzel sokat kísérleteztem, és úgy találtam, hogy ez a megoldás a tuti, bár, hogy biztosra menjek, a főtengelyhez mindig kétajkú szimeringet építek be, így garantáltan el lehet kerülni azt, hogy szíváskor olaj kerüljön a forgattyúházba.
Mindenesetre ha te tényleg jól szerelted be a szimeringeket, és jól eltömítetted a forgattyúházat (gondos tisztítás, sík felületek ellenőrzése, tömítőanyag+tisztítás), s ennek ellenére sem jó a motor, akkor keverékképzési gondjai vannak; alkalmasint alapjáraton, alacsony fordulatszám-tartományokban, tehét kevés levegő mellett, túl dús a keverék. Mellesleg: nem tudom, mennyit mentél már a géppel, de amíg nincs rendesen bejáratva (az első 150-200 km-en különösképpen igaz ez), addig messze nem adja le azt a teljesítmény, amely elő van írva. A Star egyébként semmivel sem gyengébb a menetteljesítmények tekintetében, mint a Schwalbe, mert bár utóbbi 0,2 lóerővel nagyobb teljesítményű, +10 kg-os sajáttömege miatt ezt nem lehet érzékelni. Sőt, inkább a Star tekinthető dinamikusabb járműnek.
A képeket rendeztem. Elég ramaty állapotban volt ez a szegény...
|
A szimmeringre figyeltem, ugyanis láttam korábbi hozzászólásoknál hogy írtad a helyes irányt, tehát a rugós oldala befelé néz. Érdekes hogy gyárilag is fordítva voltak betéve és a Schwalbe-m nál is fordítva vannak de az kiválóan működik.
|
KisTSavo
Te sehogy, csak én tudom átszerkeszteni.
Küldd el egy külön hozzászólásban a két "ilyen volt" képet, aztán majd én átmásolom az eredeti bejegyzésedbe a linkeket, az extra bejegyzést meg törlöm.
Pontosan ezekre a "hiányosságokra" céloztam, többek között, de nem bántó szándékkal. Elvégre apróságokról van szó, és az a lényeg, hogy olyan legyen a motor, ahogyan neked tetszik, csak egyszerűen nekem mindjárt szemet szúrnak a nem odaillő részletek - nem tehetek róla, "szakmai" ártalom. :)
Azért kérdeztem a motort, mert könnyen lehet, hogy a főtengelyszimeringeket fordítva szerelted be, a rugós oldalukkal kifelé nézve, holott a gyűrűrugóknak a főtengelysonkák felé kellene nézniük. Tipikus felújítás utáni tünet, amelyről írsz: mázolt motorhang, lomha gázreakció, gyenge menetteljesítmények, "beállíthatatlan" karburátor, és mindez úgy, hogy látszólag minden rendben lévőnek tűnik. Az elmúlt 2 évben három ilyen frissen generálozott motort szereltem szét hasonló okokból, mindháromnál az említett rossz szimeringbeszerelés volt a gond. Ilyenkor ugyanis elősűrítéskor a dugattyú kinyomja a forgattyúházból a keverék egy részét a tengelyek mellett, és csak kevés jut fel az átömlőcsatornákon a dugattyú fölé.
|
Hiányosságok alatt mit értesz? Nem restaurálás volt a cél hanem kissé komfortosabbá tétel, ezért kerültek bele méretre szabva az 51-es hátsó teleszkópok, a halogénes foncsor illetve előre is külső kulcsos fék. Sajnos a zárak még beszerzés alatt vannak ahogy a fék és kuplungkar borítása is.
|
Zsoel
Igen észrevettem hogy ugyanaz a kép lett, de sajnos már akkor amikor elküldtem a hozzászólást. Hogyan tudom megoldani hogy a kép megjelenjen a hozzászólásomban?
A motorja fel lett újítva, fúrás, csapágy és szimmeringcsere történt továbbá még a hajtórúd is cserés volt.
|
kisTSavo
Bár pici hiányosságok akadnak rajta, alapvetően szép lett, látni rajta, hogy törekedtél az igényes megjelenésre. Gratulálok a munkádhoz!
(Bár nem szeretnék ünneprontó lenni, zárójelben egy apró megjegyzés: az "ilyen volt" mindkét képe megegyezik az "ilyen lett" sorozat egyik képével. )
A problémádat illetően csak egy kérdés: a motorját is teljesen szétszedted, cseréltél csapágyakat és szimeringeket?
|
Sziasztok!
Régebben írtam, hogy egy Star felújításával foglalkoztam. Nem kevés munka és idő után kész lett a motor.
