Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]

2014.08.02. 15:23 Idézet
jani Kardos
Köszönöm az információkat. Zsoel,igazad van nem trafó hanem kondi,kicsi szürke és 6 os csavar fogaj. Bocska a dezinformációért. Hajtani nem akarom élvezni igen. Majd a fiamé lesz három év mulva addig még kicsinosítom. Szép napot mindenkinek.

2014.08.01. 21:48 Idézet

jani Kardos

A végsebessége 60-65 km/h között van, de ha jót akarsz magadnak, és hosszú ideig szeretnéd használni a gépet, 45-50-nél gyorsabban ne közlekedj vele tartósan. Egy-egy rövidebb kihúzatás 55-60-ig persze nem árt a gépnek, de ez legyen ritka alkalom; a gyorsabb átlagsebességű haladáshoz nagyobb motor kell.

A Staron pedig nincsen klasszikus értelemben vett gyújtótrafó (gyárilag a lendkerékmágnes alaplapjára szerelt gyújtótekercs szekunder áramköréből van kivezetve a gyújtókábel), tehát ha a tiéden az van, akkor azt már házilag kókányolta rá valaki, és kár volt újra cseréltetni, mert inkább a gyári megoldást kellett volna visszaalakítani, azzal sincsen semmi gond, ha rendben van.


2014.08.01. 21:42 Idézet

starex

A TS-eken 3 mm az alapelőgyújtás, azt hittem, az ETZ-ken is.


2014.08.01. 20:44 Idézet

Szia Jani! 

Ez tényleg jó hír, sok hibamentes kilométert kívánok a mocival. 

Én a Starommal 50-55 közöt szoktam közlekedni. Az szerintem teljesen jó neki. Még nincs 1000 km sem a motorban, később talán 60-al is tudok vele menni, de most úgy érzem hosszú távon sok lenne még neki. 

Üdv: Jani


2014.08.01. 19:38 Idézet
jani Kardos
Sziasztok. Multkor írtam,hogy betegeskedett a starom. Megcsinálta a szerelő,cserélt trafót gyertyát meg fuvókát plusz a km spirált összesen 7500ft volt. Szerimtem nem voét sok,most szépen muzsikál. Csak azt nem tudom,mennyi az utazója egy ilyen szépségnek. Szép napot mindenkinek és köszönöm a segítségetek.

2014.07.31. 21:17 Idézet

József

Üdv! János vagyok ságról. Szóval a 71-es Starodból nem lesz motor? Gondolom ezért nem hívtál a festés miatt. 

Régebbi évjáratokhoz nem nagyon értek, nekem egy 70-es van, az már sokban különbözik. Zsoel viszont jobban vágja ezeket az eltéréseket, már látom segített is. Remélem ezzel a vázzal majd hamar összeáll a géped! Múltkor megbeszéltük, hogy ha arrafelé motorozunk az öcsémmel felhívlak, de nyolc óra után mentünk csak Nyalkáig egyszer a nyáron, akkor már nem akartalak zargatni. Még bepótolhatjuk ha aktuális.

Zsoel

A kezelési könyvében 2,5-3 mm van megadva, én az alsó értékkel kezdtem. Idáig nem volt gond vele. Életemben amúgy mindössze egyszer állítottam be gyújtást MZ-n, ez volt tavasszal. Amikor megvettem a motort az eladó mondta, hogy a gyújtás oké. Otthon levettem a gyújtásfedelet, és a hézag pont 0,4 mm volt, két évig hozzá sem nyúltam. Most tavasszal néztem meg újra, az érintkezők ferdére voltak kopva, inkább kicseréltem az egészet. Édesapám műhelyében volt egy garnitúra megszakító Wartburghoz, Abból levágtam egyet, és az lett berakva. Ma megnéztem a csomagolást, ez már nem DDR-es alkatrész. Lehet kicserélem valami boltban kaphatóra. 

 

Lehet hogy ez a Flöha-i cucc szivat. Tegnap amúgy jó volt, 90-et is ment a gép, kb 3/4 gázon. Utána megint vacakolt...


2014.07.31. 07:55 Idézet

Petrőcz József

Bocs, elnéztem, a "karbitakarót" karbitartónak olvastam, mert már késő volt és fáradt voltam. De fogalmazhattál volna egyértelműbben is, mert annak az anyának nem sok köze van a porlasztóhoz. Máskor írd inkább azt, hogy az oldalburkolat rögzítőanyája, vagy valami ilyesmi.

