Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]

2014.11.22. 18:57 Idézet

sarilaci

A képeket, jobban mondva az idézett hozzászólást én töröltem ki, mert fölösleges tartalmat generál. A fórumban meg tudod nézni, ha visszakeresel.

Kérdezd meg Beagle-t, hajlandó-e kevés ráérő idejében műhelyrajzot készíteni neked a rendszámtáblatartóról. :)


2014.11.22. 18:27 Idézet

Zsoel !

Valoban mellé nyultam ? tényleg jók a képek amik azota eltüntek (kár ) Igen még nem kaptam tudod az is egy kihivás lenne ha én csinálnák egyet, más meg egy eredeti nem egy uj utángyártott.Azért probálkozom. Persze ha nem megy segitséget kérek.Szép napot ! sarilaci


2014.11.22. 18:02 Idézet

sarilaci

El vagy tévedve: azokat a képeket Beagle barátom fotózta, miközben éppen a tőlem kapott rendszámtáblatartó lemásolásával foglalatoskodott. Ő ugyanis karosszérialakatos. Le is másolta szépen - ha jól emlékszem, egy furgon oldalából kivágott horganyzott lemezből. :)

Ezek szerint nem kaptál rendszámtáblatartót a boltban?


2014.11.22. 17:57 Idézet

Jákób Lajos

1977-ben már normális, hogy olyan motorral szerelték a Schwalbékat, mivel akkor már 2 éve folyt az S50-ek gyártása. (Nyilván nem használtak emiatt két külön öntőformát, mivel az gyártástechnikailag nem gazdaságos.) De 1974-ben még biztosan nem volt általános.
Ettől függetlenül továbbra is fenntartom, hogy egy félig rugalmas, félig merev felfüggesztés nemhogy a teljesen rugalmas, de még a teljesen merev felfüggesztésnél is rossazbb megoldás.


2014.11.22. 14:19 Idézet

Üdv. Jákob Lajos

Nagyon jók a képek a leirás a rendszámtáblatartórol. Csak a méretek hiányoznak. Pótolható ???? Azt hiszem sokunkat érdekelne !!! Üdv sarilaci


2014.11.22. 03:42 Idézet

Amiről Juhász Tibor írt, hogy s50 blokközepes schwalbe az 1977 es és valóban egyeznek a számok rajta a forgalmiban szereplőekkel. Nem régiben hozzám került még egy ugyanilyen blokk. A motorban lévőn kívül.


2014.11.21. 14:33 Idézet
Köszönöm a választ. Majd,szétszerelem s megnézem az izzó teljesítményét. Remélem nem egy a burkolattal. Köszönöm s szép napot.

2014.11.20. 21:39 Idézet

kardosjani78

Akkor nem tudom, mi történt a parklámpával. Azt a mindennapokban gyakorlatilag egyáltalán nem használja az ember, lövésem nincs, mitől tudna megolvadni.


2014.11.20. 09:04 Idézet
köszönöm Zsoel. A gyors választ és az idődet,a parkir lámpa nálam kezdte,olyan szép fehár lett a burája az izzó alatt. A féklámpát meg majd kimérem,az lesz talán a leg biztibb. Köszönöm és jó egészséget mindenkinek.

2014.11.19. 21:25 Idézet

Juhász Tibor

Előfordulhat. 1975-től áttértek az S50 gyártására, és akkor már csak a hátul szilentpersely nélküli felfogatószemmel rendelkező öntvényt állították elő. Lehetséges, hogy már 1974-ben is készítettek olyan gyártási próbaszériát Schwalbéhoz, amely ilyen öntvényházú motort kapot. Erről sajnos nincs semmiféle gyári dokumentációm.
Ettől függetlenül ez (már ti. az "öszvér" típusú, elöl rugalmas, hátul merev motorfelfüggesztés) nem egy jó megoldás.


2014.11.19. 21:22 Idézet

kardosjani78

Lehet testelési hiba is, de lehet az oka átmeneti ellenállás (kapcsokon, csatlakozókon, érintkezőkön eloxidálódás miatt fellépő ellenállás) vagy menetzárlatos féklámpatekercs is.

