|
[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]
PPisti
Szerintem értik angolul is. Valami más baj lehet: mondjuk, nem kapták meg a leveledet, mert például véletlenül levélszemét közé került, vagy a megkapása idején nem volt rá idejük, hogy válaszoljanak, aztán elfelejtődött a dolog, vagy valami hasonló. Kizártnak tartom, hogy ne válaszolnának, nem olyan cég ez. Én többször leveleztem velük, és mindig igen gyorsan és segítőkészen reagáltak. (Igaz, én németül írtam, de kizártnak tartom, hogy emiatt ne reagálnának.) Még kedvezményt is kaptam a csomagküldés árából, amiért olyan nagy összegben rendeltem tőlük. :)
Egyébként egy Birgit Schubert nevű hölgy a tulajdonos/ügyvezető, aki a férjével minden évben a Balatonnál szokott üdülni (legalábbis amikor utoljára rendeltem nála, még így volt), és igen meg van elégedve az itteni körülményekkel, szóval már csak emiatt is jóindulattal viseltetik a magyarok iránt.
Talán próbáld meg még egyszer elküldeni a levelet.
|
Eddig semmi fejlemény, nem válaszolnak az e-mail-re. Ez furcsa, legalább annyit írnának, hogy nem értik és írjak németül. Lehet, hogy nem merik rámondani, hogy összeépíthető a dolog, amíg le nem ellenőrzik? Te leveleztél már velük?
|
PPisti
Oké. Remélem, összejön a terv.
|
Köszi a fordítást. Írtam nekik angolul egy levelet kifejtve benne, hogy mit szeretnék és megkérdezve, hogy szerintük úgy összeépíthető-e a dolog. Most várom rá a választ, bízom benne, hogy működőképes lesz a dolog. Ha van fejlemény, majd jelzem.
|
Sziasztok!
Lenne valakinek oldallemez burkolat aluminium anyája?Akár 1db is jól jönne :). |
PPisti
Gumikérdés megoldva. :) Van ilyen. Néha velem is előfordul, hogy kilátástalannak tűnik valami, lélekben már felkészülök a pénzkiadásra (új alkatrész vételére) - aztán egy váratlan ötlettel mégis sikerül megoldanom a problémát.
Az eredeti Star-kipufogódobban volt/van belül egy szűkítőkúp (konfúzor), ezt később az S51-eseken elhagyták. Ezenkívül az S50-től kezdődően a kipufogódobon elhagyták a varratok leköszörülését, azok jól látszódtak a krómozás után is. Valamint a Star hangtompítója más. Kétcsöves, vagyis ilyen:
Ezzel szemben az S50/S51 hangtompítóbetétje csak egycsöves.
Természetesen a Star kipufogója jobban tompít, szerintem sokkal szebben duruzsol a motor hangja.
Ami a linkeket illeti:
- besserer Chrom: (még) jobb (minőségű) króm(bevonat)
- Schweissnaht verschliffen: hegesztési varrat elcsiszolva (ez remélhetőleg azt jelenti, hogy annyira elcsiszolták ezeket, hogy nem ütnek át a krómozáson, úgy, mint az eredeti kipufogónál)
- mit Auspuffschelle: kipufogóbilinccsel (ez alatt a dobot és a végdarabot összefogó bilincset kell érteni)
- ohne Krümmer: kipufogókönyök nélkül
- Jetzt in besserer Qualität: most (még) jobb minőségben
- komplett neu gefertigt nach SIMSON-Zeichnung: teljesen újonnan készül, (eredeti gyári) Simson-rajzok alapján
- Spannschelle: rögzítőbilincs (a dob és a végdarab közé; ez a régifajta, csak rögzítésre - tehát nem felfüggesztésre - szolgáló bilincs, ilyen kell a Starra, Schwalbéra)
- Auspuffanlage kpl. anbaufertig mit: komplett, azonnal beépíthető kipufogó-berendezés
- Auspuff ,chrom (Best.-Nr. 32733): krómozott kipufogó (rendelési szám: 32733)
- Krümmer ,chrom: krómozott kipufogókönyök
- Krümmerüberwurfmutter -Stahl: acél hollandi anya a kipufogókönyökre
- Sicherungsklemmschelle : biztosítólemez a hollandi anyához
- Auspuffhalteschelle + Klemmschelle ,vorn: kipufogó-felfüggesztő bilincs + első rögzítőbilincs (a kipufogókönyöknél)
- Spannschelle ,hinten: hátsó rögzítőbilincs
- 2 x Krümmerdichtung: 2 db tömítés a kipufogókönyökhöz
Ez az elcsiszolt varratú dob új terméknek tűnik, pár hónappal ezelőtt még nem találkoztam vele. Jónak tűnik!
