Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]

2015.11.20. 16:23 Idézet

Blage,

Köszönöm, aztán rájöttem, hogy explolerrel nem működik, de most majd remélem sikerül.

 

pataki attila,

Itt van egy, pl:

http://auto-motor.vatera.hu/motor_robogo_quad_alkatresz_felszereles/motorvillamossag/motorvezerlo_egyseg/simson_lendkerek_star_schwalbe_gyujtas_2157530687.html


2015.11.20. 09:08 Idézet

Ormossy

Amikor íroda a bejegyzéást, felül az ikonok között van egy földgömb. Azzal lehet belinkelni.

//simsonstar.gportal.hu/

 

 


2015.11.20. 08:43 Idézet

Segítsen már valaki; hogy kell ide linket berakni?


2015.11.19. 21:29 Idézet
PPisti

Zsoel
 
Köszönöm a dicséretet és örülök, hogy tetszett. Próbálunk vigyázni a motorra, mely talán meg is látszik az állapotán. Nyilván, már nem egészen olyan, mint amikor legyártották, de azért meg-megállnak az emberek az utcán, ha látják :) (ahhoz képest, hogy túl sokat még nem mentünk vele, voltak már nézelődők).
Ahogy említettem is, néhány apróságtól eltekintve eredeti rajta minden, azon alkatrészek is megvannak, amik most nincsenek rá felszerelve (rendszámtartó, hátsó lábtartók, eredeti tanksapka), valamint az eredeti tartozékai is hiánytalanok.
 
A tankon levő csík csak rá van ragasztva, nyom nélkül eltávolítható (még régen került rá, érzelmi értéke miatt maradt rajta).
 
A zöld színű, műanyag csavartakaró sapkák szintén régen kerültek rá, tökéletesen megóvták a csavarokat a külső hatásoktól. Most próbálkozom ezek lecserélésén valami színben jobban harmonizáló változatra, egyelőre kevés sikerrel (ha esetleg tudsz valami helyet, ahol ilyesmi beszerezhető akár nagyobb színválasztékban is, azt megköszönném, mert a neten eddig nem találtam megfelelőt - olyan színekben gondolkozok, melyek eleve vannak a motoron).
 
A tükrök sajnos nem eredetiek, utángyártottat tudtam szerezni. Párban vettem, nem volt szükség a szár hajlítására (nem is biztos, hogy sérülés nélkül megoldható lenne) :) Ezek egyébként eredetileg nem a Star-ra, hanem MZ Trophy-ra való tükrök, viszont úgy találtam, hogy ezek hasonlítanak a legjobban a Star eredeti tükrére, ezért esett rájuk a választásom. Szerintem jól néz ki a motoron és hasznos a jobb oldali is, jobban hátra lehet látni.
Azt azért hozzá kell tennem, hogy némi trükközés kellett a felszereléshez, és a megfelelő beállításhoz. Ezt csak azért írom le, hogy nehogy valakit esetleg meglepetés érjen, ha ilyet szeretne felszerelni a motorjára. Amennyiben igény van rá, szívesen kifejtem bővebben is. Úgy látom, hogy több helyen is árulják, pl.: http://alkatreszkiraly.com/TUKOR-KORMANYVEGRE-PAR--TROPHY--MZ-ES---250-
 
Az indexek felszerelésekor láttam, hogy kétfajta változat létezik, azt viszont nem tudtam, hogy mikor váltottak a kettő között. Hezitáltam is, hogy melyiket vegyem, hiszen egyiket sem láttam még élőben, nem tudtam elképzelni, hogy milyen lesz a motoron. Elképzelhető, hogy beszerzek a domború változatból is egy párat és lecserélem.
 
Mivel a motor ilyen állapotban van, a kipufogót is azért szeretném a korábbikban említettek szerint lecserélni, hogy a kinézete lehetőség szerint ne változzon. Ezután a gyárit megpróbálom valakivel, illetve valahol felújíttatni, hogy az még később visszakerülhessen a motorra. Legalábbis ez a terv.
 
 
TopJoe
Annak ellenére, hogy nekem alkatrészre alig volt szükségem, megértem a problémádat. Nálunk sincs olyan bolt, ahol bármit is be lehetne szerezni a motorhoz, mindenhez csak a neten vagy bolhapiacon lehet hozzájutni.
 
Ormossy
Nagyon szép a motorod.
 