Nos, amire te gondolsz, az ilyen:

De hogy egy 1968-as példányon melyik anyának kell lennie, alumíniumnak-e vagy műanyagnak, azt aztán már nem tudom megmondani, de gyanítom, hogy már inkább a műanyagnak. Jellemző, hogy a hatvanas évek végén - nyilván a nyersanyaghiány miatt - általánosan elkezdték eltüntetni a "fölösleges" alumíniumot a járműről, és a korábban alumíniumból készült alkatrészeket azontúl műanyagból gyártották, a gyártástechnológia és a költséghatékonyság racionalizálásának jegyében. Ilyen például a hátsó láncbura, a lengéscsillapító porvédő burkolatai, meg ezek az anyák is: ezek először mind alumíniumból készültek, majd áttértek a műanyagra. Én mindenesetre inkább a műanyagot javaslom, azt legalább nem lopják le a fémgyűjtő elemek... :) De csakis a bézs színűt, a fekete jóval későbbről, már a gyártási időszak végéről származik.

Tükör, eredeti veseforma:

http://auto-motor.vatera.hu/veteran_jarmu_alkatresz_felszereles/egyeb/simson_star_schwalbe_visszapillanto_tukor_uj_1941466112.html


2014.07.30. 22:37 Idézet

Ja és ez már a  /1-es típus. Megnéztem. És nekem nem az a tükör kell, hanem ilyesmi:

http://www.simmitreter.de/bilder/erinnerungen/alt/3.jpg

Ha valakinek van eladó jelezze!


2014.07.30. 22:33 Idézet

Hello Zsoel!

<span style="\\\&quot;color:" rgb(0,="" 0,="" 0);="" font-family:="" verdana;="" font-size:="" 11px;="" background-color:="" rgb(240,="" 240,="" 240);\\\"="">\\\"Tökmindegy, hogy néz ki, úgysem látszik az oldallemezektől.\\\"

Pont az oldallemez rögzítéséről próbáltam beszélni, az újabbakon fekete, vagy fehér műanyag van, de hasonló évjáraton láttam recézett alut.


2014.07.30. 22:26 Idézet

Petrőcz József

Szia!

A porlasztó biztonságos felfogatásához a henger csatlakozókarimájába fixen becsavart két tőcsavar, illetve azokhoz egy-egy alátét és megfelelően meghúzott anya kell. Ilyen kézi recézett csavarokkal nem lehet kellő előfeszítést elérni, ráadásul a henger anyaga puha aluöntvény, abból egy idő után kiszakad a menet. Nem érdekes, milyen volt eredetileg, csináld meg inkább így, ahogy kell (nem véletlenül tért át erre a gyár, ha korábban másmilyen volt is, bár én eddig nem tudtam róla, hogy valaha alkalmaztak volna mást, mint a fent leírt rögzítést). Tökmindegy, hogy néz ki, úgysem látszik az oldallemezektől.

1968 pont a típusfejlesztés éve volt, tehát lehet a gép ilyen is, olyan is. Nézd meg az adattáblát, hogy SR4-II vagy SR 4-2/1 van-e rajta.

Kormányvégtükröt már több magyarországi webáruházban is láttam, lehet szerezni (bár nem olcsó). A pumpa ilyen:

http://p1.vatera.hu/photos/12/58/b227_1_300.jpg

Fém az egész, a végén lévő házat is beleértve (aluöntvény), a dugattyúrúd pedig lemezből hajlított cső.

A csavarok a vázon többnyire sárgítva vannak, bár egy részük szürkére van galvanizálva, a motoron magán pedig fényesek.

 


2014.07.30. 22:10 Idézet

sanyi4012

A duda nem fog működni a lendkerékmágnesről, túl kevés hozzá az az áramerősség; azzal legfeljebb egy halk nyüszítést lehet kicsalni belőle, de érces, használható dudahangot nem. Ruházz be egy akkumulátorra: 4-5 ezer forint, és ha rendszeresen ügyelsz a karbantartására, legalább 2-3 évig jó lesz.

A festéktől ne ijedj meg: a bázisszínek száradás után kifakulnak, bemattulnak, de ha majd felhordod a fedőlakkot, az szépen visszahozza majd az eredeti színárnyalatokat.


2014.07.30. 22:04 Idézet

starex

Miért, eddig nem 3 mm-en volt az előgyújtás? Annyinak kéne lennie pedig.


2014.07.30. 20:20 Idézet

Már régóta tervezem, hogy írok nektek, végre rászántam magam, remélem tudtok segíteni, szükségem lenne még kormányvégtükörre, de a régebbi típusra, illetve érdekelne még, hogy ehhez az évjárathoz milyen pumpa való? 

Ja és az az igazság vettem egy 71-es Start, de gányolva volt a váza, ezért vettem egy 68-as vázat, hozzá való üléssel, teleszkópokkal, km-órával, szereztem hozzá hűtésdeknit, alu kormánytakarót, még fehér csomitartót keresek, arra lennék kíváncsi ezeken kívül mi még a különbség? Szeretném, ha a váz éváratához passzolna a motor külseje.

Még valami, a csavarokat milyen színűre galvanizáltassam? Sárgára vagy ezüstre?

Köszönöm a válaszokat.


