Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]

2014.07.27. 21:30 Idézet
jani Kardos
Köszönöm Zsoel a válaszod. Kihasználva tudásod hol van benne akondi? A többit megoldom azt hiszem. Bár tele vagyok kérdéssel,de majd lassan kiderítek mindent. Köszönöm és szép estét.

2014.07.27. 21:11 Idézet

jani Kardos

Gyakorlatilag minden lehet, de leginkább elsősorban hibás gyújtógyertyára, beégett megszakítóra, vacakoló kondenzátorra gyanakodnék.


2014.07.27. 18:30 Idézet

Zsoel

Szétkapom a karbit, aztán kiderül azzal van-e a gond. A kondi még a régi.


2014.07.27. 17:52 Idézet
Sziasztok. Van egy 74-es Starom 10 km után rángatni kezdett,addig szépen ment. Most vettem nem tudok róla semmit. Mi lehet a baj? Gyertya,karbi beállítás vagy esetleg komolyabb? Előre is köszönöm és szép napot.

2014.07.26. 08:18 Idézet

Köszi szépen a segitséget,megpróbálom hátha jó lesz!!!!!!!


2014.07.24. 22:41 Idézet

sanyi4012

Lehetséges, hogy valaki egyszer már megpolírozta. De valószínűbbnek tartom, hogy inkább csak azt a különbséget látod, amely az anyagszerkezeti eltérésből adódik. A motor és a jármű legtöbb alkatrésze ugyanis alumíniumöntvény (túlnyomórészt szilumin, vagyis szilíciummal ötvözött alumínium), míg a kerékpánthoz az alumíniumot profilírozva extrudálják, köralakúvá hajlítják, majd meghegesztik, ez pedig más anyagszerkezeti jellemzőket igényel, mint az önthetőség, ezért a felületek sem lesznek egyformák.


2014.07.24. 22:35 Idézet

starex

A 125/150-es TS-nél beválik ugyanaz a trükk a benzinszint ellenőrzéséhez, mint a Starnál, az biztos. Az ETZ-t nem tudom biztosan, azt nem ismerem, de feltételezem, hogy arra is érvényes. De a porlasztó nemigen szokott magától, üzemszerű körülmények között elromlani, legfeljebb eldugul, az meg kifúvatással orvosolható. Esetleg még az úszó kilyukadását vagy a kúpostűn lévő rovátkolás kikopását (és ezzel a tű elmozdulását) tudom elképzelni, de az ilyesmi sem egyik pillanatról a másikra következik be, ellentétben a gyújtás alkatrészeivel, amelyek viszont képesek hirtelen elromlani.


2014.07.24. 13:36 Idézet
sanyi4012

Zsoel

Mégis úgytűnik mintha valami réteg lenne rajta,mivel sosem oxidálódig és ha megtörölgetem szép fényes,nem úgy, mint más alu alkatrészek a motoron:o


2014.07.23. 22:51 Idézet

Zsoel

Köszi a választ! Holnap úgy is megyek Győrbe, majd veszek egy kondenzátort a géphez. Remélem ez segít rajta. Elég gyári az egész motor szóval bízom benne, hogy nagy baja nem lehet. A megszakító csavarja is szinte új, nem sokat állítgatták. Tavasszal cseréltem a megszakítót eredeti DDR-es új darabra. Elvileg az is oké. Egyedül a kondenzátor nem új. 

Még arra is gondoltam, hogy a porlasztóval is lehet valami. Azt is szétszereltem tavasszal, de ugyanúgy össze is raktam, nem volt benne piszok. Holnap azért azt is megnézem. A benzinszintnek úgyanúgy kell lennie mint a Staron? Tehát 2 mm-el legyen magasabb mint az a kis felöntés? Amikor megvettem 3 éve állítgattam, most nem tudom pontosan mennyi. Mielött elkezdődtek a problémái egy szivató rúgás után gyújtással minimális gázzal indulni szokott, most kétszer rúgom gyújtás előtt. Akkoriban mikor vettem ment 100-at alattam de nem a teljes gáznál, azt idáig nem próbáltam még ki. 


2014.07.23. 13:26 Idézet

sanyi4012

Jól van, kíváncsi leszek, hogy néz ki.

Az alumínium nem igényel különösebb felületkezelést, legfeljebb eloxálni szokták. A nyers alumíniumfelület igen heves reakcióba lép a levegő oxigéntartalmával, és védő oxidréteg keletkezik rajta, amely már elejét veszi a további korrodálásnak. Ezt a réteget esetleg még lehet eloxálással vastagítani, de nem hiszem, hogy a Simsonnál csináltak volna ilyesmit, mert az drágította volna a gyártási költségeket. De a friss alukerék önmagában is elég szép frissen csillogott.


2014.07.23. 13:16 Idézet

csupafej

Lehet porlasztási meg gyújtászavar is, bár én inkább előbbire tippelek. Ha a gyújtással van probléma, az sem a megszakítónál keresendő ilyen esetben, inkább a gyújtógyertyánál, esetleg a kondenzátornál.
De tételezzük fel, hogy a porlasztó körül van a gond. Ha szívató nélkül is beindul, akkor az a valószínűbb, hogy túl sok a benzin, ha csak szívatóval, akkor viszont az is előfordulhat, hogy túl kevés, tehát éppen amitt indul be egyáltalán, mert a szívatóval dúsabb keveréket kap, mint egyébként.