Ilyen volt:
http://kepfeltoltes.hu/110719/DSC01489_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/110719/DSC01488_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/140821/P1070259_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Ilyen lett:
http://kepfeltoltes.hu/view/140821/F_nyk_p0217_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140821/F_nyk_p0215_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140821/F_nyk_p0221_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140821/F_nyk_p0218_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Olyan problémám van, hogy nem igazán akar jól menni a gép. Alsóbb fordulatszámtartományban alig van nyomatéka, fent viszont valamennyire megy. Egy felüljáró leküzdéséhez szinte teljesen ki kell forgatni a fokozatokat, ami bejáratásnál nem a legelőnyösebb. Gyújtás fhp előtt 1,5mm, 0,4mm megszakítóhézag. Egy teljesen jól működő Schwalbe-ról lett átrakva a kipufogó és a karburátor is, de azzal se megy úgy ahogy a Schwalbe. Természetesen átfúvókáztam a karbit, 50-es főfúvókát tettem bele, mert a 65-össel nem tudott kipörögni. Lánckereket is megnéztem, 14 fogas. Motor könnyen átforog gyertya nélkül és a kerekek is könnyen forognak. Nem tudom mit nézhetnék meg, vagy csak ennyivel gyengébb lenne a Star a Schwalbehoz képest?. A Fecske egyébként ugyanolyan turbóhűtéses csak 10 évvel fiatalabb.
|
Beagle
Ugyan már, ne érezz emiatt lelkiismeret-furdalást! Hál' istennek, akkora forgalom azért nincs itt, hogy napi 24 órában is megszakadjak az oldal gondozásában...
|
"csak - két másik társammal - rám maradt a karbantartása" amiben a két másik társ nem segít....
|
Starex/ Jani!
Jelentkezni fogok a fényezés miatt, csak kicsit sok volt a program a nyáron, meg egy másik motort is csináltam, kaptam egy 250-es Jawat. Ja és a 71-es mociból fogok 68-ast csinálni. Motorozásban bármikor benne vagyok, este 10-ig nyugodtan hívhatsz bármikor.
|
Zsoel !
Köszönöm a válaszod értelek is csupán azt szerettem volna ha tehermentesitselek, Meg aztán Valahogy az lenne az igazi. De igy is szuper, jó !!!
Igazábol amig vagy addig csüggedésre nincs ok ! Igérem ha elakadok kereslek !!! További szép napot !!! sarilaci
|
sarilaci
Hát ebben sajnos nem tudok segíteni, mert a fórumban teljesen összevissza került és kerül szóba mindenféle téma. Még ha informatikailag lehetséges volna is, hogy itt tartalomjegyzéket lehessen készíteni (de egyébként én ehhez nem értek; nem én alapítottam az oldalt, csak - két másik társammal - rám maradt a karbantartása), szerkezetileg akkor sem lehetne kialakítani, mert minden egyes új bejegyzést hozzá kéne rendelni egy-egy tartalomjegyzéki ponthoz. Nincs olyan program, amelyik ezt önmagától el tudná végezni, nekem meg nem lenne sem időm, sem energiám arra, hogy ilyen mértékű munkát, pláne visszamenőleg, elvégezzek. Nem tudok mást mondani, mint hogy olvasgatni kell. Egyébként ha időm és erőm engedte, előfordult, hogy valamit újra és újra többször is leírtam, leírok, de segítőkészség ide vagy oda, ezt sem tudom mindig megtenni. Mást nem tudok megtenni: próbálj a Google segítségével keresni. A keresőbe beütöd: simsonstar.gportal.hu, és utána a témát, amelyik érdekel, például "porlasztó beállítása".
|
Üdv. Zsoel !
Köszi a gyors választ, nos olyanra gondoltam pl... ha elakadok a karbi beállitással , vagy a kuplung beállitásal akkor csak ráklikkelek mondjuk a 123 bejegyzésre s máris olvasom . Nem zavarom a jó és segitökész Zsoelt. Szoval érted ??? Valami tartalom jegyzéket hiányolok.Nem a segitökézséget, hanem valahogy a keresést.
Talán érthetö mégha nem is jól magyaráztam el. További szép napot !! sarilaci
|
sarilaci
Szia!
Nem tudom, hogyan lehet itt részletekre keresni. Mire lennél kíváncsi?
|
Üdv. Zsoel !
Rég jelentkeztem de azért figyelem a bölcseségetek ! Viszont egy kérdést engedjmeg , Ebbe a sok okos válaszbol hogy találom meg végigolvasás, s zaklatás nélkül az engem érdeklö témát ??Jó lenne ha nem kellene végigolvasni a z egészet. Van ötleted ? Köszi , s szép motoros napokat !!! Sarilaci
|
kisTSavo
Ahonnét postaköltséggel együtt is a legolcsóbb. Magyarországon többé kevésbé mindenhol ugyanazt árulják.
|
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy Star tankmatricát honnan érdemes beszerzni?
|
Zsoel
3mm-es előgyújtással jobban gyorsul érzésre, a 2,5 a tatterosabb vezetőknek ajánlott.
Kicseréltem közben a megszakítót. Az újabbanak erősebb a rugója, szerintem jó lesz, eddig még csak az udvarban kerültem vele. Viszont kellett reszelni rajta a hátulján kiálló részt, mert nem bírtam semekkora hézagot sem állítani. Nem tudtam elforgatni eléggé az üllőt az állítócsavarjával. Gondoltam hogy ráteszem az új kapalácsot a régebbi üllőre, de nem igazán passzoltak össze. A tengely is vastagabb volt picivel, meg az érintkezők sem voltak teljesen egymással szemben.
|
jani Kardos
Hát nem mindegy, hogy trafó vagy kondenzátor. :) A kondenzátort egyébként nem fogja semmi, csak a súrlódás, mert úgy van belesajtolva az alaplapba: a végén lévő csavar csak a vezetékszemeket tartja a helyén, de ez is kiviteltől függ, mert van, ahol csavart kell a kondenzátorba csavarni, máshol meg menetes szár áll ki a végéből, és arra kerül a szem meg az anya.
|
[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]
| |