Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]

2015.12.18. 22:04 Idézet

Nagyon szívesen!

Nézegettem ma a youtubon Staros videokat, a konzolok szürkék. Van fent pár szép példány. De a fórumra is tett fel nemrégiben pár márkatársunk a saját gépéről, azokat is megnézheted. Csak pár oldalat kell csak visszalapoznod hozzá. 


2015.12.18. 20:00 Idézet

Köszönöm az információkat Starex!

 


2015.12.17. 23:51 Idézet

kovati88

Szervusz!

Én azon az elven vagyok, hogy ilyen régi gépeknél színkód helyett az alketrész festékboltba elvitele mellett az azon fennmaradt szín alapján kevertetni festéket az igazi. De Zsoel adminunk, aki természetesen nagy szakértője is a típusnak a zöldes-szürkét két RAL színből hozta össze, azt kell mondjam szinte gyári(élőben láttam). Párszor leírta már, de én nem jegyeztem meg, visszakeresni pedig azt jelentené, hogy olvasd el előről az egész fórumot kb. Ha benéz biztosan segít majd bővebben is(megéri várni kicsit). A saját motoromra édesapám keverte ki emlékezetből ezt a színt, Neki még régen volt egy gyári új Starja.

A ccm motors oldalról azt hiszem már rendeltem, nem volt probléma. Merem ajánlani!

A konzolok gyári színe nem jut eszembe hirtelen, vagy csak késő van. A Staromon szürkék. De talán a kormány lemezzel kéne egyezniük. Ebben majd megerősítenek a többiek, vagy sem.

Mindenesetre további jó munkát a motorhoz! 

Üdv: starex


2015.12.15. 22:17 Idézet

Jó estét! Sziasztok!

Simson Star motorkerékpárt újítok fel, elérkezett a fényezés ideje, elég sokat olvastam a színkódok után, tudom, hogy lerágott csont nektek ez a téma, de szeretném amennyire persze lehetéseges a gyári színt visszaadni. Kérdésem az lenne hogy milyen színkódokat javasoltok. A motorkerékpár '70-es évjáratú, talán az eredeti színe bordó és szürkészöld lehetett hajdanán. 

Másik kérdésem pedig az lenne, hogy a fék és kuplung konzol is fényezett volt anno a talán "szürkészöld" színre, vagy polírozva jött ki?

Rendelnék pár cuccot a http://ccmmotors.boltaneten.hu olaldról, nem tudom rendelt-e már valaki innen és ha igen, mi a véleménye.

Válaszotokat előre is köszönöm!

Üdvözlettel:

Kovács Attila

 

 


2015.12.04. 07:51 Idézet

atreju,

Csak sajnos úgy látom, Magyarországra nem szállítanak...


2015.12.03. 17:39 Idézet
atreju

Üdv!

Örömmel értesítek mindenkit, aki esetleg még nem hallotta, hogy  újra kapható a Heidenau K4-es profilú gumiköpeny ( többéves könyörgés után újragyártja a cégutód )!!!  Egyenlőre még csak külföldi oldalakon lehet kapni pl.: http://www.ebay.de/itm/Reifen-Mantel-Heidenau-K4-Simson-Star-Sperber-Habicht-KR51-Schwalbe-K4-2-75x16-/321911364606

Kinézetre és méretre ugyanolyan, mint a régi Heidenau K4, de ez új, és erősített szerkezetű az ismertetője szerint.

Atreju


2015.11.30. 07:44 Idézet

PPisti

Persze, szívesen, csak szólj.


2015.11.29. 19:20 Idézet
Köszönöm szèpen ! :D Ormossy

2015.11.29. 17:36 Idézet
PPisti

Zsoel

Eddig még nem válaszoltak. Egy ismerőstől ígéretet kaptam, hogy lefordítja a levelemet és akkor újra elküldöm németül is. Köszönöm a felajánlást, ha esetleg nem boldogulunk, akkor lehet, hogy élnék majd vele.


2015.11.29. 09:40 Idézet

maggio65

Hali!

Nem csak egyféle utángyártott kipufogó van, Zsolti - ha a tiédben volt konfúzor, csak örülhetsz neki. Ami kipufogóval én az utóbbi 5 évben találkoztam, azokból mind "kispórolták". :(


2015.11.29. 00:09 Idézet

Sziasztok!

