|
[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]
vogler
Ebben a hőségben én sem szerelgettem most.Nekem most 60-al rendben van,jól húz nem füstöl melegen,gyertya száraz szürkésbarna.Az 50-el mint lejebb írtam sajnos nem ok.Az okát egyenlőre nem találom.Sikerült szereznem egy másik karbit nemrég hozzá,majd rendberakom és megpróbálom azzal.A szivócsonkomban van egy kis "kifli" azt kell majd még síkbahozni,és kap egy új tömítést, ill a légszűrő-karbi összekötő gumidarabot cserélem még le aztán meglátjuk.
|
Én még nem próbáltam az 50-es fúvókával, mert ebben a melegben nem volt kedvem szerelni. (Igaz, motorozni se.)
Egyébként van gy 16N1-6 típ. igen jó állapotban lévő porlasztóm tartalékban, ha lesz egy kis kedvem, abban kicserélek mindent gyári értékekre, és a súbertűt is gyári állapotra állítom, aztán majd meglátjuk.
Megjött a kipufogóm is, de majd csak akkor cserélem le, ha rendben lesz a porlasztóm.
Vettem aluminium kipufogó tömítést vagy 10 db-ot, majd egyet szétvágok, hogy milyen is belül.
|
vogler
Szia!
Nem tudom, hogy megoldódott-e; amint láthatod, az érintettek egyelőre nem jelentkeztek fejleményekkel.
A Star első változatát, az 1964-68 között gyártott SR4-II-t 1965-ig NKJ 153, majd onnantól kezdve BVF 16N1-1 típusú porlasztóval szerelték fel; ezekben 60-as főfúvóka volt, mivel a járművön gumiból készült légszűrőházzal, illetve eltérő vezérléssel és némileg más kipufogóval rendelkezett.
1968-ban bevezették a továbbfejlesztett SR4-2/1-et, amely már műanyag légszűrőházat, 50-es főfúvókájú, BVF 16N1-6 jelű karburátort, módosított hengert és szögletesebb kipufogókönyököt kapott, és innentől kezdve a gyártás végéig ezzel az egyféle karburátorral láttak el minden Start.
|
.
Csőváz !megoldódott az az 50-es fúvóka kérdés már végre ?
érdekelne a dolog
most az összes start egyforma karbival adták ki vagy változtattak?
|
Ormossy
Nem szívtam mellre, csak tisztáztam magam. :)
|
Jajj, Zsoel!
Humornak szántam, nem nyelvészeti vitának.
Nem gondoltam, hogy mellre szívod.
Én kérek elnézést.
|
Ormossy
A magyar nyelvterület egy jelentős részén (így mifelénk is) a sárhányó szót egyszerűen a sárvédő szinonimájaként használják. (Valószínűleg abból ered, hogy amikor a kerék sáros, vizes talajon gyorsan forog, és felveri azt, akkor a fölötte lévő sárhányó alja valóban zubogva hányja lefelé magáról a sarat: http://www.nyest.hu/hirek/a-hanyas-iranya.) Többnyire én is sárvédőt szoktam írni, csak most valahogyan a sárhányó jött a "számra". De ha neked úgy jobban tetszik, természetesen a sárvédőre gondoltam, nem a kerékre. Nyelvészeti kérdésekről nem akarok vitatkozni egy motoros fórumon.
|
Zsoel,
"...a sárhányó alatt, közvetlenül a kerék mellett..."
A sárhányó az a kerék, az hányja a sarat!
Sárvédő lesz az inkább...!
|
Zsoel
Köszönöm a segítséget.
A kürt esetében én is ilyesmit gyanítottam, hogy így lehet megoldva. Szerencsére úgy tűnik, hogy azt nem kell kiszerelni.
A lengéscsillapítót a leírtaknak megfelelően meg fogom vizsgálni és jelentkezem, ha van fejlemény.
|
Uraim,
Ha valakinek van egy pár , jól működő hátsó teleskópja a SR 4-2/1 Staromhoz, és tisztességes árért megválna tőle, kérem jelezze.
|
Zsoel
Köszönöm.
|
PPisti
Igen, a tartályt le kell venni, és úgy, ahogy mondod. Természetesen a benzintömlőt is le kell húzni.
A fényszóróház élvédő gumija egy profilírozott gumiszalag
amely a fényszóróház élére van rányomva, és ott a házra ponthegesztéssel felerősített lemezfülek rögzítik. (Ezek ugyan nem Star lámpaházai, de a lényeg látszódik.)
