|
[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]
Helyes. Szeretem, ha valaki megbecsüli a régi dolgokat.
|
T. ZSOEL Köszönöm válaszod, a z. alakú lemezfül a kúlcs a dologban, hiszen az hiányzik,igy érthető hogy a furatok mértnem illeszkednek. A gépsárkány mai napon lett lealapozva, természetesen homokszorás után, megérdemli a törődést hisz velem egyidős,és sokat tudna mesélni az eltelt évekröl.
T. Csanesz
|
T. Csanesz!
A rendszámtáblatartót a két felső furat közvetlenül a sárvédőhöz rögzíti (ez utóbbin gyárilag rajta kell hogy legyenek a tartóhoz elkészített furatok, ugyanis a rendszámtáblatartó is gyári konstrukció, amelyet kifejezetten a korabeli magyar szabványú rendszámhoz készítettek), az alsó, középső furat pedig egy kis, Z alakú lemezfül "közreműködésével" kapcsolódik a sárvédőn lévő furathoz. (A fül természetesen felfelé áll.)
|
Csanesz
Üdv mindenkinek, segítséget szeretnék kérni önöktől, stár motorom (1970) újítását végzem,a motor régi családi erekje. A kérdésem, a rendszámtartó hogy volt felerősítve,mivel régen egy bukás során letört,el is kallódott ,most egy újat sikerült beszereznem ezt szeretném felerősíteni.
Köszönöm CSanesz
|
sarilaci, Blage
Nagyon szívesen, akármiben tudtam is a segítségetekre lenni. :)
|
Zsoel!
Köszönöm a sok segítséget!
A felújított blokk szépen, halkan, rezonancia mentesen pöfög :)
|
Zsoel ! Köszönöm a tanácsot, ugy járok el ! További szép napot !!!sarilaci
|
sarilaci
Igen, létezik, szükség esetén használható így is, de ettől függetlenül ajánlott (és valószínűleg a leírásod is ajánlja, ha nem is érted) az ún. inicializáló töltés.
Ez azt jelenti, hogy a megfelelő sűrűségű elektroilttal való feltöltés után fél-1 órát pihentetjük az akkumulátort, majd 12-16 órán keresztül töltjük a kapacitás egytizedének megfelelő erősségű töltőárammal (tehát pl. egy 4,5 Ah-s akkumulátort kb. 0,5 A-rel). Ha jót (=hosszú életet) akarsz az akkumulátorodnak, járj el inkább a fentiek szerint.
Mélykisütést azonban már nem kell (és bizonyos akkumulátortípusoknál nem is szabad) alkalmazni.
|
Üdv Zsoel !
Tudom sok a munkád de azért légyszives segitsél.Eljutottam odáig hogy minden együtt van az index szereléshez. Neki is állok , hamarosan a tanácsaid alapján de azért lenne egy kérdésem.Vettem egy új akkumlátort , a boltos azt mondja felkell tölteni a mellé adott savval,várni fél órát s utánna már üzemképes is, mivel ezek szárazon elö töltöttek, Létezik ??? Valami ecostar tipusu. Tehát ezeket nem kell tölteni majd kisütni s ujra tölteni ?? Ez lenne a kérdés. Ja nincs hozzá magyar leirás. Szép napot !!! sarilaci
|
sarilaci
Köszi, neked is (meg mindenkinek is) viszont, így utólag. :)
|
Topa József
Kellemetlen. Vannak ilyen "jó szándékú" emberek... Fő, hogy elmondásod alapján most már lassan megoldódni látszanak a dolgok. Ha egy hónap múlvára készen lesz, az éppen jó, akkor már nagyban indulhat a motorosszezon. :)
|
Kellemes húsvéti ünnepeket kivánok minden márkatársamnak !!!! sarilaci
|
Nos igen, átvágott menetes a henger. Akartam venni egy henger-dugó párost a vaterán de a srác csaló volt, egy hónap után csak azt értem el némi fenyegetés után, hogy legalább a pénzemet visszakaptam. Aztán vettem egy szépen felfúrt henger-dugó szettet, most majd az fog felkerülni a starra. csak piszok hideg van a garázsban, kellene vezetékelnem és igazából szinte kész is a star. No meg index relé kell másik mert a boltban rosszat adtak, 1x18 W helyett 2x18 Wattosat. Fene egye meg, nálunk semmi motoros bolt nincs, vagy vatera lesz megint vagy mehetek ismét Tokodra a kami-hoz. ( bár ő adott rossz relét :) ) Amilyen lusta vagyok mostanában szerintem egy hónap és készen leszek mindennel.
2015.03.01 13:23 Zsoel „
Topa József
Nos, hála maggio65 barátom közlésének, kiderült, hogy egészen biztosan nálad van valami zűr. Akár az is lehet, amit te mondtál, már tudniillik, hogy valaki megpróbált kisebb menetet munkálni a hengered kipufogócsonkjára. Mérd meg, mekkora az átmérője. Ha nem 36-os, akkor a csonkot piszkálták.
|
sarilaci
Bocsánat, de nagyon kevés az időm mostanában, betemet a munka...