Lehet hogy rosszul emlékszem, de pár éve vásárolt utángyártott kipufogómban úgytudom ott volt a konfúzor.Tudatosan megnéztem, ugyanis volt pár 51N-es gépem amiben tudom milyen korong alakú szűkítő volt helyette.Ha lesz időm fotózom.Arra azonban nem emlékszem milyen hangtompító furulya volt benne.Ja és ez az utángyártás a  szivarvégű kipu.


2015.11.26. 22:37 Idézet

Blage

Jól mondod. Azt a "tölcsért" úgy hívják, hogy konfúzor (magyarul szűkítő), és az a szerepe, hogy a rajta megtörő kipufogógáz-áram által létrehozott torlónyomás mintegy visszanyomja a hengerbe az onnét a kipufogógáz után "kitüremkedni" szándékozó friss gáztöltetet, ezáltal javítja az öblítés (töltéscsere) hatékonyságát, és növelve a motor hatásfokát (magyarul kevesebb üzemanyagot pazarol el a motor). Ezt már többször leírtam; lehet, hogy most kimaradt.
Sajnos, ez valóban hiányzik az utángyártott sz@rokból. Talán a Zweirad Schubertnél rendelhető német kipufogóban benne van (elvileg a gyári rajz alapján készül), de mint láthatod, PPisti kollégánkat sajnos nem méltatják válaszra.

"Az általad korábban említett kipufogó bilincs aminél nem értetted miért aszimmetrikus, az <<újabb” Simsonokhoz való>>, ha jól emlékszem és direkt aszimmetrikus. A keskenyebb része a könyökcsőre, a nagyobb a kipufogóra szorít rá. Azért van olyan rövid sliccelés az újabb, akár gyári dobokon, mivel csak az első pár milliméteren fogja a dobot a bilincs."

Félreértettél. Talán nem jól fejeztem ki magam. Az elméleti célt, ami, amit leírtál, természetesen világosan értem. Amit nem értek, az az, hogy miért volt erre szükség a gyárban, miért kellett ezt a visszalépés jellegű "továbbfejlesztést" megtenni, mikor a Staron a szimmetrikus, duplán fogó bilincs sokkal jobb volt. Ez a féloldalas bilincs messze nem fog olyan jól. Kipróbáltam: konkrétan sz@rt sem ér. Azóta inkább úgy csinálom a dolgot, ahogy lentebb írtam; még ha el is deformálódik emiatt a bilincs, akkor is többet "fog", mint úgy féloldalasan.


2015.11.26. 21:43 Idézet

Érdekes ez a kipufogótéma. Egy tompító nélküli dobot találtam itthon még régen, azóta tompítót is szereztem hozzá. Nem mondanám szépnek egyiket sem, főleg a végét, de ha a Star eléri az 50 éves kort lekrómoztatom a gyárit ajándékul.

Egy kicsit más: Ma hozta meg a postás a decemberi Veterán autó-motort, és a januári előzetesben láttam, hogy lesz egy Simson Starral foglalkozó cikk benne. Szóval a januári veteránt vegye meg akit érdekel a téma


2015.11.26. 13:26 Idézet

Sanyi4012

A gyári és az után gyártott kipufogó tudtommal az alábbiakban tér el:

 - A gyári kipufogó csőben van egy tölcsér szerű szerkezet, aminek a palástján van pár lyuk is. Ez felel a megfelelő gázlengésért, hogy a huzat, ne vigye ki a hengerből a benzin levegő keveréket. Az után gyártott darabokban csak egy fémlemez van keresztbe betéve, amin van pár nagy lyuk és bár az is visszaveri egy kicsit a kipufogott gázt, közel sem olyan hatékony, mint a gyári "tölcséres" megoldás. A motor gyengébb lesz és mivel jobban kell húzni a szarvát, többet is fog fogyasztani

 - A gyári és a jelenleg általam boltban látott szivarvég között nem találtam érdemi különbséget. A végén egy cső vezeti ki a gázt és előtte van egy lemez pár nagy lyukkal, ami kicsit a gázlengés szabályozásában is részt vesz, de leginkább a hangtompító betétet fixálja megfelelő pozícióban.
Gyárilag a szivarvégben dupla csöves tompító betét való, a sima egy csöves nem is megy bele rendesen, más egy picit az átmérője.
Én mentem anno pár hétig tompító betét nélkül, sokan mondták milyen szép pattogós hangja van a motornak, de igazából marha hangos volt
J Azóta szereztem duplacsöves tompítót és azzal szép öblös hangja lett nekem jobban tetszik az egycsöves sima végű gyári kipufogó hangjánál.