2014.07.30. 20:12 Idézet

Sziasztok! Egy 68-as start szeretnék felúítani, pár alkatrész hiányzik hozzá, például ilyen alu karbitakaró csavarok/anyák, ami ezen a mocin van:  
http://www.ebay.de/itm/Simson-Star-SR4-2-1-Baujahr-1969-Papiere-und-Schlussel-/161375625604?pt=Motorr%C3%A4der&hash=item2592bca184

Igazából ilyet ajánlottak hozzá,de szerintem oda anya kell


2014.07.30. 14:19 Idézet
sanyi4012

Zsoel

Igazad van,ez eszembe se jutott:) Újabb kérdésem: Hova ell kötnöm a Staron a kürtöt,hogy akksi nélkül is szóljon?:)

Egyébként multkor elfelejtettem írni,de igen egy régebbi, 68as kiadású Trophym van,volt rajta csíkozás, de egyébként még az újabb modelleken se volt elhanyagolva a dolog. Eleinte a tankon is voltak csíkok,később felváltotta a sima fekete Trophy felirat,de a sárvédőkön és oldaldobozokon megmaradt a csík.Később midnenhonnan eltűnt a 125 és 150es kategóriában. A 250es tankján soha nem volt( legalábbis a /2-én) De a többi elemén mindíg volt,évjárattól függetlenül:) Az enyémen gyárilag mindenhol volt csíkozva,ez marad meg most is,annyi különbséggel,hogy gyári színe a fekete-bézs volt,az enyém kék-bézs lett. Bár egyenlőre nagyon úgy néz ki,hogy kék-fehér lesz. Még csak a bázis festéket vittem fel,de a kiválasztott színnel ellentétben a bézs színem teljesen fehér egyenlőre:/ Nemtudomh,ogy majd a lakk dob-e rajta,és visszaadja-e a bézs színt. Viszont így is jól néz ki :) A tankon a csíkok kékek lesznek, a többi elemen a megszokott arany csíkozás:)


2014.07.29. 21:57 Idézet

Zsoel

Kapott a nagymotor új kondenzátort, és az előgyújtást növeltem 3 mm-re, hézag 0,4 mm. Négyesben 4500as fordulatnál rántott egyet, ötödikben 85-ig mentem vele, ott nem rángatott. A szikra viszont még mindig gyöngének tűnik nekem. Egyenlőre jó lesz.


2014.07.29. 13:08 Idézet

jani Kardos

A kipufogókönyöknél való olajcsöpögésnek semmi köze a szimeringekhez, az azért van, mert sokat rugdostad, és a keverékből beszívott (és elégetlenül kipufogott) olaj összegyűlik a kipufogókönyök legalsó pontján, és kifolyik a csatlakozásnál. Lehet, hogy eleve túl olajdús is a benzin; a Start 1:33-as keverékkel kell üzemeltetni. Ha szimeringproblémás a motor, az attól még beindul, de még úgy is, ha egyáltalán nincsenek benne főtengelyszimeringek, csak olyankor nem megfelelő a gázreakció, az alapjárat, és a sok levegő miatt a kelleténél magasabb az üzemi hőmérséklet.

Ha egyáltalán nem indul be, az inkább gyújtásprobléma lesz, vagy valamelyik fúvóka még sincs rendesen kitisztítva. Van egyáltalán szikra? Ha van is, kellően intenzív, "kövér"? Pontos a gyújtásbeállítás? Ha a hideg motort ráhúzott szívatóval, lekapcsolt gyújtással néhányszor megrúgod, utána nedvesek a gyertyakörmök, beterítette az üzemanyagköd? Néhány apró szempont, amelyek alapján nagyjából be lehet határolni, hol kell keresni a hibát.


2014.07.28. 20:58 Idézet
jani Kardos
Szép estét. Zsoel,köszi a tanácsokat,kicseréltem a gyertyát,kipucoltam a karbit de nem indult plusz elletdett csöpögni az olaj a könyöknél. Gyanítom szimeringes lett. Most ver a víz mennyi lesz,sajna időnek hiámyába vagyok,remélem nem huz le a szerelő.

2014.07.28. 05:25 Idézet
jani Kardos
Ismét köszönöm segítségét Zsoel. Ma lehet neki is látok és megcsinálom a gépet. Látom nem először lát ilyet. Köszönöm mégegyszer,szép napot s jó egészséget.

2014.07.27. 22:51 Idézet

jani Kardos

1. Három csavarjának oldása után leveszed a jobboldali rácsos motorfedelet.

2. Kicsavarod az azt rögzítő két csavart, és leveszed a lendkerékre szerelt hűtőventilátort is.

3. Kicsavarod a ventilátorház csavarját, és leemeled a ventilátorházat.

4. Megoldod a lendkereket rögzítő anyát, és lehúzószerszám segítségével (motorosboltokban kapható) lehúzod a lendkereket a főtengelyről.

5. A kondenzátor a gyújtásalaplapba van besajtolva; ez utóbbit még le kell szerelni a motorblokkról, és így ekkor a kondenzátort hátulról ki lehet nyomni a fészekből.


[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!