A túldúsulás okai lehetnek:

- túl magas a benzinszint (ezt körülbelülre úgy lehet megállapítani, hogy ha óvatosan levesszük a teljesen megtelt úszóházat, akkor abban a benzin szintje 1-2 milliméterrel az úszótengelyt a helyén tartó két borda tetejének síka fölött van - ha ennél számottevően magasabb a szint, akkor az sok)
- túl nagy a főfúvóka (BVF 16N1-6 karburátor és műanyag légszűrőház mellett semmi esetre sem szabad 50-esnél nagyobbat alkalmazni)
- túl nagy az üresjárati fúvóka (ennél a motornál 35-öset kell alkalmazni, de esetleg 40-es is kerülhetett bele véletlenül)
- túl magasan van a részterheléstű (a tűtartó lemez alsó lapja felülről a harmadik rovátkában legyen, de ha ott van is, az is előfordulhat, hogy a kúpostű és a tűfúvóka megkopott, ovális a furat és/vagy a tű keresztmetszete; ilyenkor átmenetileg segíthet, ha kicsit lejjebb engedjük a tűt, de mielőbb cserélni kell a két alkatrészt)
- kiesett vagy éppen hiányzik a szívatótolattyú végéből a gumidugó
- eltömődött a légszűrő

A túl szegény  keverék okai pedig:

- túl alacsony benzinszint
- eltömődött alapjárati és/vagy főfúvóka
- fals levegő szívása

Ellenőrizd végig ezeket.


2014.07.23. 12:27 Idézet
sanyi4012

Zsoel

Bázisfestékre vittem fel,arra jön majd a lakkozás. Ha tudok majd csinálok képet,egész jó lett, próbálkoztam először szabadkézzel,de feladtam,maradt a maszkolás ami sajnos festékvállat hagy,de legalább szép egyenes lett,és az íveket is megtudtam oldani nagynehezen:) 

Újabb kérdésem:

A Star-on az alufelniken gyárilag milyen felületkezelést alkalmaztak? mert tudtommal aluból van,és akkoriban még az aluminium krómozása nem létezett. Ma már műanyagot is tudnak egyes helyeken:))

 


2014.07.23. 11:12 Idézet

Sziasztok!!!

Segitséget szeretnék kérni tőletek!!!

Motorikusan most lett felújitva a star, de van egy nagy problémám!!!

Hidegen pöccre indul, de amikor bemelegszik leakar fulladni ,és nem akarja felvenni a fordulatot. Gyújtás vagy karburátor baja lehet??? A megszakitó már ki lett cserélve!!!!!


2014.07.23. 07:55 Idézet

starex

Ez így elmondás alapján jónak tűnik: az 5 A oké, a 12,8 V is (igazából ennél számottevően magasabbra inkább csak hosszabb út után tud felszökni az akkumulátorfeszültség, de azt hiszem, hogy a 13,5 volttal kicsit sokat is mondtam, elvégre ez nem autóakkumulátor, legyen inkább kerek 13 V). Az elektrolitszint MAX jelzése csak annyiban számít, hogy ha efölé kerül a lötty magassága, akkor túltöltődés esetén kifolyhat az edényből, a gyújtás biztosan nem fog dadogni tőle. A savsűrűség meg biztosan jó, ha új az akkumulátor. Tehát egyelőre tételezzük föl, hogy a töltés jó. Először tisztítsd meg a megszakítóérintkezőket, hogy tiszta, fémes kapcsolat legyen közöttük, azután kísérletképpen próbálj meg egy új kondenzátort beszerelni. De valami jó minőségűt, lehetőleg:

http://www.bercsekft.hu/motorosbolt/kondenzator-0-22-simson-etz-mza-737.html

A gyújtótrafó nemigen szokott tönkremenni, de persze meg lehet próbálni utána annak a cseréjét is.

 


2014.07.23. 07:41 Idézet

capaw72

Elsőként próbálj meg egy új, kopásmentes megszakítót beszerelni, és ha azzal nem sikerül belőni az előgyújtást, akkor majd kitalálunk valami mást. :)


2014.07.22. 14:56 Idézet

Zsoel

Kimértem hogy mennyit tölt a generátor. Lámpa nélkül 15,1 V, lámpával 14,7 V-ot mutatott a műszer 4000 ford./s-nál(ennyivel utazom általában). Ellenben az akkuban leállítás után csak 12,76 V van. Az akkun mértem, szóval különféle ellenállások nem játszanak közbe a töltőfeszültségnél. Az akku új, savszint egy cella kivételével a maximum szint fölött kb annyival, mint a max-min távolság fele. A kapacitás 5 A, ha ez fontos. A magas sav szint okozhat egyáltalán ilyen problémát, vagy csak simán szar az új akku? Vagy a magas töltőfeszültség miatt szórakozik? 


2014.07.22. 11:27 Idézet

Zsoel.

A hézag tökéletes, alkor valószínű a megszakító lesz.


2014.07.21. 20:46 Idézet

capaw72

Például mert nem megfelelő a megszakítóhézag mérete. Először azt kell beállítani 0,4 +/-0,05 mm-es értékre, és utána kell a megfelelő elúgyújtási pontra állítani az alaplapot (ez a dugattyú felső holtpontjától visszaszámítva 1,5 mm-t jelent, vagyis 0,4 mm-es megszakítóhézagnál a megszakítás pillanatának akkor kell bekövetkeznie, amikor a dugattyú még 1,5-nyire van a felső holtponttól). Ha ez nem lehetséges, lehet, hogy már túlságosan el van kopva a megszakítókalapács emelőbütyke.


2014.07.21. 20:32 Idézet

starex

Nincs mit.


2014.07.21. 20:19 Idézet

Sziasztok!

Valaki meg tudja mondani miért nem tudom a gyújtás alaplapot elforgatni a megfelelő előgyújtásig?

Köszönöm a segítséget.


[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!