A gumiszalagnak semmi baja nem lesz a tank levételekor, amint megmozdítod a tartályt hátrafelé, azonnal elválik a lemeztől, már ahol egyáltalán hozzáért (nem jellemző).
Starra való relétartót nem is nagyon fogsz találni, ezzel kezdtem. Hogyan találnál itt, mikor a Magyarországra behozott Starokról és Schwalbékról a teljes irányjelző-berendezést leszereltette az importőr? Ilyet használtan csak olyan országban lehetne találni, ahová indexszel együtt vitték a járműveket. Na meg persze othon, Németországban. Ott még kapható hozzá újonnan is.
A többi Simson-típusra való tartót is csak használtan lehet beszerezni. Olyan embereket kell megkérdezni, akik bontanak Simsont.
De például itt egy hirdetés:
http://www.jofogas.hu/budapest/Simson_gyari_index_rele_27936217.htm
Őneki volt "rendes", Starra való tartója is (nem tudom, hol szerezhette) - arra persze már lecsapott valaki szemfüles. De a másik hátha megvan még neki, próbáld meg.
A kürt úgy van beépítve, hogy rá van húva egy kúpos, a szélesebbik végénél hornyolt gumigyűrű, és egyszerűen bele van "pattintva" a lámpaházba.
Következésképpen kivételhez egyszerűen csak ki kell húzni. Ez így nagyon könnyűnek hangzik, de nem az, mert a gumigyűrű,
mint a gumi általában, idővel elöregszik, megkeményedik, rugalmatlanná válik, és kínlódhat vele az ember, míg kifeszegeti. Kis csavarhúzóval próbáld meg kiemelni, miközben kézzel húzod kifelé, ügyelve persze a fényezést épségére. Ha nagyon nem akar sikerülni a dolog, célszerű kivenni a fényszórókeretet, a fényszórótükröt, illetve a fényszórótükröt tartó keretet is (lent az állítócsavar, fent egy húzórugó tartja), úgy befér a kezed, és belőlről lehet nyomni kifelé.
A futóműprobléma okát nem tudom így látatlanban, de a legvalószínűbb az, hogy víz és/vagy piszok került a lengéscsillapítóba. (Sajnos az elsők ilyen szempontból érzékenyebbek, mert a sárhányó alatt, közvetlenül a kerék mellett vannak elhelyezve, így ki vannak téve a kerék által felvert víz és sár behatásának.) Kivenni egyszerű a teleszkópot, a két rögzítőcsavar eltávolításával ki is szerelhető, ellenőrizni tehát könnyen ellenőrizni tudod, alapos-e a gyanúd. Ha a kiszerelt lengéscsillapítóval megszűnik a koppanás, akkor amit kivettél, abban van a hiba. Ha nem, akkor vagy a másik lengéscsillapító okozza, vagy a lengővilla csapágyazása. A lengéscsillapító szétszerelése, bár lehetséges, nehezebb, de ha megállapítottad, hogy tényleg abban van a hiba, akkor leírom azt is.
|
Ormossy
Nem. Kétféle tömítés kapható a kereskedelemben jelenleg (legalábbis én erről a kettőről tudok, másfélét még nem láttam).
Az egyik egy közönséges, vörösrézből esztergált gyűrű, amelyet utána hőkezeléssel kilágyítanak, így némileg felveszi a tömítőfelőletek egyenetlenségeit (hajlik, benyomódik).
A másik pedig vékony alumíniumlemezből sajtolt, kétrészes gyűrű, amelynek a belsejében azbesztzsinórszál húzódik.
Sokan a rézre esküsznek, de nekem az a meglátásom, hogy az alumínium jobb. Sokkal puhább, hajlékonyabb a réznél, ezért jobban tömít. SZERINTEM. Aztán ha másnak a réz válik be jobban, azt is megértem.