2015.11.19. 21:26 Idézet

heló segicséteket kérem.
 újitok egy 1974 es simson stárt 90% ban kész csak van egy problémám, hogy a gyujtásnál a gyujtótekercs tönkre ment és keresek egy gyári ddr es gyujtótekercset hozá, akinek van és eladó , akor kérem jeleze,
köszönöm


2015.11.19. 18:14 Idézet

TopJoe,

Szép a motorod, gratulálok! Főleg annak tudatában, hogy kosárban vetted, tehát az alapoktól kezdted a felépítést.

A kipufogóval én is szenvedtem, a könyök utáni bilincshez pl. olyan csavart adtak, ami át se ért a két lyuk között, a hátsó részét felfogató bilincs meg az újabb Simsonokhoz való volt. (Szeencsére volt ilyen bilincsem.)

A többi leírta előttem Zsoel kollega.


2015.11.19. 08:20 Idézet

TopJoe

A kipufogó tipikusan egy olyan alkatrész, amelyet erősen megvisel a használat. Az állandó hőingadozás és egyéb fizikai, kémiai behatások miatt elszíneződik, megrozsdásodik, nagy felülete és védtelen elhelyezkedése miatt erősen ki van téve az időjárás viszontagságainak és a mechanikai erőhatásoknak (kőfelverődés, ütődés) - nem beszélve a funkciójára is nagyban kiható belső eltömődésről, amelyet igazán hatékonyan csak esztétikarontó kiégetéssel lehet kezelni. Mindezek hatására nincs mit csodálkozni azon, hogy a gyári kipufogó csak nagyon kevés motornál marad meg eredeti fényében, ezért egy teljes felújítás során a kipufogó is cserére szorul, hogy egységes legyen a kép.

"Aprócska" bibit jelent azonban, hogy a kipufogó talán a legsilányabb tervezésű, leggagyibb minőségű utángyártott kacat valamennyi Simson-alkatrész között, amelyet ma Magyarországon árulnak. Nyomokban sem emlékeztet az eredetire, de ha az ember szép külsőt akar a gépének, jelenleg nemigen van más választási lehetősége.
Amit írsz, az mind úgy van. A kicsöpögő olaj az el nem használt benzines kenőolaj és az elégett olajból származó korom keveréke, némi kondenzvízzel vegyesen. Én ezen a következő módon segítek:

A kipufogókönyök peremét tömítőgyűrűkkel "szendvicsbe" fogom. (Én többnyire az alutömítést használom, de a réz is jó, sőt némely vélekedések szerint még jobb.) Tehát teszek egy gyűrűt a hollandi anya és a perem közé is, és még egyet a rendes helyére, a perem és a kipufogócsonk tömítőfelülete közé. Mivel ennek következtében kevés menetemelkedés "marad ki" a hollanderből, általában nem szokott rákapni a csonkra. Ezért először csak felső gyűrű nélkül kapatom rá az anyát a helyére, és meghúzom: ez összenyomja annyira az alsó gyűrűt, hogy utána már be lehet tenni a felsőt is, és (rugós biztosítógyűrűvel együtt) meg lehet húzni rendesen a hollander. Időnként az üzemeltetés során is érdemes ellenőrizni, nem lazult-e vissza.

A dob szájánál nevetséges kevés és haszontalan az 5 mm-es felhasítás. Ezt után kell munkálni: 1 mm-es vágókoronggal vagy vasfűrésszel be kell vágni kb. 15 mm hosszan mind a négy hasítékot. (Persze ezzel elveszítjük azon a részen a krómbevonatot, de valamit valamiért...) A bilincset szét kell feszegetni annyira, hogy rámenjen a peremre. (Előttem ismeretlen okból ezek az új b*zi bilincsek aszimmetrikusak, tehát nem egyforma rajtuk a két lyuk, de ez a csavar húzóhatására sokat alakul.) Ezután a könyöknek azt a részét, amely a dob felhasított pereméhez kerül, jól be kell tekerni JÓ MINŐSÉGŰ, erős teflonszalaggal, majd a dobba dugni, és bilinccsel erősen rögzíteni (nem az eredeti, hanem hosszabb és nagyobb szilárdságú csavarral).

