|
[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]
Lenne még egy kérdésem,bár lehet butaság. Az első és a hátsó teló megegyezik e és hogy a Staré a Swalbeéval megegyezik e. Köszönöm előre is. |
szép estét mindenkinek.
Köszönöm a segítséged Zsoel,én egy perselyre gondoltam és ezt ragasztanám be.
A baj,hogy az egyik telón a szár menete összerohadt a fejjel,így ráment vagy két sor menet,kitakarítottam de nem sikerült rendesen összetekerni,így az kb 5-8mm el hosszabb. A burkolatok meg szét vannak már öregedve. Szóval lehet érdemesebb beruházni egy ujra vagy ujabbra. De érdekes volt látni és szétszerelni. Most összeraktam,kapott uj surlodó betéteket,át lettek pucolva és pótburkolattal ellátva,Müködnek,de nem gyáriak. Még egy kérdésem azért lenne,hogyan lehet könnyen beszerelni a betétekkel ellátott szárat a csőbe,mert az már majdnem vicces volt,mert ha befele huztuk szétfeszültek a betétek,szóval tekergettük,csavargattuk,siker de nem hiszem,hogy ez a módszere.
Ennyi,szép estét és jó egészséget. |
jani Kardos
Roncsolásmentesen sehogy, mivel a munkahenger vége rá van peremezve a vezetőpersely karimája alatti beszúrásra. Azt csak akkor érdemes eltávolítani, ha már használhatatlanul oválisra van kopva a furata, és előzetesen esztergál(tat)tál helyette másikat. Ebben az esetben a fejet le kell vágni egy laposvágóva, a csőben maradt nyakrészt a másik irányban kinyomni, majd egy precízen illesztett (d=18 h7) hengeres tüske átütésével ki kell egyengetni a (lehetőleg felmelegített) munkahengervéget, vagy pedig új munkahengert is készíteni kell... A lengéscsillapító felújítása nem kis munka.
|
Ismét köszönöm.
Siker,bár fordítva kezdtük,de sikerült. A ferodol szét kopva,minden csuppa rozsda,40 év az 40 év.
A kérdés,hogy a meneteshüvely végén a müanyag vezetőt hogyan lehet kivenni,az nem jött még össze.
Köszönök mindent,szép napot és jó egészséget mindenkinek.
|
jani Kardos
Nincs mit.
Igen, felül, a vastagabb fejnél van a menetes rész, de nem ott kell kezdeni a szétszerelést, hanem alul, a keresztirányú kúpos szeggel biztosított fejnél. A kúpos szeget a vékonyabbik vége felől egy megfelelő méretű acéltüskével ki kell ütni, majd a porvédő tokot visszahúzva, egy 9-es kulccsal megfogni a dugattyúszáron lévő lapolást - ekkor a fejet körbeforgatva, azt le lehet húzni a szárról (esetleg rozsdaoldó kellhet ennek is). Utána szétbontod a rugóstagot: lehúzod a porvédőket, a rugót, majd a munkahengert egy nagyobb esztergatokmányba vagy finomabb csősatuba fogva (érzéssel, mert 1 mm vékony a fala!), a szilentperselyen egy megfelelő acélrudat átdugva, óvatosan le kell tekerni a fejet (jobbmenetes). Előzetesen természetesen célszerű ezt is vastagon befújni csavarlazítóval, és megvárni, amíg le is szivárog. Ha nagyon nem megy a dolog, nem szabad erőltetni, mert könnyen letörik a menetes csővég. Meg lehet próbálkozni a fej melegítésével is, de kizárólag 80-100 °C-os olajfürdőben vagy még esetleg villanyrezsón (ez esetben természetesen előbb ki kell sajtolni a szilentperselyt, majd eltávolítani a szilentgumit, mert véletlenül megéghet). Nyílt lángot semmiképpen sem szabad használni, mert az alumíniumöntvényből készült fej megolvad.
|
Bocsi,ujabb és nem ujjabb. A teló átka. |
Köszönöm Zsoel!
Ász vagy,sikerült kiszedni,bár a baloldali mozgott előre hátra,lefele nem akart.Jött a nyers állati erő,nyertem,kijött. Ráment némi plezur,de siker. És ez ujjabb kérdést vetett fel,hogyan tudom a telót szétszerelni? A felső része lenne menetes a szárral,mert ha igen az baj,alaposan össze van rohadva. Melegítés és wd 40 talán majd segít. Köszönöm a segítséget és jó egészséget kívánok. |
jani Kardos
A lengéscsillapítók fejei be szoktak szorulni a ferde tartón lévő fészkekbe, mivel a kerék forgás közben felhordja oda a vizet, sarat, így az alkatrészek, főleg elhanyagolt jármű esetében, egy idő után összerohadnak (annál is inkább, mert a gyárban nem zsírral szerelték össze őket).
Erről van szó.
A tartón körrel jelzett, lemezből készített oldalsó nyúlványokba jön a lengéscsillapító feje.
És valóban, a fejben lévő acél szilentpersely meg az acéllemezből készült tartó összerohad. Ezzel csak azt lehet csinálni, hogy ki kell szedni a kereket, jó alaposan befújni a fejek környékét csavarlazítóval (rozsdaoldóval), majd alkalmas méretű, nagyobb csavarhúzóval, váltakozva, mindkét irányból megtámadva, óvatosan (de tényleg óvatosan, mert az alumíniumöntvény fej eltörhet) kimozgatni őket a fészkekből. A művelethez szükség esetén oldalára is lehet dönteni a járművet (ehhez persze előzetesen célszerű leereszteni az üzemanyagot és a hajtóműolajat).
