|
[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]
Ormossy
Érzésem szerint akkoriban (1971-1972 tájékán) térhettek át a fekete huzatra, de a pontos időpont nem ismert (legalábbis előttem nem). Aztán ki tudja, hogy volt ez az NDK-ban: lehet, hogy olyan anyagból varrtak üléshuzatot, amilyet éppen sikerült szerezne, ismerve az ottani állandó nyersanyaghiányt.
És igen, valóban esélytelen szerezni egy jó állapotban megmaradt (akármilyen színű) huzatú Star-nyerget. :)
|
sarilaci
Az a "ha kell" kizárólag arra az esetre vonatkozott, hogyha esetleg azt mondják a boltban, hogy bocs, az oldalon ugyan fenn van a termék, de valójában már rég nem kapható, csak "elfelejtettük" kiszedni a webáruházból - ugyanis én már jártam így. Azért írtam, hogy ELŐBB NÉZD MEG a boltban.
Az irányjelző bekötésében az égvilágon semmiféle nehézség nincsen; még az én szájbarágós leírásom nélkül is gyerekjáték megcsinálni, de te tudod. Ha nem bízol magadban, akkor tényleg jobb, ha nem fogsz hozzá.
|
Sziasztok . Szép estét mindenkinek .. Tapasztalatokra lennék kiváncsi.
Gyári fúratlan henger ki tudja forgatni a z16 os lánckereket? Sose volt nyilkolászva , nincs ölve, 60kg vagyok vaságyastol
Előre is köszönöm ! |
Szép estét mindenkinek.
Tanács kellene,két dologban is. Egyik,ha horpadt a tank,hogyan lehet kihuzni. A másik,a tankmatricát hogyan lehet feltenni.
Mert ha vízzel leáztatós,akkor olyat csak maketten csináltam.
Köszönöm előre is és gratula mindenkinek a szép Starokhoz.
Jó egészséget mindenkinek. |
Zsoel
Nekem volt egy 1971-es Star-om, és azon a középső képen lévő ülés volt.
(Most is vadászok egy ilyenre, de sajnos esélytelen, úgylátom.)
|
Zsoel !
Köszönöm az ajánlatot a rendszámtábla ügyben , de valoszinü hogy rendelek egyet mert töled sem kérhetem ingyen s a szállitás se olcso akkor ott vagyok ha rendelek.Ami az irányjelzöket illeti nem tudom neki merjek állni.Mégcsak beszerzem a dolgokat de bekötni ? Szoval azért kösz a segitséget mindkét témában. Szép napokat ! sarilaci
|
menyus97
Lehetett akár szürke ülése is, de például az én 1972. márciusi gépemnek meg fekete volt gyárilag az üléshuzata. Sajnos nem rendelkezem olyan gyári dokumentációval (és tudomásom szerint más sem), amely rögzítené, mely alvázszámoktól kezdődően milyen módosításokat hajtottak végre az egyes alkatrészeken, úgyhogy csak a statisztikai adatokból nyert valószínűségi adatokra támaszkodhatunk.
Szürke üléshuzatból volt ilyen kétszínű (ez a legrégibb, az biztos, hogy ezt csak a '60-as években alkalmazták):
meg volt egyszínű szürke is, más szabással:
valamint a fekete, ugyanilyen szabással:
De egyébként "megnyugtatlak": a motorodnak az üléshuzata színe a legkisebb gondja, ami a gyári kinézetet illeti. Kapásból tudok mondani vagy 10 olyan pontot ezen a fényképen, amely biztosan nem illik egy '71-es motorhoz, illetve úgy általában egy gyári állapotú Starhoz. Mellesleg a nyereg nem is annyira a színével, inkább a formájával üt el: túl "kövérre" van tömve, valami nem stimmel azzal a nyeregszivaccsal.
|
menyus97
Nekem sajnos nem gyári már az üléshuzatom, de vannak szép eredeti motrai a többieknek, biztos kapsz majd segítséget!
|
Zsoel
Köszi! Tényleg ugyanez lehet Blage motorjának is a baja. Most visszaolvastam a hozzászólásokat. A gyertyacserét ma megejtettem, nem az a ludas. Holnap veszek egy új kondenzátort. Az előgyújtásom kicsit nagy volt, most már jó lett.
|
Sziasztok a segítségetek kéne! van egy felújjított 1971-es starom, és nem tudom milyen színű üléssel jött ki gyárilag! Jelenleg fekete van rajta de szerintem nagyon elüt!
a motorom gyári színe bordó , és kb almazöld szín! de mutatok képet is!
