|
[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]
sarilaci
A markolatgumin NINCS lyuk, egyiken sem, neked kell elkészítened, ott, ahová a csavar a kormánycsőbe belemegy.
|
Blage
Így van, ahogy írtad, bár nem minden kuplungszerkezetet kell még pluszban kihézagolni. Attól függ, milyen állapotban van az adott motor.
Nagy galibát nem okoz, szétesni nem fog a kuplung, ha ilyesmire gondolsz, de azért jobb, ha nem tud "kóvályogni" a kosár. Akkor nem mindig pontosan ugyanott kapcsolódnak a fogak.
|
Zsoel - Ormossy !
Igazatok volt ! Kell lenni egy furatnak valoban, az enyém egy maszekul gyártott darab azért nem volt ott. Ha szerzek másikat cserélem, ha nemsikerül akkor fúrok ! Szép napot !! sarilaci
|
Sziasztok!
A turbós blokknál a kuplung kosarat miképp kell hézagolni?
A tengelyre van egy gyári hézagoló ami a kosarat megemeli a meghajtó kerék magasságába, de ezen kívül, ha jól rémlik a kosár tengely irányú holtjátékát kell beállítani 0,1 mm-re. Most ez kb 1 mm.
Jól gondolom, hogy a kuplung kosár alá kell egy olyan hézagolót csinálni, ami a tengelyen lévő csúszógyűrű köré illik és csak a kosarat emeli meg annyira, hogy a menesztő tárcsa rögzítése után a kosát csak előírás szerűen tudjon mozogni?
A hangzavaron kívül okozhat galibát, ha nincs kihézagolva a kuplungkosár?
|
Igen , világos (nehézfejü vagyok ) erre énis gondoltam . Csak az a baj legalább is nálam hogyha mindent helyrerakok akkor a gázmarkolatot hiába forditom el mégakkor se stimel a furat a csövön. Nembeszélve a gumirol.Azt mégcsak kilukasztom de hogy uj lukat is furjak ?? Szoval érted kedves zsoel ?! Ez fogott meg hogy nem stimmel a furat hely a villogon lévö furat és a gázmarkolat . Na majd lesz valahogy Üdv! sarilaci
|
Ja, közben Ormossy már írt; bocs, amikor gépelni kezdtem, még nem volt itt ez a válasz, csak egyéb dolgaim miatt eltartott egy ideig, amíg leírtam ezt a pár sort is. :)
|
sarilaci
Előbb kell feltenni a gázmarkolatot, és aztán a villogólámpát.
A gázmarkolat csövén van egy kis furat, ha megnézed. De mivel a boltokban jelenleg kapható markolatgumin eredetileg nincsen lyuk, sem a jobb, sem a bal oldalin, úgy kell kilyukasztani őket a megfelelő helyen, kicsivel kisebb méretben, mint az átmenő csavarfej, hogy valamelyest azért takarja azt az összerakás után. A jobb oldali markolatot értelemszűren ott kell kilyukasztani, ahol a csövön is van a furat, a bal oldalin meg tetszőleges helyen, de valahol a kormánycső furatának a vonalában.
Tehát: gázcső (rajta a KILYUKASZTOTT markolatgumival), lámpa, és amikor össze van rakva, akkor a gázmarkolat gumiján és csövén keresztül dugod be és rögzíted a csavart. Így már világos?
|
Sarilaci,
Neked valószínűleg nincs furat a műanyag markolaton, nekem sem volt. Sajnos ki kell vágni rajta, és úgy lhet betenni a csavart.
|
Üdv Zsoel !
Idáig énis eljutottam de a rögzitöcsavaroknak a helye a markolaton is kell lenni ? Nemtudom jól mondtam-e tehát vegyük az üres kormányt bevezetékezed aztán bedugod a villogot . rögzited a csavarral .itt a kérdésem hogy huzod fel a gázkart ? Üdv . sarilaci
|
sarilaci
Hogyhogy hogy teszem föl?
Kihúzom a kormányvégdugót, és a helyére teszem a villogólámpát (miután persze előzőleg a két vezetéket behúztam). A lámpa szárát bedugoma kormánycsőbe úgy, hogy a benne lévő menetes furat egybeessen a csőben, illetve a forgófogantyún lévő furattal, így be lehet tenni a kis süllyesztett fejű csavart (ha jól emlékszem, M5×10 körül van a mérete), amely rögzíti a lámpát, és el tud tőle forogni a gázfogantyú.
Kb. így, illetve egy kicsit lejjebb kell állnia a fogantyún lévő lyuknak, illetőleg a lámpán lévő furat is hátrafelé kell hogy mutasson (ez itt nem a gyári indexlámpa, de jobb fotót nem találtam).
|
Szép napot Zsoel !
Csupán csak egyet szeretnék kérdezni még töled az indexel kapcsolatban, vagyis ajobb oldalon hogy rögzited a burát ? Hogy teszed fel a kar, ill. a gázfoganytyutol ?
Persze bedugod a kormányvégbe és .... szoval ez érdekelne leginkáb. Szép napot sarilaci
|
Örülök, hogy van ilyen fórum is, mert "egyeseknél"...már megtéptek volna!! :-)
|
slavia
Ez itt nem az a fórum, ahol az ilyesmit tiltanák, itt nincs olyan, hogy .