Úgy van, ahogy Blage mondta. A billenőkapcsoló karján van egy kis vörösréz lemezke, amely mindig érinkezésben van a kar tengelyével, és a kapcsolóállástól függően hol az egyik, hol a másik kötésponttal kerül kontaktusba (0 állásban pedig értelemszerűen egyikkel sem). Tehát a tengely végében lévő kis csavar alá, a Blage által 3-assal jelölt pontra kell bekötni a 49 a vezetéket, míg a jobb indexlámpára menő, gyárilag zöld-fekete (83)R vezetéketet az 1-esre, a balra menő fehér-fekete, (83)L jelű vezetéket pedig a 2-esre.
A kapcsolón persze a valóságban nincsenek 1-3 számok, sőt egyéb jelek sincsenek megadva, legalábbis ezeken az utángyártott vackokon már nincsenek; a régi NDK-s gyártmányokon természetesen volt 49 a, L és R jelzés, és azok minőségben is sokkal jobbak voltak, mint ezek a másolt kacatok, de hát ez sajnos általánosságban igaz szinte minden utángyártott alkatrészre.
|
Sarlaci
Szívesen! Végre valami, amiben Én segíthettem másnak :)
Ha a huzalozást még nem végezted el, vagy még van rá lehetőséged a vezetékekre, melyek az indexekhez mennek, érdemes egy pár cm-es szigetelő csövet pluszban ráhúzni ott, ahol a kormányba bemennek. (én egy vékony műanyag csövet tettem oda (amivel az akváriumban megy a levegőztető) nehogy idővel elnyiszálja az ovális furat éles széle.
|
Blage !
Nagyon köszönöm az infót. Éppen most akartam rákérdezni Zsoeltöl hogy nem-e a tengelyvég a közös pont ? ezek szerint igy igaz. Hallod megkinlodok ezzel az indexel.Persze a tudatlanság ?! Na de a segitségetek nélkül ... Mégegyszer köszönöm !! sarilaci
|
sarilaci
Ha simsonhoz illő indexkapcsolód van, akkor annak 3 kivezetése kell legyen.
Amire az indexrelétől megy a vezeték (3-assal jelölve) ami nem más, mint a kapcsolókar tengelye, és a kapcsoló szélső két állásánál (1,2-vel jelölve) ahonnan az index lámpákig megy a vezeték.
A 3-asnál ha jól emlékszem (jó régen szereltem már fel az indexet) egy menet van fúrva a kapcsoló tengelyébe, és alultől kell bedugni a vezetéket amit a tengelyben lévő menetbe helyezett hernyócsavarral kell rögzíteni.
|
Üdv! Zsoel !
Nekiláttam az indexnek, de meg is álltam. Segitség kellene. Szóval azt irtad anno hogy a kapcsolóhoz három vezeték megy plusz egy a ház alá testnek, nálam a kapcsoló három állásu de két bekötési pontja van . Ilyenkor mi a helyzet ? Eredeti index kapcsoló, igaz nem az a fémházas .Probálj segiteni . Köszönöm . sarilaci.
|
Blage
Az új (vagy felköszörült) hengerbe behelyezett új dugattyúgyűrűk végei közötti hézag maximális méretére nézve - már ha erre gondoltál - sajnos nincs semmiféle gyári ajánlás, legalábbis a "hivatalos" javítási dokumentációban nincs. Csak a dugattyú és a henger állapotát lehet mérni. Új dugattyú új (felújított) hengerbe való beszerelése esetén értelemszerűen új, megfelelő méretű kompressziógyűrűket kell beszerelni, esetleges gyűrűtörés esetén egy ekkora henger kb. 3000 kilométeres futásteljesítményig tekinthető újnak, afölött ismét újra kell köszörültetni a hengert, különben nem lesz jó az illeszkedés.
|
Zsoel!
A boltban a dugót, a gyűrűket és a csapszeget külön-külön adta innen onnan elővarázsolva a boltos kolléga. A zégerekért úgy mentem vissza a kocsitól, amikor átnéztem mit is adott, hogy az még hiányzik... A gyűrűket is visszavittem másnap, mivel a hengerben, amit Ők fúrtak 0,6 mm volt a hézag, amit furcsáltam, hogy azt mondta ebbe ennyi kell, és csak erős győzködésemre keresett egy olyat, ami 0,4 mm-es hézaggal rendelkezik.... bár ahogy utánaolvastam a is kicsit sok, de nem volt más gyűrűje...
Nem egy bilibuli bolt volt, hanem az, amit Bp-en mindenki ajánl, és eddig nekem sem volt vele gond, mindig segítőkész volt és jó alkatrészeket kaptam.
Mivel 25 évvel ezelőtt újítottam utoljára fel blokkot (Jawa Mustang), így nem tudtam miképp "szokás" jelenleg árulni a hozzávalókat, de legközelebb már figyelni fogok erre is.
|
[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]
| |