Megköszönném ha valaki küldene képet hogy milyen színű és fazonú(hol van a varrás) üléssel gyártották! :)
|
kicsinelly
1970-es gépen:
- a fényszórókeret biztosan bézsszínű
- a kipufogó biztosan szivarvégű (ez egyébként ugyanúgy kapható itthon is, sőt, külön a szivarvég is)
- lábtartógumi, berúgókaron és sebességváltókaron lévő gumi sosem volt fehér, az biztosan fekete
- a markolat- és kédergumit nem tudom; az biztos, hogy az első néhány évjáratnál még egyformán világos volt a markolat és a tank mögött lévő gumi, de hogy "vegyesen" alkalmazták-e ezeket, azt nem tudom - 1970-es motornál azért már sanszos, hogy mindkettő fekete
- az üléshuzat gyárilag piros biztosan nem volt soha; létezett kétszínű szürke, egyszínű szürke, zöld meg fekete változat
Leírásról sajnos nem tudok, legalábbis nekem nincsen.
Ez a fenéklemez sajnos tipikusan rohadásra és törésre hajlamos; alul van méretezve, valamint a műbőr huzat megrepedezése miatt a szivacs megszívja magát vízzel, és így folyamatosan nedvesen tartja az alatta lévő lemezt, amely emiatt erősen elrozsdásodik. Már nem kapható, csak megmenteni lehet. Óvatos hegesztés, majd utána alaposa felületkezelés és festés, ezt tudom javasolni.
Képet fel kell tölteni valahová, majd a linket fenti "Kép" ikonnál be kell másolni a "Hivatkozás" sorba, a szélességet 300-ra állítani, és "Rendben".
|
starex
Köszönjük az élménybeszámolót. :)
A rúgásra nem, csak tolásra induló motor nálad is gyertya- és/vagy kondenzátorhibát feltételez.
|
Üdv,
Úgy néz ki, innen jönnek majd a cuccok:
www.zweiradteile-shop.de
Szombaton kezdem szétszedni, és írom a listát a cserélendő/felújítandó cuccokról. Star ülésvas sehol nincs (ill. én nem találok), remélem a hegesztő szaki meg tudja menteni.
Képet hogyan tudok betenni?
|
Üdv. Zsoel !
Az oldalon találtam egy linket a rendszámtáblatartórol. Egész jónak tünt , méretek stb miatt. Sajnos nem tudtam megnyitni. Néked van valami leirásod ami alapján után lehetne gyártani ?Köszönöm sarilaci
|
36 euroért találtam szivarvégűt, az szerintem belefér...
Az ülés is kókány, valami csodaszép piros huzat van rajta, az alja még egyben van, de 3 részre akar törni...
Köszi a segítséget, igyekszem egy szép/jó gépet "letenni az asztalra"!
|
Helló Roland!
Amiket feltettem képeket, egy 70-es évjáratú Start mutatnak. Nagyrész gyári kinézetű, a csavarok, kipufogódob, tükör és üléshuzat kivételével. Lámpakeret vajszínű ezeken még, a lábtartó és markolatgumi szerintem fekete. Talán csak a régebbi, sr 4-2 típusú Starokon volt vajszínű. A kipufogódob a szivarvégű(drágább) fajta.