Ha ez nem vezet célra, akkor nincs mese, le kell bontani az egész kormányművet úgy, hogy csak a ferde tartó és benne a két lengéscsillapító maradjon, és satuba kell fogni a tartót, de ez már nagyobb lélegzetű munka, remélem, hogy enélkül is meg tudod oldani.
|
Bocsi,az elözőhöz a szilent középső hüvelye,az az acélcső nem akar kijönni. Köszönöm előre is. |
Szép estét!
Bocsánat,most épp a Starról lenne szó.
Ki szeretném szedni a két első teleszkópot,a lengővillánál lévő csavar ki is jött,ami felül van a sárvédőnél,na az is kint van de olyan mintha a szilent fogná mert a sárvédőben lévő fészkéből nem akar kijönni.
Próbéltam fogóval,de valami puhább anyag lehet,ezért nem is erőltettem.
Köszönöm előre is és szép estét és jó egészséget. |
jani Kardos
Nem egészen világos, mi a gond. Most Starról van szó, vagy megint az S51-ről?
|
Szép estét mindenkinek!
Kellene hozzáértő és tapasztalt segítség,mert rettentő nyiszorog az első teleszkópom és arra gondoltam,hogy kiszedem ,kipucolom és ha kell átkenem. Viszont a teló alsó csavarját sikerült kiszedni de a felsőt az istenért sem. Az a szilenttengely vagy mi ami kilóg a sárvédő oldalán csak forog, a teló meg bent pihen. Szétbarmolni nem akarom,a ráolvasás nem segített így most megint segítségre szorulok.
Előre is köszönöm és szép estét mindenkinek.
|
Frenklin
Nincs mit. Végül is azt mindenkinek magának kell eldöntenie, megéri-e, hogy megvegyen egy ilyen járművet; ha te úgy ítélted meg, hogy javítható a dolog, bírsz vele, akkor semmi gond. Jó munkát!
|
Nagyon köszönöm a segítséged.
Így is bőven látni a lényeget. Megveszem a lábtartót és a középállvány csövét és felhegesztetem. Talán nem akkora a baj, csak az oda nem illő maszatot és varratot kell lepucolni.
Elég problémás valóban az ekecs mester műve miatt, de olyan kevés pénzért adák, hogy nem tudtam otthagyni. Így lényegében csak a felújítás összegében lesz.
|
Frenklin
Kellemetlen. Típushiba volt egykor a lábtartók letörése, és sajnos az is, hogy hozzá nem értő módon taknyolták vissza. Kár volt megvenni ilyet. Nem könnyű kijavítani, de meg lehet oldani. Sajnos én ezt most saját motoron nem tudom lefényképezni, mert ahhoz félig szét kéne bontani és fejreállítani, de megpróbálom néhány képen bemutatni, hogy kell kinéznie.
Ez maga a tartó, amely rá van hegesztve a vázra. Alapvetően szimmetrikus, csak a derékszögű bedobozolásos része nem.
Ezek pedig a csapokra húzandó lábtartócsövek. (Sajnos csak olyan képet találtam, ahol a gumi is rajtuk van, de így is látható a méretkülönbség.) Nem kell megijedni, ezeknél normális, hogy nem egyformák; a hosszabbik balra, a sebességváltókar felőli, a rövidebbik a fékpedál felőli oldalra megy, és összességébn ki adják a kétoldali szimmetriát (mindkét cső vége egyenlő távolságra van a jármű középvonalától).
Amúgy szerintem az a legegyszerűbb, ha megveszed kompletten a tartót (mivel már kapható ilyen, itthon is), és fölhegeszt(et)ed. De szakszerűen ám, mert különben letörhet, ami rohadt balesetveszélyes...
http://www.addel.hu/uj_termekek/simson_star_labtarto_cso_251425_-hun-id561172
|
Sziasztok !
Segítséget kérnék.
Sikerült hozzájutnom egy 1970-es Starhoz. Fel szeretném újítani és járni vele. Már darabokra szedtem. Vannak hiányosságai, de a legnagyobb problémája, hogy a jobb oldali lábtartó hiányzik és a közép állvány felfogatásánál is hiányos. Össze vissza van heggesztve és pótolva. A fék pedál megvan. Az egész " pótlást " le kell vágnom és úja felépítgetni. Csinált már valaki ilyet? Ha valakinek lenne erről a részről közeli képe, esetleg méretek azt nagyon megköszönném. Sajnos a környéken nincs motor amit megnézhetnék.
|
bálint lászló
Ez bizony így igaz!!
|
simson star egy csodálatos motor.
|
jani Kardos
Köszi, de nemigen iszom alkoholt, a sört meg különösen utálom. Meg különben is: szívesen segítek ellenszolgáltatás nélkül is bárkinek, ha tudok, a tanács nem kerül semmibe. :)
|
Szép napot mindenkinek.
Köszönöm Zsoel,ezt is. Már lassan vagyok egy sörrel .
Szép napot és köszönöm mégegyszer. |
[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]
| |