Ugyanez érvényes a dobra is: összetolom a dobot és a végdarabot, majd a toldást szépen körbebandázsolom teflonszalaggal, és ezután teszem rá a bilincset. Nem szakmai és szépségdíjas megoldás, viszont hasznos: nem csöpög az egész kipufogó alól az olajos trutymó - csak a végén. :)

Egyébként PPisti barátunk éppen egy német gyártmányú, elméletileg az eredetivel megegyező külcsínű és belbecsű kipufogó beszerzésén fáradozik. Ha sikerül hozzájutnia, bizonyára megosztja majd velünk a tapasztalatait. Amennyiben ezek kedvezőek, akkor az ínyencek ezentúl majd Németországból rendelhetik a jó minőségű kipufogót. :)


2015.11.18. 23:13 Idézet

Itt a Honeckerem kb. 80 %-os állapotban. Azóta már szebb. A váz nem ennyire lilás mit a képen és a világos részek pedig eleféntcsont fehérek.

https://plus.google.com/u/0/103351863717576488213/photos/photo/6218615092771290674?pid=6218615092771290674&oid=103351863717576488213


2015.11.18. 22:56 Idézet

T. Ormossy    A fipufft ki fogom takaritani majd a végső használat előtt de vadonat új. Az egész motor 0 km-es, 5 m-t mentem vele az udvaron. kb, 30 perc működése volt eddig a beállitások alkalmával. A kipufogóban szerintem kondenz pára csapódik le keveredve a 33-as keverék el nem égett olajával és az folyik ki. A kipuff utángyártott ( eredeti hiányos, horpadt, rozsdás volt ) A dob elején a star könyök bilincs rá sem ment, főleg, hogy kb. 5 mm az a perem amelyre rá kellene mennie. Vettem rá egy 51-es kis bilincset de azt sem lehet meghúzni úgy, hogy tömitsen is. A hangtömpitó bilincse szintén nem ér semmit. Az ott lévő gumi tömités is rossz nem tömit. Régen volt egy kis pereme a guminak amely belement a dobba is és a hangtompitó részbe is és tömitett. Már nem olyat árulnak. A dobból kiálló toldalék amelyre rá kell tolni a hangtompitó véget szintén pocsék, nem ér körbe a lemez van egy pár mm hézag. Itt szintén kicsöpög a trutyi. No és a konfúzort is kihagyták mert igy könnyebb a gyártás. Na ezeket a "hézagokat" kell nekem valamivel eltömiteni, elég nagy égés lenne ha mindenhol csöpögtetnék egy kis foltot.


2015.11.18. 19:08 Idézet

TopJoe,

 

Hozzám elég szép állapotban került a Star, de így is elég sokat költöttem rá, de megérte!

Volt egy időszak, amikor egyik szerelőtől a másikig vittem, soha nem volt tökéletes.

Majd magam vettem kezembe a dolgokat, és gyönyörűen működik!

Valóban nem szabad utángyártott alkatrészeket használni, csak ha nagyon sükséges. Én vadászom a neten a bontott cuccokat.

Ha megengdsz egy jótanácsot: a kipufogó először ki kellene tisztítani, mert ha már csöpög belőle a trutyi, akkor nagyon koszos lehet. Csak ez után érdemes a tömítettségével foglalkozni.


2015.11.18. 11:10 Idézet

Star felújításhoz saját esetem: nagy lelkesedéssel nekifogtam, egy kosárban vett star felújításának. Nagyon sokat költöttem rá, volt amire 2 x is. Utángyártott alkatrészek kukába valók, kellett börzéznem is. Nálunk Tatabányán egy fia kis motoros bolt sincs. Minden vásárlás webáruházas v börzés ( amire el kellett menni ) Tehát volt járulékos költség bőven. A végére egy kicsit belefáradtam. ( főleg idényben inkább motoroztam a naggyal , no meg kisfiamnak felújitottam egy babettát mert megcsapta a benzinfüst ) Kormány kezelőszerveket beszereztem gyárit és utángyártottat is. Aztán kiderült, hogy sem az eredeti sem az utángyártott nem jó. A kormány a ludas ill. az abban lévő csúszka nyilása nagyon kopott igy gáz szekció nem működik. Nem gyári lett. vettem 50-es kezelőket az van rajta. Tetszik is,tükrök is jobbak mint az utángyártott rezgős star tükör. Még a vezetékezés fele van hátra de szerintem az tavasszal lesz csak. Amivel még szenvedek az a kipufogó. Sehol nem tömit semmi. Mindenhol csöpög az olajos kormos trutyi. Talán tömitőpaszta, azbesztzsinór megoldja a gondokat. ( a régen kosárban vett motorból csak a vázat, elsőkereket ,kormányt és a blokk egy részét használtam fel a többit pótolni kellett.) Szóval drága mulatság a felújítás   Nálam is van pár nem oda illő tipustiszta alkatrész de nem zavar. Már nem zavar.


2015.11.18. 09:02 Idézet

TopJoe,

Neked is köszönöm.

Ajánlom a táskakészítőt, nagyon sép munkát végzett. Hasznos is a táska, nagyon sok apróság elfér benne.