Ha valamit kihagytam, majd Zsoel kolléga biztosan kiegészít.
|
Köszi a tippet, a héten elkészítem a kívánságlistát, megnézem az árakat, aztán rendelés. Közben megnéztem kicsit jobban a gépet, 1970es, Sr4-2/1 -es. Vannak keveredések, majd biztosan kérek egy csomó segítséget a T. fórumtársaktól... :) Pl. a fényszórókeret és a markolatok feketék, de a lábtartógumi és a kéder a tank és a lámpaidom közt fehér (csontszínű). Ezeknek nem egységesnek kéne lenniük? A kipu fége nem olyan elnyújtott, hanem olyan, mint az újabbakon. Létezik valami részletesebb leírás esetleg ezekről a dolgokról?
|
Sziasztok!
Ma megjárattam kicsit a Staromat. Csaptam egy laza 40-45 km-es utat, tankolással kiegészítve. Nehogy üres tankkal kelljen a tavaszt várni.
Elég szép időben tudtam motorozni, igaz a vége felé már nem igen akart sütni a nap, csak amikor szembe mentem vele.
Nem volt teljesen eseménytelen az út, melegen tolásra indult a gép. A benzinkútnál még pár rúgásra csak-csak, de később már úgy sem. Ezért nem is nagyon álltam meg, mindössze kétszer. Itthon kivettem a gyertyát, talán kicsit világosabb volt, mint kéne lennie, az elektródák egymással szemben fémtiszták, a szikra viszont kicsi. Szerintem ettől lehetett ez a nyűgje.
Fél úton fényképezgettem, Lázi és Tápszentmiklós között valahol:
Tavaszra kap majd egy új lámpakeretet, a karokra hüvelyt és kipufogó dobot
|
Roland
Szia!
Csakis Németországban, a magyar boltokat felejtsd el. Én már többször rendeltem alkatrészt Németországból, teljesen megbízható onnét a kereskedelem. Én a Zweirad Schubertnél rendeltem (egy kedves német hölgy, Birgit Schubert üzemelteti az oldalt, aki ráadásul Magyarországon szokott üdülni), de a Sausewind is jó. Mindkét boltnak rengeteg gyári eredeti (az egykori gyártási időszakban készült, vagy a Simson gyár későbbi időszaka alatt készített) alkatrésze van - a Sausewind pláne egész készleteket vásárolt fel belőlük. Persze minden azért sajnos már ott sem kapható, de olyan lehetetlen alkatrészeket is lehet szerezni, mint pl. színre fújt lámpafej. (Az ne tévesszen meg, ha magyar oldalon is látsz ilyet: azok is Németországból szerzik be, ha kéred.) Természetesen azonban ennek megvan az ára is: az eredeti alkatrészek mindig jóval drágábbak, mint az utánzatok, tehát az embernek jól meg kell gondolnia, miből mit vesz (az üzembiztonság szempontjából nem lényeges alkatrészből, mint pl. markolatgumi, tökéletesen jó az utángyártott is). Aztán vannak olyan cuccok is, amelyek ugyanazok, mint az itthon is megkaphatók; néha olcsóbb, néha drágább áron. Érdemes először alapos leltárt készíteni, pontosan mikre van szükséged, aztán pedig feltérképezni, hogy mit hol érdemes beszerezni, hogy anyagilag a legjobban jöjj ki a dologból.
|
[Későbbi] [4295-4276] [4275-4256] [4255-4236] [4235-4216] [4215-4196] [4195-4176] [4175-4156] [4155-4136] [4135-4116] [4115-4096] [4095-4076] [4075-4056] [4055-4036] [4035-4016] [4015-3996] [3995-3976] [3975-3956] [3955-3936] [3935-3916] [3915-3896] [3895-3876] [3875-3856] [3855-3836] [3835-3816] [3815-3796] [3795-3776] [3775-3756] [3755-3736] [3735-3716] [3715-3696] [3695-3676] [3675-3656] [3655-3636] [3635-3616] [3615-3596] [3595-3576] [3575-3556] [3555-3536] [3535-3516] [3515-3496] [3495-3476] [3475-3456] [3455-3436] [3435-3416] [3415-3396] [3395-3376] [3375-3356] [3355-3336] [Korábbi]
| |