Lényeg, hogy a perem mindkét oldalán legyen tömítés:,
Csak annyi bibi van, hogy mivel gyárilag az alsó tömítés állítólag vékonyabb volt, illetve gyakran ma már a könyök sem eredeti, más a perem alakja, előfordulhat, hogy két egyforma vastag tömítéssel nem fog rákapni a hollandi anya a kipufogócsonkra. Én ilyenkor azt csinálom, hogy előbb rákapatom biztosítólemez és felső tömítés nélkül, és kicsit meghúzom, hogy kilapuljon egy kicsit az alsó tömítés. Utána visszacsavarom az anyát, és ezután teszem rá a felső tömítést meg a biztosítólemezt, és így má rákap az anya. Ekkor lehet meghúzni rendesen a hollandert, majd 2-300 km üzemeltetés után ismét ráhúzni. Ez utána általában hosszú kilométereken át üzembiztosan tömít.
|
Zsoel
Nagyon köszönöm a választ. Félreértés ne essék, a képek hiányát sem Rajtad sem máson nem szerettem volna számonkérni, mindössze azért íram, mert nem tudtam elképzelni, hogy a valóságben mit is kellene látni.
Ha jól látom, a művelethez a tankot ki kell szerelni. Ezt egyébként az az egy csavar rögzíti, ami a benzincsap mellett található? Az eleje nincs rögzítve, csak rá van tolva a képeiden is látható gumibakokra?
A tank és a lámpaház közötti gumitömítés a lámpaházra van rögzítve? A tank kiszedhető úgy, hogy a gumi ne sérüljön meg (a motoron még az eredeti gumi van, amin már látszik az idő nyoma, így a tank kiszedésekor ennek esetleges cseréjére is fel kell készüljek)?
Nézem a netet, de nem találok a relének házat sem Star-ra valót sem a javasoltat. De az is lehet, hogy csak én vagyok béna vagy rosszul keresem.
A lámpák felszerelésénél még félig mindig homályban tapogatózok. Megnéztem újra a motort: a jobb oldalon van egy végdugó, egy alumínium gyűrű és a gázkar, melyen van egy lyuk, ami hátrafele néz, alatta egy csavarral - gondolom erről van szó, a bal oldalon a dugó helyén van egy tükör (ez nem gyári, de korabeli), az alumínium gyűrű, majd a markolat, de ezen az oldalon nincs lyuk sem csavar.
Volna még két kérdésem, mivel látom a képek alapján, hogy motorokat építesz újra, valószínűleg tudsz ezekben is segíteni:
A lámpaházban a kürt hogyan van rögzítve, illetve kiszerelhető-e anélkül, hogy a gép elejét szét kellene bontani? Az itt fellépett probléma okát sikerült megtalálni és el is tudtam hárítani szétszedés nélkül, mindössze érdekelne a rögzítés módja.
Az első futóműből kopogó hang hallatszik az úthibákon való áthaladáskor. Álló helyzetben a motor elejét "hintáztatva" is jelen van. A lengéscsillapítók még a gyáriak, szépen járnak, véleményem szerint a csillapítás is megfelelő. Nekem úgy tűnik, hogy az egyik lengéscsillapító lesz a hang forrása, mivel az másképp viselkedik, mint a többi. Ha a felső, műanyag burkolatának alsó végénél megfogom (a lengéscsillapító közepénél) és megmozgatom, olyan mintha egy kis holtjátéka lenne, mely jelenséget a másik három nem produkálja. Véleményed szerin mi lehet a baja, lehet-e javítani, könnyen szét és össze lehet-e rakni, illetve érdemes-e egyáltalán foglalkozni vele vagy cserélni kell?
A motor egyébként gyakorlatilag gyári állapotban van, kevés kilométert futott, átalakítás, alkatrészcsere nem történt rajta néhány gumielem cseréjén kívül. Több mint 20 évig nem is volt használva, csak az ápolása történt meg időnként és most lett újra beüzemelve. Ezért is tűnhetnek furcsának a kérdéseim, mivel a motort nem kellett még komolyabban szerelni.
|
Zsoel,
Nekem mindig réz tömítést adtak, eddig azt sem tudtam, hogy van aluminium is. De lehet, hogy a réz ugyan az, vagyis ugyan olyan. No, holnap utána járok a dolognak.
Adeebacsi,
Volt már fekete színű is, sajnos.
Isolator és NGK gyertyáim vannak, de legtöbbször Isolatort, az még sohanem hagyott cserben, - az NGK már igen, nem is olyan régen.
|
Akkor ahol a képen az FTW logo van,az néz a vége felé,ha jól értem.?
A gyertyaképnél az őzbarna nem szentírás,a szürkétől a barnáig kb jó.Amennyiben már inkább fekete ott van gond.Egyébként milyen gyertyát használsz?
|
Zsoel,
Köszönöm is az eddigi tanácsaidat.
Hol lehet venni aluköpenyes azbesztzsinór tömítést? Én mindig csak roppanós réz tömítést kapok.
|
[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]
| |