A parkírozólámpába 6 V 2 W-os izzó való, és attól nem szabad megolvadnia a lámpaburának. Nálad történt az esemény, vagy már így szerezted a járművet?


2014.11.19. 18:27 Idézet

Viszont ! A Schwalbekat is szerelték 74'-től s50-es blokközéppel. Nemrég láttam egyet forgalmival,blokkszámmal vázszámmal, 50'-es blokközéppel és minden szám egyezett !


2014.11.19. 16:28 Idézet
Szép napot mindenkinek. Az ügyben kellene segítség,nem annyira világít a féklámpám a Staron. Az izzót kicseréltem,tippem lenne a fékkulcsnál a kapcsoló,de ez csak tipp. A másik,hogy a parkir lámpa burkolata,az a piros fehér a kormánylemezen,megolvadt. Normális vagy sok a watt az izzóban. Előre is köszönöm,jó egészséget mindenkinek.

2014.11.19. 07:27 Idézet

Starex

Nekem a motor a vázhoz való, minden alkatrésze eredeti

(vázszám: 3375032)


2014.11.18. 21:35 Idézet

starex

A motorszám előtt E betű az Ersatzteil (alkatrész) szó rövidítése. Azt jelenti, hogy ezt a motorblokkot soha nem építették be járműbe, nem tartozott hozzá alváz, hanem kifejezetten pótalkatrésznek szánták.


2014.11.18. 18:45 Idézet

Zsoel

AKA termék van nekünk is néhány, az RO feliratú Isolator specialokra viszont most megkaptam a választ. Már egyértelmű az AKA melletti döntés. Kicsit olcsóbb is, mint a Beru. De amíg nem lesz új pipa megkapja a ominózus Csepel blokkról származó pipát, ami szintén gyári kinézetű, de semmi feliratot nem találtam rajta. Régi darab, már nem tudom honnan van, a blokkra is úgy tettem rá a fiókból. Az a blokk is szét van szedve most, rosszak a csapágyhelyei, egy ideig tudja nélklözni.

 Logikus amit írtál a motorról, már kezdtem elhinni, pedig tudtam hogy jók a párosítók. Még egyszer direkt meg is néztem szétszedéskor. A vásárláskor inkább csak gyorsan elővettem kétezer forintot és már vittem is. De az is lehet, hogy aki összeépítette ezt a két blokkfelet annak vagy nagyon sok blokkfele volt otthon(gyár?), vagy nagyon ügyesen tudta kicsiszolni a régi számot és volt számbeütője. Ha így van szép munkát végzett. A függőleges számsor előtt egy E betű van beütve ha számít még ez a kis adalék, a Simson motorszámokban nem szokott betű lenni. Legalábbis amikkel én eddig találkoztam. Ha összerakom készítek róla pár képet, gondolom most már Te is kíváncsi vagy rá.

Amúgy ezt a kétes blokkot nem egy Simsonba szánom, kaptam a nyáron egy Romet kadet vázat, és a kettőből lesz egy háromsebességes Romet. Régi, jó állapotú főtengelyét kivettem, kapott egy ezer forintos felpontozott csapágyhelyű 50-es Simson főtengelyt, ha tényleg nincsenek vonalban a csapágyak, ez ki tud térni amennyire kell.

Ormossy

A Starom blokkszáma 15-el kezdődik. Valószínű a gyári nem, mert ez már egy utólag vett blokk, ami benne volt számnélküli, de most megnézem azért annak a párosítóit is. Pár számot össze lehetne írni, például behatárolhatnánk a blokkok évjáratát, A Te blokkod össze tartozott a vázzal? Ha igen, akkor az én blokkomat 71-72-re datálnám.