Az értelmetlen karakteráradatot, trágárságokat stb. nyilván nem tűrjük meg, de egyébként akármilyen járműves témáról bátran lehet beszélgetni, úgyhogy csak ne zavartasd magad, "offolj" nyugodtan.
|
Maggio 65!!
Nem akarok itt sokat offolni, Crescent autoped volt a leánykori neve, az ékszíjas segédmotornak. A Youtoub-on találsz róla filmeket, (az enyémről is..) Sokkal szebb volt, sajna nekem nincs lehetőségem skandináviából alkatrészt vásásrolni, meg börzékre járni ...Ilyen lett, egy 24-es bicaj elemeinek felhasználásával. Amúgy ócskavas telepről lett megmentve, Göteborgból. Majdnem úgy megy mint egy Babetta...ja, és a skandinávoknál bevett szokás volt az ékszíjas hajtás..teljesen működőképes, én is csodálkoztam rajta.
A többiektől sorry az offért!!
|
mzsolt
Ezt én írtam, de azért nem ennyire sarkosan. Szó szerint így fogalmaztam: "ha 25 ezer forintért vetted, akkor jó eséllyel SOK pénz kell hozzá, ha a fenti állapotot el akarod érni..."
Ezt pedig kizárólag arra alapoztam jegyeztem meg, hogy láttam már, többnyire milyen motorokat kínálnak ilyen (relatíve) kevés pénzért, és feltételezem, hozzád sem valami múzeumba illő darabot vágtak ennyiért. Tehát ha 25 ezer forint volt a "bekerülési költség", akkor tapasztalataim alapján még jó pár tízezres szükség lesz rá, hogy üzembiztos és szép állapotba hozd. Mert vagy azt csinálja az ember, hogy nagyobb összegért vesz egy már felújított, rendbe hozott járgányt, vagy (ha jobban bízik önmagában) vesz valami olcsóbbat, és a vételáron megspórolt pénzből saját maga teszi rendbe.
Egyvalamit azonban mondhatok: alapvetően elhanyagolt, rossz műszaki állapotú gépet nem érdemes toldozni-foldozni, tákolgatni. Sokkal kifizetődöbb, ha inkább egyszer "teszünk bele" nagyobb összegű pénzt, és megcsináljuk rendesen, hogy aztán később ne legyen vele bosszúságunk.
|
slavia
Nem olyan régen valamelyik oldalon láttam az ékszíjhajtásos "skandináv dongó" motorodat, vagy inkább motoros biciklidet.Még sosem láttam ilyet, nagyon pöpec és nagyon ritka darab.Gratulálok hozzá és ahhoz is hogy életre keltetted.
|
Sziasztok ! (Akit érdekel) vettem egy simson Start és egy (verhovinát plussz egy blokkal) 25000FT-ért!!
valaki azt irta,ennyi pénzért csak elég rossz állapotu simsont vehettem !E miatt vettem másnap egy
másik Simson Stárt 35000FT ért,:-) Mert elgondolkodtam az alkatrészek beszerzési árain!!
Most van 2db Simson Star-Om Mindkettő 1974-es kiadású (örülök-vagy meg őrűűűlök van mit csinálnom)(de nem baj,a lényeg legyen dolgom)
Az egyiket be tudtam indiíani,a másikat majd később.(nem vagyok már fiatal 48 éves vagyok,de az emlékeimben még
"nagy" motornak tartottam a Simsont,hisz az is volt... (Egykerekeztek vele,még Miskolcon Akkoriban 1982).
Már látom lesz vele dolgom de nem baj!
Ez az én próbatételem,14 évesen még riga blokkot szerelgettem,váz nélkül!!
Remélem nem vallok kudarcot magamnak,és legalább az egyiket rendbe tudom rakni,mert szükségem is van egy motorra ..
Nézegettem a neten, és itt is,a rendbe tételük mivolta után,igen bele kell magam vájni a dologba,hogy ne rontsak el nagyon valamit.
Majd igyekszem :-)
|
slavia
Szia!
Hát, pedig eléggé az, mert a Star 11 és a "turbós" Schwalbe 16 gyártási évéből csak négyben készült ilyen henger, és ráadásul 1968 előtti Star, Schwalbe nagyon kevés került Magyarországra, csak később indult be nagyobb mértékben az importálásuk.
Otthon, Németországban nyilván kevésbé számít ritka darabnak, de ott sem lehet túl gyakori.
|
Sziasztok!!!
Star az aktív motorom egyéb más vetránok mellett, régen olvasgatom már az oldalt.
Nos, nekem ilyen henger van a 74-ben gyártott Staron, természetesen nem az eredeti hengere, egy szénkupac alatt tárolt blokkról került le, szinte új volt...nem tudtam,hogy ritkaság...
|
Topa József
Nos, hála maggio65 barátom közlésének, kiderült, hogy egészen biztosan nálad van valami zűr. Akár az is lehet, amit te mondtál, már tudniillik, hogy valaki megpróbált kisebb menetet munkálni a hengered kipufogócsonkjára. Mérd meg, mekkora az átmérője. Ha nem 36-os, akkor a csonkot piszkálták.
|
[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]
| |