Zsoel

 

Az általad korábban említett kipufogó bilincs aminél nem értetted miért aszimmetrikus, az „újabb” Simsonokhoz való, ha jól emlékszem és direkt aszimmetrikus. A keskenyebb része a könyökcsőre, a nagyobb a kipufogóra szorít rá. Azért van olyan rövid sliccelés az újabb, akár gyári dobokon, mivel csak az első pár milliméteren fogja a dobot a bilincs.


2015.11.24. 21:22 Idézet

PPisti

Hát ezt nem értem. Nekem készségesen és gyorsan válaszoltak mindig. Furcsa. Még az is ehet, hogy valami műszaki oka van a dolognak.
De ha gondolod, abban tudok segíteni, hogy német nyelven adhasd elő a mondókádat.


2015.11.24. 19:56 Idézet
PPisti

Zsoel

Nincs mit :)

Sajnos a második levélre sem jött még válasz, pedig már egy hete elküldtem. Nem tudom miért nem reagálnak. Gondolkozom, hogy lefordíttatom németre a levelet és megpróbálom úgy elküldeni, ha pár napon belül nem reagálnak.

 

Ormossy

Köszönöm.

 

Sanyi4012

Megítélésem szerint a Star a saját eredeti (gyári, nem utángyártott) kipufogójával halkabb, mint az újabb típusok. Azt viszont el tudom képzelni, ha nincs benne a hangtompító akkor hangos lesz, de így még nem próbáltam járatni a motort.


2015.11.23. 20:32 Idézet

Sanyi4012

Hali!

Fényezek, de sajnos nekem sincsen professzionális felszerelésem, így nem is tudok valami tökéletes munkát végezni. (Igyekszem, persze, amennyire a körülmények lehetővé teszik, de azért nagyon meglátszik a munkáimon, hogy nem autófényező művei.)

Ami az első helyen álló, legfontosabb, alapvető berendezés lenne (és ami nekem nincsen), az maga a helyiség, azaz a fényezőkabin. Ez egy különleges, konténerforma építmény, amely belül eltérő méretű lehet, de minden esetben elfér benne legalább egy kis személygépkocsi, és azt kényelmesen körül is lehet járni. A fényezőkabin biztosítja a fényezőmunkához szükséges közeget: nagyteljesítményű, speciális szűrőrendszere révén portiszta állapotban tartja a helyiség levegőjét, ennek hiányában (sufniban, garázsban stb.) ugyanis nem lehet minőségi munkát végezni. Bármennyire is kitakarítja az ember az adott helyiséget, sajnos annak légtere telítve marad apró, szemmel szinte nem is látható, lebegő porszemcsékkel, amelyeket a festéksugár szinte "belebombáz" a fényezett felületbe. És még akkor nem beszéltünk a 100-150 ezer forintos profi szórópisztolyról, a szakismeretekről, na meg a gyakorlatról. Egy szó mint száz, ha tökéletes munkát akarsz, sajnos szakemberhez kell fordulni.