2014.11.18. 15:39 Idézet

Nekem 1973-as a gép, és a bal odali felébe van vízszintesen a motorszám. (1628129)


2014.11.18. 08:24 Idézet

starex

A BERU NSZK cég volt a két Németország idejében. Az AKA Electric volt NDK-s márka, amely nemcsak gépjármű-villamossági alkatrészeket gyártott, de mindenféle egyéb elektromos készüléket is, például porszívót, hajszárítót, konyhai keverőgépeket, grillsütőket meg minden effélét. (Magyarországon is ismertek voltak a - főkén lehetetlenül narancssárga színű - termékei, nekünk is van AKA Electric hajszárítónk és porszívónk, még működnek is.) A BERU az Isolator gyújtógyertyát vásárolta föl, amelyek most Romániában készülnek, az AKA meg, úgy tudom, járműalkatrészeket továbbra is gyárt. Én azért választottam az AKA gyertyapipát, mert az eredeti is az volt, és amennyire lehetett, törekedtem a "márkahűségre".

Motor: még nem láttam ilyet, éspedig elsősorban azért nem, mert ilyennek nem is volna szabad léteznie. A '70-es évek elejéig a motorszámot a baloldali blokkfél elejébe ütötték be, vízszintesen, egy keretezett mezőbe.

1973 környékén azonban készítettek egy felöntést a másik oldalon, a gyújtókábel kivezetése mellett, függőlegesen, és attól kezdve oda ütötték be a motorszámot, keret nélkül. (Érdekes módon a bal oldalon továbbra is megmaradt a motorszám beütésére szolgáló felöntés, nem változtattak az öntőformán a gyárban, de üresen hagyták azt. Nem ütöttek bele semmiféle jelzést, legkevésbé másik motorszámot.)

Következésképpen ezt a motort sajnos két teljesen különböző blokkfélből tákolták össze: az egyik 1970-71, a másik jóval később, 1974-1975 táján készülhetett, szóval minimum 3-4 év van a gyártásuk között. Ez önmagában még nem is lenne baj, csakhogy a motorblokkfeleknek van egy olyan sajnálatos tulajdonságuk, hogy összetartoznak. Ugyanis mikor a nyers öntvény elkészül, azzal kezdik a megmunkálást, hogy elkészítik a befogókészülék, valamint az illesztőcsapok és a rögzítőcsavarok furatait,majd szilárdan összecsavarozzák, és így, összeszerelt állapotban történik a további megmunkálás. Az elkészült két blokkfél hátsó részébe pedig, a hátsó rögzítőcsavar fülének a tetejébe mindkét oldalra beütnek egy ellenőrzőszámot, pl. 374-374: ez jelzi, hogy azok a felek összetartoznak. Nem összetartozó motorfeleket nem ajánlott összeépíteni, és ezért nem szabad soha csak egy blokkfelet cserélni, ha esetleg megsérül, mert a szerszámgépek pontatlanságából következő tűrések miatt biztos, hogy nem esnek egybe a csapágyfuratok középvonalai.

Szóval nem elég, hogy valaki olyan hányta össze a motorodat, akinek minderről fogalma sincs, de még az a kérdés is felvetődik, hogy melyik az "eredeti" motorfél, és mi történt a másik felével. Ha pedig arra gondol az ember, hogy esetleg "szervizelés" közben tette tönkre valaki, akkor máris elvész a bizalom a motor irányában, nemde? Szóval én a helyedben nem ölnék bele túl sok pénzt és energiát, inkább szétszedném, és eltenném alkatrésznek. Vagy ha mindenképpen össze akarod rakni, akkor próbálj meg keríteni hozzá egy összetartozó felekből álló, sértetlen üres blokkot.


2014.11.17. 21:29 Idézet

Zsoel

Köszi a tanácsot, akkor kipróbálom! Elvileg mindegyik DDR cég amennyire én tudom, szóval az AKA gyártott régen is mindenfélét, a Beru pedig az Isolatorról ismerős.

A győri börzén vettem egy gyújtás és henger hengerfej néküli blokkot. Holnap akarom összerakni, a főtengelye fel lett újítva, a csapágyak még DDR beliek. Érdekes darab. Egy Schwalbében szolgált, régi fajta blokk. A motorszám 14-el kezdődik, de függőlegesen a jobb blokkfél elején is van egy hétjegyű számsor. Az 17-el kezdődik. Te láttál már ilyet?


2014.11.17. 07:34 Idézet

starex

Inkább az AKA-t javaslom, magamnak is azt vettem.


[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!