Én azt csinálnám, hogy vennék egy ilyen kipufogót (az első linkről), hozzá egy külön könyököt, szivarformájú végdarabot, és egy megfelelő hangtompítóbetétet. Lehet, hogy így összeválogatva jóval drágább lesz a kipufogó, viszont úgy fog kinézni, mint az eredeti. :) Ez a Zweirad Schubert egy "rendes", megbízható üzlet, szinte mindenük van. Én is rendeltem már tőlük, és beszéltem az igen kedves tulajdonosnővel.
|
T. GT Reflect Bt!
Már elnézést kérek, én nemhogy nem keltettem rossz hírüket, de éppenséggel dicsértem és reklámoztam Önöket a fórumon. Pusztán annyit írtam, hogy nem értettem, miért kétszer annyi a postaköltség onnét ide, mint innét oda, egy szóval sem említettem (és nem is feltételeztem) olyasmit, hogy cégük postai díjakon nyerészkedne.
|
Zsoel
A csomagtartó gumiborítását mégsem kell cserélnem. Kipróbáltam, hogy hígítóval nem lehet-e leszedni az elszíneződéseket és örömmel tapasztaltam, hogy gyakorlatilag gyári állapotúra meg lehetett tisztítani. Egyedül a lefogató gumi okozta fekete elszíneződés nem tűnt el, csak kisebb és halványabb lett, de ez szerencsére csak egy vékony csíkban volt látható, így fordítottam egyet azon a gumiborításon. :)
Nem tudom a Star és az S50 kipufogódobja mennyire hasonlít egymásra, nem lehetne-e a dobját használni a Star-on? S50 dobot még nem láttam élőben szétszedve, viszont a neten külsőre nagyon hasonlónak tűnik alakra és mintha a belső felépítése is hasonlítana. Az ezen a linken levő dobokról beszélek:
főoldal: http://www.zweirad-schubert.de/de/simson-auspuff
Ezekre gondolok: http://www.zweirad-schubert.de/de/auspuff-chrom-s505153-1-1
http://www.zweirad-schubert.de/de/auspuff-chrom-kr51sr5080-1
http://www.zweirad-schubert.de/de/auspuffanlage-kpl-kr511star
Egyedül a szűkítőkúpon levő fekete pöttyök zavarnak, az olyan mintha ott nyílások lennének a kúpon. Ilyen a Star esetében nem rémlik, hogy lenne, de az is igaz, hogy a kipufogót még nem nagyon szereltem eddig.
Amennyiben méret és belső felépítés tekintetében egyeznének, akkor elviekben használható lehetne, ráadásul a képek alapján ezen nincs meg a külső hegesztési gyűrű, ez kívülről úgy néz ki, mint a Star eredeti dobja. A végére meg fel lehetne tenni a szivar végű hangtompítót. Mi a véleményed ezzel kapcsolatban? (Sajnos a német tudásom elég szegényes, így nem mindig értem, hogy miket ír az egyes termékeknél. Valamint nem ismerem a többi Simson típus kipufogórendszerét sem, ezért tartok tőle, hogy hülyeséget kérdeztem vagy gondoltam.)