Szeretem a régi tárgyakat, szívesen fordítok időt a helyreállításukre, megőrzésükre,.

A feleségem persze nálam se nézi mindig jó szemmel, de lassan már kezdi megszokni. A gond akkor szokott újfennt kezdődni, ha valami újabb darabbal a kezemben érkezek haza...


2015.11.18. 08:58 Idézet

Zsoel,

Köszönöm a dícséretet.

Én is azon a véleményen vagyok, hogy az eredeti állapotot kell megőrizni, de nem minden áron. Nem szeretem azt az elvakult veterános nézeteket, amikor már arról vitakoznak, hogy "világos, vagy sötétszüreke bowdenkülső volt az 19xx évi motorokon, és ez már nem eredeti, mert ilyen színnel csak 19xx-ig gyártották, ez meg nem erre való..."

Nem tudom értitek- e?

Nekem se minden "eredeti", de a minél jobb használat érdekében engedélyeztem magamnak pár módosítást. Pl. 12-V-os világítás, nem eredeti tükrök, - volt rajta "eredeti" is, ma is meg van - de ne láttam hátra rendesen.


2015.11.18. 08:30 Idézet

Szép motor és klassz táskák. 2 hónapja én is rágódom rajta, lehet, hogy karácsonyra hozatok a jézuskával. Olvastam a blogot régebben is nagyon tetszik. Nem csak a motoros része. Régi órák, Hi-Fi cuccok nálam is vannak kilóra feleségem bánatára. De szeretem a régi dolgokat. Tavaszra a star is üzemkész.


2015.11.18 07:57
Ormossy

„ Meg szabad nekem is mutatnom a saját motoromat?

http://ofk.hupont.hu/37/simsonturak-2015-október

 


2015.11.18. 08:29 Idézet

Ormossy

Természetesen.

Nagyon szép állapotban van ez is! Én ilyen motorokat szeretek látni, nem átalakított förmedvényeket vagy leharcolt roncsokat. :)


2015.11.18. 08:28 Idézet

TopJoe

Igen? Ezt nem tudtam, nem is gondoltam volna.

Köszönjük a tájékoztatást az esetleges érintettek nevében.


2015.11.18. 07:57 Idézet

Meg szabad nekem is mutatnom a saját motoromat?

http://ofk.hupont.hu/37/simsonturak-2015-október

 


2015.11.17. 23:24 Idézet
Zsoel A kamioldmotorsnal van ilyen regi fajta index ( termeszetesen utangyartott )

2015.11.17. 21:17 Idézet

PPisti

Ez már igen! Nem mindennapi látvány az ilyen állapotban megmaradt Star! Gyönyörűen néz ki. Úgy látom, még a láncvédő tömlő is gyári, négybordás harmonikájú. Élvezet a szemnek, komolyan. :)

Mindössze azt nem értem, hogy mi az a csík a tartályon, illetve miért vannak zöld burkolatok(?) némely csavarfejeken. Valamint jobboldali visszapillantót sem láttam még soha; hol szerezted? Esetleg az is balos volt eredetileg, csak meghajlítottad a szárát? :)

Továbbá a képet nézegetve most eszembe jutott az is, hogy igazából erre az évjáratra még a régebbi kormányvillogó kellett volna, amely filigránabb kerettel, domború búrákkal rendelkezik, íme:

Erre sajnos nem is gondoltam akkor, amikor az irányjelző felszereléséről kérdezősködtél. Ámbár ilyet Magyarországon garantáltan nem tudtál volna szerezni, de még Németországban sem egyszerű. Szerintem Schubertéknél sincsen.

 


2015.11.17. 20:08 Idézet
PPisti

Zsoel

Elküldtem újra a levelet, bízom benne, hogy válaszolnak.

 

Korábban ígértem képeket, így néz ki a motor:

https://drive.google.com/file/d/0BzIqwK8d60aUMjF0UXRfSEgxUTA/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0BzIqwK8d60aUZ0pwcVNaakNWb3M/view?usp=sharing

Gyakorlatilag minden eredeti rajta, kivéve az indexeket és a hozzájuk tartozó alkatrészeket, a tükröket (az indexek miatt kellett cserélni a kormányvégtükröt), illetve a korábban említett gumialkatrészeket (szilentek, szívató tömítés, benzincső) és tömítéseket (olajbetöltő, porlasztó) melyek ki lettek cserélve. A festés is gyári, kalibrált monitoron nézve kb. olyan a képen, mint a valóságban.


[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!