Amit saját kezű munka esetén az elérhető legjobb eredmény érdekében tenni tudsz: alaposan kitakarítani a fényezőhelyiséget, pár órát várni (illetve szellőztetni), majd amikor elült a por, mindent alaposan letakarni nejlonfóliával, sehonnét ne verhessen föl több port a légáram. (Mint mondtam, anélkül is lesz elég a levegőben.)
Az alkatrészekről lánggal le kell égetni a régi festékréteget, majd drótkoronggal fémtisztára csiszolni őket, hogy lehetőleg minél kisebb karcok maradjanak a felületen. (Szükség esetén át kell csiszolni finom csiszolópapírral is.) Utána gondosan portalanítani és zsírtalanítani kell a felületeket (nitrohígítóval).
Ami a felszerelést illeti: a kompresszor minősége nem annyira lényeges (bár célszerű, ha minél nagyobb tartálya van, így nem kapcsolgat annyit ki-be). Én kb. két barra szoktam állítani a nyomást, több nem kell. Azt is jócskán leveszi még az ember a pisztollyal. Sokkal fontosabb az, hogy legyen kondenzvíz-lecsapató, illetve szűrőberendezés a kimeneti csövön, ugyanis a fényezéshez használt levegőnek tökéletesen tisztának és száraznak kell lennie, nem szabad, hogy víz, olaj stb. legyen benne.
Fényezőpisztoly: hát, ezt a részt nem ismerem annyira, mármint hogy milyen a kínálat. Én egy 10 ezer Ft körüli ejtőtartályos Güde pisztolyt használok, szerintem a körülményekhez képest elfogadható minőséget produkál. Sokkal drágábbat fényezőkabin hiányában nincs értelme venni, lásd fent.
Amilyen bevonatrendszert én az utóbbi időben használok: 1 réteg nitroalapozó (minimum 1 órás száradási idővel), ahol szükséges, tapasz (kitt), gondosan elcsiszolva (három lépésben: 150, 300, 500-as csiszolópapírral), utána füller/filler (töltőalapozó), ezt is megcsiszolom 500-as vagy finomabb papírral, utána (legalább 3 órás száradási idő után) 2 rétegben (legalább félórás száradási idővel) matt bázisfesték, végül (legalább 3 órás száradás után) egy réteg kétkomponensű fedőlakk. Ezeket autófestékboltban lehet beszerezni. Ha szépek a felületek, nincsenek horpadások, akkor a kittet és a töltőalapozót ki lehet hagyni. Továbbá van, aki nem a matt bázis-kétkomponensű lakk kombinációjára, hanem a kétkomponensű fényes festék használatára esküszik. De szerintem az előző jobb.
Fényezés előtt és után célszerű melegítést alkalmazni, pl. nagy teljesítményű hőlégbefúvóval fűteni a helyiséget: ez javítja a tapadást és meggyorsítja a száradást (a fényezőkabinokban ez beépítet infrafűtés révén történik).
Maszkot szigorúan használni kell, mégpedig lehetőleg rendes gázálarcot, mert különben a hígítógőzöktől estére kikészülsz. Javaslom még a vékony gumikesztyű (egészségügyi szakzsargonban: "kotonkesztyű"  ) használatát is. Lehetőleg ne igen maradjon szabadon semmilyen bőrfelületed, mert irritálhatja a festékköd.

A megfelelő nyomást, festékmennyiséget a pisztollyal kell beállítani, és próbafényezést végezni. Ebben nem tudok segíteni. Mindenesetre fontos, hogy egyforma távolságról, egyenletesen hordd fel az anyagot a felületre, és inkább kevesebb legyen az anyag, vékonyabb a réteg, mint hogy valahol megfolyjon a felületen.

 

Kipufogó: én eredeti, gyári Simson-kipufogókról beszélek, csak azokra áll, amit mondtam.
Utángyártott kipufogók ebből a szempontból közömbösek: az egyiket Magyarországon hányják össze, a másikat Indiában, a harmadikaj Tajvanon... Közös vonásuk, hogy egyik sem hasonlít csipetnyit sem a gyárira.


2015.11.22. 14:33 Idézet
Szia Zsoel! Úgytudom, te otthon fényezel. Le tudnál nekem erről írni minden infót? (Milyen kompresszort, pisztolyt,festéket ajánlassz,és a fényezés lépéseit,illetve a hozzá szükséges környezet biztosítását, maszkot stb) Köszi előre is! Ui. Nemrégiben beszéltetek itt a star és s50-51 kipufogójáról és hangt9mpító betétről. Én pont azt vettem észre, hogy az s50es simsontól kezdődően a kipufogók nagyon haljak, a régi kúpos kipufogó pedig erőteljesebb hangú. Az enyémbe személyszerint gyárilag egy végfuruja van,előtte pedig egy lyukacsos fémlemez. Vettem nemrégiben még egy szivarvéget, és abban ugyan ez a megoldás. Egyáltalán nincs külön tompító betétem, csak a végfurulya.

2015.11.21. 14:28 Idézet

PPisti, 

Nagyon szép az a motor!

Van egy ilyen balos tükröm - talán 1 hónapig volt a motoron - ha valakinek kell, szívesen megválok tőle.


2015.11.21. 07:17 Idézet

PPisti

Köszönöm a részletes tájékoztatást. :)


[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!