Készítettem néhány fotót a motorról, bízom benne, hogy hamarosan lesz időm feltölteni.
"Egyébként merrefelé laksz, ha szabad kérdeznem?" Gyulán lakom.
|
T. GT Reflect Bt!
Már elnézést kérek, én nemhogy nem keltettem rossz hírüket, de éppenséggel dicsértem és reklámoztam Önöket a fórumon. Pusztán annyit írtam, hogy nem értettem, miért kétszer annyi a postaköltség onnét ide, mint innét oda, egy szóval sem említettem (és nem is feltételeztem) olyasmit, hogy cégük postai díjakon nyerészkedne.
|
www.foncsorozas.hu
2014.12.07 15:19 menyus97 „
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy van egy simson star első lámpám,de lejött róla a foncsor.
Mi lenne a legolcsóbb megoldás hogy világítson valamennyire. Én a kék horganyra gondoltam.
A krómozó, nem bírja megcsinálni mert nem tudja olyan mélyre bejuttatni a krómot!
A foncsorozás, viszont drága, mert vidéki vagyok, és a pósta, vagy az utiköltséggel, már sok! :/
|
PPisti
Nem árt, mert komolyan mondom, az ember sokszor jobban jár az eredeti dugóval is, ha kicsit megcsiszolja sík lapon. A benzincsaptömítéssel persze ezt nem lehet eljátszani, de ha még menthető az eredeti, lehet, jobban jársz vele. Én a nyáron Babetta-tömítéssel jártam így: egy 210-est javítottam, nagy garral megvettem hozzá az új csaptömítést, aztán úgy 15 km próbakörözés után megállt a motor. Nézem a tankot: még van benzin. Lehúzom a benzintömlőt, de hiába forgatom a csapot, egy csepp benzin sem jön a cső végéből. Mi a rosseb?... (Hozzá kell tennem, hogy előtte az említett módszerrel kitakarítottam az - egyébként csúnyán koszás - tartályt és a csapot is, valamint kifestettem a tartály belső falát, tehát teljesen tiszta volt az egész rendszer.) Végül kiderült, hogy a vadiúj, elvileg üzemanyagálló csaptömítés annyira megdagadt a benzintől, hogy eltömődtek a lyukai, és nem eresztettek át egy csepp benzint sem többé. Mikor kipiszkáltam, a mérete majdnem a másfélszeresére volt dagadva, és olyan állagú volt, mint a gyümölcskocsonya... Szégyenszemre tehettem vissza a régi, kb. velem egyidős gumitömítést. RÖHEJ!
"Utángyártott kipufogót hol érdemes venni, ahol a minőség is megfelelő és a gyárihoz leginkább hasonló lesz a végeredmény?" Hát azt én is szeretném tudni. :P Eddig még akárhonnét rendeltem (Németországot is beleértve), mindenhonnét ugyanazt a sz@rt küldték. Amely ráadásul nem is Starhoz való, ugyanis hiányzik belőle a belső szűkítőkúp, a végdarabban meg, hiába szivarvégű, nem olyan hangtompító van, mint a Starban volt, kívülről pedig látszik a dobon a varrat, ahol a hengeres rész csatlakozik a kúposodóhoz. Sajnos ritka kincs már a szép állapotú gyári kipufogó.
Egyébként merrefelé laksz, ha szabad kérdeznem?
|
A saját csapjához valót rendeltem, az átmérője jónak látszik ránézésre, csak a lyukak tűnnek nagyobbnak. Az hogy milyen anyagból van nem tudom, viszont a szívatónál tapasztaltak miatt kezdtem aggódni. Lehet, hogy beáztatom pár napra benzinbe és megnézem változik-e valamit.
A tengelyek jó állapotban vannak, nem rozsdásak, csak a króm van picit lepattogva róluk, pont a végeken, ami látszik.
A kipufogó is jó állapotban van, viszont az említett lábtámasz itt is megtette a dolgát. Most már orvosoltam a dolgot és nem tud hozzáérni a kipufogóhoz, de az a kipufogón már nem segít.
A krómozás még csak ötletként merült fel, nem határoztam még el magam, ráadásul itt a környéken eddig nem is találtam olyan helyet, ahol végeznének ilyen tevékenységet.
Utángyártott kipufogót hol érdemes venni, ahol a minőség is megfelelő és a gyárihoz leginkább hasonló lesz a végeredmény? Sajnos a netes képekben egyre kevésbé bízok, sok esetben pedig nem is alkalmasak a termék minőségének megítélésére.
|
PPisti
Nem lehet, hogy Schwalbéhoz valót vettél véletlenül? Azon nagyobb (vízzsákos) csap van,
abba más tömítés való, mint az összes többi "klasszikus" típuson lévő normál benzincsapba.
De ha véletlenül arról van is szó, hogy jó tömítést nézel, csak tényleg nagyobbak rajta a lyukak, az nem baj. Kisebbek ne legyenek, az a fő, de ennél sokkal fontosabb, hogy kellően benzinálló anyagból készüljön, különben pár nap alatt szétmállik.
Szoktam krómoztatni, de jellemzően csak csomagtartót, illetve most egy S50-nél a lengécsillapítók védőburkolatát. Kipufogót (bár jó lenne megtartani a gyárit, mert az utángyártott sz@rok a nyomába sem érnek) általában nem érdemes, mert sajnos a használattól jellemzően csúnyán behorpad, több esetben kilyukad (Starnal tipikusan a lábfékkar tengelyének a végénél, illetve azon a részen, ahová a sztender talpa "érkezik"), de nálam az is előfordult, hogy a szivarvégből kiszakadt a kilépőcső. A tengelyek pedig általában nem szoktak annyira megrohadni, hogy érdemes legyen lekrómoztatni őket, legalábbis én még nem találkoztam ilyennel. (Még ezen a most felújítás alatt álló S50-en sem, pedig ezen aztán megrohadt minden króm, szó szerint tetőtől-talpig, vagyis fényszórókerettől csomagtartóig.) Ettől függetlenül persze te lekrómoztathatsz mindent, amit elvállalnak. :)
|
Köszi sz infókat. Bizonytalan voltam eddig, hogy eredetiek-e az alu csavarok a motoron, amíg nem láttam meg a belinkelt 66-os évjáratú motort ugyanezekkel. Most mindenhol csak a műanyag csavarokat látni, ahogy említed is.
A barna sebváltógumit biztosan rövid ideig gyártották és ez valószínűleg nem az elszíneződés miatt ilyen színű, mert a korabeli posztereken is ez van a motoron, ha jól látom.
Visszatérve a ma kapható alkatrészek minőségére. A benzincsapban levő gumitömítés esetén is nagy a szórás (a négylyukú kis kör alakú tömítésre gondolok a csap alatt)? Ezt is cserélni szeretném, mert látszanak rajta az öregedés jelei. Rendeltem is egyet (a honlapon kis méretűnek írták), de a lyukak nagyobbnak tűnnek, mint a motorban levőn ezért eddig még nem mertem kiszedni a régit, mert így most még használható a motor.
Amikor felújítasz egy motort, szoktál meglévő alkatrészeket újrakrómoztatni (pl. tengelyek, kipufogó)?
|
PPisti
A csavar gyári. 1967-1968-ig (nem tudom a pontos dátumot) ilyen alumínium anyákkal erősítették fel az oldallemezeket; később áttértek a bézs színű, fémbetétes műanyag csillaganyára (IFA-"egyenalkatrész", pl. az MZ Trophykon is alkalmazták). Magyarországon még nem láttam ilyet, de Németországban kapható, Rändelmutter megnevezéssel.
http://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/simson-tunnelmutter-raendelmutter-alumutter-star-schwalbe-kr51-neu/301894183-306-7924
Mondjuk, az ára elég borsos...
A csomagtartó szíja minden Simsonnál egyforma: gyárilag van rajta állítólemez (ennek segítségével lehet módosítani a szíj hosszúságát) és horog.
Külön állítólemezt még nem láttam, de lehet kapni kompletten rögzítőszíjat, nem is túl drágán.
http://www.mofaker.hu/termek/Csomagtarto-gumiszalag-fenyes-csattal-S50-S51-SW_Simson__102670
Barna sebváltógumit csak nagyon rövid ideig gyárthattak, ha ugyan gyártottak. Talán kísérleti vagy átmeneti jelleggel próbálkoztak valami újfajta gumialapanyaggal, mert nincs nyoma, és utángyártott alkatrészként sem láttam soha. Még az is lehet, hogy egyszerűen a fehér gumi barnult meg az idők során. :) (A csomagtartógumi is csúnyán elszíneződött, valamint a bovdenek is eredetileg világosszürkék voltak, aztán most hogy néznek ki, tiszta barnák...)
|
Köszönöm mindkettő segítséget! Hasznos volt, felcseréltem az elsőt a hátsóval, küllemi okból, nem ismertem a jelölést, de most megjegyzem!
|
Zsoel
A 66-os évjáratú motorról linkelt képen a motorvédő lemezek felfogató csavarja alumíniumból van. Ezek gyári csavarok, vagyis szállítottak motor ilyennel vagy később lehetett külön beszerezni hozzá?
A csomagtartóján a leszorító gumin levő összefogó csat (ami felülről olyan kétharmadnál összefogja a két gumit) az gyárilag tartozéka a motornak? Hol lehet ilyet beszerezni hozzá?
A váltón levő barna gumi beszerezhető valahol, ilyet ugyanis nem láttam még sehol a neten?
|
Szil
Téged is szeretnélek megkérni arra, hogy ezt a vacak Idézet gombot ne használd, mert mint láthatod, rengeteg fölösleges tartalmat generál (az idézet idézetének az idézetét is bemásolja, holott az előzményeket könnyen vissza lehet olvasni, ha szükséges). Én pedig nem szeretnék állandóan beletörölgetni mások hozzászólásaiba.
Mivel egyelőre nincs jobb megoldás (pl. egyszerű automatikus fejléces címzés), mi itt úgy csináljuk, hogy egyszerűen megcímezzük a hozzászólás elején, kinek írunk. (Ha pontosítani akar az ember, akkor a dátumot és az időt is odaírja.) Légy szíves, kövesd te is ezt a gyakorlatot. Köszönöm!
|
PPisti
Na igen. Többek között a szívató tolattyújába való gumidugó is meglehetősen nagy szórású tűréssel készül mint utángyártott alkatrész: hol vékony, hol vastag, hol alig lehet begyömöszölni a tolattyúba, hol szinte kiesik belőle - attól függően, hogy hol, mikor, hogyan sikerül éppen legyártani. Szörnyű. Én is jártam már úgy, hogy hoztak nekem egy Simsont javításra azzal, hogy nem indul be. Nos, a probléma gyökerét az jelentette, hogy a szóban forgó kis gumipogácsa éppen olyan anyagból készült benne, hogy egyszerűen "összeaszott" a benzingőztől, ennek következtében pedig kiesett a tolattyú aljából, rá az indító búvárcső szájára. Hiába húzta be az ember a szívató karját, csak a tolattyú emelkedett fel, a záródugó nem, így aztán nem volt dúsulás sem. Bosszantó módon csak akkor vettem észre, amikor már leszereltem a porlasztót. De hát ki a fene gondol ilyen eshetőségre? Azóta persze mindig alaposan megvizsgálom, jól illeszkedik-e még a dugó a tolattyúba, mert nem lehet megbízni a minőségükben.
|
[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]
| |